Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verschillende grommen
Moderator: moderatorteam
-
jidde
Verschillende grommen
Nanni "snauwt" op verschillende manieren naar Tuana.
1. Tuana likt de bek van Nanni en knabbelt erbij. Nanni pakt haar over der snoet voorzichtig. Ze laat ook alleen haar tanden zien. Daarna gaat ze spelen. Wel pakt Nanni dus altijd haar over der snoet en dwingt haar op de rug.
2. Tuana wordt wat opdringerig. Nanni laat tanden zien, maar langer als 1. Daarbij hoor je ook een lichte grom. Tuana weet dan dat ze weg moet of gaat echt op der rug liggen
3. Nanni heeft een bot of heeft echt geen zin. Nanni laat haar tanden zien EN tandvlees en tongelt erbij. Verder gromt ze er heel diep bij, het is serieus. Ze verstijft er ook bij. Als Tuana door gaat (heeft ze 2x gedaan) valt Nanni uit "het niets" uit. Tuana schrikt, geeft dan een piep en doet er een plasje bij.
Ik vind het zoooo schitterend om zulk gedrag te observeren. Ik zie ook precies wanneer het menis is en wanneer niet. Meestal is het 1 wat ik zie. soms nummer 2 maar nummer 3 heb ik echt heeeeel weinig gezien.
1. Tuana likt de bek van Nanni en knabbelt erbij. Nanni pakt haar over der snoet voorzichtig. Ze laat ook alleen haar tanden zien. Daarna gaat ze spelen. Wel pakt Nanni dus altijd haar over der snoet en dwingt haar op de rug.
2. Tuana wordt wat opdringerig. Nanni laat tanden zien, maar langer als 1. Daarbij hoor je ook een lichte grom. Tuana weet dan dat ze weg moet of gaat echt op der rug liggen
3. Nanni heeft een bot of heeft echt geen zin. Nanni laat haar tanden zien EN tandvlees en tongelt erbij. Verder gromt ze er heel diep bij, het is serieus. Ze verstijft er ook bij. Als Tuana door gaat (heeft ze 2x gedaan) valt Nanni uit "het niets" uit. Tuana schrikt, geeft dan een piep en doet er een plasje bij.
Ik vind het zoooo schitterend om zulk gedrag te observeren. Ik zie ook precies wanneer het menis is en wanneer niet. Meestal is het 1 wat ik zie. soms nummer 2 maar nummer 3 heb ik echt heeeeel weinig gezien.
-
gelderen
- Actief
Re: Verschillende grommen
Heel erg mooi gedragjidde schreef:Nanni "snauwt" op verschillende manieren naar Tuana.
Ik imiteer exact deze correcties die je beschrijft bij mijn eigen hond en hij begrijpt het feiloos. Volgens sommige hier is dat "hard". Omdat het 'fysieke' correcties zijn maar mijn hond reageerd hier perfect op.
Ik vindt het ook erg mooi om te zien hoe honden zich gedragen onder elkaar. Op een uitlaat veldje mag ik graag op een bankje observeren
Groeten,
Eelco
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Verschillende grommen
Dan hoop ik maar dat je een mooi gebit hebt!gelderen schreef:Heel erg mooi gedragjidde schreef:Nanni "snauwt" op verschillende manieren naar Tuana.
Ik vind het zoooo schitterend om zulk gedrag te observeren. Ik zie ook precies wanneer het menis is en wanneer niet. Meestal is het 1 wat ik zie. soms nummer 2 maar nummer 3 heb ik echt heeeeel weinig gezien.![]()
Ik imiteer exact deze correcties die je beschrijft bij mijn eigen hond en hij begrijpt het feiloos.
Groeten,
Eelco
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
gelderen
- Actief
- starfleet
- Erelid
-
estelle
-
gelderen
- Actief