Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uit laten zoeken?
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Uit laten zoeken?
Sinds kort speelt Tomas, de langhaar van net twee jaar, tijdens de wandeling met een boxerteefje van dezelfde leeftijd. Ze rennen en dollen samen tot ze erbij neervallen, heerlijk om te zien.
Vandaag had het teefje Tomas op zijn rug gedwongen en toen werd het bij haar ineens menens, ze grauwde tegen hem en liet hem niet opstaan.Hij gaf zich gelukkig gewonnen en het spel werd weer hervat. Even later echter kregen ze een serieuze aanvaring en werd er even echt geknokt.Het gebeurde net achter een bosje dus ik weet niet wat de aanleiding was, ik heb nog steeds de neiging het ze maar uit te laten zoeken maar ik ben er erg alert op dat het niet escaleert.Reu en teef (in dit geval beide gecastreerd) vechten normaal toch niet snel.....ik moet er wel bijzeggen dat Tomas vaak de agressie van andere honden op schijnt te wekken maar meestal zijn dat reutjes.
Even uit nieuwsgierigheid, wat zouden jullie doen? Heeft iemand er ervaring mee dat het dan alsnog uit de hand loopt?
Vandaag had het teefje Tomas op zijn rug gedwongen en toen werd het bij haar ineens menens, ze grauwde tegen hem en liet hem niet opstaan.Hij gaf zich gelukkig gewonnen en het spel werd weer hervat. Even later echter kregen ze een serieuze aanvaring en werd er even echt geknokt.Het gebeurde net achter een bosje dus ik weet niet wat de aanleiding was, ik heb nog steeds de neiging het ze maar uit te laten zoeken maar ik ben er erg alert op dat het niet escaleert.Reu en teef (in dit geval beide gecastreerd) vechten normaal toch niet snel.....ik moet er wel bijzeggen dat Tomas vaak de agressie van andere honden op schijnt te wekken maar meestal zijn dat reutjes.
Even uit nieuwsgierigheid, wat zouden jullie doen? Heeft iemand er ervaring mee dat het dan alsnog uit de hand loopt?
- Zoie
- Zeer actief
als je het zelf niet leuk vindt, moet je het afkappen.
Als Spok over de rand gaat, kap ik het ook af. Tenzij de andere hond hem corrigeert en Spok daar goed op reageert. En het spel weer door kan gaan.
Maar als ik echt denk, niet leuk, dan kap ik het af. Wat jij beschrijft, bij herhaling echt knokken, zou ik afkappen.
Overigens is een gecastreerde reu volgens mij voor de andere hond geen reu. De meningen verschillen hierover geloof ik, maar volgens mij is het zo.
Als Spok over de rand gaat, kap ik het ook af. Tenzij de andere hond hem corrigeert en Spok daar goed op reageert. En het spel weer door kan gaan.
Maar als ik echt denk, niet leuk, dan kap ik het af. Wat jij beschrijft, bij herhaling echt knokken, zou ik afkappen.
Overigens is een gecastreerde reu volgens mij voor de andere hond geen reu. De meningen verschillen hierover geloof ik, maar volgens mij is het zo.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik zou ermee uitkijken, zeker omdat het een boxer is.
Mocht er daadwerkelijk een beet volgen is het gebit van de boxer namelijk niet ideaal, door het ondervoorbijten. Vastbijten gaat goed, loslaten wat minder makkelijk.
Mocht er daadwerkelijk een beet volgen is het gebit van de boxer namelijk niet ideaal, door het ondervoorbijten. Vastbijten gaat goed, loslaten wat minder makkelijk.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Marie-Josée
- Erelid
Dat laatste ben ik ten dele met je eens. Mijn reu gedraagt zich nog voor de volle 100 % als reu maar hij schijnt toch anders te ruiken.Zoie schreef:als je het zelf niet leuk vindt, moet je het afkappen.
Maar dat kan natuurlijk voor een gecastreerde teef ook opgaan.
Ik hou ze met argusogen in de gaten want ik heb een bloedhekel aan geknok
- Marie-Josée
- Erelid
- Zoie
- Zeer actief
Met Zoë was het vrij simpel: reuen dat ging altijd goed of super, teven moest ze niet, en gecastreerde reuen behandelde ze in de regel als teven. Niet leuk dus.Marie-Josée schreef:[Dat laatste ben ik ten dele met je eens. Mijn reu gedraagt zich nog voor de volle 100 % als reu maar hij schijnt toch anders te ruiken.
Geloof overigens tegelijkertijd wel dat jouw reu zich reu voelt en zich als reu gedraagt. Maar of dat opgepikt wordt, is iets anders.
Hoe dat met gecasteerde teven zit, ik weet het niet. Nooit gemerkt dat Zoë of Spok een gecastreerde teef als reu beschouwt. Maar mijn ervaring is beperkt.

- Marie-Josée
- Erelid
Het punt is dat ze zo heerlijk ongedwongen met elkaar speelden zoals bijna alleen een reu en een teef dat kunnen. Maar misschien is de teef gaan twijfelen toen ze bovenop Tomas zat.Van zo dichtbij heeft ze misschien een ander luchtje in de neus gekregen......of toch zijn balletjes gemist...........?Zoie schreef:Met Zoë was het vrij simpel: reuen dat ging altijd goed of super, teven moest ze niet, en gecastreerde reuen behandelde ze in de regel als teven. Niet leuk dus.Marie-Josée schreef:[Dat laatste ben ik ten dele met je eens. Mijn reu gedraagt zich nog voor de volle 100 % als reu maar hij schijnt toch anders te ruiken.
Geloof overigens tegelijkertijd wel dat jouw reu zich reu voelt en zich als reu gedraagt. Maar of dat opgepikt wordt, is iets anders.
Hoe dat met gecasteerde teven zit, ik weet het niet. Nooit gemerkt dat Zoë of Spok een gecastreerde teef als reu beschouwt. Maar mijn ervaring is beperkt.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Mwah, ik weet niet hoor
Reu en teef en ze kennen elkaar redelijk goed. Ik ben toch geneigd om richting 'laten uitzoeken' te gaan.
Al zou ik persoonlijk als eigenaar van de teef wel mijn teef wat corrigeren, maar ik begrijp dat het tweede incident achter een bosje gebeurde, dus dan heb je er natuurlijk weinig vat op.
Bij het eerste incident dat de reu op zijn rug ligt, sowieso niet ingrijpen, want dan heb je kans dat je de hele zooi verstoord. De teef stopte toen de reu stil op zijn rug lag, dus dat is prima.
Ik zou het dus tot op bepaalde hoogte laten gaan, maar ik vind wel dat de eigenaar van de teef het even goed in de gaten moet houden en zonodig de teef even moet corrigeren.
Reu en teef en ze kennen elkaar redelijk goed. Ik ben toch geneigd om richting 'laten uitzoeken' te gaan.
Al zou ik persoonlijk als eigenaar van de teef wel mijn teef wat corrigeren, maar ik begrijp dat het tweede incident achter een bosje gebeurde, dus dan heb je er natuurlijk weinig vat op.
Bij het eerste incident dat de reu op zijn rug ligt, sowieso niet ingrijpen, want dan heb je kans dat je de hele zooi verstoord. De teef stopte toen de reu stil op zijn rug lag, dus dat is prima.
Ik zou het dus tot op bepaalde hoogte laten gaan, maar ik vind wel dat de eigenaar van de teef het even goed in de gaten moet houden en zonodig de teef even moet corrigeren.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik zou het inderdaad goed in de gaten houden en als het niet leuk dreigt te worden doorlopen. Wat Jan zegt klopt. Reu/teef is wat anders dan gecastreerde reu en gecastreerde teef. De omgang tussen een volle reu en volle teef is juist vaak zo vreedzaam vanwege hormonen, die sturen immers gedrag gericht op de voortplanting. Valt de invloed van hormonen weg verandert gedrag dus echt. Daarom heb ik dus twee intacte dieren.
Verder kan spelen altijd uitlopen op een serieus knokpartijtje. Veelal is het hele drukke fanatieke spelen wat wij zien een vorm van "vriendelijk" krachten meten. Veelal gaat het dus om honden die aan elkaar gewaagt zijn en daarom gaat het ook zo ver. Puur leuk spelen is het dan dus al niet meer, omdat er een windrang bijzit.
Goed opletten dus en tijdig weer doorgaan met je hond.
Goed opletten dus en tijdig weer doorgaan met je hond.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Marie-Josée
- Erelid
Ik krijg wel meer en meer de in druk dat reu/teefgedrag na een tijdje tussen de oren zit hoor, tenzij een hond gecastreerd wordt voordat hij volwassen werd.
Daarom spelen ze waarschijnlijk ook zo heerlijk met elkaar; Tomas speelt nooit meer met andere reuen, en die niet met hem.
Misschien is dit teefje gewoon een bitch?
Al denk ik zelf dat ze ineens twijfelt over de geaardheid van Tomas. Ik hou het in elk geval goed in de gaten ,we wandelen samen dus doorlopen is er niet bij. Als het nu voortaan zo blijft gaan stop ik met de gezamelijke wandelingen.
Daarom spelen ze waarschijnlijk ook zo heerlijk met elkaar; Tomas speelt nooit meer met andere reuen, en die niet met hem.
Misschien is dit teefje gewoon een bitch?
Al denk ik zelf dat ze ineens twijfelt over de geaardheid van Tomas. Ik hou het in elk geval goed in de gaten ,we wandelen samen dus doorlopen is er niet bij. Als het nu voortaan zo blijft gaan stop ik met de gezamelijke wandelingen.