Nu is hij gewoon een erg energieke hond en mag graag spelen. Zijn vorige baasjes vonden het altijd leuk als hij in de riem hing en trekspelletjes daarmee deed. Dit vinden wij niet goed en dat gebeurt ook bijna niet meer.
Nu hapt hij thuis altijd in de katten en in Kira om uit te dagen tot een spelletje. Dit doet hij ook in onze handen en benen. Alleen als hij hier eenmaal me begint draait hij nu ineens daar helemaal in door. Elke reactie ziet hij dan als een spel (boze brul of even in nekvel pakken). Negeren lukt ook niet want hij trekt zo de kleren van je lijf, die idioot
Een knietje geven doe ik niet want daarvan heb ik teveel verhalen gehoord met honden die een beschadigd borstbeen kregen.
Maar wat dan wel
Normaal is een ferm nee al genoeg voor Basco om zich erg laag te gedragen en goed te luisteren. Hij laat zelfs eten vallen als we dat zeggen maar als hij speelt wordt hij gek....
Ook als hij met andere honden speelt kent hij geen rem hij gaat maar door, soms rent een hond hard van hem weg. Ook is hij wel eens een meerdere tegengekomen die ging snauwen en heel duidelijk was, dan ligt hij even op zijn rug en begint dan zo weer
Ook met de bal spelen kende hij niet, dit hebben we hem geleerd en nu vindt hij dat erg leuk. Blaffen van fanatisme, de bal is meteen aan farden gescheurd, hij laat Kira alle hoeken van het veld zien, meteen superenthousiast en weer zonder rem. Hij zou spelen tot hij er dood bij neervalt.
Nu doen we veel met hem om zijn energie kwijt te kunnen. Fietsen, balspelen, frisbeeen, voetballen, zoekspelletjes, gehoorzaamheid en veel wandelen en altijd los....
Maar hoe leren we Basco hoe hij op moet houden??
Carmen