Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stembanden doorknippen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

stembanden doorknippen

Ongelezen bericht door starfleet »

Naar aanleiding van de poll andere forums, heb ik me aangemeld bij een engelstalig forum en kom als eerste een draadje tegen over het doorknippen van stembanden om honden niet meer te laten blaffen.

Nou weet ik wel dat iedereen hier daar een fel tegenstander van zal zijn, maar wat denken jullie, staan deze Amerikaanse toestanden ons over een tijdje misschien ook te wachten, of is zoiets bij wet verboden o.i.d. in Nederland.

Anne
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

ik hoop niet dat we met dit fenomeen te maken krijgen zeg wat een idioot gedoe.
Ik ga ervan uit dat er zoveel weerzin door hondenliefhebbers tegen is dat het indien nodig ook wettelijk verboden gaat worden.
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Als je niet tegen dat geblaf kan moet je geen honden nemen
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

volgens mij is dat gelukkig verboden hier in NL
starfleet
Erelid

linda schreef:Als je niet tegen dat geblaf kan moet je geen honden nemen
Dat snap ik, maar er zijn blijkbaar toch mensen in Amerika die daar anders over denken. Ik denk eerlijk gezegd dat sommigen hier in Nederland er ook gerust toe over zouden gaan om het "blafprobleem" op te lossen. Ik ben toch wel een beetje bang wat dat betreft voor de toekomst.

Anne
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Nee dat zou er hier niet door komen. Staat op de lijst van verboden ingrepen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

In Amerika is alles extreem. Hopelijk worden ze hier nooit zo gek om dat toe te laten :wink:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
starfleet
Erelid

Rataplan schreef:Nee dat zou er hier niet door komen. Staat op de lijst van verboden ingrepen.
Gelukkig, dat vroeg ik me inderdaad af.

Anne
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

starfleet schreef:
Rataplan schreef:Nee dat zou er hier niet door komen. Staat op de lijst van verboden ingrepen.
Gelukkig, dat vroeg ik me inderdaad af.

Anne
Voor zover ik weet is de tendens ook de andere kant op dus dater juist meer ingrepen op deze lijst komen dan dat er af gaan, bijvoorbeeld couperen Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord van een verboden ingreep die weer legaal is geworden.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Ik heb een keer op tv een programma gezien van een vrouw met heel veel tekkels en die liet dus ook bij al haar honden de stembanden door knippen omdat haar buurman er last van had (uiteraard in Amerika) ik vond het verschrikkelijk... en hopelijk komen dit soort praktijken niet naar Nederland toe.
Dibbes
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dibbes »

Voor honden vind ik het een waardeloze oplossing van het blaffen. Je kan natuurlijk ook gaan trainen om een hond het blaffen af te leren.

Maar ik vraag me af of het voor hanen niet juist een verbetering zou zijn. Nu worden de meeste hanen afgemaakt, omdat het kraaien niet geaccepteerd is in onze samenleving.
Afbeelding
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

we passen onze huisdieren al genoeg aan , verschrikkelijk gewoon net zoals ze de nagels van katten uitrekken zodat ze niet in de meubels kunnen krassen.
:devil:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

het gebeurt in Nederland ook hoor... althans dan gaan ze de grens even over en ook al is het dan illegaal, als men goed zoekt vind men wel een "da" die het wil doen, in Australie was/is het ook een vrij normale ingreep... ik ken een paar honden die gedebarked zijn.....
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

werkelijk te afschuwelijk voor woorden. mishandeling, mutilatie, dat soort termen komen in mij op.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Toen we met flyball een keer een demo hadden zagen we een hond naast de kant staan die wel een blafbeweging maakte maar er kwam geen geluid uit. Iemand gaan vragen, stembanden doorgeknipt :devil:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ho ho, mijn duitse herder is echt een mietje soms wat blaffen betreft dan komt er de eerste 5 blafjes geen geluid uit en gaat alleen bekkie open en dicht, of hij piept heel hoog (ipv van blafgeluid) maar als het echt menis is. b.v. wanneer er tijdens ons werk echt verstekkelingen in een trailer zitten, of een voor hem totaal vreemde, dan is zijn stem als een buldozer zo zwaar.
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Nou ja zeg heb ik nog nooit van gehoord, wat een wereld :boos:
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

yamie schreef:het gebeurt in Nederland ook hoor... althans dan gaan ze de grens even over en ook al is het dan illegaal, als men goed zoekt vind men wel een "da" die het wil doen, in Australie was/is het ook een vrij normale ingreep... ik ken een paar honden die gedebarked zijn.....
Ook het binnen halen van een stembandloze hond is verboden. Net als het kopen van een gecoupeerde hond in het buitenland.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Wooki
Actief

Ongelezen bericht door Wooki »

Hoi,

ik geloof dat het hier in België ook verboden is (gelukkig maar), als je een hond neemt, dan moet je er zijn blaffen ook bijnemen he, als je daar niet tegenkunt, neem dan geen hond!

groetjes
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Tja, er is veel dierenleed. Wel eens een docu gezien over paarden die naar italie op transport gingen om verwerkt te worden tot worst. Over invalide paarden betaal je geen invoer rechten. Dus wat nog gezond was werd even geholpen zeg maar. Daar wordt ik nog misselijk van als ik daar aan denk.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Sjalot schreef:Ook het binnen halen van een stembandloze hond is verboden. Net als het kopen van een gecoupeerde hond in het buitenland.
Het bezitten van zoon hond is niet verboden. Je mag er alleen niet mee naar tentoonstellingen, examens en wedstrijden.
Vroeger werd het ook in nederland gedaan, alleen nneit zo algemeen als in de USA. Op cattledogforums gelezen dat je trots moet zijn als je hond niet ontblaft(debarked) is :19: (staat in de rasstandaard dat het stille werkhonden zijn)
weg gehaald zit een virus in
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Wij hebben een Tervuren teef soms in pension waarvan de stembanden zijn door gesneden en er komt nog behoorlijk wat geluid uit alleen is het heel 'schor'.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Sjiel schreef:
Sjalot schreef:Ook het binnen halen van een stembandloze hond is verboden. Net als het kopen van een gecoupeerde hond in het buitenland.
Het bezitten van zoon hond is niet verboden. Je mag er alleen niet mee naar tentoonstellingen, examens en wedstrijden.
Vroeger werd het ook in nederland gedaan, alleen nneit zo algemeen als in de USA. Op cattledogforums gelezen dat je trots moet zijn als je hond niet ontblaft(debarked) is :19: (staat in de rasstandaard dat het stille werkhonden zijn)
nee hoor zo zwart wit is het niet, als het land van herkomst mag , dan mag je die hond echt wel hier naar toe halen en er ook mee showen.... ik show zelf ook met een gecoupeerde hond :wink:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Brigitte schreef:Wij hebben een Tervuren teef soms in pension waarvan de stembanden zijn door gesneden en er komt nog behoorlijk wat geluid uit alleen is het heel 'schor'.
Heb jij nou de indruk dat die teef er zelf mee zit of maakt het haar ogenschijnlijk niks uit?

Ik vraag dit omdat ik me een wat ouder boek herinner van een amerikaanse dierenarts en hondentrainer die beweerde dat hij honderden honden op deze manier had geopereerd en dat hij er stellig van overtuigd was dat geen van deze honden er problemen mee had. Ze blaften gewoon vrolijk voort, zonder veel geluid te maken. Hij had zelf een roedel van het één of andere blafferige jachthondenras thuis zitten die er totaal niet mee zaten dat ze kuchten in plaats van blaften.

Dit alles dus volgens die DA hè, ik heb zelf nog nooit een hond met doorgesneden stembanden meegemaakt.
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Persoonlijk denk ik dat Molli doodongelukkig zou zijn als ik haar stembanden door zou laten knippen, ze is het type hond dat haar emoties graag vocaal bekenbaar maakt en het zou een groot stuk van haar communicatie vermogen wegnemen.

De aantal keren dat ik Malu daarentegen heb horen blaffen kan ik op 1 hand tellen, maar dat waren wel momenten waarop ik haar per ongeluk opgesloten had in een kamer en ze er dus uit wilde of dat ze bang was en mijn steun zocht. Malu zou dus niet zozeer het niet kunnen blaffen missen, maar het maakt het voor haar wel moeilijker om mij iets duidelijk te maken als ik haar niet zie.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
Brigitte schreef:Wij hebben een Tervuren teef soms in pension waarvan de stembanden zijn door gesneden en er komt nog behoorlijk wat geluid uit alleen is het heel 'schor'.
Heb jij nou de indruk dat die teef er zelf mee zit of maakt het haar ogenschijnlijk niks uit?

Ik vraag dit omdat ik me een wat ouder boek herinner van een amerikaanse dierenarts en hondentrainer die beweerde dat hij honderden honden op deze manier had geopereerd en dat hij er stellig van overtuigd was dat geen van deze honden er problemen mee had. Ze blaften gewoon vrolijk voort, zonder veel geluid te maken. Hij had zelf een roedel van het één of andere blafferige jachthondenras thuis zitten die er totaal niet mee zaten dat ze kuchten in plaats van blaften.

Dit alles dus volgens die DA hè, ik heb zelf nog nooit een hond met doorgesneden stembanden meegemaakt.
ik ken dus een hond die gedebarked is, leeft in een roedel, is absoluut niet ondergeschikt aan de andere, in tegen deel zelfs, helemaal geluidloos zijn ze ook niet alleen het volume is eraf...maar hij blaft idd gewoon mee en de rest van de roedel hoort en snapt hem dondersgoed.. ook nog de verschillende soorte van blaffen...ik zie niet dat deze hond er last van heeft... alleen ken ik deze hond natuurlijk niet als een hond zonder geknipte stembandjes, dus het blijft altijd moeilijk te zeggen...
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Wil de hond schreef:

Nee, van wat ik kan zien heeft de hond er helemaal geen last van, tis gewoon een vrolijke gezonde hond en ze blaft alleen is het dus niet zo hard meer, tis net een schorre kuch die je hoort.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sjalot schreef:
Ook het binnen halen van een stembandloze hond is verboden. Net als het kopen van een gecoupeerde hond in het buitenland.
da's niet waar. Je mag best een gecoupeerde hond bezitten maar je mag er niet mee naar wedstrijden en shows. Ook hier in NL worden nog steeds honden gecoupeerd, zie nog steeds pups lopen die gecoupeerd zijn en uit NL komen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Met buren met 5 gillende JR's voel ik er af en toe wel voor.................. :wink:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Inge O schreef:
Marie-Josée schreef:Met buren met 5 gillende JR's voel ik er af en toe wel voor.................. :wink:
stiekum 's nachts even wegbrengen.....sta je 's morgens op met 5 luid kuchende JR's :denken: ....waarschijnlijk ook nog niet je dat :mrgreen: .
:smile: Ik denk wel dat ik daar eerder aan gewend ben :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”