Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Joep vind de door mij gekookte en daarna afgekloven mailskolven heel erg lekker. Zodra hij het ruikt en mij ziet kluiven zit hij al geobsedeerd te wachten of hij de kolf mag hebben. De restjes mais plukt hij er uit want tja da's gezond Daarna knaagt hij op aan de kolf om de vliesjes te verwijderen. Meestal pak ik hem toch maar af na niet al te lange tijd bezig te zijn met de vliesjes. Zou het harde gedeelte van de kolf kwaad kunnen voor hem? Ik kook de kolf dus het is redelijk zacht. Op een of andere manier durf ik het niet goed aan maar voor het zelfde geld kan het totaal geen kwaad...? Wie kan me helpen?
Domie schreef:Joep vind de door mij gekookte en daarna afgekloven mailskolven heel erg lekker. Zodra hij het ruikt en mij ziet kluiven zit hij al geobsedeerd te wachten of hij de kolf mag hebben. De restjes mais plukt hij er uit want tja da's gezond Daarna knaagt hij op aan de kolf om de vliesjes te verwijderen. Meestal pak ik hem toch maar af na niet al te lange tijd bezig te zijn met de vliesjes. Zou het harde gedeelte van de kolf kwaad kunnen voor hem? Ik kook de kolf dus het is redelijk zacht. Op een of andere manier durf ik het niet goed aan maar voor het zelfde geld kan het totaal geen kwaad...? Wie kan me helpen?
stop hier mee!!!! een maiskolf is niet goed voor een hond..de kern is hard en kunnen ze in stikken omdat ze hier grote stukken van af kunnen bijten!!
en de kolf verteerd niet in hun maag..dus stop!!!!!!!!!!!!!!!!
Domie schreef:Joep vind de door mij gekookte en daarna afgekloven mailskolven heel erg lekker. Zodra hij het ruikt en mij ziet kluiven zit hij al geobsedeerd te wachten of hij de kolf mag hebben. De restjes mais plukt hij er uit want tja da's gezond Daarna knaagt hij op aan de kolf om de vliesjes te verwijderen. Meestal pak ik hem toch maar af na niet al te lange tijd bezig te zijn met de vliesjes. Zou het harde gedeelte van de kolf kwaad kunnen voor hem? Ik kook de kolf dus het is redelijk zacht. Op een of andere manier durf ik het niet goed aan maar voor het zelfde geld kan het totaal geen kwaad...? Wie kan me helpen?
stop hier mee!!!! een maiskolf is niet goed voor een hond..de kern is hard en kunnen ze in stikken omdat ze hier grote stukken van af kunnen bijten!!
Dit heb ik ook meerdere keren op animal planet gezien, honden die waren gestorven doordat een stuk maiskolf vast was komen te zitten in hun maag/darmen. Volgens die da was dat in bepaalde gebieden de meest voorkomende doodsoorzaak bij zwerfhonden omdat zo'n stuk kolf dus niet verteerd.
ien schreef:stop hier mee!!!! een maiskolf is niet goed voor een hond..de kern is hard en kunnen ze in stikken omdat ze hier grote stukken van af kunnen bijten!!
Okee super bedankt! Dat wist ik niet en ik ben blij dat ik hem tot nu toe toch uit twijfel op tijd heb afgepakt