Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gehakt vraagje

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Gehakt vraagje

Ongelezen bericht door Demi »

Ik had gisteren een pond gehakt gehaald, maar ik vond het er niet meer zo fris uitzien en het rook ook niet echt lekker meer, dus ik heb het aan de honden gegeven. Maar ik zit nu wel te twijfelen of ik dat had moeten doen, omdat ik er echt een goor luchtje aan vond zitten :roll:
Het was rundergehakt en tot vandaag goed.
Zit ik straks met 3 kotsende honden of maakt het niet uit als het 1 dag over datum is en het stinkt :mrgreen:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Hmmm...ik zou het de volgende keer niet nog een keer doen. Nu maar even afwachten of je hopen kots moet gaan scheppen. :N:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

nou het lijkt me niet uitmaken, ik weet niet wat jouw honden op straat vreten maar die van mij halen genoeg iut de bosjes en niet alleen verse "lijken"
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Als gehakt stinkt of vreemd ruikt mik ik het meteen weg, of als je een kat hebt laat je die even proeven. Als iets iet goed is hoeft een kat het ook niet. Nou is die van ons redelijk kieskeurig dus mevrouw hoeft heel weinig :pffff: , dus daar heb ik niks aan :mrgreen:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
miekmiek

Podenji schreef:nou het lijkt me niet uitmaken, ik weet niet wat jouw honden op straat vreten maar die van mij halen genoeg iut de bosjes en niet alleen verse "lijken"
:neenee: Dat maakt ze nog geen vuilnisbakken! :wink:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

miekmiek schreef:
Podenji schreef:nou het lijkt me niet uitmaken, ik weet niet wat jouw honden op straat vreten maar die van mij halen genoeg iut de bosjes en niet alleen verse "lijken"
:neenee: Dat maakt ze nog geen vuilnisbakken! :wink:
nee dat klopt de mijne hebben stamboom :smile:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
miekmiek

Podenji schreef: nee dat klopt de mijne hebben stamboom :smile:
Dat was een inkoppertje. Bijna TE makkelijk. :mrgreen:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Als de honden het nog lusten, mogen ze het van mij lekker op eten. :mrgreen: En ze hebben er nog nooit iets aan over gehouden.
Echt bedorven zal het niet zijn.
Trouwens, bedorven vlees vinden de honden juist zalig. :roll:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Neeeeeeee, niet weggooien :neenee:

Beetje bestorven rundvlees, vinden ze nog veel lekkerder als vers rundvlees. Is ook prima voor ze. Ze hebben een heel sterk maagzuur. Ik geef kip en rundvlees op de datum altijd aan de honden, daar hebben ze nog nooit last van gehad :wink:
Marion.

Roelfien schreef:Als de honden het nog lusten, mogen ze het van mij lekker op eten. :mrgreen: En ze hebben er nog nooit iets aan over gehouden.
Twee zielen, tegelijktijdig getikt, zelfde gedacht :mrgreen:
miekmiek

Ik zou me vreselijk voelen wanneer ik het aan de honden geef. Straks krijgen ze een lintworm ofzo. :N: Maar het kan dus wel?
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Mijn honden BARFen en er zitten wel eens wat dingen bij die wat "rijper" zijn. Dat is voor de hond als prooi- en aaseter helemaal niet gek, en mijn honden hebben er ook nooit last van.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
miekmiek

jelle schreef:Mijn honden BARFen en er zitten wel eens wat dingen bij die wat "rijper" zijn.
haha, zo zal ik het de volgende keer ook noemen wanneer ik iets overdatum uit de kast pluk. Gewoon een beetje 'rijp'.
Marion.

miekmiek schreef:Ik zou me vreselijk voelen wanneer ik het aan de honden geef. Straks krijgen ze een lintworm ofzo. :N: Maar het kan dus wel?
Sterker nog. Het is doodzonde als je het niet geeft. Kapitaalvernietiging en hondjes die je een lekker maaltijdje ontneemt :mrgreen:
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Roelfien schreef:Als de honden het nog lusten, mogen ze het van mij lekker op eten. :mrgreen: En ze hebben er nog nooit iets aan over gehouden.
Twee zielen, tegelijktijdig getikt, zelfde gedacht :mrgreen:
stel viespeuken :pffff:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Marion.

Jacks schreef:stel viespeuken :pffff:
Niet waar, want zelf eten we het toch niet :pffff:
Haha, melk op een dag vóór de datum durf ik in deze hondsdagen al niet eens te drinken. Ik ben panisch voor bedorven spul (voor mezelf dan :smile: )
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Jacks schreef:stel viespeuken :pffff:
Niet waar, want zelf eten we het toch niet :pffff:
Haha, melk op een dag vóór de datum durf ik in deze hondsdagen al niet eens te drinken. Ik ben panisch voor bedorven spul (voor mezelf dan :smile: )
ja, dus voeren wij (jij in dit geval :mrgreen: ) het lekker aan de honden. :hamer:
Ik heb dat ook hoor, ben altijd overal vies van, als iets ruikt gooi ik het direct weg, maar ik zal het bedorven spul ook voeren aan mijn honden, als ze dat dan toch zo lekker vinden.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Euh Marion, wat zijn hondsdagen ookal weer? Heb er wel eens van gehoord, maar zou even niet meer weten wat het is :denken:

Ik geef wel vaker iets aan de honden als het niet meer naar mn zin is, alleen nu stonk het best wel eigenlijk. Maar ze vonden het heerlijk en het zit er nog steeds in tot nu toe :mrgreen:
Marion.

Jacks schreef:Ik heb dat ook hoor, ben altijd overal vies van, als iets ruikt gooi ik het direct weg, maar ik zal het bedorven spul ook voeren aan mijn honden, als ze dat dan toch zo lekker vinden.
Vind je dat lever ook zo vreselijk stinkt? En weet je hoe een beetje bestorven lever stinkt, als je er leverkoekjes van gaat bakken? Gadverdamme, ik was blij dat ik de volgende dag uit mijn huis kon :mrgreen:

Maar het waren volgens de honden wel de lekkerste leverkoekjes die ik ooit heb gebakken :smile:
Marion.

Demi schreef:Euh Marion, wat zijn hondsdagen ookal weer? Heb er wel eens van gehoord, maar zou even niet meer weten wat het is :denken:
http://www.meteo.be/nederlands/pages/Kl ... lus_nl.htm

Volgens mij zitten we er nu middenin. Iets van 20 juli tot 20 augustus ofzo? Vaak warm en broeierig weer. Niet dat het zo warm is nu, maar benauwd is het hier een paar dagen wel heel erg geweest.
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Demi schreef:Euh Marion, wat zijn hondsdagen ookal weer? Heb er wel eens van gehoord, maar zou even niet meer weten wat het is :denken:

Volgens mij zitten we er nu middenin. Iets van 20 juli tot 20 augustus ofzo? Vaak warm en broeierig weer. Niet dat het zo warm is nu, maar benauwd is het hier een paar dagen wel heel erg geweest.
Oh ja, nu weet ik het weer :mrgreen: Vandaar dat alles dus eerder bederft :roll:
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Jacks schreef:Als gehakt stinkt of vreemd ruikt mik ik het meteen weg, of als je een kat hebt laat je die even proeven. Als iets iet goed is hoeft een kat het ook niet. Nou is die van ons redelijk kieskeurig dus mevrouw hoeft heel weinig :pffff: , dus daar heb ik niks aan :mrgreen:
Nou, dat betwijfel ik toch echt hoor.....mijn katten zijn zo gek op eten, dat ze ook bedorven vlees rustig opeten. :roll:
AfbeeldingAfbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Lintworm kunnen ze alleen maar krijgen als je het vlees open en bloot hebt laten liggen zodat er insecten bij kunnen. Maar gewoon verpakt gehakt, zo bij de slager vandaan, dus geschikt voor menselijke consumptie, daar krijgen de honden helemaal niks van. :wink:

Ik heb op dit moment ook nog twee stukjes lamsrib in de koelkast liggen, wat Yentie niet helemaal heeft opgegeten. Dat bewaar ik tot het een paar dagen ouder is geworden en muf gaat ruiken. Dan krijgt Beertje het. Want raar maar waar, als het lamsribje ietsje bedorven is kan ie het nog wel verdragen, terwijl verse lamsribben kotst ie een half uur na het kauwen weer uit (tja, ouderdom komt met gebreken :mrgreen: )
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Rocky1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rocky1 »

:neenee: Rocky krijgt van mij echt geen vlees over de datum,als wij het niet eten dan hij helemaal niet,ook al hebben ze een sterke maag,er zijn altijd wel honden die daar niet tegen kunnen :kotz: ik wil geen kotsende hond in huis door mijn eigen schuld :pffff:
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Nee iets dat ik zelf niet meer durf te eten, geef ik ook niet aan Beau, maar gooi ik in de kliko. :19:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ik heb zelf in een vleesgroothandel gewerkt, en daar werd mij het zo uitgelegt: Gehakt verkleurt snel en ruikt snel zuur, het is dan wel nog goed. (niet dat ik het dan nog zou eten maar ok...zoiezo...gehakt.. dat wil je niet weten!!)
Als het verkleurt was al daar, ging het in een grote bak richting de soepballenfabriek... en dan was het al richting groen worden... :19:
Dus honden kunnen verkleurde gehakt wel eten, maar over de datum zou ik zelf ook niet doen.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Marion. schreef:

in het frans noemen ze dat 'la canicule'. in de praktijk wordt daar een hittegolf mee bedoeld. ik vind het een mooi woord.

tot zover de les van juf lin. :mrgreen:

eten dat ik niet helemaal meer vertrouw, wordt hier aan de mormels gegeven. die vreten het met smaak op en hebben nergens last van.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Als iets niet fris ruikt gaat het weg, ik geef het ook niet aan de hond hoewel ik weet dat dat gerust kan.

Anne
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Nou ze zijn niet ziek geweest, geen gekots oid :mrgreen: Dus de volgende keer krijgen ze het weer. (Er is hier vaak zat iets over datum :mrgreen: )
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

hier geef ik ook bedorven vlees/kip aan de honden. Ze zijn er nog nooit ziek van geworden hoor. Ze vinden dat idd juist heel erg lekker.
Hera vindt bedorven fruit bijv. ook erg lekker, een appel vers mot ze niet maar een appel helemaal bruin smikkelt ze wel op.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”