Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vers vlees en diarree

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

vers vlees en diarree

Ongelezen bericht door Belle »

Catootje kreeg bij de fokker Carocroc en Smuldier. Thuis ben ik hiermee doorgegaan, maar ik merkte dat ze iedere keer na de vleesmaaltijd diarree kreeg. Nu krijgt ze al een tijdje alleen brokjes en dan gaat het prima. Vandaag weer een keertje wat Smuldier gegeven en bijna meteen weer dunne ontlasting. Zou het een kwestie van wennen zijn of zijn er honden die het gewoon niet goed doen op vers vlees. Het is overigens niet alleen bij Smuldier, maar ook bij Rhodi.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zou het te maken kunnen hebben met de overgang? Je gaat dan over van brokjes naar smuldier, en dat geeft diarree. Heeft ze ook weleens een dag of 2 alleen maar vers gehad?

Hier hebben ze juist met vers veel betere ontlasting.
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Moos schreef:Zou het te maken kunnen hebben met de overgang? Je gaat dan over van brokjes naar smuldier, en dat geeft diarree. Heeft ze ook weleens een dag of 2 alleen maar vers gehad?

Nee, ik heb nog nooit een hele dag alleen vers gegeven. De andere twee hondjes doen het prima op een combi van vers en brokken en Catootje kreeg bij de fokker ook een combi. Misschien moet ik eens een dag of wat proberen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Belle schreef:
Moos schreef:Zou het te maken kunnen hebben met de overgang? Je gaat dan over van brokjes naar smuldier, en dat geeft diarree. Heeft ze ook weleens een dag of 2 alleen maar vers gehad?

Nee, ik heb nog nooit een hele dag alleen vers gegeven. De andere twee hondjes doen het prima op een combi van vers en brokken en Catootje kreeg bij de fokker ook een combi. Misschien moet ik eens een dag of wat proberen.
Ik zou dat dan eens proberen denk ik. Ik geloof dat sommige honden ook gewoon niet zo goed tegen de overgang kunnen.
Afbeelding
Femmy
Actief

Ongelezen bericht door Femmy »

Tijd en rust voor omschakeling is erg belangrijk; beter kun je als je brok en versvlees geeft kiezen voor bijvoorbeeld vier dagen versvlees, drie dagen brok, of andersom.

Groetjes, Femmu
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: vers vlees en diarree

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Belle schreef:Catootje kreeg bij de fokker Carocroc en Smuldier. Thuis ben ik hiermee doorgegaan, maar ik merkte dat ze iedere keer na de vleesmaaltijd diarree kreeg. Nu krijgt ze al een tijdje alleen brokjes en dan gaat het prima. Vandaag weer een keertje wat Smuldier gegeven en bijna meteen weer dunne ontlasting. Zou het een kwestie van wennen zijn of zijn er honden die het gewoon niet goed doen op vers vlees. Het is overigens niet alleen bij Smuldier, maar ook bij Rhodi.
Van Duck Pens krijgt Luka ook diarée.
Van Lam en Rijst en Rund niet.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Ik zou het inderdaad ook wat langer achter elkaar geven.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Ik zou 2 dagen vuile pens geven en dan overstappen op komplete versvleesvoeding en dan pas gaan combineren :wink: ik denk dat de overgang gewoon te moeilijk is voor haar darmen, die zijn voornamelijk brokjes gewend en vaak wat luier, op het moment dat ze dan vlees krijgen is het bal en krijgen ze diaree, dus meer opbouwen kwa vleesvoeding en vaker geven
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Femmy schreef:Tijd en rust voor omschakeling is erg belangrijk; beter kun je als je brok en versvlees geeft kiezen voor bijvoorbeeld vier dagen versvlees, drie dagen brok, of andersom.

Groetjes, Femmu
Klopt helemaal! :ok:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Femmy schreef:Tijd en rust voor omschakeling is erg belangrijk; beter kun je als je brok en versvlees geeft kiezen voor bijvoorbeeld vier dagen versvlees, drie dagen brok, of andersom.

Groetjes, Femmu
Doe ik idd ook zo. Als het een brokdag is, krijgt hij de hele dag brokken. Is het een versvleesdag, dan krijgt hij de hele dag versvlees. De eerste tijd dat hij bij me thuis was, heeft hij trouwens alleen versvlees gekregen omdat de fokker dat ook gaf. Toen hij wat gewend was, ben ik rustig met brokken begonnen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

cloris schreef:Ik zou 2 dagen vuile pens geven en dan overstappen op komplete versvleesvoeding en dan pas gaan combineren :wink: ik denk dat de overgang gewoon te moeilijk is voor haar darmen, die zijn voornamelijk brokjes gewend en vaak wat luier, op het moment dat ze dan vlees krijgen is het bal en krijgen ze diaree, dus meer opbouwen kwa vleesvoeding en vaker geven
Ik heb deze tip een jaar geleden ook opgevolgd en na 2 dagen vuile pens ging de overgang hier helemaal goed. Ik geef overigens nog steeds geen brokken en vlees op 1 dag, maar 3 dagen vlees en 4 dagen brok of v.v.
Bovendien ben ik van de Caracroc helemaal afgestapt en overgegaan op FF en Cavom. Dat bevalt ook stukken beter.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Onze hond heeft ruim 6 maanden KVV(Prins)gegeten en kreeg er enorme traanogen van.Op het moment dat ik een dag geen KVV voerde stopte het tranen ook,echt heel apart.Om die reden ben ik er helaas mee gestopt,want ze at het graag.We geven nu Royal Canin brokjes met een beetje blikvoer erdoor.Ik wil nu wel gaan proberen om 2 dagen KVv te gaan geven,maar als de traanogen dan weer zo erg worden dan geef ik het maar niet meer.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Tinkertje schreef:Onze hond heeft ruim 6 maanden KVV(Prins)gegeten en kreeg er enorme traanogen van.Op het moment dat ik een dag geen KVV voerde stopte het tranen ook,echt heel apart.Om die reden ben ik er helaas mee gestopt,want ze at het graag.We geven nu Royal Canin brokjes met een beetje blikvoer erdoor.Ik wil nu wel gaan proberen om 2 dagen KVv te gaan geven,maar als de traanogen dan weer zo erg worden dan geef ik het maar niet meer.
Je zou ook een ander merk KVV kunnen proberen?
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

stefanie schreef:
Tinkertje schreef:Onze hond heeft ruim 6 maanden KVV(Prins)gegeten en kreeg er enorme traanogen van.Op het moment dat ik een dag geen KVV voerde stopte het tranen ook,echt heel apart.Om die reden ben ik er helaas mee gestopt,want ze at het graag.We geven nu Royal Canin brokjes met een beetje blikvoer erdoor.Ik wil nu wel gaan proberen om 2 dagen KVv te gaan geven,maar als de traanogen dan weer zo erg worden dan geef ik het maar niet meer.
Je zou ook een ander merk KVV kunnen proberen?
Heb ik in die zes maanden al eens gedaan hoor,ik gaf hoofdzakelijk Prins.Maar heb ook wel eens twee weken Duck gevoerd.Ik kan hier niet aan alle soorten KVV komen.Prins,Duck(op bestelling),en Rodi.En Rodi eet ze niet graag.Ik heb over mijn probleem wel contact gehad met Prins en ze gaan het nu uitzoeken hoe dit onstaat.Ze dachten op dit moment aan de Vit.A of de eiwitten die in Prins KVV zitten,omdat die veel makkelijker opneembaar zijn dan eiwitten uit brok,zodat ze dus meer eiwitten binnen krijgt dan bij brok. :denken: Snappie 'm nog?Ik soms niet meer,maar mijn hondje ziet er op dit moment echt vreselijk uit,haar hele snoet is verkleurd in bruin/rood door het tranen.Je begrijpt dan misschien wel dat ik het helemaal gehad heb met KVV.Ik geef nu al weer enkele weken brokjes van Royal Canin met een schepje blikvoer erdoor en ik zie mijn hond gewoon opknappen,het lijkt ook net of ze meer energie heeft gekregen en lekkerder in haar vel zit.Ze had ook vaak buikpijn en nu we brok geven heeft ze daar ook geen last meer van gehad.En ze eet ook niet zo ontzettend veel grags meer als toen we KVv voerde.Mijn hond is dus een typisch geval van er niet tegen kunnen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”