Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pure verveling?!?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

zwijntje
Actief

Pure verveling?!?

Ongelezen bericht door zwijntje »

Hey,

Ik kom met de volgende vraag:
Mijn hond vernielt uit verveling. Hoe krijg ik dat weg?
Ik heb nl. een pup van zes maanden.
Hij heeft van begins af aan geleerd alleen te zijn.
Dat ging perfect.
Hij zat toen in zijn bench in de keuken.
Nu sinds een tijdje (week ofzo) hebben we hem verplaatst naar de logeerkamer met de bedoeling hij daar zou kunnen loslopen.
Oké , dus eerste dag , ik kwam thuis en ik had direct prijs. Meneer had op het bed geplast.
Mmm... oké , de volgende dag heb ik minder water in zijn bakje gedaan.
Oké, geen plas als ik thuiskwam, maar meneer had de deur helemaal kapotgekrabt en de vernis van de kurk gegraven.
Nuja, dan maar weer even in de bench tot hij de logeerkamer gewoon werd.
Vandaag kwam ik thuis en meneer had de bedovertrek door zijn bench getrokken!!! En de donsdeken lekker kapot gebeten. Ik kwam dus binnen en alle pluimpjes vlogen in het rond.
Tjah... nochtans ik leg altijd een been en een speeltje in zijn bench.
En hij is maximum vier uur alleen.
Ik vind vier uur echt niet veel als je ziet hoelang andere mensen hun hond alleen laten.
Nu ik weet niet echt hoe ik die verveling zou wegkrijgen.
Ik zou hem nl graag laten rondlopen. Ik vind het zo al erg dat hij alleen moet zitten.

Als iemand raad heeft? En ja sry voor de lange tekst. Ben niet goed in samenvatten :wink:

Kusjes
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Zorgen dat hij zich minder verveeld dus lekker moe maken voor je weggaat niet allen lichamelijk maar ook geestelijk.
Geef hem iets te doen in de bench bijv. een kong zodat hij zich minder verveeld.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Mja, ik vind, om eerlijk te zijn, vier uur alleen best lang voor een jonge hond van 6 maanden en ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat hij zich zelf gaat 'vermaken'.
Je geeft zelf aan dat je het vervelend vind je hond alleen te laten, ik neem aan dat je naar andere oplossingen gezocht hebt, oppas, eventueel honden-creche? Liggen dit soort oplossingen binnen jouw mogelijkheden of niet?

Wat ik me verder afvraag heb je het alleen laten buiten de bench ook opgebouwd? Dus eerst echt heel kort (5 minuten) dan wat langer, etc. etc.? Ik heb er zelf geen ervaring mee (onze hond is nooit alleen omdat wij bedrijf aan huis hebben) maar ik kan me voorstellen dat je hond aan het alleen zijn moet wennen en dat dat dus opgebouwd moet worden.

Groet,
Rami
Afbeelding
zwijntje
Actief

nja neen . Dat opbouwen buiten de bench heb ik inderdaad niet gedaan.

Zou dat uitmaken.

Ik ga me zeker zo een kong aanschaffen. Was ik al zooooo lang van plan maar het is er nooit van gekomen.

Euhm... hij kan wel zo bijvoorbeeld als ik op de computer zit (boven) wilt hij op momenten eens persé beneden liggen. Nja, dat laat ik hem lekker doen en dan ligt hij gewoon beneden te slapen
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

zwijntje schreef:nja neen . Dat opbouwen buiten de bench heb ik inderdaad niet gedaan.

Zou dat uitmaken.

Ik ga me zeker zo een kong aanschaffen. Was ik al zooooo lang van plan maar het is er nooit van gekomen.

Euhm... hij kan wel zo bijvoorbeeld als ik op de computer zit (boven) wilt hij op momenten eens persé beneden liggen. Nja, dat laat ik hem lekker doen en dan ligt hij gewoon beneden te slapen

Ja, ik kan me wel voorstellen dat het uitmaakt om ook het alleen zijn buiten de bench te trainen, op te bouwen. In de bench zit hij wel alleen maar is er verder niets of niet veel om zich mee te 'vermaken', toch? 'Los' in de logeerkamer is toch wat anders dan in de beperkte ruimte van een bench.

Maarre... oppas (op wat voor manier dan ook) is dus geen optie?
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik denk dat jouw hond inderdaad niet sloopt uit verveling maar puur uit verlatingsangst.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Of hij vind er gewoon geen reet aan in de logeerkamer.
Kan hij niet gewoon in de bench blijven waar hij was...als dat goed gaat moet je er niets aanveranderen.
Anders moet je wel opbouwen de tijd buiten de bench en zorgen dat tie moe is als je weggaat.

Jacqueline
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Als hij niet gewend is in de logeerkamer is dat een enge ruimte voor hem, dan kun je hem beter in de bench op de oude plaats laten. Lekker moe maken van te voren en dan met een moeilijke kong de bench in als dat wel goed ging.

Zelf zou ik een gedeelte van het huis waar hij normaal ook verblijft afscheiden zodat hij niks ergs kan aanrichten. Naar andere honden moet je niet kijken, alleen naar je eigen hond.

Anne
zwijntje
Actief

Maarre... oppas (op wat voor manier dan ook) is dus geen optie?
Neen, ik heb overal al rondgekeken, maar geen enkele oppas hier in de buurt.
Mijn ouders proberen nu ook zo vaak mogelijk nog een beetje thuis te werken zodat te tijd nog ingekort word.

Momenteel steek ik hem gewoon in bench in de logeerkamer. Zo kan hij wennen aan de logeerkamer.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Hij verveelt zich te pletter, dus doe daar wat aan. Ga voordat je weg gaat een lang eind lopen waarin je hem laat rennen en vliegen. Je hondje is zes maanden en heeft enorm veel energie. Als je daar niets mee doet dan gaat hij idd slopen. Geef hem daarna een lekkere kong zodat hij wat te doen heeft. Komt nog bij dat hij geleerd heeft dat het niet zo leuk is om alleen te zijn (je word immers in een bench opgesloten waar je je vier uur in je uppie ligt te vervelen) dus ik kijk er niet van op dat hij aan het slopen is geslagen.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

zwijntje schreef:
Momenteel steek ik hem gewoon in bench in de logeerkamer. Zo kan hij wennen aan de logeerkamer.
Dat is niet rustig wennen aan de logeerkamer. Zo gaat hij die logeerkamer niet als iets leuks zien.

Kan je geen uitlaatservice regelen?

Anne
zwijntje
Actief

een uitlaatservice?

Nja , daar heb ik ook aan gedacht. Maar ten eerste : ik geef men hond liever niet in vreemde handen( kan debiel klinken maarja... :19: )
En ten tweede, hier in de buurt nergens een uitlaatservice. Ik woon in Belgie, (Vlaams-Brabant, onder Brussel, dicht bij Alsemberg als je dat kent )als je er hier een goeie weet zeg hem maar.

Nu ben ik vandaag iets te weten gekome :roll:
Ik ga nog naar school hé. Wel men moeder steekt Blitz dus 'in bed' aangezien ik altijd vroeger ga slapen.
Nu vandaag komt ze me lekker vertellen dat ze 's nacht Blitz gewoon loslaat in de logeerkamer. En dat gaat dan wel weer perfect, waarschijnlijk wel omdat hij dan de hele tijd slaapt maarja...

Ik ga zo rap mogelijk achter die kong.
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Mijn hond is ook goed in het slopen van zijn hondenkussen. Gister heeft hij weer op zijn kussen lopen kauwen en alle veertjes vlogen bij thuiskomst door de kamer. Het was trouwens alweer een tijdje geleden dat hij iets kapot had gemaakt maar door andere verplichtingen ook nog geen tijd gehad om de afgelopen dagen naar het strand te gaan. Ik heb al een lange tijd een kong voor hem en het werkt wel. Ook is het goed om een stevige wandeling met hem te maken zodat hij lekker moe is en gaat slapen als ik weg ben.

Suc6
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”