Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijten op rvs?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Bijten op rvs?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

We gaan een hekje kopen om de keuken van de woonkamer af te sluiten. Hij kan dan 's nachts uit de bench z'n benen strekken in de keuken. Een tussenoplossing totdat ik hem vertrouw in de woonkamer met de kabels.

In de keuken staan allerlei rvs dingen zoals een koelkast en een fornuis. Is er hier ooit een hond geweest die daar op is gaan bijten? Zou toch wel fijn zijn als het intact blijft namelijk. Bram is 5,5 maand, dus nog volop aan het wisselen. Ik kan dus nog een maandje wachten totdat hij daarmee klaar is.

Wie heeft hier ervaring mee?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Hier bijten ze alleen op hout. Maar nu is mijn keuken nogal verouderd, dus daar vind je geen RVS. Toch kan ik me niet voorstellen dat het lekker zou knagen.
Omdat Bram alleen is zou je ervoor kunnen kiezen om wat knaagmateriaal voor hem te laten liggen. Een goed bot (waar hij geen stukken af krijgt) of een lekkere kong. Mocht hij dan een knaagbehoefte krijgen, dan kan hij zich uitleven op zijn eigen spullen.
Zoek stok!
Zeer actief

miekmiek schreef:Hier bijten ze alleen op hout. Maar nu is mijn keuken nogal verouderd, dus daar vind je geen RVS. Toch kan ik me niet voorstellen dat het lekker zou knagen.
Omdat Bram alleen is zou je ervoor kunnen kiezen om wat knaagmateriaal voor hem te laten liggen. Een goed bot (waar hij geen stukken af krijgt) of een lekkere kong. Mocht hij dan een knaagbehoefte krijgen, dan kan hij zich uitleven op zijn eigen spullen.
Ja, dat doe ik sowieso, hij heeft overal bijtdingetje liggen. Hij heeft nog nooit naar rvs omgekeken, maar ik was toch even nieuwsgierig. Misschien is er iemand wiens rvs keuken helemaal is opgekauwd :N:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou hem in de bench laten tot hij 12 maanden is om slopen te voorkomen. Eventueel grotere bench kopen als je vindt dat hij nu te weinig bewegingsruimte heeft.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hoeveel zit hij aan zijn bench te knagen 's nachts? Daar kun je het wel een beetje aan afmeten hoe veilig je rvs-spulletjes zullen zijn denk ik.

Overigens geloof ik er dus geen ene reet van dat jullie allerlei kabels door de woonkamer hebben liggen, volgens mij hebben jullie die merendeels keurig weggewerkt :mrgreen:
starfleet
Erelid

Re: Bijten op rvs?

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef: Wie heeft hier ervaring mee?
Is Bram een knager?

Buffy heeft nog nooit ergens aan geknaagd, maar ik kan me niet voorstellen dat een hond door RVS heenknaagt:-)) Of je moet een bepaalde Bull Mastiff hebben.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:Hoeveel zit hij aan zijn bench te knagen 's nachts? Daar kun je het wel een beetje aan afmeten hoe veilig je rvs-spulletjes zullen zijn denk ik.

Overigens geloof ik er dus geen ene reet van dat jullie allerlei kabels door de woonkamer hebben liggen, volgens mij hebben jullie die merendeels keurig weggewerkt :mrgreen:
Hij knaagt al een tijdje niet meer aan meubels, dus het gaat de goede kant op. Als ik m'n hoofd naar beneden doe, wil je niet weten wat ik allemaal zie aan apparatuur en kabels. Hier staan twee pc's, modem, router etc. in de woonkamer. En de plinten zijn niet geschikt om kabels achter te duwen. Dus tsja...het is hier niet bepaald kleuter- en puppyproof. Tot voor kort was dat ook niet nodig :mrgreen: Dus eerst de keuken in, vind ik al beter dan alleen de bench.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

nou hier hebben ze van alles gesloopt maar toch niet de koelkast e.d.
Dat had er ook nog eens bij moeten komen zeg! :N: :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

Re: Bijten op rvs?

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef: Wie heeft hier ervaring mee?
Is Bram een knager?

Buffy heeft nog nooit ergens aan geknaagd, maar ik kan me niet voorstellen dat een hond door RVS heenknaagt:-)) Of je moet een bepaalde Bull Mastiff hebben.

Anne
Er doorheen knagen ben ik niet zo bang voor, maar hij kan het wel erg lelijk maken. Het lijkt me niet waarschijnlijk, maar het is altijd de moeite waard om het nog even na te vragen.

Bram was een knager, maar eigenlijk vallen de slachtoffers nog wel mee (mat en lectuurmand). Maar hij is natuurlijk nog nooit langer dan 5 minuten alleen geweest binnen. Inmiddels valt het eigenlijk wel mee.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Zoek stok! schreef:Hij knaagt al een tijdje niet meer aan meubels, dus het gaat de goede kant op.
Meubels is heel anders dan RVS hoor. Miep heeft ook pogingen gedaan richting meubels, maar de koelkast in de keuken heeft ze nooit aangezeten. Dat voelt ook niet lekker, dat knaagt niet lekker. Ik zou er niet zo bang voor zijn als ik jou was :wink:
Zoek stok! schreef:Als ik m'n hoofd naar beneden doe, wil je niet weten wat ik allemaal zie aan apparatuur en kabels. Hier staan twee pc's, modem, router etc. in de woonkamer. En de plinten zijn niet geschikt om kabels achter te duwen.
Ongelofelijk :N:
Vorige week is toevallig nieuwe-zwager binnen gelopen met een hele lange boor. Hij ergerde zich al 3 jaar (zolang hij bij mijn zus is) aan die netwerkkabel die hier van de pc naar de meterkast gaat. Kabel lag keurig tussen de grintvloer en de laminaatvloer, vastgeplat met Duck-tape dus ook kindertjes konden er niet over struikelen. Maar hij vond het dus bere-irritant en vond dat vóór mijn verjaardag die kabel weg moest zijn. Loopt dus nu netjes door de kruipruimte :mrgreen:
Hebben wij het qua kabels lekker veel netter dan jullie :pffff:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Nee meeste honden kauwen niet op rvs. Het is een ander gevoel in hun bek.
Ik ben er in al die jaren maar eentje tegengekomen die daar doorheen ging :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef: Hebben wij het qua kabels lekker veel netter dan jullie :pffff:
Het erge is dat ik in huis twee linkerhanden heb terwijl ik in de tuin twee rechterhanden heb. Boven liggen de plinten er nog steeds niet in en ik erger me daar echt kapot aan. Vriend lief zegt telkens dat hij er geen tijd (lees: zin) voor heeft.

Misschien moet ik eens zo'n kluscursus doen voor miepjes. Word ik eindelijk echt onafhankelijk :pffff:

Dus ja: jullie hebben het qua kabels, plinten en meer van dat soort afwerkdingen zeker netter dan wij (om nog maar niet te spreken over het gangplafond dat al EEN HALF JAAR openligt omdat we toen lekkage hadden).

Maar dat hekje tussen de keuken en woonkamer moet wel komen, dus ik moet nog even heel lief zijn tegen m'n vriend :engel:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Rataplan schreef:Nee meeste honden kauwen niet op rvs. Het is een ander gevoel in hun bek.
Ik ben er in al die jaren maar eentje tegengekomen die daar doorheen ging :mrgreen:
Een Kooikerreu van 5,5 maand? :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

He Marion,
Ik lees het topic nog eens door en schrijf jij nou dat je een kabel in de woonkamer met Duck tape had weggewerkt? Hihi, da's eigenlijk nog erger dan een open plafond in de gang! :smile:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

sypke schreef:Ik zou hem in de bench laten tot hij 12 maanden is om slopen te voorkomen. Eventueel grotere bench kopen als je vindt dat hij nu te weinig bewegingsruimte heeft.
Vind je echt? Ik vind het zo sneu dat hij zich nooit even lekker kan uitrekken, kan lopen etc. We hebben al een vrij grote bench, maar zelfs in de grootste bench kan hij niet even wandelen. Hij is er alleen 's nachts alleen, denk je echt niet dan dit kan? Hij kan zichzelf in de keuken geen kwaad doen....
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Zoek stok! schreef:
Rataplan schreef:Nee meeste honden kauwen niet op rvs. Het is een ander gevoel in hun bek.
Nee een mechelse herder van 3 jaar maar die at ook zijn etenspan op :mrgreen: vond waarschijnlijk dat hij heel lekker te eten kreeg in het asiel :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Marion.

Zoek stok! schreef:Dus ja: jullie hebben het qua kabels, plinten en meer van dat soort afwerkdingen zeker netter dan wij (om nog maar niet te spreken over het gangplafond dat al EEN HALF JAAR openligt omdat we toen lekkage hadden).
Haha, hou op Linda :smile: Ligt je gangplafond al een half jaar open??? O, vreselijk, daar zou ik echt niet mee kunnen leven hoor :mrgreen:

Nee johhhhhhh, bij ons is zéker niet alles netjes afgewerkt. Wij hebben vreselijke lekkage gehad toen ons huis opgeleverd werd, en al die plekken zitten nog fijn waar ze 5 jaar geleden ook zaten. Het laminaat staat ook nog steeds bol, daar waar het gelekt heeft, en qua plinten hebben wij van die plakstrookjes die grotendeels ook losgelaten zijn (door de lekkages).

Maar snoeren liggen hier niet zomaar. We hebben wel de stopcontacten met een bepaalde inrichting voor ogen laten plaatsen, dat zal schelen.
Maar verder durf ik jou niet uit te nodigen in ons huis of onze tuin. Ik ben bang dat je acuut heel hard weg wilt rennen :smile: :smile: :smile:
Marion.

Zoek stok! schreef:
sypke schreef:Ik zou hem in de bench laten tot hij 12 maanden is om slopen te voorkomen. Eventueel grotere bench kopen als je vindt dat hij nu te weinig bewegingsruimte heeft.
Vind je echt? Ik vind het zo sneu dat hij zich nooit even lekker kan uitrekken, kan lopen etc. We hebben al een vrij grote bench, maar zelfs in de grootste bench kan hij niet even wandelen. Hij is er alleen 's nachts alleen, denk je echt niet dan dit kan? Hij kan zichzelf in de keuken geen kwaad doen....
Kan hij anders niet in de gang? Ik ben ècht niet bang voor je rvs-spullen hoor, maar misschien kan hij in de gang aan minder dure dingen zitten?
Ik zou hem niet 12 maanden in de bench houden. Ik vind 5,5 maand al teveel :jank:
Zoek stok!
Zeer actief

Rataplan schreef:
Zoek stok! schreef:
Nee een mechelse herder van 3 jaar maar die at ook zijn etenspan op :mrgreen: vond waarschijnlijk dat hij heel lekker te eten kreeg in het asiel :mrgreen:
Dan ga ik er maar vanuit dat Brammie dat niet doet, z'n rvs etensbak is ten slotte ook nog heel :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:Dus ja: jullie hebben het qua kabels, plinten en meer van dat soort afwerkdingen zeker netter dan wij (om nog maar niet te spreken over het gangplafond dat al EEN HALF JAAR openligt omdat we toen lekkage hadden).
Haha, hou op Linda :smile: Ligt je gangplafond al een half jaar open??? O, vreselijk, daar zou ik echt niet mee kunnen leven hoor :mrgreen:

Nee johhhhhhh, bij ons is zéker niet alles netjes afgewerkt. Wij hebben vreselijke lekkage gehad toen ons huis opgeleverd werd, en al die plekken zitten nog fijn waar ze 5 jaar geleden ook zaten. Het laminaat staat ook nog steeds bol, daar waar het gelekt heeft, en qua plinten hebben wij van die plakstrookjes die grotendeels ook losgelaten zijn (door de lekkages).

Maar snoeren liggen hier niet zomaar. We hebben wel de stopcontacten met een bepaalde inrichting voor ogen laten plaatsen, dat zal schelen.
Maar verder durf ik jou niet uit te nodigen in ons huis of onze tuin. Ik ben bang dat je acuut heel hard weg wilt rennen :smile: :smile: :smile:
Hihi, eigenlijk ben ik best netjes als ik er zo over nadenk (maar niet met archiveren enzo...). Nu je het zegt, je plaats ook nooit binnenfoto's :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:
Kan hij anders niet in de gang? Ik ben ècht niet bang voor je rvs-spullen hoor, maar misschien kan hij in de gang aan minder dure dingen zitten?
Ik zou hem niet 12 maanden in de bench houden. Ik vind 5,5 maand al teveel :jank:
Dan ben ik te bang dat hij de trap opgaat en is niet op te lossen met een simpel hekje. Ook al over nagedacht dus :wink:

Nee hoor, het wordt de keuken, vriend is zelfs al akkoord. En als de koelkast aangevreten wordt, hebben we gewoon vette pech. M'n vader zou zeggen 'dat zijn rampen aan deze kant van het graf'. Dit weekend lukt het me niet een hekje te kopen, dus dat doe ik volgend weekend.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Zoek stok! schreef: M'n vader zou zeggen 'dat zijn rampen aan deze kant van het graf'. Dit weekend lukt het me niet een hekje te kopen, dus dat doe ik volgend weekend.
Wijze vader. Ik mag die man wel.

Anne
starfleet
Erelid

Zoek stok! schreef:
Hihi, eigenlijk ben ik best netjes als ik er zo over nadenk (maar niet met archiveren enzo...). Nu je het zegt, je plaats ook nooit binnenfoto's :mrgreen:
Ik zal straks een foto posten van de ingenieuze wijze waarop wij de snoeren achter de computer voor Buffy hebben destijds weggewerkt :mrgreen: :mrgreen:

Anne
Zoek stok!
Zeer actief

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik zal straks een foto posten van de ingenieuze wijze waarop wij de snoeren achter de computer voor Buffy hebben destijds weggewerkt :mrgreen: :mrgreen:

Anne
Ik ben benieuwd!!!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef: M'n vader zou zeggen 'dat zijn rampen aan deze kant van het graf'. Dit weekend lukt het me niet een hekje te kopen, dus dat doe ik volgend weekend.
Wijze vader. Ik mag die man wel.

Anne
Hij heeft meer van die heerlijke oneliners. Toen ik net m'n rijbewijs had, raakte ik helemaal in de stress als ik bij een kruispunt oid moest wachten op een stoet auto's, dan dacht ik 'ik kan er noooooit tussen!!!! wat nu????'. Toen zei m'n vader een keer: er is nog nooit iemand geweest die daar de hele dag heeft staan wachten. Dat werkt nog steeds :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Zoek stok! schreef:En als de koelkast aangevreten wordt, hebben we gewoon vette pech. M'n vader zou zeggen 'dat zijn rampen aan deze kant van het graf'.
Heb je wel iets van je vader's wijsheden overgenomen??? Die man weet heel goed wat belangrijk is, geloof ik :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:En als de koelkast aangevreten wordt, hebben we gewoon vette pech. M'n vader zou zeggen 'dat zijn rampen aan deze kant van het graf'.
Heb je wel iets van je vader's wijsheden overgenomen??? Die man weet heel goed wat belangrijk is, geloof ik :mrgreen:
Papa is mijn held. Als ik het niet zie zitten, bel ik hem en dan kan ik het weer in het juiste perspectief zetten. Met die hond heeft hij me ook erg geholpen. Toen ik echt helemaal over de zeik was in de pupperiode, belde hij: zo, ik dacht mijn dochter zal inmiddels wel wat woorden van mij nodig hebben, want ze heeft zich er natuurlijk weer voor 200% op gestort en ziet niks anders meer. Daarna kon ik het een beetje een normale plek geven en werd het veel beter tussen Bram en mij.

De goeiste papa!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Hier zijn ook wel een aantal kabels doorgebeten maar niet van de koelkast ofzo! :mrgreen:
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Hier wordt met mate gevreten/gesloopt, wederom een brave pup.
Dat benen strekken kan ze inmiddels ook, maar doet het niet.
Ze ploft in een mand en ligt daar tot de volgende ochtend tot ze gaat zitten piepen, in die mand , want dan heeft madam honger.
Ze krijgt nog steeds 4 keer per dag eten, en een half uur of een uur van te voren laat ze weten dat etenstijd niet lang meer op zich mag laten wachten.Whoehoe...
Leuk joh puppies. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”