Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eieren
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Eieren
Het klopt toch dat je een rauw ei kunt geven MET schaal? Mijn vriend vond het eng omdat het van die scherpe kantjes zijn, maar ik dacht hier gelezen te hebben dat het prima is.

Linda, Izzie en Bram
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Actief
- Jasparov
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Bacteriën zijn niet schadelijk. Dat maakt de darmen alleen maar sterker. Honden/ wolven kunnen ook dode dieren eten die al een paar dagen liggen. En dat een ei uit de kont van een kip komt.. een hond kan een kip ook helemaal opeten zonder problemen, inclusief de darmen.johan1969 schreef:Ik zou dat niet doen, niet omdat het misschien niet verteert, maar omdat er aan de buitenzijde van een ei vaak bacterien zitten.
Vergeet niet dat het uit de aars van een kip komt.
Soms zie ik ook wat van de schaal terug in de ontlasting, maar ze hebben nooit problemen gehad met het eten ervan.
Het kan gerust gegeven worden

Groetjes Rob
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Het valt me trouwens op dat heleboel mensen denken dat een hond geen rauwe dingen (dus met bacteriën) kan eten. Een hond is gewoon een dier, en geen enkel dier kookt zijn eten eerst voordat hij het eet.
Aan wolven in de dierentuin worden ook gewoon complete dieren gegeven dus waarom zou het bij honden niet kunnen?
Een ei komt uit een kip en eieren worden vaak gegeten in het wild.. met schaal en al.
Aan wolven in de dierentuin worden ook gewoon complete dieren gegeven dus waarom zou het bij honden niet kunnen?
Een ei komt uit een kip en eieren worden vaak gegeten in het wild.. met schaal en al.
Groetjes Rob
- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- stefanie
- Zeer actief
Gewoon rauw geven mét schil. Veel honden vinden die schil trouwens niet lekker en laten het dus liggen. Maar dat zie je dan vanzelf.
En voor die bacterien hoef je echt niet bang te zijn. Zoals Tarz al zei, heb je ooit een wild dier bezig gezien met een gasstelletje nadat ie zijn prooi had gevangen??
johan1969 schreef:
Ik zou dat niet doen, niet omdat het misschien niet verteert, maar omdat er aan de buitenzijde van een ei vaak bacterien zitten.
Sorry maar dat is echt onzin. Dan kan je hond buiten ook niet meer snuffelen of eendenpoep eten etc.
En voor die bacterien hoef je echt niet bang te zijn. Zoals Tarz al zei, heb je ooit een wild dier bezig gezien met een gasstelletje nadat ie zijn prooi had gevangen??
johan1969 schreef:
Ik zou dat niet doen, niet omdat het misschien niet verteert, maar omdat er aan de buitenzijde van een ei vaak bacterien zitten.
Sorry maar dat is echt onzin. Dan kan je hond buiten ook niet meer snuffelen of eendenpoep eten etc.
-
- Zeer actief
- Saartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
- toran
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Johan,johan1969 schreef:Ik zou dat niet doen, niet omdat het misschien niet verteert, maar omdat er aan de buitenzijde van een ei vaak bacterien zitten.
Wat dacht je dat er buiten allemaal op de grond ligt waar honden aan ruiken en wat ze aan bacterien binnen krijgen? Ik denk dat het gemiddelde ei schoner is dan de stoep voor je huis, hoor.

Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Linda,Zoek stok! schreef:Bram vindt de schil lekkerder dan het ei. Ik had het namelijk al een aantal keer gedaan voordat m'n vriend het zagstefanie schreef:Gewoon rauw geven mét schil. Veel honden vinden die schil trouwens niet lekker en laten het dus liggen. Maar dat zie je dan vanzelf.
Gewoon lekker blijven geven. Hier krijgen ze ook regelmatig een eitje. Soms gekookt en soms rauw mèt schil. Vinden ze beiden heerlijk. (Bono eet zelfs alleen de schil en lebbert de rest amper op!

Groetjes, Karen
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Pff wat een onzin. Onze honden krijgen ook wel eens een eitje met schaal en al en die bacteriën zijn voor een hond geen probleem hoor.johan1969 schreef:Ik zou dat niet doen, niet omdat het misschien niet verteert, maar omdat er aan de buitenzijde van een ei vaak bacterien zitten.
Beginnen we nu ook al onze huisdieren in de watten te leggen? Je moest eens weten wat die viespeuken van mij allemaal naar binnen werken, nou dan zouden ze constant moeten kotsen en aan de diaree zijn maar niets van dit alles, sterker nog ze zijn bijna nóóit ziek.

met dank aan Twinkel
-
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
Waarom maal je het? Toch vanwege die scherpe kantjes of omdat ze het anders niet opeten?lies schreef:minstens 2x per week krijgen ze hier een rauw ei, het schilletje maal ik met een koffiemalertje tot poeder en meng ik erdoor..ze vinden het heerlijk! ze krijgen hier trouwens alles rauw, en hebben nergens problemen mee.

Linda, Izzie en Bram
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hutsje schreef:Jouw hond mag zeker zijn eigen aars ook niet likken?johan1969 schreef:Ik zou dat niet doen, niet omdat het misschien niet verteert, maar omdat er aan de buitenzijde van een ei vaak bacterien zitten.
Groetjes, Karen
-
- Zeer actief
anders eten ze het niet opZoek stok! schreef:Waarom maal je het? Toch vanwege die scherpe kantjes of omdat ze het anders niet opeten?lies schreef:minstens 2x per week krijgen ze hier een rauw ei, het schilletje maal ik met een koffiemalertje tot poeder en meng ik erdoor..ze vinden het heerlijk! ze krijgen hier trouwens alles rauw, en hebben nergens problemen mee.

-
- Actief
- Contacteer:
Hier krijgen ze wekelijks een rauw ei, zonder schil die bewaar ik en maal ik met de koffie molen voor de katten. De honden hier eten overigens geen eierschillen , lusten ze niet. Voor de katten heb ik het omdat die best wel eens aan de maaltijden zitten en dat er die dag geen bot is voor hen, als het bv geitenvlees dag is dan eten de honden dit met een geitenrib, de katten krijgen dit bot niet weg en krijgen ze dus gemalen eierschaal.

- starfleet
- Erelid
-
- Erelid
- Contacteer:
mijn honden laten de schaal ook liggen, ik bemerk wel dat zij wat "lui etende" honden worden..iets waar ze gewoon geen belangstelling voor hebben laten ze gewoon liggen..ze kunnen genoeg scoren!Zoek stok! schreef:Waarom maal je het? Toch vanwege die scherpe kantjes of omdat ze het anders niet opeten?lies schreef:minstens 2x per week krijgen ze hier een rauw ei, het schilletje maal ik met een koffiemalertje tot poeder en meng ik erdoor..ze vinden het heerlijk! ze krijgen hier trouwens alles rauw, en hebben nergens problemen mee.
Een ei is pas compleet als de schil er ook bij gegeten wordt

- Dibbes
- Zeer actief
Eieren worden zeker niet gewassen, dat mag niet, omdat je dan de waslaag eraf wast en er makkelijker bacterien in een ei kunnen komen. Vuile eieren gaan niet weg voor menselijke consumtie. Niet dat de eieren kans krijgen om vuil te worden. Ze rollen al weg op een band zodra ze uit het gat van de kip zijn gekomenJasparov schreef:Eieren worden "gewassen" voordat ze naar de eierhandel gaan. Dus als je een eitje geeft uit de supermarkt zitten daar geen baccillen op.