Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat kan ik het beste voeren?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Wat kan ik het beste voeren?
Naar aanleiding van het topic dat ik startte bij medisch:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 93#1403793
Wat is geschikt voer voor Suusje?
De dierenarts raadde me droge brokken aan, dat zou goed zijn tegen de ontwikkeling van erge tandsteen. Ze heeft nu matig tandsteen, nog niet zo erg dus dat er iets aan gedaan hoefde te worden. Ze heeft ook zo'n tandverzorgend kauwstaafje.
Ze is volwassen, ik weet de exacte leeftijd nog niet maar de dierenarts heeft 4 jaar op haar paspoortje gezet. Ze is verder goed op gewicht, namelijk 7,35 kilo waar ze rond de 7 kilo zou moeten zijn. Ze is niet zo actief van zichzelf en we maken ook nog geen lange einden omdat ze net 3 maanden in een kennel gezeten heeft, dus ik wil het rustig opbouwen. Na een rondje van ongeveer 1 Ã anderhalve kilometer is ze toch wel wat moe.
Ik gebruik nu Pedigree maaltijdbrokken voor volwassen kleine honden. Die heb ik bij de Welkoop uitgekozen omdat het toen nog niet zeker was of ik haar zou nemen (op de dag dat ik haar kocht) dus ik heb toen een voer gekozen wat mij vertrouwd voorkwam (o.a. van TV) en niet duur was. Ik geef haar 's avonds een eetlepel nat voer er door als extraatje voor de smaak. 's Morgens krijgt ze een klein handje (bodempje in het bakje) en 's avonds 2 handen. Ik zal straks even kijken of ik bij mijn ouders thuis een keukenweegschaal kan vinden om het te wegen, dan kan ik het weergeven in grammen.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 93#1403793
Wat is geschikt voer voor Suusje?
De dierenarts raadde me droge brokken aan, dat zou goed zijn tegen de ontwikkeling van erge tandsteen. Ze heeft nu matig tandsteen, nog niet zo erg dus dat er iets aan gedaan hoefde te worden. Ze heeft ook zo'n tandverzorgend kauwstaafje.
Ze is volwassen, ik weet de exacte leeftijd nog niet maar de dierenarts heeft 4 jaar op haar paspoortje gezet. Ze is verder goed op gewicht, namelijk 7,35 kilo waar ze rond de 7 kilo zou moeten zijn. Ze is niet zo actief van zichzelf en we maken ook nog geen lange einden omdat ze net 3 maanden in een kennel gezeten heeft, dus ik wil het rustig opbouwen. Na een rondje van ongeveer 1 Ã anderhalve kilometer is ze toch wel wat moe.
Ik gebruik nu Pedigree maaltijdbrokken voor volwassen kleine honden. Die heb ik bij de Welkoop uitgekozen omdat het toen nog niet zeker was of ik haar zou nemen (op de dag dat ik haar kocht) dus ik heb toen een voer gekozen wat mij vertrouwd voorkwam (o.a. van TV) en niet duur was. Ik geef haar 's avonds een eetlepel nat voer er door als extraatje voor de smaak. 's Morgens krijgt ze een klein handje (bodempje in het bakje) en 's avonds 2 handen. Ik zal straks even kijken of ik bij mijn ouders thuis een keukenweegschaal kan vinden om het te wegen, dan kan ik het weergeven in grammen.
Laatst gewijzigd door Yunyah op 02 aug 2005 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Ik zou inderdaad iets van Farmfood geven of kompleet vers vlees zoals:
www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm
www.prinspetfood.nl
www.rodipetfood.nl
www.diervoeding.com (Smuldier)
Dit zijn wel geen 'brokken' maar is vaak beter voor de tanden omdat je het 'liga effect' voorkomt. En daarnaast kun je natuurlijk altijd de tanden poetsen 1 x in de maand met een gaasje & wat tandpasta voor honden.
www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm
www.prinspetfood.nl
www.rodipetfood.nl
www.diervoeding.com (Smuldier)
Dit zijn wel geen 'brokken' maar is vaak beter voor de tanden omdat je het 'liga effect' voorkomt. En daarnaast kun je natuurlijk altijd de tanden poetsen 1 x in de maand met een gaasje & wat tandpasta voor honden.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
-
- Zeer actief
- Suuz!
- Zeer actief
- Suuz!
- Zeer actief
Voor een volwassen hond geldt doorgaans: 20 gr. vlees per kilo lochaamsgewicht. Een hond van 20 kilo krijgt dan dus zo'n 400 gr. per dag. Maar belangrijker is dat je voert met je handen en je ogen, dus kijken hoe je hond eruit ziet.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
-
- Zeer actief
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Van vers vlees hebben ze meer nodig dan van brokken, je kan niet zeggen ik geef 100 gram brokken, dus geef ik 100 gram vers vlees. In vers vlees zit meer vocht (vleesnat). Voor het gebit zou ik zeker vers vlees geven. Mijn hond krijgt al jaren carnibest en toen ik bij de dierenarts was voor de entingen vroeg ze of ik dagelijks zijn tanden poetste, omdat z'n gebit er zo goed uit zag. Hij is nu 5½ jaar oud.
- starfleet
- Erelid
Ik denk dat je dan heel aardig in de richting komt. Mijn hond van 13,5 kilo is nog pas negen maanden en krijgt 200 gram. Dat is wel een beetje om ook af te vallen, maar ik schat dat ze als ze echt volwassen is ook genoeg heeft aan 200 gram.Yunyah schreef:Ze weegt maar 7,35 kilo (gisteren gewogen bij de dierenarts) Ze zou dan ongeveer 150 gram per dag moeten?
Er zit hier op het forum ook iemand met een flinke Maltezer(Moos) die veel in beweging is buiten van 7 kilo en die krijgt ook 100- 150 gram. Ze is nu alleen op vakantie.
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 02 aug 2005 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- starfleet
- Erelid
Die brokken zijn erg geconcentreerd, vandaar. De hoeveelheid die op pakken brokken en vers vlees staat is veel te veel voor de gemiddelde hond.Yunyah schreef:Ik schrik er trouwens wel van hoe veel er wordt aangeraden! Voor haar gewicht zou ik ongeveer 3 schijven moeten geven per dag, dat is 300 gram! Dat is meer dan 2x zoveel als ik haar nu geef.
Anne
- rianneke
- Zeer actief
- Saartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
- Aantal honden: 1
- Tineke en Chicca
- Actief
- Mijn ras(sen): Ik heb Chica dat is een kruising labrador, golden en friese stabij.
En per 8 april 2011 komt pupje Nena bij ons wonen dit is een kruising cocker spaniel met friese stabij - Locatie: Boskoop
-
- Zeer actief
Onze Westie heeft z'n hele leven cavom gehad. Hij kreeg daarbij ook nog wat kvv,groente, yoghurt,stukje fruit, af en toe een eitje, dus vanalles wat. Hij heeft in z'n bijna 18 jaar nooit last van huidproblemen gehad. Nu geef ik de honden kvv en cavom en ook nog yoghurt ed erbij, een paar honden heb ik helemaal op kvv.
-
- Zeer actief
Ik heb even overlegd met de dierenarts en die vond het een goed idee om in de ochtend brokken te geven en in de avond een verse maaltijd met wat groente erin. Ik heb Cavom aangevraagd (had het binnen een dag in huis) en dat vindt ze erg lekker, dus daar heb ik een zak van gekocht bij de Welkoop. Verder geef ik nu 's avonds een Rodi plak met een beetje water erbij (op aanraden van de dierenarts omdat ze wat last van obstipatie heeft), een paar brokjes (die worden dan zacht) en eventueel wat groente restjes voor de vezels.
Verder heeft ze een laxeermiddel gekregen voor de eerste tijd, zodat ze wat makkelijker kan poepen. Het kan inderdaad van de stress van het verhuizen en het veranderen van voeding komen. Normaal kun je dat even aanzien, maar omdat ze al 3 dagen niet gepoept had leek het haar beter om toch even wat te geven zodat ze zich wat lekkerder voelt, ze had namelijk een hard en pijnlijk buikje ervan
Gelukkig heeft ze vanmorgen weer gepoept.
Verder heeft ze een laxeermiddel gekregen voor de eerste tijd, zodat ze wat makkelijker kan poepen. Het kan inderdaad van de stress van het verhuizen en het veranderen van voeding komen. Normaal kun je dat even aanzien, maar omdat ze al 3 dagen niet gepoept had leek het haar beter om toch even wat te geven zodat ze zich wat lekkerder voelt, ze had namelijk een hard en pijnlijk buikje ervan

Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
- Moos
- Zeer actief
Dat heb je ook knap onthouden Annestarfleet schreef:Ik denk dat je dan heel aardig in de richting komt. Mijn hond van 13,5 kilo is nog pas negen maanden en krijgt 200 gram. Dat is wel een beetje om ook af te vallen, maar ik schat dat ze als ze echt volwassen is ook genoeg heeft aan 200 gram.Yunyah schreef:Ze weegt maar 7,35 kilo (gisteren gewogen bij de dierenarts) Ze zou dan ongeveer 150 gram per dag moeten?
Er zit hier op het forum ook iemand met een flinke Maltezer(Moos) die veel in beweging is buiten van 7 kilo en die krijgt ook 100- 150 gram. Ze is nu alleen op vakantie.
Anne

Ja, klopt dus. Moos weegt 7 kilo en heeft 150 gram per dag Rodi nodig om goed op gewicht te blijven (maar dat is dan inderdaad wel met 2-3 uur wandelen op een dag). Ik wil hem nu nog 200 gram af laten vallen, dus hij krijgt nu 100 gram Rodi, dan valt hij langzaam af.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- DRood
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ja, wat is het nou?!?!
Als een forum zo populair is als deze, schiet de efficiency er soms bij in. Waarschijnlijk ook nu weer...
Ik lees overal over BIBI en Carnibest voeding. Over dat KVV zoveel beter is dan brokken. Ik woon in Maarssen. Waar kan ik dit 'beste voedsel voor mijn hond' kopen in de buurt?! Ik lees ook over schijven vlees. Ik ken wel zakjes met van die derrie (om het even te visualiseren). Is dit hetzelfde? Noemen de experst dit ook KVV??
Mijn pup is nu 9 weken oud, en ik wil hem graag het beste geven wat er is. Hi krijgt nu brokken, waar ik nu hard aan twijfel.
Ik lees overal over BIBI en Carnibest voeding. Over dat KVV zoveel beter is dan brokken. Ik woon in Maarssen. Waar kan ik dit 'beste voedsel voor mijn hond' kopen in de buurt?! Ik lees ook over schijven vlees. Ik ken wel zakjes met van die derrie (om het even te visualiseren). Is dit hetzelfde? Noemen de experst dit ook KVV??
Mijn pup is nu 9 weken oud, en ik wil hem graag het beste geven wat er is. Hi krijgt nu brokken, waar ik nu hard aan twijfel.
Ik voer mijn honden van 6,7 kilo ongeveer 80 gram royal Canin brokjes met daar doorheen een schep blikvoer.En eerst gaf ik 6 maanden lang KVV(Prins)maar mijn hond kon er niet tegen,de ontlasting was perfect en ze at het erg graag maar heeft 6 maanden lang traanogen gehad,en als we dan een dagje wat anders voerde dan stopte het tranen.En nu zijn we helemaal gestopt met KVV,en hopen dat haar witte vacht rondom de ogen en snuit weer wit word,want het is helemaal rood/bruin geworden door het tranen.Maar dat vreselijke tranen van de ogen is gelukkig over. 

- starfleet
- Erelid
-
- Zeer actief
Prins heeft drie verschillende varianten compleet vers vlees.starfleet schreef:Ik wist niet dat Prins vers vlees kompleet had.Tinkertje schreef:Ik voer mijn honden van 6,7 kilo ongeveer 80 gram royal Canin brokjes met daar doorheen een schep blikvoer.En eerst gaf ik 6 maanden lang KVV(Prins)
Anne
Ze zijn volgens mij wel moeilijk verkrijgbaar.
Hier is het bijna het enige wat ik makkelijk kan krijgen,en ook wel Rodi en Energique(maar dat schijnt uit de zelfde fabriek te komen als Prins).Ik koop het bij de dierenwinkel en het kost 25 schijven voor 11,95 (Lam&Rijst).Djinny schreef:Prins heeft drie verschillende varianten compleet vers vlees.starfleet schreef:Ik wist niet dat Prins vers vlees kompleet had.Tinkertje schreef:Ik voer mijn honden van 6,7 kilo ongeveer 80 gram royal Canin brokjes met daar doorheen een schep blikvoer.En eerst gaf ik 6 maanden lang KVV(Prins)
Anne
Ze zijn volgens mij wel moeilijk verkrijgbaar.