Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nerveuze kwispel

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

nerveuze kwispel

Ongelezen bericht door Moos »

Bestaat dat?

Als Moos Saars botje weer eens af wil pakken begint Saar altijd verwoed te kwispelen met het bot in haar bek, vaak terwijl ze weg loopt. Het is een aparte snelle kwispel, anders dan wanneer ze bijv. blij is.

Ik interpreteer het altijd als een nerveuze 'oh, god, hij gaat mijn botje weer afpakken-kwispel'. Maar bestaat dat wel?

Overigens is er altijd nog een botje, dus als Moos die van Saar afpakt, pakt Saar vervolgens die van Moos.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef:ja, zo zou je het kunnen interpreteren. maar ik zou het eerder een zeer onderdanige kwispel noemen, in de zin van 'niet doen, niet doen, dit is MIJN botje, pas op want ik ga het ook verdedigen hoor :oeps: (maar naar jou toe durf ik dat eigenlijk nog niet zo best :19: :19: ...). frustratie dus, ze denkt iets wat ze nog niet durft uit te voeren, en toont zich vast maar al heel vriendelijk voor het geval er haar toch een grommetje zou ontsnappen.
als ze niet weg zou kunnen lopen met het bot, zou ze misschien ook wel moeten gaan grommen, maar weglopen blijft de veiligste optie.
Ah, ja, daar zit heel veel in!

Als ze namelijk diep in de mand genesteld ligt met een botje gromt ze soms wel, en dan druipt Moos af. Dan kan ze dus ook slecht weglopen, want ze ligt dan diep in de kussens genesteld.
Maar als ze gewoon op de grond ligt of staat dan gaat ze zo staan kwispelen en weglopen, en dan pakt Moos het dus af.
Afbeelding
Pasqualino
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pasqualino »

Als 1 van mn oppashonden op de bank ligt en ik zeg dat ze eraf moet gaat ze ook zo op die manier kwispelen en kop omlaag en een beetje zielig kijkend. Maar daarna besluit ze toch maar te luisteren. Ik heb het idee dat ze probeert te zeggen "Alsjeblieft, mag ik er nog even opblijven, ik lig zo lekker" Maar gehoorzaamd vervolgens we.l
Afbeelding
Lynn
Actief

Ongelezen bericht door Lynn »

Bij mijn hond zie ik het ook wel eens. Als ik bijvoorbeeld even onoplettend tegen hem aanloop of als hij weer eens vond dat ik bijna aan zijn oor trok :roll: (ja het is een ontzettende piepert :mrgreen: ).

Dan neemt hij een heel lage houding aan en kijkt zielig naar me op en gaat heel nep vrolijk hard kwispelen. Ik heb het altijd maar gezien als onzekerheid. Honden onder elkaar zouden elkaar dan een snauw geven maar dat kan hij bij mij niet doen. Ook is hij volgens mij dan een beetje bang dat hij iets fout gedaan heeft. Dus nu maar alvast heel aardig doen, dan heb ik vast niks fout gedaan.

Lijkt wel een beetje op wat je over Saar schrijft. Dan zou dat wat Inge O schrijft best goed passen in het beeld!
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Moet je hier eens komen als Nanni iemand aan hoort komen :mrgreen:
Rugharen overeind, op haar tenen staan en heeeeeeeeeel hard grommen en blaffen :N: Maar daarbij wel kwispelen :smile: Maar nee, niet omdat ze het leuk vind hoor, het is echt agressie bij haar
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”