Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In bed
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
In bed
Hebben jullie een idee waarom Bram niet meer bij me in bed wil liggen? Tot twee maanden geleden lag hij gezellig bij me, maar nu wil hij altijd op de grond liggen.
Voor de duidelijkheid: hij slaapt 's nachts altijd in de keuken, maar ik doe op vrijdag en in het weekend regelmatig een middagdutje. Dan gaat Bram mee naar de logeerkamer. Het is een eenpersoonsbed, maar groot genoeg voor mij en Bram. Toch wil hij er niks meer van weten. Als ik hem er optil, weet hij niet hoe snel hij er weer af moet.
Dan gaat hij op het vloerkleed liggen (inmiddels neem ik een dekentje mee voor hem) en gaat me vol bewondering aankijken (zo'n blik van 'wat ben je lief'). Als ik ga liggen en m'n ogen dichtdoe, gaat hij ook slapen.
Ik vond het zo gezellig als hij bij me in bed lag!
Voor de duidelijkheid: hij slaapt 's nachts altijd in de keuken, maar ik doe op vrijdag en in het weekend regelmatig een middagdutje. Dan gaat Bram mee naar de logeerkamer. Het is een eenpersoonsbed, maar groot genoeg voor mij en Bram. Toch wil hij er niks meer van weten. Als ik hem er optil, weet hij niet hoe snel hij er weer af moet.
Dan gaat hij op het vloerkleed liggen (inmiddels neem ik een dekentje mee voor hem) en gaat me vol bewondering aankijken (zo'n blik van 'wat ben je lief'). Als ik ga liggen en m'n ogen dichtdoe, gaat hij ook slapen.
Ik vond het zo gezellig als hij bij me in bed lag!

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Misschien vindt hij het gewoon niet echt lekker meer liggen
Of hij ligt liever in een twee persoonsbed
Moos is gewend om op bed te slapen, twee persoons welteverstaan. Als we op vakantie zijn, en ik slaap in een 1 persoonsbed gaat hij ook op de grond liggen. Maar Bram is natuurlijk niet anders gewend.
Of hij ligt liever in een twee persoonsbed
Moos is gewend om op bed te slapen, twee persoons welteverstaan. Als we op vakantie zijn, en ik slaap in een 1 persoonsbed gaat hij ook op de grond liggen. Maar Bram is natuurlijk niet anders gewend.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja, zoiets kan het natuurlijk ook gewoon zijn. Meneertje heeft gewoon graag wat meer ruimteMoos schreef:Misschien vindt hij het gewoon niet echt lekker meer liggen![]()
Of hij ligt liever in een twee persoonsbed![]()

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Dat krijg je als je van die royale manden voor ze kooptZoek stok! schreef:Ja, zoiets kan het natuurlijk ook gewoon zijn. Meneertje heeft gewoon graag wat meer ruimteMoos schreef:Misschien vindt hij het gewoon niet echt lekker meer liggen![]()
Of hij ligt liever in een twee persoonsbed![]()

- Zoek stok!
- Zeer actief
Toch is het jammer, want ik zou toch leuker moeten zijn dan royale ligruimteMoos schreef:
Dat krijg je als je van die royale manden voor ze koopt
Morgen komt een nieuwe mand, afmeting Labrador

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Was je nou toch maar die plastic mand formaat Labrador van mij niet vergeten mee te nemenZoek stok! schreef:Toch is het jammer, want ik zou toch leuker moeten zijn dan royale ligruimteMoos schreef:
Dat krijg je als je van die royale manden voor ze koopt![]()
Morgen komt een nieuwe mand, afmeting LabradorLeek me handig want dan kan ik het hele dekbed er in proppen (is voor de koudere tijden, dan is het op de keukenvloer niet zo fijn leek me).
Maar kijk, zo hou je het verpeste gedrag in stand natuurlijk; ik zou een mand formaat Maltezer kopen; zal 'm leren!

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
Marion.
Kijk, dat doe je fout. Koop jij maar formaat Lab manden, ik koop formaat Kooiker manden. Dat vind Saar véél lekkerder liggen. En die ligt dus ook iedere nacht tussen onze kussens inZoek stok! schreef:Morgen komt een nieuwe mand, afmeting LabradorLeek me handig want dan kan ik het hele dekbed er in proppen (is voor de koudere tijden, dan is het op de keukenvloer niet zo fijn leek me).

- Moos
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
oooo dat je het weer niet snapt he
die arme hond ligt snachts in de keuken
dan mah hij niet in bed
en dan als vrouwtje het toevallig uit komt mag hij in de logeer kamer in een klein bed
nou als ik bram zou zijn zou ik dan ook zeggen snachts niet dus nu ook niet
en als het dan moet dan gewoon in het grote bed
die arme hond ligt snachts in de keuken
dan mah hij niet in bed
en dan als vrouwtje het toevallig uit komt mag hij in de logeer kamer in een klein bed
nou als ik bram zou zijn zou ik dan ook zeggen snachts niet dus nu ook niet
en als het dan moet dan gewoon in het grote bed
-
Marion.
Dit was haar puppenmandje. Stond ook al tijden niet meer beneden, maar beneden stond zo'n zelfde bontmandje (die bontmandjes vind ze heerlijk), maar dan formaat Golden. Daar ging ze dus af en toe in liggen, maar dan wel languit met haar kop buiten de mand.Zoek stok! schreef:Ik heb een breed en languit ligger. De formaten Kooiker mandjes, daar kijkt hij niet eens naar. Verwend kreng.
Deze puppenmand stond op zolder, en was voor de komst van Miep weer een beetje naar voren gehaald. Zodra ze die gevonden had, lag ze daar dus in. Ook toen hij beneden stond voor Miep, ging ze daar in liggen. Toen heb ik dus de mega-bontmand weggehaald en een maatje groter dan de puppenmand er neer gezet. Daar ligt Saar nu het meest in. Al drie jaar dus onderhand. Zij ligt gewoon graag gekruld en genesteld. Miep heeft ook liever wat ruimte
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ze zoeken het graag zelf uit he, honden. Kijk naar mijn dure zitzak aankoop (inmiddels voor een goede prijs weer verkocht). Zo hoor ik meer verhalen van 'toevals' mandjes die eigenlijk voor de kleinere hond bedoeld waren oid.Marion. schreef:Dit was haar puppenmandje. Stond ook al tijden niet meer beneden, maar beneden stond zo'n zelfde bontmandje (die bontmandjes vind ze heerlijk), maar dan formaat Golden. Daar ging ze dus af en toe in liggen, maar dan wel languit met haar kop buiten de mand.Zoek stok! schreef:Ik heb een breed en languit ligger. De formaten Kooiker mandjes, daar kijkt hij niet eens naar. Verwend kreng.
Deze puppenmand stond op zolder, en was voor de komst van Miep weer een beetje naar voren gehaald. Zodra ze die gevonden had, lag ze daar dus in. Ook toen hij beneden stond voor Miep, ging ze daar in liggen. Toen heb ik dus de mega-bontmand weggehaald en een maatje groter dan de puppenmand er neer gezet. Daar ligt Saar nu het meest in. Al drie jaar dus onderhand. Zij ligt gewoon graag gekruld en genesteld. Miep heeft ook liever wat ruimte
Gezien de karakters zou je eerder verwachten dat het andersom was bij Saar en Miep, maar dat is een gevoel.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik heb nog hoop dat hij weer bij me kruipt als het koud wordt, maar bij jou doen ze dat dan ook niet? Ik zie zo vaak foto's van honden gezellig in bed, vond dat zelf ook zo leuk.Marie-Josée schreef:Misschien te warm? Onze honden wilden na een tijdje ook niet meer in-of zelfs op het bed. Ik vond dat stiekem ook wel jammer

Linda, Izzie en Bram
-
Marion.
Nu je het zegt... eigenlijk wel ja. Miep is wel vreselijk van het kroelerige, maar qua slapen gaat ze altijd op een ruime plek liggen. Middenin de kamer op de grond. Of middenin het pad op een terrasje (hè MarloesZoek stok! schreef:Gezien de karakters zou je eerder verwachten dat het andersom was bij Saar en Miep, maar dat is een gevoel.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dus dan eist Miep eigenlijk wel haar ruimte op. Ze liggen niet tegen elkaar te slapen? 's Nachts liggen ze bij jullie in bed toch?Marion. schreef:Nu je het zegt... eigenlijk wel ja. Miep is wel vreselijk van het kroelerige, maar qua slapen gaat ze altijd op een ruime plek liggen. Middenin de kamer op de grond. Of middenin het pad op een terrasje (hè MarloesZoek stok! schreef:Gezien de karakters zou je eerder verwachten dat het andersom was bij Saar en Miep, maar dat is een gevoel.). Saar is van het aanhalige, het lijfelijke contact. Altijd en overal. Kijk maar naar de foto van ons tweeën in de eregalerij
Op de opvang vertelden ze me dat Bram en z'n vaste vriendinnetje Bo (Stabij) samen in Brams mandje gaan slapen nadat ze buiten gespeeld hebben. Gelukkig had ik daar ook een formaat Labrador mand neergezet, maar het is toch nog proppen voor ze.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Dus dan eist Miep eigenlijk wel haar ruimte op. Ze liggen niet tegen elkaar te slapen? 's Nachts liggen ze bij jullie in bed toch?Marion. schreef:Nu je het zegt... eigenlijk wel ja. Miep is wel vreselijk van het kroelerige, maar qua slapen gaat ze altijd op een ruime plek liggen. Middenin de kamer op de grond. Of middenin het pad op een terrasje (hè MarloesZoek stok! schreef:Gezien de karakters zou je eerder verwachten dat het andersom was bij Saar en Miep, maar dat is een gevoel.). Saar is van het aanhalige, het lijfelijke contact. Altijd en overal. Kijk maar naar de foto van ons tweeën in de eregalerij
Op de opvang vertelden ze me dat Bram en z'n vaste vriendinnetje Bo (Stabij) samen in Brams mandje gaan slapen nadat ze buiten gespeeld hebben. Gelukkig had ik daar ook een formaat Labrador mand neergezet, maar het is toch nog proppen voor ze.
Ahhh, wat lief!
Bram wil later ook graag een vriendinnetje denk ik

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik ging ook helemaal blij naar m'n werk. Heb een tijdje staan kijken hoe ze elkaar ontmoetten op het veldje. Zo liefMoos schreef: Ahhh, wat lief!
Bram wil later ook graag een vriendinnetje denk ik
Dat teefje mag zo mee naar huis van me, maar ik denk dat anderen het daar niet mee eens zijn.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Maar over een jaar is er vast wel een nestje met een heel leuk stabijteefje voor BramZoek stok! schreef:Ik ging ook helemaal blij naar m'n werk. Heb een tijdje staan kijken hoe ze elkaar ontmoetten op het veldje. Zo liefMoos schreef: Ahhh, wat lief!
Bram wil later ook graag een vriendinnetje denk ik![]()
Dat teefje mag zo mee naar huis van me, maar ik denk dat anderen het daar niet mee eens zijn.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Nee helaas, daar ga ik niet eens over nadenken. Ik zou het wel willen, maar het is hier onbespreekbaar. Dus Bram moet het doen met z'n vriendinnetjes en vriendjes op de opvang. Ach, hij is daar drie dagen per week, dus dat is ook z'n parttime thuis.Moos schreef:
Maar over een jaar is er vast wel een nestje met een heel leuk stabijteefje voor Bram

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Het was hier ook onbespreekbaar met mams, gewoon drie haar lang volhoudenZoek stok! schreef:Nee helaas, daar ga ik niet eens over nadenken. Ik zou het wel willen, maar het is hier onbespreekbaar. Dus Bram moet het doen met z'n vriendinnetjes en vriendjes op de opvang. Ach, hij is daar drie dagen per week, dus dat is ook z'n parttime thuis.Moos schreef:
Maar over een jaar is er vast wel een nestje met een heel leuk stabijteefje voor Bram
(nee hoor, het moet wel leuk blijven voor Marcel ook natuurlijk)

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Rimpel heeft wat dat betreft hele rare kuren
Als ik als eerste in bed lig wil ik Rimpel ook weleens bij me hebben...maar meneer wil niet...
Ik kan hoog en laag en lief, maar hij wil gewoon niet bij me liggen...hij springt meteen van bed af en gaat op zijn kussen liggen.
Daar ligt hij dan een paar uurtjes en jawel..
Dan komt meneer heel sneeky aan mijn kant van het bed staan...eerst wachten tot ik wakker wordt en als 'm dat te lang duurt gaat ie me slaan met zijn poot.
Hij komt dan gezellig bij me liggen, op borsthoogte/kniehoogte/voeteneind...is verschillend.
Dan is hij het na een poosje weer zat en verhuisd hij weer naar zijn kussen...
Het hele verhaal herhaalt zich dan nog een keer...soms vaker...
'sochtends ligt hij uitgebreid te slapen en is er met geen stok af te krijgen...heerlijk!
Maar als we naar bed gaan? Dan krijg ik hem er met geen stok in....
Leg het mij maar uit...
Als ik als eerste in bed lig wil ik Rimpel ook weleens bij me hebben...maar meneer wil niet...
Ik kan hoog en laag en lief, maar hij wil gewoon niet bij me liggen...hij springt meteen van bed af en gaat op zijn kussen liggen.
Daar ligt hij dan een paar uurtjes en jawel..
Dan komt meneer heel sneeky aan mijn kant van het bed staan...eerst wachten tot ik wakker wordt en als 'm dat te lang duurt gaat ie me slaan met zijn poot.
Hij komt dan gezellig bij me liggen, op borsthoogte/kniehoogte/voeteneind...is verschillend.
Dan is hij het na een poosje weer zat en verhuisd hij weer naar zijn kussen...
Het hele verhaal herhaalt zich dan nog een keer...soms vaker...
'sochtends ligt hij uitgebreid te slapen en is er met geen stok af te krijgen...heerlijk!
Maar als we naar bed gaan? Dan krijg ik hem er met geen stok in....
Leg het mij maar uit...
-
Marion.
's Nachts slaapt alles in bed. In verschillende standjes. Saar en Miep rug aan rug, kan ook. Ze liggen ook bij elkaar dus. Maar Miep heeft het gewoon snel warm. Dus in de zomer wil ze nog wel eens van bed gaan 's nachts. Niet omdat ze haar ruimte opeist, maar omdat ze het warm heeft.Zoek stok! schreef:Dus dan eist Miep eigenlijk wel haar ruimte op. Ze liggen niet tegen elkaar te slapen? 's Nachts liggen ze bij jullie in bed toch?
- Zoek stok!
- Zeer actief
Verschilt dat zoveel? Dat Saar het niet warm heeft en Miep wel? Ik vind dat Bram het ook snel warm heeft, die ligt vaak plat op z'n buik op de koele tegels in de keuken. Zelfs als het helemaal niet warm is naar mijn mening.Marion. schreef:'s Nachts slaapt alles in bed. In verschillende standjes. Saar en Miep rug aan rug, kan ook. Ze liggen ook bij elkaar dus. Maar Miep heeft het gewoon snel warm. Dus in de zomer wil ze nog wel eens van bed gaan 's nachts. Niet omdat ze haar ruimte opeist, maar omdat ze het warm heeft.Zoek stok! schreef:Dus dan eist Miep eigenlijk wel haar ruimte op. Ze liggen niet tegen elkaar te slapen? 's Nachts liggen ze bij jullie in bed toch?

Linda, Izzie en Bram
-
Marion.
Saar ligt met 35° graden buiten middenin de zon op het gras. Er is één streepje schaduw dan, van de boog met klimop. Precies in dat streepje gaat Miep liggen. Dat houdt ze 5 minuten vol. Dan vertrekt ze naar het terras tegen het huis, vol in de schaduw.Zoek stok! schreef:Verschilt dat zoveel? Dat Saar het niet warm heeft en Miep wel? Ik vind dat Bram het ook snel warm heeft, die ligt vaak plat op z'n buik op de koele tegels in de keuken. Zelfs als het helemaal niet warm is naar mijn mening.
Ook met het lopen is het heel duidelijk. Als het maar een beetje warm is, dan wil Miep alleen maar in de schaduw lopen. En het liefst gewoon helemaal niet lopen. Saar kan het niet schelen. Die wil op sjouw. Het is echt een heel groot verschil tussen die twee.
-
Baily
Hier liggen 4 van de 5 honden bij me op bed, en de enige die het daardoor te warm heeft ben ik..........
Maar ik ga niet op de grond............
Balou ligt op mijn kussen tegen mijn hoofd, Beer tegen mijn buik, Dino in mijn knieholte en Buck languit daarnaast. Af en toe hoor je dan een grom van Dino want die ligt ook nog eens onder het dekbed en dan gaat Buck per ongeluk op zijn hoofd liggen ofzo.........
Desi slaapt op haar eigen kussen. Naast mijn bed.
Maar ik ga niet op de grond............
Balou ligt op mijn kussen tegen mijn hoofd, Beer tegen mijn buik, Dino in mijn knieholte en Buck languit daarnaast. Af en toe hoor je dan een grom van Dino want die ligt ook nog eens onder het dekbed en dan gaat Buck per ongeluk op zijn hoofd liggen ofzo.........
Desi slaapt op haar eigen kussen. Naast mijn bed.
-
jidde