Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hulp gevraagd aan de voedselkenners hier.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Hulp gevraagd aan de voedselkenners hier.
Ik weet even niet meer wat ik moet doen.
Woensdag twee weken geleden kreeg Vegas (6 maanden) 's avonds spuitdiarree. Ik heb het tot zaterdagochtend aangekeken maar er was geen verbetering te zien. Zaterdag de DA gebeld en Vegas op kip, rijst, geraspte appel en rust gezet. Zaterdag alleen nog maar diarree, geen spuitdiarree meer.
Zondag vertrouwde ik het niet en ben naar de DA geweest. Pillen meegekregen om zijn ontlasting dikker te maken en poeder tegen uitdroging.
Vrijdag was de diarree nog niet over, terug naar de DA. Ze hebben rectaal een monster genomen van zijn ontlasting en ik kreeg Hill's i/d mee. Volgens de DA zit hier meer voedingswaarde in dan alleen kip en rijst. Vanaf zondag had Vegas vaste ontlasting. Vandaag weer spuitdiarree. Van de diarree heb ik een monster gebracht bij de DA. Ze gaan dit monster o.a. onderzoeken op een mogelijk aanwezige parasiet.
Maar nu mijn vraag....
Het blikje Hill's bevalt me niet zo en nu vraag ik me of het heel slecht is om hem terug op kip en rijst te zetten, of dat er nog een andere mogelijkheid is, of dat de hill's wel goed is.
De DA gaf als andere optie een speciaal dieet van eukanuba maar ik wilde eerst hier even verder informeren.
In principe mocht Vegas vanaf morgen weer Carnibest maar vanwege de spuitdiarree gaat dat dus niet door. Hij staat al twee weken op dieet. Ik heb hem wel farmfood kluiven gegeven omdat hij last van zijn tanden heeft maar volgens de DA had ik dat ook beter niet kunnen doen.
Vegas is de laatste twee dagen wat lusteloos maar dat kan natuurlijk komen omdat hij niet zoveel binnenkrijgt.
Iemand nog ideen over wat te geven bij spuitdiarree of gaat het wel goed zo?
Woensdag twee weken geleden kreeg Vegas (6 maanden) 's avonds spuitdiarree. Ik heb het tot zaterdagochtend aangekeken maar er was geen verbetering te zien. Zaterdag de DA gebeld en Vegas op kip, rijst, geraspte appel en rust gezet. Zaterdag alleen nog maar diarree, geen spuitdiarree meer.
Zondag vertrouwde ik het niet en ben naar de DA geweest. Pillen meegekregen om zijn ontlasting dikker te maken en poeder tegen uitdroging.
Vrijdag was de diarree nog niet over, terug naar de DA. Ze hebben rectaal een monster genomen van zijn ontlasting en ik kreeg Hill's i/d mee. Volgens de DA zit hier meer voedingswaarde in dan alleen kip en rijst. Vanaf zondag had Vegas vaste ontlasting. Vandaag weer spuitdiarree. Van de diarree heb ik een monster gebracht bij de DA. Ze gaan dit monster o.a. onderzoeken op een mogelijk aanwezige parasiet.
Maar nu mijn vraag....
Het blikje Hill's bevalt me niet zo en nu vraag ik me of het heel slecht is om hem terug op kip en rijst te zetten, of dat er nog een andere mogelijkheid is, of dat de hill's wel goed is.
De DA gaf als andere optie een speciaal dieet van eukanuba maar ik wilde eerst hier even verder informeren.
In principe mocht Vegas vanaf morgen weer Carnibest maar vanwege de spuitdiarree gaat dat dus niet door. Hij staat al twee weken op dieet. Ik heb hem wel farmfood kluiven gegeven omdat hij last van zijn tanden heeft maar volgens de DA had ik dat ook beter niet kunnen doen.
Vegas is de laatste twee dagen wat lusteloos maar dat kan natuurlijk komen omdat hij niet zoveel binnenkrijgt.
Iemand nog ideen over wat te geven bij spuitdiarree of gaat het wel goed zo?
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- cane corso
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Schapenvet.. en waar kan je dat kopen en wat is een normale hoeveelheid, hetzelfde als een maaltijd en dan een hele dag?cane corso schreef:Mij is aangeraden om bij Diaree eens schapenvet te proberen.en hier helpt het prima.
Niet overdreven veel maar gewone hoeveelheid.

- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb gehoord dan okugest van VSM helpt bij Diarrree, maar heb er geen ervaring mee. Onze dierenarts zei altijd dat je ten eerste beter pasta dan rijst kan geven, maar ook dat je in plaats daarvan, hem z'n normale eten geeft maar dan in Teckel hoeveelheden (dit was voor een golden retriever
). Dus gewoon kleine beetjes van z'n normale voer.

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Bij ons wil verse vieze pens en norittabletten nog wel eens helpen tegen diarree, maar dan als er een virusje heerst he? Als je denkt dat het een andere oorzaak heeft zou ik het niet doen
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
-
- Zeer actief
Ze gaan zijn ontlasting onderzoeken op een parasiet dus ik wil ook niet te veel van het advies van de DA afwijken maar ik vind die Hill's maar niks en dat is meer een gevoel dan dat ik het echt kan onderbouwen.Selena schreef:Bij ons wil verse vieze pens en norittabletten nog wel eens helpen tegen diarree, maar dan als er een virusje heerst he? Als je denkt dat het een andere oorzaak heeft zou ik het niet doen

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Ik zou Vegas één dag helemaal niets geven, dan wat crackers of liga en op de derde dag zou ik wat rijst en kip geven en kijken hoe dat uitpakt. Als dat goed gaat zou ik de rijst/kip afbouwen en zijn gewone voer langzaam opbouwen. Heb je Imodium voor hem gekregen? Je kunt bouillon maken en dat als drinken geven.

-
- Zeer actief
Ik heb vorige week zondag Finidar gekregen om zijn ontlasting dikker te maken. Dat heb ik twee en een halve dag gegeven en toen werd zijn ontlasting vaster. Ben gestopt met de pillen (na overleg met de DA) en toen kreeg hij een paar dagen erna weer diarree.bram en thijs schreef:Ik zou Vegas één dag helemaal niets geven, dan wat crackers of liga en op de derde dag zou ik wat rijst en kip geven en kijken hoe dat uitpakt. Als dat goed gaat zou ik de rijst/kip afbouwen en zijn gewone voer langzaam opbouwen. Heb je Imodium voor hem gekregen? Je kunt bouillon maken en dat als drinken geven.
Tegen de uitdroging kreeg ik poeder van royal canin mee wat ik in gekookt, afgekoeld water moest op lossen. Drie zakjes gegeven verspreid over drie dagen.
Waar kan ik het best bouillon van maken?

- bram en thijs
- Zeer actief
Bram heeft in zijn jonge jaar een darmvirus gehad en daarvoor allerlei producten gekregen, het gevolg was dat Bram tweemaal zo ziek werd. Sindsdien hou ik het vasten, cracker en kip/rijsgedoe aan en laat alle pillen en poeders achterwege. Tot op heden heeft het bij allebei de jongens goed gewerkt. Bouillon maak ik van een zakje of een blokje en wat later kun je het kookvocht van de kip gebruiken.
Maar uiteraard hebben de dierenarts en jij het beste zicht op Vegas, niet gaan knutselen als je het niet vertrouwd!
Maar uiteraard hebben de dierenarts en jij het beste zicht op Vegas, niet gaan knutselen als je het niet vertrouwd!

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ik deed dan altijd een dag nuchter houden, wel zorgen voor water natuurlijk, boullion is goed.
dan heel rustig aan beginnen, meestal gaf ik gekookte kipfilet omdat dat echt heel licht is, rijst heb ik nooit gegeven want rijst is helemaal niet zo licht verteerbaar, het water waarin de rijst gekookt is weer wel.
Dan zou ik (als er niet echt iets mis is dan he) weer heel rustig aan beginnen met vuile pens..
dan heel rustig aan beginnen, meestal gaf ik gekookte kipfilet omdat dat echt heel licht is, rijst heb ik nooit gegeven want rijst is helemaal niet zo licht verteerbaar, het water waarin de rijst gekookt is weer wel.
Dan zou ik (als er niet echt iets mis is dan he) weer heel rustig aan beginnen met vuile pens..

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Zeer actief
Ik vind het echt rot allemaal. Ik wil zeker niet gaan knutselen daarom vraag ik hier eens wat jullie er voor ideën op na houden.
Mijn DA staat niet geheel achter het feit dat ik kvv geef dus wat voer betreft zitten we totaal niet op eén lijn. Daarom wil ik niet blind op het advies ingaan om Hill's te geven. Ik wil ook graag andere mogelijkheden bekijken.
Toen Vegas kip en rijst kreeg gaf ik de gekookte kip met een beetje rijst en een scheut van het kooknat. Ik had hier al eens gelezen dat rijst helemaal niet zo goed is en dat het kooknat beter is.
De DA zou me vanavond terug bellen ivm wat we gaan doen met voeren omdat ik had gezegd dat ik ook andere opties open wilde houden en dat ik eerst verder wilde informeren (hier dus)
Ik zal straks de optie van een dag vasten aankaarten en ik kijk even wat zij erop zegt!
Mijn DA staat niet geheel achter het feit dat ik kvv geef dus wat voer betreft zitten we totaal niet op eén lijn. Daarom wil ik niet blind op het advies ingaan om Hill's te geven. Ik wil ook graag andere mogelijkheden bekijken.
Toen Vegas kip en rijst kreeg gaf ik de gekookte kip met een beetje rijst en een scheut van het kooknat. Ik had hier al eens gelezen dat rijst helemaal niet zo goed is en dat het kooknat beter is.
De DA zou me vanavond terug bellen ivm wat we gaan doen met voeren omdat ik had gezegd dat ik ook andere opties open wilde houden en dat ik eerst verder wilde informeren (hier dus)
Ik zal straks de optie van een dag vasten aankaarten en ik kijk even wat zij erop zegt!

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ik heb zo jaren getobt met Fangio, en mijn toemalige d.a. wilde ook niets weten van KVV, nee ik moest een of ander duur soort HILLS gaan geven, probleem was dat zijn darmen daardoor alsmaar luier werden en de problemen steeds vaker voor kwamen..
Zijn darmen zijn nu behoorlijk van streek, een dagje niets geven brengt ook alweer rust
Zijn darmen zijn nu behoorlijk van streek, een dagje niets geven brengt ook alweer rust

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- bram en thijs
- Zeer actief
- bram en thijs
- Zeer actief
-
- Zeer actief
De DA heeft zojuist gebeld en zij vond het ook een goed idee om Vegas een dag te laten vasten.
Ik mag een paar keer per dag kleine beetjes water geven zodat hij zich niet in eén keer vol drinkt en volgens haar advies kan ik dan kooknat gebruik van kipfilet.
De uitslag van het monster van zijn ontlasting zal vrijdag binnen zijn. Tot die tijd maar duimen dan
Bedankt voor de tips! Ik zal de dag na morgen beginnen met bouillon en liga en dan kijken hoe hij daar op reageert.
Ik mag een paar keer per dag kleine beetjes water geven zodat hij zich niet in eén keer vol drinkt en volgens haar advies kan ik dan kooknat gebruik van kipfilet.
De uitslag van het monster van zijn ontlasting zal vrijdag binnen zijn. Tot die tijd maar duimen dan

Bedankt voor de tips! Ik zal de dag na morgen beginnen met bouillon en liga en dan kijken hoe hij daar op reageert.

-
- Zeer actief
Dat was mijn fout, ik had er niet bij nagedacht die weg te halen. Arme schat, ik heb zijn darmen nog meer van streek gemaakt.bram en thijs schreef:En die kluiven zou ik voorlopig helemaal niet doen, eerst de zaak weer op orde krijgen.
De kluiven zijn al exit

-
- nieuw lid
Heeft hij vaker diaree? Dan zou ik in dat geval overstappen op Kompleet versvoer b.v. Carnibest. Van meerdere mensen met dit probleem ( en eigen ervaring) was het een oplossing.
Het middel wat ik voor Gaia wel eens heb gebruikt hielp ook heel goed: Sanofor Diarex. Sano Diarex is een poeder dat bestaat uit o.a. melkzuurbacteriën, elektrolyten, aminozuren en vitamine C, B1, B2 en B6. De samenstelling van Sano Diarex herstelt de darmflora. Het is volledig natuurlijk. Je kunt meer info krijgen bij www.heidehof.nl
Heel veel sterkte!
Het middel wat ik voor Gaia wel eens heb gebruikt hielp ook heel goed: Sanofor Diarex. Sano Diarex is een poeder dat bestaat uit o.a. melkzuurbacteriën, elektrolyten, aminozuren en vitamine C, B1, B2 en B6. De samenstelling van Sano Diarex herstelt de darmflora. Het is volledig natuurlijk. Je kunt meer info krijgen bij www.heidehof.nl
Heel veel sterkte!
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
-
- Zeer actief
KloptBranka schreef:Volgens mij krijgt Vegas normaal gesproken ook Carnibest, maar nu dus niet i.v.m. die diareeAmber en Ilse schreef:Heeft hij vaker diaree? Dan zou ik in dat geval overstappen op Kompleet versvoer b.v. Carnibest. Van meerdere mensen met dit probleem ( en eigen ervaring) was het een oplossing.![]()

Hij krijgt normaal gesproken Carnibest natuurvoer maar vandaag moet hij een dagje vasten. Hij krijgt al twee weken geen Carnibest meer ivm de diarree

- starfleet
- Erelid
- starfleet
- Erelid
De ideeën zijn de laatste tijd nogal veranderd, voor honden en ook voor kinderen.Reini schreef:Ik vind het echt rot allemaal. Ik wil zeker niet gaan knutselen daarom vraag ik hier eens wat jullie er voor ideën op na houden.
Ik zou zelf denk ik toch de Hills aanhouden als dat wel aardig ging. Het is best aardig voer.
Anne
-
- Zeer actief
Na overleg met de DA hebben we samen besloten toch een vast-dag te doen vandaag. Einde van de dag neem ik weer contact op met de DA en dan beslissen we voor morgen. Ik wil uiteraard het beste voor mijn hondstarfleet schreef: De ideeën zijn de laatste tijd nogal veranderd, voor honden en ook voor kinderen.
Ik zou zelf denk ik toch de Hills aanhouden als dat wel aardig ging. Het is best aardig voer.
Anne

- starfleet
- Erelid
Heel veel beterschap voor Vegas, niks leuk als je prinsje niet in orde is.Reini schreef:
Na overleg met de DA hebben we samen besloten toch een vast-dag te doen vandaag. Einde van de dag neem ik weer contact op met de DA en dan beslissen we voor morgen. Ik wil uiteraard het beste voor mijn hond
Anne
-
- Zeer actief
Dat vet zal ik niet doen nee, dat lijkt me niet echt verstandig.starfleet schreef:Ik zou daarmee uitkijken als hij dat niet gewend is. Sowieso met vet. Waarom geef je geen pens of kleine beetjes van zijn normale eten?Reini schreef: Schapenvet.. en waar kan je dat kopen en wat is een normale hoeveelheid, hetzelfde als een maaltijd en dan een hele dag?
Anne
Zijn eigen eten mag hij niet van de DA anders had ik dat gewoon gegeven. Hij mag alleen licht verteerbaar voer hebben totdat zijn ontlasting weer normaal is.

-
- Zeer actief
Bedankt, het is zeker niet leuk nee. Ik hoop dat de uitslag vrijdag meer duidelijkheid geeft en dat het allemaal reuze meevaltstarfleet schreef:Heel veel beterschap voor Vegas, niks leuk als je prinsje niet in orde is.Reini schreef:
Na overleg met de DA hebben we samen besloten toch een vast-dag te doen vandaag. Einde van de dag neem ik weer contact op met de DA en dan beslissen we voor morgen. Ik wil uiteraard het beste voor mijn hond
Anne

- linda
- Zeer actief
- beppie
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Nou Vegas heeft wel last van het regim.
Hij slaapt de hele dag al. Ik heb hem net weer geprobeerd te laten drinken maar dat wil hij niet. Ik had rijst gekookt en heb het kooknat gegeven alleen hij drinkt er niks van.
Een klein beetje ging er net in maar dat stelde niks voor.
Hij zal wel misselijk zijn want hij kijkt een beetje beteuterd. Ik heb zelf ook nog niet gegeten want ik vind het een beetje lullig om triomfantelijk een boterham voor zijn neus op te eten.
Hij slaapt de hele dag al. Ik heb hem net weer geprobeerd te laten drinken maar dat wil hij niet. Ik had rijst gekookt en heb het kooknat gegeven alleen hij drinkt er niks van.
Een klein beetje ging er net in maar dat stelde niks voor.
Hij zal wel misselijk zijn want hij kijkt een beetje beteuterd. Ik heb zelf ook nog niet gegeten want ik vind het een beetje lullig om triomfantelijk een boterham voor zijn neus op te eten.

- bram en thijs
- Zeer actief