Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fruit en diarree??

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Fruit en diarree??

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas krijgt best veel fruit van mij. We eten iedere dag wel samen een sinaasappel, een gewone appel, een banaan of een nectarine.

Kan het zijn dat hij daar diarree van krijgt en geef ik hem niet teveel fruit? Ik weet niet of er een max. is aan te geven fruit en of ik daar overheen ga.

Vegas vind appels heerlijk, sinaasappel ook en zelfs grapefruit :N: :mrgreen:

We eten het samen dus hij krijgt geen hele stukken maar een kwart zeg maar.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Naar mijn idee kan het geen kwaad. Mijn honden krijgen ook elke dag een stuk fruit,: appel, banaan, mandarijn, sinaasappel afwisselend. Hebben ze nog nooit diaree van gehad, misschien een kwestie van wennen :19:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Bedoel je dat ie diarree heeft af en toe en dat je denkt dat dat van het fruit kan komen??
In principe kan een hond diarree krijgen als ie zoveel van iets krijgt (kan vanalles zijn) dat er ongebruikte voedingsstoffen in de dikke darm terecht komen, dan kunne er stoffen ontstaan die water aantrekken/vasthouden of de darmen stimuleren waardoor je diarree ontsstaat.
Je moet ook gewoon zelf kijken hoeveel ie kan hebben.
Mijn honden kregen de raarste dingen, bv melk die in brokken uit het pak kwam. Dat ging altijd gewoon goed, tot ik Sheila 0.75 liter in 1 keer gaf :mrgreen: Gelukkig had ze in de douche gepoept :mrgreen:
En een pond taaitaai was ook teveel van het goede.
weg gehaald zit een virus in
Reini
Zeer actief

Sjiel schreef:Bedoel je dat ie diarree heeft af en toe en dat je denkt dat dat van het fruit kan komen??
In principe kan een hond diarree krijgen als ie zoveel van iets krijgt (kan vanalles zijn) dat er ongebruikte voedingsstoffen in de dikke darm terecht komen, dan kunne er stoffen ontstaan die water aantrekken/vasthouden of de darmen stimuleren waardoor je diarree ontsstaat.
Je moet ook gewoon zelf kijken hoeveel ie kan hebben.
Mijn honden kregen de raarste dingen, bv melk die in brokken uit het pak kwam. Dat ging altijd gewoon goed, tot ik Sheila 0.75 liter in 1 keer gaf :mrgreen: Gelukkig had ze in de douche gepoept :mrgreen:
En een pond taaitaai was ook teveel van het goede.
Dan zal hij soms wel teveel krijgen want met fruit wil ik weleens wat extra geven. Ik heb er de laatste dagen al extra opgelet en volgens mij komt het door teveel sinaasappel.

Van de week heb ik hem nectarine gegeven en dat is ook niet zo best gevallen qua ontlasting dus dat krijgt hij maar niet meer. Er blijft nog genoeg over om te geven. :wink:

Bedankt :ok:
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Het lijkt wel bij ons thuis. Het enige waar mijn honden mee mogen bietsen is fruit. Ze weten dat ook precies. We eten ook altijd met z'n allen een appeltje of sinaasappeltje. Maar sinaasappel kan inderdaad laxerend werken, in ieder geval bij kinderen wel.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
miranda sabine
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door miranda sabine »

hier nog zo'n fruitfreak meneer schooiert al als ik richting de fruitbak ga om er iets uit te halen is net of je stroop aan je hebt als hij maar wat krijgt hij vindt echt alles lekker zelf pruimen maar dat was hier wat teveel van het goede gelukkig waren we buiten :mrgreen:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Belle schreef:Het lijkt wel bij ons thuis. Het enige waar mijn honden mee mogen bietsen is fruit. Ze weten dat ook precies. We eten ook altijd met z'n allen een appeltje of sinaasappeltje. Maar sinaasappel kan inderdaad laxerend werken, in ieder geval bij kinderen wel.
Ik eet ook altijd samen met Vegas fruit. Hij weet het precies.. eerst pak ik een handdoek en een schaaltje, dan ga ik bij de fruitkom staan en iets uitzoeken terwijl ik Vegas op de hoogte houd van welk fruit het gaat worden :smile:

Dan zeg ik tegen hem: kom Vegas gaan we lekker appeltje/sinaasappeltje/banaantje eten op de bank en dan gaat hij keurig naast me zitten te kwijlen voor wat er komen gaat :smile:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”