Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik heb een hond die steeds maar afwisseling wil wat brokken betreft. Als ik een nieuw merk voer heb gekocht smult hij er de eerste weken van maar na een maand of 2 moet hij er niks meer van weten. Dus zo gek als ik ben (op mijn hond) koop weer een ander merk voer. En weer gebeurt hetzelfde...even lekker vinden en daarna er niks meer van moeten. Het merk dat ik nu geef is Cavom maar dit vindt meneer nu ook niet meer lekker. Ik vraag me ook af of het komt omdat hij de KVV die hij om de dag 's avonds krijgt toch echt veel lekkerder vindt dan brokken. Maar vanwege de prijs wil ik niet alleen maar KVV geven.
Nu vraag ik me af of iemand weet hoe je de brokken aantrekkelijker kan maken. Wat kan ik er allemaal doorheen gooien om het smakelijker te maken. Hij is wel zo uitgekookd om de lekkere dingen tussen zijn brokken uit te pikken! Of moet ik gewoon maar weer over gaan op een ander merk brok?
Vind je die kvv nou echt zoveel duurder?! Probeer er eens een schatting van te maken, wat het per maand kost, zowel de brokvoeding als een kvv. Meestal eten ze er minder van dan van brokken en elke keer weer een halve zak brokken weggooien is ook zonde van het geld.
Mijn ervaring is, eens ze kvv geproefd hebben krijg je die brokken er niet meer in , (geheel begrijpelijk trouwens)
Je hond wil gewoon KVV en gelijk heeft hij.
Trouwens, door steeds toe te geven en weer op een andere brok over te stappen, maak je er een verwend kieskeurig beestje van. Hij weet immers dat je uiteindelijk toch wat anders geeft.
Wat de prijs betreft, als je een beetje uitkijkt en vergelijkt waar je het voordeligst je KVV koopt en zeker als je de mogelijkheid hebt om met grotere hoeveelheden ineens aan te kopen, dat valt de prijs echt wel mee!
Als ik dagelijks alleen maar KVV voer dan ben ik meer dan 60 euro per maand kwijt en dat kan ik helaas niet betalen. Aangezien ik met 1 zak voer van 8,95 euro bijna een maand kan doen. Nu is het niet zo dat ik alleen maar aan het geld wil denken want ik wil ook graag datgene wat goed voor m'n hond is maar ik moet zelf toch ook nog kunnen eten.
Frenkie schreef:Als ik dagelijks alleen maar KVV voer dan ben ik meer dan 60 euro per maand kwijt en dat kan ik helaas niet betalen. Aangezien ik met 1 zak voer van 8,95 euro bijna een maand kan doen. Nu is het niet zo dat ik alleen maar aan het geld wil denken want ik wil ook graag datgene wat goed voor m'n hond is maar ik moet zelf toch ook nog kunnen eten.
Frenkie schreef:Als ik dagelijks alleen maar KVV voer dan ben ik meer dan 60 euro per maand kwijt en dat kan ik helaas niet betalen. Aangezien ik met 1 zak voer van 8,95 euro bijna een maand kan doen. Nu is het niet zo dat ik alleen maar aan het geld wil denken want ik wil ook graag datgene wat goed voor m'n hond is maar ik moet zelf toch ook nog kunnen eten.
Groetjes
1 zak voer van 8,95?
Hoeveel en wat is dat?
Je bent mij voor, dat vroeg ik me ook al af.
Ik zou dit ook graag willen weten aangezien er bij ons erg veel geld wordt uitgegeven aan de honden.
Groetjes
1 zak voer van 8,95?
Hoeveel en wat is dat?
Je bent mij voor, dat vroeg ik me ook al af.
Ik weet niet hoe ik moet knippen en plakken
maar in haar eerste bericht staat dat ze Cavom geeft.
Ik kan me voorstellen dat zo'n zak snel op is bij de meesten. Mijn hond eet niet de hoeveelheid die hij mag hebben. Aangezien hij het niet lekker meer vindt eet hij slechts 25 gram van de 250 gram die hij mag hebben per dag. Hierdoor is hij nogal mager. En omdat hij zo weinig eet geef ik hem wat vaker KVV. Maar ik kan dat helaas niet iedere dag geven, heb er de juiste vriezer ook niet voor.
Maar ik had ook als vraag of iemand weet wat ik door het eten kan doen...las al in een eerder onderwerp dat iemand olijfolie ofzo door het eten doet. Ik wil graag eens wat dingen uitproberen om te kijken of hij dan met meer plezier zijn brokken opeet.
Alvast bedankt voor de reacties, zet me weer aan het denken.
Andere optie is dus om toch helemaal over te stappen op kvv. Als je de ruimte hebt om grotere hoeveelheden per keer op te slaan (meer is vaak goedkoper per kg) en eens rondkijkt waar het het goedkoopste is, kan je mogelijk wel goedkoper uit zijn.
Als je bijvoorbeeld Smuldier Compleet geeft ben je niet echt duurder uit hoor
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Pensburgertje rodi door de cavom heenprakken?! Knappe hond als hij dat er tussenweg kan eten, dat plakt wel aan elkaar. Verder kun je er eens wat yoghurt doordoen, huttenkäse, zalmolie van Henne en ga zo maar door. Let wel op, dat je niet met elke soort brok vlees kunt mengen, maar met cavom kan dat wel
Jut&Jul schreef: Pensburgertje rodi door de cavom heenprakken?! Knappe hond als hij dat er tussenweg kan eten, dat plakt wel aan elkaar. Verder kun je er eens wat yoghurt doordoen, huttenkäse, zalmolie van Henne en ga zo maar door. Let wel op, dat je niet met elke soort brok vlees kunt mengen, maar met cavom kan dat wel
Jut&Jul schreef: Pensburgertje rodi door de cavom heenprakken?! Knappe hond als hij dat er tussenweg kan eten, dat plakt wel aan elkaar. Verder kun je er eens wat yoghurt doordoen, huttenkäse, zalmolie van Henne en ga zo maar door. Let wel op, dat je niet met elke soort brok vlees kunt mengen, maar met cavom kan dat wel
Met welke brok kan dat niet? Ik geef Nutro.
Euh
Het heeft iets te maken met de manier van het maken van de brokken, geperst of geexpandeert geloof ik, en de wijze waarop ze verteert worden. Helaas kan ik je hier niet in adviseren aangezien mijn kennis over brokken niet zo ver rijkt. Anti-brok is een groot woord, laat ik maar zeggen dat ik pro- vers ben
Ik weet dat van de Cavom alleen omdat ik mensen ken die dat doen en waarom dat kan
Wellicht leest er hier nog iemand mee die je daar wel precies over kan informeren
Men zegt dat je versvlees en geperste brok beter kan combineren
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ik zie er ook niet zo de logica van in.Dat het met geperst wel zou kunnen maar niet met die brosse brokken(geexpanhuppledepup brok).Dat de vertering van brok en versvlees niet met elkaar correspondeerd dat vind ik wel een logische verklaring en dat hierdoor de onbalans ontstaat.Maar wil je het zekere voor het onzekere,dan zou ik òf vers òf brok op een dag doen.
Bedankt voor alle reacties, en jullie hebben wel gelijk dat mijn berekening niet klopt aangezien ik ook KVV geef. Ik heb opgeschreven dat ik mijn hond om de dag KVV geef maar dat wisselt de laatste tijd ook wel. Ik zal eens even goed aan het rekenen gaan en dan een beslissing nemen. Zal ook die yoghurt eens proberen...ben benieuwd!
Sjiel schreef:Valt me wel op dat ik nooit een wetenschappelijk publicatie vindt met als auteur : Men
et al daarentegen die schrijft wel eens wat
Men is heel bekend hoor
met chiko heb ik het zelfde probleem. Ze heeft de cavom brokken een paar weken met smaak gegeten en nu laat ze ze staan.
Dus heb ik hier ook om advies gevraagd (bij het topic CAVOM), en kreeg de raad om de brokken maar 5 minuten te laten staan en dan weg te pakken, dus dat ga ik nu de komende dagen eens uitproberen.
maar als jij er iets lekkers onder wil roeren om het aantrekkelijker te maken ,heb ik een tip : Doe op de brokken een paar stukjes kaas en een Klein beetje water, warm dit even in de magnetron. De kaas smelt en zit vast aan de brokken zodat de hond niet alleen het lekkere eruit kan vissen
let wel op dat het niet heet is als je het geeft.
groetjes
Mijn hond krijgt ook Cavom.
Kaal eet hij ze niet. Soms eet hij het 's middags als ik er een klein beetje water bij gooi, dan ruikt het wat lekkerder.
Luca krijgt er dus ong. een eetlepel blikvoer doorheen (bij 200 gram voer per keer, dat 3x per dag). En dan eet hij het op. Heeel soms voor de afwisseling is beetje geraspte kaas, maar hij is zo slim dat hij de kaas dan eraf eet en de brokken laat liggen.
Olijf olie heb ik 1x gedaan, daarna nooit meer, daar ging hij van aan de race.....
DoberLuca schreef:
Luca krijgt er dus ong. een eetlepel blikvoer doorheen (bij 200 gram voer per keer, dat 3x per dag). En dan eet hij het op. Heeel soms voor de afwisseling is beetje geraspte kaas, maar hij is zo slim dat hij de kaas dan eraf eet en de brokken laat liggen.
Heel slim idd want blikvoer? niet echt super spul natuurlijk
Olijf olie heb ik 1x gedaan, daarna nooit meer, daar ging hij van aan de race.....
Succes,
Yvonne
tja aan de race, dat doen heel veel mensen ook als ze nog nooit olijfolie hebben gehad en het dan krijgen... honden moeten net als mensen wennen aan olie... en aan olijfolie, als je er gelijk mee stopt zullen ze er nooit aan wennen