Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Veel blaffen
Moderator: moderatorteam
-
joyce1986
- Actief
Veel blaffen
We hebben nu 2 weken een yorkie van bijna 1 jaar ( we hebben hem van mijn oma die er niet meer voor wilde zorgen ) , maar mijn oma was er niet al te goed voor ze heeft haar vaak geslagen en hard behandeld...
Nu blaft ze echt naar alles maar dan ook alles wat ze hoort of wat er binnen komt.....ze stopt er gewoon niet mee en blijft aan een stuk door blaffen ,,, naar harde woorden luistert ze vrijwel niet en we willen natuurlijk niet slaan of iets anders doen waarbij je haar aan moet raken omdat ze daar heeeel erg bang voor is dan duikt ze gelijk in elkaar ....weet iemand hoe dit blaffen in ieder geval MINDER kan worden het hoeft natuurlijk niet helemaal weg te gaan maar als het iets minder wordt zou het ons erg helpen !!!!
Iemand tips ?
Nu blaft ze echt naar alles maar dan ook alles wat ze hoort of wat er binnen komt.....ze stopt er gewoon niet mee en blijft aan een stuk door blaffen ,,, naar harde woorden luistert ze vrijwel niet en we willen natuurlijk niet slaan of iets anders doen waarbij je haar aan moet raken omdat ze daar heeeel erg bang voor is dan duikt ze gelijk in elkaar ....weet iemand hoe dit blaffen in ieder geval MINDER kan worden het hoeft natuurlijk niet helemaal weg te gaan maar als het iets minder wordt zou het ons erg helpen !!!!
Iemand tips ?
- starfleet
- Erelid
Re: Veel blaffen
Ik zou zelf heel voorzichtig met dat beestje zijn, rustig laten wennen en het geblaf totaal negeren, aandacht geven op momenten dat het hondje stil is, kijken hoe dat uitpakt in eerste instantie.joyce1986 schreef:weet iemand hoe dit blaffen in ieder geval MINDER kan worden het hoeft natuurlijk niet helemaal weg te gaan maar als het iets minder wordt zou het ons erg helpen !!!!
Iemand tips ?
Anne
-
Sjiel
- Zeer actief
Re: Veel blaffen
In Dogmagazine stond mooi uitgelegd waarom dat nite werkt: je hond is iets aan het aanblaffen, er gebeurt iets waarvan zij vindt dat het niet oK is en dus gaat ze tekeer, vervolgens kom jij eraan en terwijl jij heel goed van jezelf weet dat je tegen je hond zegt dat dat niet gewenst is, hoort je hond alleen dat jij ook flink tegen datgene waar zij tegen blaft tekeer gaat.joyce1986 schreef:.....ze stopt er gewoon niet mee en blijft aan een stuk door blaffen ,,, naar harde woorden luistert ze vrijwel niet
Je moet het stil zijn belonen en een manier vinden om het blaffen te onderbreken zonder dat dat haar aandacht van jullie oplevert en zonder ghaar bang te maken. Het voor handen terugdeinzen kan je voor komen door halsband/tuigje om te laten en daar een stukje touw aan te laten (niet als ze alleen thuis is) dan kan je haar aan dat touw verwijderen van waar ze tegen tekeer gaat(niet om een ruk aan te geven dus!).
en als ze dan stil is belonen. Als je denkt dat je daar goed mee om kan gaan kan je met een klikker werken.
weg gehaald zit een virus in
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
-
scooby doo
de modjes hebben het ogenblikkelijk verplaatst na mijn replyvinkje schreef:Hahaha ja sorry, ik heb het net gezien in africhting.scooby doo schreef:het is ondertussen al verplaatst naar opvoeding
eerst stond het in africhting
lieve modjes
oke dan ook maar even andwoord geven op het topic !!
je hond heeft duidelijk bang dit is de reden waardoor ze in elkaar duikt .
ik zou het zo aanpakken , als ze nog eens in een blafuurtje houd ga rustig op haar af en kalmeer haar met zachte woorden , desnoods kun je ook van die piepkleine hondenkoekjes gebruiken en leid haar af met iets een piepspeeltje ofzo tot ze ermee kapt en nadat ze is gestopt met blaffen 'braaf hondje dat is STIL.
ne ene tijd probeer je bij het blaffen dadelijk het woord stil te gebruiken en haar uitbundig belonen