aangevuld met sperziebonen bv hij moet niet aankomen, er mag wat af

kan ik hierbij havervlokjes doen?
Ik ben er zelf allergisch voor blijkt, het zijn prima biologische vlokken
anders moet je bij pens of vlees of kip toch ook brood geven.....
Moderator: moderatorteam
Hoe kom je erbij dat je bij pens, vlees of kip brood moet geven ??????AnneMarie schreef:ik wil mijn hond naast brok en energique ook eens kip of pens of gewoon vlees (bv smuldier) geven
aangevuld met sperziebonen bv hij moet niet aankomen, er mag wat af![]()
kan ik hierbij havervlokjes doen?
Ik ben er zelf allergisch voor blijkt, het zijn prima biologische vlokken
anders moet je bij pens of vlees of kip toch ook brood geven.....
Waarom zou je er brood bij moeten geven??AnneMarie schreef:anders moet je bij pens of vlees of kip toch ook brood geven.....
AnneMarie schreef:Dus alleen kip geven
alleen pens
alleen compleet diepvriesvlees?
En die diarree dan?
Hij zal wel moeten wennen aan de weinige maaginhoud
Ik dacht iets groffer formaatje dan mout, maar dat weet ik ook niet zeker.Angel-eyes schreef:Roelfien schreef:Geen havervlokken geven hoor, tis geen paard.![]()
Je hond doet er niks mee, behalve uitpoepen. Dus kan je net zo goed dat boterhammetje geven in plaats van dure vlokken.
Vlokken is toch gewoon havermout, of zit ik nu verkeerd?
AnneMarie schreef:ik schreef weinig, dus minder maaginhoud
geen lege uiteraard
vlees enkel vult nl minder dan granen
maar ach, went ie wel aan
daarom geven mensen sperciebonen: wel vulling, hoeft ie niet met honger rond te lopen en wordt toch niet dik
(hond is om med redenen gecastreerd)
compleet voer zoals bibi carnibest energique etc
bevatten ALLEMAAL rijst of granen
DUS
AnneMarie schreef:ja havervlok is hetzelfde als havermout
havermout is een andere naam voor havervlokken
het zijn gewoon havervlokken
ook wel havermout genoemd
![]()
Ja bij een zelf gemaakte maaltijd kan het een waardevolle aanvulling zijn,maar bij een compleet versvlees maaltijd waar de fabrikant al van alles in heeft gestopt is het niet raadzaam om daar zelf ingredienten aan toe te voegen,dat zou de verhoudingen kunnen verstoren en het is echt onnodig.Bovendien als je zelf wilt afvallen dan moet je ook MINDER eten en MEER bewegen en dit geld ook voor honden.Je zult dus even streng moeten zijn,en waarneer je denkt dat je hond honger heeft neem je hem mee naar het bos dan vergeet ie dat ie honger heeft en krijgt ie gelijk wat extra beweging.SuccesAnneMarie schreef:Okay geen havervlokken meer, ik ga op zoek naar een paard![]()
alleen vlees dus (en af en toe groente?)
Geldt dat 'zonde van je geld' alleen voor sperciebonen? Ik dacht dat groenten wel goed waren voor de hond, als aanvulling????
Nou in mijn ogen niet hoor, ik geef mijn honden ook gewoon groente, meestal door een pens maaltijd, groente, fruit, yoghurt enz.AnneMarie schreef:Okay geen havervlokken meer, ik ga op zoek naar een paard![]()
alleen vlees dus (en af en toe groente?)
Geldt dat 'zonde van je geld' alleen voor sperciebonen? Ik dacht dat groenten wel goed waren voor de hond, als aanvulling????
Hoi AnneMarie,AnneMarie schreef:En ik heb de ervaring dat als ik dit niet doe, hij diarree krijgt, dus misschien nodig voor een goede vertering?de stevigheid van de ontlasting?
In Energique, Duck, ed zit toch ook wat graan of ben ik nu aan het kletsen, is het niet volledig zijn voornamelijk bv bij pens door de eenzijdigheid van het vlees enkel of afwezigheid van groenten?
Hoi Annemarie,AnneMarie schreef:compleet voer zoals bibi carnibest energique etc
bevatten ALLEMAAL rijst of granen
DUS
Hoi AnneMarie,AnneMarie schreef:alleen vlees dus (en af en toe groente?)
Hoi Branka,Branka schreef:Dacht toch dat rijst ook een graangewas was?![]()