Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kroepoek

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Kroepoek

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Okay, niet allemaal tegelijk over me heen vallen, maar ik dacht, ach eens kijken of hij het lust. Het zijn ten slotte garnalen. Dus ik gaf hem een klein stukje kroepoek. Nou, ik moest me bergen want hij sprong zowat over me heen om de rest ook te pakken (heeft hij niet gekregen).

Ik weet dat het heel vet is, maar kan het kwaad als hij zo eens in de week een stukje kroepoek krijgt?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Re: Kroepoek

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoek stok! schreef:Ik weet dat het heel vet is, maar kan het kwaad als hij zo eens in de week een stukje kroepoek krijgt?
Maak je niet zo druk joh. Denk je dat ze hier nooit een chippie krijgen? Tuurlijk kan een stukje kroepoek af en toe geen kwaad.

Maar heb je al eens verse garnalen geprobeerd? Vis is goed voor mens en dier. Hier vinden ze garnalen heerlijk :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:Ik weet dat het heel vet is, maar kan het kwaad als hij zo eens in de week een stukje kroepoek krijgt?
Maak je niet zo druk joh. Denk je dat ze hier nooit een chippie krijgen? Tuurlijk kan een stukje kroepoek af en toe geen kwaad.

Maar heb je al eens verse garnalen geprobeerd? Vis is goed voor mens en dier. Hier vinden ze garnalen heerlijk :mrgreen:
Ja dat durf ik allemaal wel aan, vers vlees en vis, maar ik dacht: die kroepoek is heel erg vet en misschien is dat slecht voor z'n maag...... Dan doe ik zo m'n best om hem goed voedsel te geven en dan verknoei ik het met vette zooi.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Zoek stok! schreef:Ja dat durf ik allemaal wel aan, vers vlees en vis, maar ik dacht: die kroepoek is heel erg vet en misschien is dat slecht voor z'n maag...... Dan doe ik zo m'n best om hem goed voedsel te geven en dan verknoei ik het met vette zooi.
Vis is ook erg vet he? Maar dat zijn goeie vetten. Saar, onze-dik-wordend-van-de-lucht hondje, krijgt ook vis.
Als hij moeite heeft met iets te verteren, dan merk je dat snel genoeg. Ontlasting in de gaten houden, en zolang die goed is doe je het goed :wink:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Tja ik heb een hond die gek is op drop, en hij krijgt het niet vaak maar 1 of 2 keer per week een kokindje echt wel!!!
Ik bak zondags altijd verse croissants en die 2 van mij staan al te kwijlen bij de oven want het laatste stukje van een croissant word geddeelt door de honden.
Niet echt goed voor ze maar wel erg lekker~!!

Jacqueline
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Wat mag een hond echt niet hebben? Chocolade en varkensvlees weet ik, maar verder? Ik las ook iets over druiven, dat heb ik hem wel eens gegeven :N:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Ik voer de honden allerlei dingen. soms een chipie of 1 patatje, een stukje brood etc.
Dat is mij geleerd om het af en toe te doen om de maag op gang te houden en zodat ze niet direct ziek worden als ze wat van straat eten.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Zoek stok! schreef:Wat mag een hond echt niet hebben? Chocolade en varkensvlees weet ik, maar verder? Ik las ook iets over druiven, dat heb ik hem wel eens gegeven :N:
macademianoten zijn niet goed voor de hond en ui en prei ook niet, druiven gaan ze echt niet dood aan als je ze er een paar geeft hoor, gewoon niet teveel :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik eet ook weleens een gebakje en de honden krijgen dus ook weleens iets wat ze héél erg lekker vinden,maar wat qua vet en andere voedingsstoffen totaal onverantwoord is :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Podenji schreef:macademianoten zijn niet goed voor de hond en ui en prei ook niet, druiven gaan ze echt niet dood aan als je ze er een paar geeft hoor, gewoon niet teveel :wink:
Hoi,

Er zijn wel honden die dood gaan van druiven, hoor. Niet alle honden kunnen per definitie tegen druiven. Het is hetzelfde verhaal als met chocola. Dat is ook giftig voor honden, maar ook niet voor alle honden. Met druiven exact zo.
*wendy*
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door *wendy* »

Hier doen ze er ook een "moord" voor :mrgreen:
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Kroepoek is vrij onschuldig. Hier viel pas een bord bami met sambal op de grond, voor ik opgestaan was om het op te ruimen, had Kali het al opgegeten. Ze heeft nergens last van gehad, ik ben ervan overtuigd dat honden een ijzeren maag krijgen door barfen.
marian*
Erelid
Contacteer:

astrid schreef: ik ben ervan overtuigd dat honden een ijzeren maag krijgen door barfen.
Mijn honden barfen niet,maar hebben toch ook een stevige maag.
Is volgens mij ook een kwestie van vanaf het begin van alles geven,dus van appel tot bami met sambal :mrgreen:
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Marion. schreef: Maar heb je al eens verse garnalen geprobeerd? Vis is goed voor mens en dier. Hier vinden ze garnalen heerlijk :mrgreen:
Heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd... Gewoon met hun jasje nog aan geven? Baloe is wel gek op vis.
Laatst gewijzigd door Nina op 19 aug 2005 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

marian* schreef:
astrid schreef: ik ben ervan overtuigd dat honden een ijzeren maag krijgen door barfen.
Mijn honden barfen niet,maar hebben toch ook een stevige maag.
Is volgens mij ook een kwestie van vanaf het begin van alles geven,dus van appel tot bami met sambal :mrgreen:
Ja oke, Ik bedoel dus eigenlijk, dat honden die van alles te eten krijgen, niet zo snel last van hun maag of darmproblemen krijgen. Zo goed :mrgreen:
marian*
Erelid
Contacteer:

astrid schreef:Ja oke, Ik bedoel dus eigenlijk, dat honden die van alles te eten krijgen, niet zo snel last van hun maag of darmproblemen krijgen. Zo goed :mrgreen:
Duidelijk :ok:
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Scooby schreef:
Podenji schreef:macademianoten zijn niet goed voor de hond en ui en prei ook niet, druiven gaan ze echt niet dood aan als je ze er een paar geeft hoor, gewoon niet teveel :wink:
Hoi,

Er zijn wel honden die dood gaan van druiven, hoor. Niet alle honden kunnen per definitie tegen druiven. Het is hetzelfde verhaal als met chocola. Dat is ook giftig voor honden, maar ook niet voor alle honden. Met druiven exact zo.
Die zullen dan vast niet maar 1 druifje op hebben.
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik probeer mijn honden altijd zo min mogelijk menselijk voedsel te gevenEen hond heeft zijn eigen voeding en ik het mijne. :mrgreen:
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Quasar eet vlees en wij eten ook vlees. Ook eet hij groentes en fruit en af en toe een stukje brood. Dat is ook mensen eten (behalve het vlees dan, ik zit niet te wachten op een stuk pens ofzo :N: )
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Tinkertje schreef:Ik probeer mijn honden altijd zo min mogelijk menselijk voedsel te gevenEen hond heeft zijn eigen voeding en ik het mijne. :mrgreen:
En daar zeg je wat, wat is nou zijn eigen voeding? dat wat de commercie wil dat het is of dat wat ze van oorsprong aten/eten :idea:

Hier zijn ze gek op kroepoek :cheer:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Blis vreet echt alles wat je voor zijn bek gooit, en dus ook kroepoek, ikzelf lust die troep niet dus als ik bij de chinees wat haalt heeft hij een bordje met bami en kroepoek

:mrgreen:
marian*
Erelid
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Blis vreet echt alles wat je voor zijn bek gooit, en dus ook kroepoek, ikzelf lust die troep niet dus als ik bij de chinees wat haalt heeft hij een bordje met bami en kroepoek

Je vergeet de satésaus die over is :boos: :mrgreen:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

marian* schreef:
Angel-eyes schreef:Blis vreet echt alles wat je voor zijn bek gooit, en dus ook kroepoek, ikzelf lust die troep niet dus als ik bij de chinees wat haalt heeft hij een bordje met bami en kroepoek

precies die satesaus is natuurlijk het lekkerst haha
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Nou, mijn honden krijgen niet de bami of de nasi, maar kroepoek, een stukje moet kunnen.... zelfs de katten zijn er gek op. Vroeger had ik een kat die het echt van tafel af stal waar je bij zat.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Oooh kroepoek. Van die lekkere knapperige verse vette kroepoek? Lusten wij allemaal :ok: :ok: :ok:
AfbeeldingAfbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

minhie schreef:
marian* schreef:

precies die satesaus is natuurlijk het lekkerst haha
En het allerslechtste voor de honden volgens mij(er blijft hier ook nooit veel van over dus) :mann:
Afbeelding
Marion.

marian* schreef:
minhie schreef:precies die satesaus is natuurlijk het lekkerst haha
En het allerslechtste voor de honden volgens mij(er blijft hier ook nooit veel van over dus) :mann:
En voor mensen ook volgens mij :wink:
marian*
Erelid
Contacteer:

Marion. schreef: En voor mensen ook volgens mij :wink:
Jahaaaaa,maar wél heel lekker(vooral als je hem zelf maakt) :mrgreen:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

marian* schreef:

Die zit al door de bami heen, Blis wilt bami en vlees en pindasaus in 1 brei, de kroepoek in kleine stukkies eroverheen verspreid :mrgreen:
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Dazzle eet ook altijd mee als ik chinees haal, hij krijgt gewoon een eigen bordje... Alleen echt hele zoete en zoute dingen krijgt hij niet. Een chipie, popcorntje of snoepje zo af en toe wel. En als het erg warm is koop ik een softijsje voor hem, en ik kook altijd melk voor in de koffie, en af en toe mag hij het overgebleven gekookte melk opdrinken. Het zal allemaal heus niet even goed zijn, maar hij heeft nooit geen diaree. Als ik een gevoelige hond zou hebben zou ik het niet doen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”