Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bijten als begroeting
Moderator: moderatorteam
- bokke
- Vaste gebruiker
bijten als begroeting
als mijn hondje een tijdje iemand niet heeft gezien (bijvoorbeeld 's nachts) is hij altijd dolgelukkig als hij die persoon weer ziet. Maar bij wijze van begroeting springt hij tegen hem aan en bijt hij speels(?) in de handen.
Ik vind het moeilijk om hem te straffen, want dan lijkt het misschien of het verboden is om vrolijk te zijn als hij iemand trug ziet.
Het helpt trouwens toch niet als je een keer 'Nee' zegt, want de volgende keer doet hij het weer.
Weet er iemand hulp? want het is niet echt fijn om altijd begroet te worden door scherpe tandjes.
Ik vind het moeilijk om hem te straffen, want dan lijkt het misschien of het verboden is om vrolijk te zijn als hij iemand trug ziet.
Het helpt trouwens toch niet als je een keer 'Nee' zegt, want de volgende keer doet hij het weer.
Weet er iemand hulp? want het is niet echt fijn om altijd begroet te worden door scherpe tandjes.

- Mark-fryslan
- Zeer actief
Werkhandschoenen?
Tja als je het je hond niet wilt afleren zou ik gaan nadenken of het dragen van werkhandschoenen. Zou het anders echt niet weten.
Serieus antwoord: "Nee" zeggen en de hond van je af duwen en verder negeren tot hij normaal doet. Gewoon een kwestie van volhouden. Dan stopt het gedrag vanzelf.
Succes.
Groetjes Mark
Serieus antwoord: "Nee" zeggen en de hond van je af duwen en verder negeren tot hij normaal doet. Gewoon een kwestie van volhouden. Dan stopt het gedrag vanzelf.
Succes.
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
jidde
Probeer de hond te laten zitten en breng rust over op de hond. Als je zelf als een bezeten gaat staan springen, tja dan kunnen ze bijten
Gewoon zelf rustig zit zeggen, als dat niet gebeurd negeren. Pas als er rust in het kontje zit, aandacht geven. Gaan ze gek doen, weer weglopen en negeren.
hier werkt dat echt super
hier werkt dat echt super
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Werkhandschoenen?
Mark-fryslan schreef:Tja als je het je hond niet wilt afleren zou ik gaan nadenken of het dragen van werkhandschoenen. Zou het anders echt niet weten.
Succes.
Groetjes Mark
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Re: Werkhandschoenen?
Marie-José schreef:Mark-fryslan schreef:Tja als je het je hond niet wilt afleren zou ik gaan nadenken of het dragen van werkhandschoenen. Zou het anders echt niet weten.
Succes.
Groetjes Mark![]()
![]()
![]()
Toch maar antwoord iets bijgesteld????
![]()
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
- Zoie
- Zeer actief
-
Daan
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Daan
- mitmig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Hier ook zo'n voormalige bijtert. Ik heb het ook genegeerd, er wordt niet gebeten bij begroeting. Hij mag wel in m'n handen bijten tijdens het spelen, als ik er zin in heb.
Je moet wel erg consequent zijn trouwens, want als je het een keer 'vergeet' moet je weer van 0 af beginnen.
Je moet wel erg consequent zijn trouwens, want als je het een keer 'vergeet' moet je weer van 0 af beginnen.

Linda, Izzie en Bram
- Bowie
- Actief
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
-
gelderen
- Actief
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .