Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
op fokkersvoorwaarden plaatsen
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
op fokkersvoorwaarden plaatsen
ff een vraagje,
als je als fokker vooruit kijkt en in de toekomst uit een bepaalde combinatie een reu aan wil houden (om je huidige reu op te volgen als die op leeftijd komt, zowel opvolgen qua werk als eventueel voor je eigen lijn qua fok) en je op dit moment geen plek hebt voor een extra hond en de teef die je voor die combinatie op het oog hebt er nu wel al is en de lijnen dusdanig oud (moeder hond wordt waarschijnlijk niet meer mee gedekt ivm de leeftijd en daardoor vervalt die directe afstamming, aangezien de ouderdieren daarachter al dood zijn) zijn dat je niet meer kan wachten op een nest later
zou je zo'n teefje dan uit plaatsen op fokkersvoorwaarden (tot na het nest blijft de teef op jouw naam, daarna wordt ze van diegene die er al die tijd voor gezorgd heeft en verder is dagelijks onderhoud voor diegene waar ze zit, alleen aanschaf, rontgenen en alles rondom het nest voor jou rekening) of zou je deze kans qua lijnen voorbij laten gaan.
als je als fokker vooruit kijkt en in de toekomst uit een bepaalde combinatie een reu aan wil houden (om je huidige reu op te volgen als die op leeftijd komt, zowel opvolgen qua werk als eventueel voor je eigen lijn qua fok) en je op dit moment geen plek hebt voor een extra hond en de teef die je voor die combinatie op het oog hebt er nu wel al is en de lijnen dusdanig oud (moeder hond wordt waarschijnlijk niet meer mee gedekt ivm de leeftijd en daardoor vervalt die directe afstamming, aangezien de ouderdieren daarachter al dood zijn) zijn dat je niet meer kan wachten op een nest later
zou je zo'n teefje dan uit plaatsen op fokkersvoorwaarden (tot na het nest blijft de teef op jouw naam, daarna wordt ze van diegene die er al die tijd voor gezorgd heeft en verder is dagelijks onderhoud voor diegene waar ze zit, alleen aanschaf, rontgenen en alles rondom het nest voor jou rekening) of zou je deze kans qua lijnen voorbij laten gaan.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Ja ik zou op fokkersvoorwaarden plaatsen, maar wel beperkt (dus geen 20 honden wegleggen). Maar zou de hond dan ook niet meer weghalen bij het gastgezin, behalve voor het nestje. Dus in alle opzichten hun hond, inruil voor een x aantal nestjes en ik de aanschafprijs voor mijn rekening.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zal ook ff mijn eigen mening geven
zal dus idd WEL plaatsen,
ben zelfs al bezig, vroeg me alleen af hoe men daar tegenover staat,
heb nl een teefje uit een combinatie op het oog waar ik graag over 2 jaar zelf een reu uit wil houden die dan tzt Ace op gaat volgen (zowel voor de sport als als dekreu),
alleen gaat deze combinatie dus naar alle waarschijnlijkheid niet meer gemaakt worden en hebben wij nu geen plek en tijd om een pup de aandacht te geven die die nodig heeft en waar die recht op heeft
nu sprak ik van t weekend iemand waarvan een clubmaatje van t najaar naar de keuring gaat en die daarna graag een nieuwe hond heeft om mee te trainen en al aan t rond vragen was of dat niet op fokkersvoorwaarden kon,
nu is t ook nog eens een club die ik ken en waarvan ik weet hoe ze trainen en dat staat me aan, dus wat dat betreft zit het wel goed (nu nog afwachten of we t echt rond krijgen, hoor vandeweek meer)
maar idd zoals jij zegt Selena, t wordt echt ZIJN hond, t wordt er maar 1 die ik nu zo wil plaatsen (idd niet teveel doen, wil ze nl zelf wel redelijk van dichtbij volgen zodat ik tzt ook weet waar ik mee fok en als je er zo veel uit zet kan dat gewoonweg niet meer) en ze komt maar 1 keer terug voor een nestje (omdat ik dus alleen om zelf verder te kunnen er 1 reu uit wil en haar verder binnen onze lijnen niet in wil/hoef te gebruiken)
zal dus idd WEL plaatsen,
ben zelfs al bezig, vroeg me alleen af hoe men daar tegenover staat,
heb nl een teefje uit een combinatie op het oog waar ik graag over 2 jaar zelf een reu uit wil houden die dan tzt Ace op gaat volgen (zowel voor de sport als als dekreu),
alleen gaat deze combinatie dus naar alle waarschijnlijkheid niet meer gemaakt worden en hebben wij nu geen plek en tijd om een pup de aandacht te geven die die nodig heeft en waar die recht op heeft
nu sprak ik van t weekend iemand waarvan een clubmaatje van t najaar naar de keuring gaat en die daarna graag een nieuwe hond heeft om mee te trainen en al aan t rond vragen was of dat niet op fokkersvoorwaarden kon,
nu is t ook nog eens een club die ik ken en waarvan ik weet hoe ze trainen en dat staat me aan, dus wat dat betreft zit het wel goed (nu nog afwachten of we t echt rond krijgen, hoor vandeweek meer)
maar idd zoals jij zegt Selena, t wordt echt ZIJN hond, t wordt er maar 1 die ik nu zo wil plaatsen (idd niet teveel doen, wil ze nl zelf wel redelijk van dichtbij volgen zodat ik tzt ook weet waar ik mee fok en als je er zo veel uit zet kan dat gewoonweg niet meer) en ze komt maar 1 keer terug voor een nestje (omdat ik dus alleen om zelf verder te kunnen er 1 reu uit wil en haar verder binnen onze lijnen niet in wil/hoef te gebruiken)
-
- Zeer actief
Als je het op deze manier doet, vind ik het een slimme keus.. maar waarom een reu uit die combi en geen teef? Bij een teef kun je zelf bepalen wat de volgende combi wordt (en dus beter je fokplan volgen) en bij een reu ben je afhankelijk welke teef komt om te dekken.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Volgens mij bedoelt Carmen dat de hond die uitgeplaatst zou worden een teef is, maar dat ze straks zelf graag een reu uit die teef wil houden 

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
idd,Inge schreef:Volgens mij bedoelt Carmen dat de hond die uitgeplaatst zou worden een teef is, maar dat ze straks zelf graag een reu uit die teef wil houden
plaats nu een teef uit en wil dan uit die teef een reu terug,
tegen die tijd is Ace 6 of 7 en dat vind ik een mooie leeftijd om met een nieuwe reu te beginnen, als die dan een beetje klaar is is Ace ook op een leeftijd dat ie het rustiger aan mag gaan doen.................

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik zou niet weten waarom niet
Als je leuke, goede mensen weet om het teefje onder te brengen (eigenlijk gewoon haar huis dus) en jij betaald alles rondom het nest en de enige voorwaarde is dat ze 1 keer een nest krijgt, lijkt mij dat er weinig problemen te verwachten zijn. Wel alles zwart op wit zetten voor 'je weet maar nooit'.
PS: wat een droppie

Als je leuke, goede mensen weet om het teefje onder te brengen (eigenlijk gewoon haar huis dus) en jij betaald alles rondom het nest en de enige voorwaarde is dat ze 1 keer een nest krijgt, lijkt mij dat er weinig problemen te verwachten zijn. Wel alles zwart op wit zetten voor 'je weet maar nooit'.
PS: wat een droppie

-
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
als ik een positieve reactie krijg vanuit diegene waar ze terecht komt, JA dan komt ze deze kant op, laat het donderdag aan Bertrand weten en dan zie je ons dus volgende week ergens om haar op te halenmaart schreef:crutz schreef:zou kunnenmaart schreef:ken ik dat teefje?![]()
![]()
misschien dat deze je bekend voorkomen
zal woensdag nog eens checken of het echt zij is
![]()
dus je hebt je besluit genomen?
-
- Zeer actief
Ik bedoel: waarom een reu aanhouden uit de combinatie van Ace x dat nieuwe teefje? Als je daar uit een teef aanhoudt (als fokteef), kan je beter aan je fokplan houden dan wanneer je kiest voor een reu die als dekreu moet fungeren.
-
- Zeer actief
zal dan maar beginnen afscheid van haar te nemencrutz schreef:als ik een positieve reactie krijg vanuit diegene waar ze terecht komt, JA dan komt ze deze kant op, laat het donderdag aan Bertrand weten en dan zie je ons dus volgende week ergens om haar op te halenmaart schreef:zal woensdag nog eens checken of het echt zij is
![]()
dus je hebt je besluit genomen?

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
oke,Selena schreef:Ik bedoel: waarom een reu aanhouden uit de combinatie van Ace x dat nieuwe teefje? Als je daar uit een teef aanhoudt (als fokteef), kan je beter aan je fokplan houden dan wanneer je kiest voor een reu die als dekreu moet fungeren.
begrijp je wel,
maar heb hier nog meer lopen waar als het goed is ook nog teven uit komen

Ace ligt me nl wel (alhoewel we daar wel naartoe hebben moeten werken

Tja ik heb ook een teef onder fokkersvoorwaarde. Als ik zie hoe nanni gehouden is, vind ik het super dat de fokker ook kijkt in het belang van haar honden! Tuana gaat lekker mee naar bos en mag overal mee naar toe.
De fokker heeft als ik het goed heb totaal 3 teven onder fokkersvoorwaarde. Moeder en dochter bij een man (die ik ook ken) en Tuana dan bij ons.
De fokker heeft als ik het goed heb totaal 3 teven onder fokkersvoorwaarde. Moeder en dochter bij een man (die ik ook ken) en Tuana dan bij ons.
-
- Zeer actief
Snap ´m, zeker door de combi waar de teef uitkomt en de verwachte karaktertrekken van die reu.crutz schreef:oke,Selena schreef:Ik bedoel: waarom een reu aanhouden uit de combinatie van Ace x dat nieuwe teefje? Als je daar uit een teef aanhoudt (als fokteef), kan je beter aan je fokplan houden dan wanneer je kiest voor een reu die als dekreu moet fungeren.
begrijp je wel,
maar heb hier nog meer lopen waar als het goed is ook nog teven uit komenen wil voor de sport denk ik (nu) toch altijd een reu er bij houden, vandaar hieruit een reu,
Ace ligt me nl wel (alhoewel we daar wel naartoe hebben moeten werken) dus ik wil graag een reu daar op teruggefokt om mee te sporten
-
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Op de manier waarop jij het spiegelt, prima. Zou ik ook doen. Ik zit er zelf ook aan te denken. Ik wil uit het eerste nest van Pien een reu aanhouden, en uit het 2e nest een teef. MAAR als ze een zware bevalling en/of dracht heeft hou ik het bij 1 nest. Dan wil ik wel de mogelijkheid hebben een teefje uit dat nest te gebruiken. Ook wil ik de optie open houden voor het geval dat Pien onder de trein komt ofzo.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik heb ook een teef onder fokkersvoorwaarden ergens zitten....die hond staat trouwens wel gewoon op hun naam nu... maar er zit een speciaal contract bij.. waar dus wat voorwaarden in staan.. nu moet ik wel zeggen dat dit hondje bij een vriendin van mij zit, ik zou het niet zo snel doen bij mensen die ik niet heel goed ken.. ik heb zelf een zus van dit teefje aangehouden, maar goed blijft afwachten hoe ze uitgroeien, ik twijfelde een beetje tussen de teefjes van het nest ( welke ik dus zelf aan wou houden), de ene had dat beter , de ander dat, en zo heb ik er in ieder geval 2 waar ik straks eventueel een keuze ( of beide) mee kan maken...
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
hoera, ben blij dat ze goed terecht komt (heb er vandaag helaas wel geen foto's kunnen van nemen)crutz schreef:ff updaten.............ze komt naar NL![]()
![]()
![]()
dus Dagmar,
neem maar alvast afscheid van dit dametje,
t gastgezin was er erg blij mee...........dus alles is geregeld
tof dat ik Ace eens kan zien (aangezien hij al tot in Israel bekend is, moet het wel een goeie hond ziijn hé

vergeet niet om op tijd dan eens een foto van het teefje te plaatsen hé

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
het teefje wat ik op het oog had gaat niet door (kwam er met de fokker niet uit),
dus nu gaat er een teefje uit ons eigen nest naar het gast gezin op fokkersvoorwaarden, is eigenlijk wel net zo leuk/interessant want nu heb ik in elkgeval de zekerheid 1 van onze fokproducten dichtbij op te zien groeien, er gaan er nl ook verder weg (Litouwen, USA)
dus nu gaat er een teefje uit ons eigen nest naar het gast gezin op fokkersvoorwaarden, is eigenlijk wel net zo leuk/interessant want nu heb ik in elkgeval de zekerheid 1 van onze fokproducten dichtbij op te zien groeien, er gaan er nl ook verder weg (Litouwen, USA)
- Mol
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is dan misschien weer t voordeel als je ze voor de sport (KNPV in dit geval dan) plaatst ipv alleen als "huishond"Mol schreef:zo heb ik Ramblin geplaatst en Ozzy, teven zou ik ook zo plaatsen, echter is mijn ervaring dat de mensen waar je de hond plaatst er soms wat moeite mee hebben de teef 11 weken te missen als de hond moet gaan bevallen, maar als je dit goed door spreekt EN op papier zet ja waarom niet
mol
dit omdat de mensen toch meer weten dat er een moment van afscheid nemen komt, dit ook vanwege eerdere afgerichte honden die toen verkocht werden
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Contacteer:
Nog ff een late reactie....
Wij hebben een teef op fokkersvoorwaarden, of zoals het bij ons heet: wij zijn haar co-ouders.
Er gaat nog 1 nestje gefokt worden met haar, daarna staat ze volledig op onze naam.
Wij hebben met onze fokker een heel duidelijk contract getekend, zo weet een ieder waar hij aan toe is!
We zullen haar enorm gaan missen als ze pups gaat krijgen, maar dat wisten we van te voren en hebben er bewust voor gekozen. Gaan regelmatig kijken als ze pups heeft, en wat is er leuker als te kunnen zeggen: hé die pup is van onze Irina??
Onze fokker heeft haar, en andere teven in het belang van de hond "uitgeplaatst" , wel de voordelen van diversiteit in de bloedlijnen, maar ook voldoende tijd en aandacht voor de honden. Je kunt je tijd en aandacht nu eenmaal niet eindeloos verdelen....
Wij zijn er super tevreden mee!!
Wij hebben een teef op fokkersvoorwaarden, of zoals het bij ons heet: wij zijn haar co-ouders.
Er gaat nog 1 nestje gefokt worden met haar, daarna staat ze volledig op onze naam.
Wij hebben met onze fokker een heel duidelijk contract getekend, zo weet een ieder waar hij aan toe is!
We zullen haar enorm gaan missen als ze pups gaat krijgen, maar dat wisten we van te voren en hebben er bewust voor gekozen. Gaan regelmatig kijken als ze pups heeft, en wat is er leuker als te kunnen zeggen: hé die pup is van onze Irina??
Onze fokker heeft haar, en andere teven in het belang van de hond "uitgeplaatst" , wel de voordelen van diversiteit in de bloedlijnen, maar ook voldoende tijd en aandacht voor de honden. Je kunt je tijd en aandacht nu eenmaal niet eindeloos verdelen....
Wij zijn er super tevreden mee!!

Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
-
- Actief
Voor fokkers is dit een goede oplossing denk ik, vooral als je er meerdere aan wilt houden... maar als koper zeg maar zou ik het nooit doen, zou zelf willen beslissen wanneer een teef gedekt gaat worden, en ook al zit ik in de africhting ik zou de hond echt geen 11 weken kunnen missen... bovendien heb ik dit al diverse keren rondom me heen meegemaakt en maar zelden lopen deze afspraken goed... bijna altijd is het gedonder....
dus vanuit de andere kant bekeken zeg ik: nee ik zou er nooit aan beginnen!!!
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik ben er ook zeker van dat een fokker dit niet zomaar moet doen , en ook al "verkoopt"hij of zij een teef op fokkersvoorwaarden, het blijft zoziezo afwachten of het er van komt... opzich snap ik wel wat je zegt, jou hond dus jou keus voor een nest... ik ken jou niet.. dus ga ook geen oordeel over jou neerzetten... maar het gebeurt toch ook heel vaak, dat pupkopers, die een teef kopen, op een geven momel een nest willen en qua combi een niet zo slimme keuze maken.. ik snap dit risico loop je altijd als je een teef verkoopt.. maar goed... als het mensen zijn die echt serieus in de toekomst een nest willen, ik dat liever samen wil doen, iig aansluitend op mijn denkbeelden, tja het is toch een door mij gefokte hond...en dan denk ik ook waarom dan niet? als men mij goed genoeg vind om een teef bij aan te schaffen... laat ze dan later ook nog iets van me aan mogen nemenBoris schreef:Voor fokkers is dit een goede oplossing denk ik, vooral als je er meerdere aan wilt houden... maar als koper zeg maar zou ik het nooit doen, zou zelf willen beslissen wanneer een teef gedekt gaat worden, en ook al zit ik in de africhting ik zou de hond echt geen 11 weken kunnen missen... bovendien heb ik dit al diverse keren rondom me heen meegemaakt en maar zelden lopen deze afspraken goed... bijna altijd is het gedonder....

-
- Actief
Ik bedoelde eigenlijk niet dat IK de dekreu uit zou moeten kiezen, want daar heb ik niet zoveel verstand van.... ik bedoel meer het tijdstip waarop gedekt zou moeten worden.
Misschien komt dat voor jou net niet goed uit op dat moment omdat je b.v. net voor een examen zit en dat nog graag wilt halen of ingeschreven hebt op een wedstrijd, snap ie.... en afspraak is dan afspraak.... dus al heb jij je dan rot getraind om de hond klaar te krijgen als de fokker wil dat die teef dan gedekt wordt, heb je voor 'niets' al dat werk verricht... daar zou ik dan ontzettend van balen, plus het feit dat de hond van zo'n drie maanden bij je weg is.... nee niets voor mij!!!!
Zelfs als met puppy opvoeden voor fokker.... heb ik al diverse keren aangeboden gekregen, maar ik weet dat ik er geen afstand meer van kan doen, dus doe ik dat niet, bespaar ik mezelf veel verdriet
Misschien komt dat voor jou net niet goed uit op dat moment omdat je b.v. net voor een examen zit en dat nog graag wilt halen of ingeschreven hebt op een wedstrijd, snap ie.... en afspraak is dan afspraak.... dus al heb jij je dan rot getraind om de hond klaar te krijgen als de fokker wil dat die teef dan gedekt wordt, heb je voor 'niets' al dat werk verricht... daar zou ik dan ontzettend van balen, plus het feit dat de hond van zo'n drie maanden bij je weg is.... nee niets voor mij!!!!
Zelfs als met puppy opvoeden voor fokker.... heb ik al diverse keren aangeboden gekregen, maar ik weet dat ik er geen afstand meer van kan doen, dus doe ik dat niet, bespaar ik mezelf veel verdriet