Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bijten als begroeting

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

bokke
Vaste gebruiker

bijten als begroeting

Ongelezen bericht door bokke »

als mijn hondje een tijdje iemand niet heeft gezien (bijvoorbeeld 's nachts) is hij altijd dolgelukkig als hij die persoon weer ziet. Maar bij wijze van begroeting springt hij tegen hem aan en bijt hij speels(?) in de handen.

Ik vind het moeilijk om hem te straffen, want dan lijkt het misschien of het verboden is om vrolijk te zijn als hij iemand trug ziet.
Het helpt trouwens toch niet als je een keer 'Nee' zegt, want de volgende keer doet hij het weer.

Weet er iemand hulp? want het is niet echt fijn om altijd begroet te worden door scherpe tandjes.
Afbeelding

Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Werkhandschoenen?

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Tja als je het je hond niet wilt afleren zou ik gaan nadenken of het dragen van werkhandschoenen. Zou het anders echt niet weten.

Serieus antwoord: "Nee" zeggen en de hond van je af duwen en verder negeren tot hij normaal doet. Gewoon een kwestie van volhouden. Dan stopt het gedrag vanzelf.

Succes.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Als je één keer nee zegt weet hij dat niet meer de volgende keer. Kwestie van herhalen. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Probeer de hond te laten zitten en breng rust over op de hond. Als je zelf als een bezeten gaat staan springen, tja dan kunnen ze bijten :mrgreen: Gewoon zelf rustig zit zeggen, als dat niet gebeurd negeren. Pas als er rust in het kontje zit, aandacht geven. Gaan ze gek doen, weer weglopen en negeren.
hier werkt dat echt super :ok:
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Werkhandschoenen?

Ongelezen bericht door MJ »

Mark-fryslan schreef:Tja als je het je hond niet wilt afleren zou ik gaan nadenken of het dragen van werkhandschoenen. Zou het anders echt niet weten.

Serieus antwoord: "Nee" zeggen en de hond van je af duwen en verder negeren tot hij normaal doet. Gewoon een kwestie van volhouden. Dan stopt het gedrag vanzelf.

Succes.

Groetjes Mark
:smile: :smile: :smile: :smile: Toch maar antwoord iets bijgesteld???? :mrgreen: :wink:
Mark-fryslan
Zeer actief

Re: Werkhandschoenen?

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Marie-José schreef:
Mark-fryslan schreef:Tja als je het je hond niet wilt afleren zou ik gaan nadenken of het dragen van werkhandschoenen. Zou het anders echt niet weten.

Succes.

Groetjes Mark
:smile: :smile: :smile: :smile: Toch maar antwoord iets bijgesteld???? :mrgreen: :wink:
:wink: Ja ik leer het wel. Maar kan het soms nog niet helemaal laten. :smile:

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Geef hem iets in zijn bek, balletje, flostouw ed, en verder sluit ik me bij de rest aan.Veel (jonge) honden doen dat nu eenmaal. Onze WSL pakte je hele arm in zijn bek en sleurde je zo verder tot we hem een alternatief boden.
Anders zit je over een tijd onder de blauwe plekken :wink:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Spok bijt niet in handen, maar moet bij begroetingen wel altijd iets in zijn bek nemen. Geen idee waar het vandaan komt. Zou ook proberen of je je hond bij alternatief niet iets anders kan geven om op te bijten.
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

ik heb het diesel afgeleerd door nee te zeggen en steeds iets anders in zijn bek te geven.
Hij gaat nu ook gelijk iets halen als er iemand binnenkomt.
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Hier precies hetzelfde...bij een begroeting wil hij altijd iets in zijn bek hebben. Het maakt hem niet uit wat...z'n kong, een slof of een verdwaalde sok.

Groetjes en suc6

Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Frenkie schreef:Hier precies hetzelfde...bij een begroeting wil hij altijd iets in zijn bek hebben. Het maakt hem niet uit wat...z'n kong, een slof of een verdwaalde sok.

Groetjes en suc6

Afbeelding
of een onderbroek die voor de wasmachine ligt :mrgreen:
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Het is mij opgevallen dat de straathonden hier je steeds begroeten door ff je hand in hun bek te nemen of je ff te 'bijten' in de je hand. Is dus een echt 'honds'begroetingsgebaar dat er al van oudsher in zit. :knuffel:
Groetjes, Monique

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Hier ook zo'n voormalige bijtert. Ik heb het ook genegeerd, er wordt niet gebeten bij begroeting. Hij mag wel in m'n handen bijten tijdens het spelen, als ik er zin in heb.

Je moet wel erg consequent zijn trouwens, want als je het een keer 'vergeet' moet je weer van 0 af beginnen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

Chamook doet het ook, maar heel voorzichtig, eigenlijk heel lief, dus van mij mag ze. Ze doet het overigens alleen maar bij mij en Tim.
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Je pols pakken bij een begroeting is hier een akita begroeting, ze doen het bijna allemaal.
Nu bijten ze dan niet, maar pakken vast.
Afbeelding
gelderen
Actief

Ongelezen bericht door gelderen »

**Tamara** schreef:Je pols pakken bij een begroeting is hier een akita begroeting, ze doen het bijna allemaal.
Nu bijten ze dan niet, maar pakken vast.
Mijn hond doet dat ook. Hij bijt niet hard maar houdt gewoon vast.
Groeten,
Eelco
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

jetset pakt ook altijd mijn arm als we thuis komen , en neemt me aan mijn arm de woonkamer in , heel zachtjes hoor :mrgreen:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”