Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voedselallergie
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Voedselallergie
Mijn pup van ruim zes maanden heeft waarschijnlijk een voedselallergie.
Het is nog niet duidelijk waar hij precies allergisch voor is en ik ben begonnen met (hopelijk) de allergie op te sporen dmv een dagboek bij te houden van wat hij eet en hoe hij daar op reageert.
Tot nu toe gaf ik altijd carnibest natuurvoer maar daarnaast kreeg hij ook veel extraatjes zoals, farmfood kluiven, diverse beloningsbrokjes, af en toe een stukje kaas, rodi worst als beloning, fruit en soms iets lekkers uit de dierenwinkel.
Momenteel krijgt hij alleen carnibest en niks extra's. Van het weekend op de forummeeting kreeg ik te horen dat het best weleens voorkomt dat honden een runderallergie hebben en nu haal ik vanmiddag, in overleg met de DA en de carnibestleverancier, carnibest lam en rijst. Ook dat is complete voeding en dan kan ik er snel achter komen of het aan rundvlees ligt en anders kan ik dat uitsluiten.
Welke honden hebben hier nog meer een allergie voor bepaald voedsel en hoe zijn jullie daarachter gekomen?
Ik ben er druk mee bezig en misschien dat ik door andere ervaringen nog op ideën kom om mijn zoektocht te begeleiden.
Het is nog niet duidelijk waar hij precies allergisch voor is en ik ben begonnen met (hopelijk) de allergie op te sporen dmv een dagboek bij te houden van wat hij eet en hoe hij daar op reageert.
Tot nu toe gaf ik altijd carnibest natuurvoer maar daarnaast kreeg hij ook veel extraatjes zoals, farmfood kluiven, diverse beloningsbrokjes, af en toe een stukje kaas, rodi worst als beloning, fruit en soms iets lekkers uit de dierenwinkel.
Momenteel krijgt hij alleen carnibest en niks extra's. Van het weekend op de forummeeting kreeg ik te horen dat het best weleens voorkomt dat honden een runderallergie hebben en nu haal ik vanmiddag, in overleg met de DA en de carnibestleverancier, carnibest lam en rijst. Ook dat is complete voeding en dan kan ik er snel achter komen of het aan rundvlees ligt en anders kan ik dat uitsluiten.
Welke honden hebben hier nog meer een allergie voor bepaald voedsel en hoe zijn jullie daarachter gekomen?
Ik ben er druk mee bezig en misschien dat ik door andere ervaringen nog op ideën kom om mijn zoektocht te begeleiden.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Het komt wel eens voor, maar hoe vaak weet ik niet. Volgens mij niet extreem vaak.
Mij is ooit vertelt dat de manier om een allergie te achterhalen is om de hond iets te gaan voeren wat ie normaal niet eet (b.v. struisvogelvlees o.i.d.) dan ga je steeds weer een voedingsstof toevoegen tot hij een reactie krijgt. Dan weet je dus dat ie daarvoor allergisch is.
En het kan rundvlees zijn, maar voor hetzelfde geld is het kip, rijst of weet ik veel wat er in zijn gangbare voeding en extratjes zit.
Mij is ooit vertelt dat de manier om een allergie te achterhalen is om de hond iets te gaan voeren wat ie normaal niet eet (b.v. struisvogelvlees o.i.d.) dan ga je steeds weer een voedingsstof toevoegen tot hij een reactie krijgt. Dan weet je dus dat ie daarvoor allergisch is.
En het kan rundvlees zijn, maar voor hetzelfde geld is het kip, rijst of weet ik veel wat er in zijn gangbare voeding en extratjes zit.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Pien heeft ook een rundvleesallergie. Ik had geen zin om een test te doen waarbij ze geschoren moest worden of een uitsluitdieet want dat moet je minstends 6 weken volhouden. Ik heb haar bij de praktijk holistische dierenartsen van Eric Laarakker laten doormeten, ik wist het meteen, en ook wat ze wel mag hebben. Hart verdraagt ze wel goed namelijk. Kipgehakt weer niet, maar kippennekken weer wel. Bij haar kwam Duck lam/rijst er goed uit en ook vis.

-
- Zeer actief
Van mijn carnibest leverancier heb ik een telefoonnummer gekregen van een holistische DA hier in de buurt. Ik wist (en weet eigenlijk) niet precies wat een holistische DA is. Ik ga ze wel even bellen vandaag of morgen om te horen wat hun voor advies geven.Hutsje schreef:Pien heeft ook een rundvleesallergie. Ik had geen zin om een test te doen waarbij ze geschoren moest worden of een uitsluitdieet want dat moet je minstends 6 weken volhouden. Ik heb haar bij de praktijk holistische dierenartsen van Eric Laarakker laten doormeten, ik wist het meteen, en ook wat ze wel mag hebben. Hart verdraagt ze wel goed namelijk. Kipgehakt weer niet, maar kippennekken weer wel. Bij haar kwam Duck lam/rijst er goed uit en ook vis.

- linda
- Zeer actief
-
- Erelid
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
www.holistischdierenarts.nlReini schreef:Van mijn carnibest leverancier heb ik een telefoonnummer gekregen van een holistische DA hier in de buurt. Ik wist (en weet eigenlijk) niet precies wat een holistische DA is. Ik ga ze wel even bellen vandaag of morgen om te horen wat hun voor advies geven.Hutsje schreef:Pien heeft ook een rundvleesallergie. Ik had geen zin om een test te doen waarbij ze geschoren moest worden of een uitsluitdieet want dat moet je minstends 6 weken volhouden. Ik heb haar bij de praktijk holistische dierenartsen van Eric Laarakker laten doormeten, ik wist het meteen, en ook wat ze wel mag hebben. Hart verdraagt ze wel goed namelijk. Kipgehakt weer niet, maar kippennekken weer wel. Bij haar kwam Duck lam/rijst er goed uit en ook vis.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
-
- Zeer actief
Ik had de site al gevonden, bedankt!Hutsje schreef:www.holistischdierenarts.nlReini schreef:Van mijn carnibest leverancier heb ik een telefoonnummer gekregen van een holistische DA hier in de buurt. Ik wist (en weet eigenlijk) niet precies wat een holistische DA is. Ik ga ze wel even bellen vandaag of morgen om te horen wat hun voor advies geven.Hutsje schreef:Pien heeft ook een rundvleesallergie. Ik had geen zin om een test te doen waarbij ze geschoren moest worden of een uitsluitdieet want dat moet je minstends 6 weken volhouden. Ik heb haar bij de praktijk holistische dierenartsen van Eric Laarakker laten doormeten, ik wist het meteen, en ook wat ze wel mag hebben. Hart verdraagt ze wel goed namelijk. Kipgehakt weer niet, maar kippennekken weer wel. Bij haar kwam Duck lam/rijst er goed uit en ook vis.
Er zit er ook eén in A'dam en Almere:
www.natuurlijkvoordieren.nl
Ik heb gister gebeld en kan vandaag even terug bellen voor een afspraak.
Ik begin er al iets meer over te leren

-
- Zeer actief
Het zou ook de lijnzaadolie in de carnibest kunnen zijn. Na de afspraak bij de holistische DA hoop ik meer duidelijkheid te hebben!aschra schreef:misschien kan je dan van carnibest eend/rijst geven en dat 6 weken lang als het goed is dan is het probleem over

-
- Zeer actief
Deze methode wilde ik proberen door te beginnen met lam en rijst van carnibest, maar na het bezoek aan de leverancier gister hebben we bedacht dat het ook weleens de lijnzaadolie zou kunnen zijnBranka schreef:Het komt wel eens voor, maar hoe vaak weet ik niet. Volgens mij niet extreem vaak.

- starfleet
- Erelid
Moeilijk hoor, want dan zou je eigenlijk zelf lam-rijst moeten geven en dan wordt het te eenzijdig voor langere tijd. Mijn buurvrouw heeft dat wel een tijd gedaan en later een voor een dingen toegevoegd (hond bleek allergisch voor kip te zijn) maar die hond was al volwassen, dan kan je je wat meer permiteren dan met zo'n Vegas in de groei.Reini schreef: Deze methode wilde ik proberen door te beginnen met lam en rijst van carnibest, maar na het bezoek aan de leverancier gister hebben we bedacht dat het ook weleens de lijnzaadolie zou kunnen zijn
Anne
-
- Zeer actief
De holistische DA waar ik een afspraak bij wil maken is zelf een barfer. Volgens de carnibestmevrouw wil zij mij best begeleiden om zelf voer samen te stellen mocht dat nodig zijnstarfleet schreef:Moeilijk hoor, want dan zou je eigenlijk zelf lam-rijst moeten geven en dan wordt het te eenzijdig voor langere tijd. Mijn buurvrouw heeft dat wel een tijd gedaan en later een voor een dingen toegevoegd (hond bleek allergisch voor kip te zijn) maar die hond was al volwassen, dan kan je je wat meer permiteren dan met zo'n Vegas in de groei.Reini schreef: Deze methode wilde ik proberen door te beginnen met lam en rijst van carnibest, maar na het bezoek aan de leverancier gister hebben we bedacht dat het ook weleens de lijnzaadolie zou kunnen zijn
Anne

- Hutsje
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Vrijdagmiddag 15.00 bij tanneke (ik weet niet of ik haar naam goed schrijf) in Almere;Hutsje schreef:Naar wie ga je?
www.natuurlijkvoordieren.nl

- *Linda*
- Zeer actief
Sunny heeft ook voedsel-allergie. Na tig dierenartsbezoeken, prednisonspuit, voeraanpassing (hij moest op Royal Canin Sensibel) veel jeuk, lelijke vacht met bultjes, kale plakken en roos ben ik zelf op onderzoek uitgegaan omdat niets dus hielp. Ik ben toen uitgekomen bij Farmfood (had ik voor die tijd echt nog nooit van gehoord) en daar doet hij het super op
Hij is helemaal jeukvrij en zit prachtig in zijn vacht
Ik geef hem ook die Farmfood kluiven tussendoor en regelmatig krijgt hij vers vlees. Bullenpezen verdraagt hij ook goed. Let er ook op dat je geen varkensoren geeft, daar kunnen ze ook heftig op reageren. Veel succes!

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Anne,starfleet schreef:Moeilijk hoor, want dan zou je eigenlijk zelf lam-rijst moeten geven en dan wordt het te eenzijdig voor langere tijd.
De lam/rijst variant van Carnibest kun je prima langdurig geven. Daar zit verder alles in wat een hond nodig heeft.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
- Erelid
- Contacteer:
De vraag is alleen of de hond dat wel wilScooby schreef:Hoi Anne,starfleet schreef:Moeilijk hoor, want dan zou je eigenlijk zelf lam-rijst moeten geven en dan wordt het te eenzijdig voor langere tijd.
De lam/rijst variant van Carnibest kun je prima langdurig geven. Daar zit verder alles in wat een hond nodig heeft.

- Hutsje
- Zeer actief
En het ging nu juist om de lijnzaadolie die er in alle varianten zit dus ze bedoelde met ZELF lam/rijst geven zelf samenstellen denk ik.ien schreef:De vraag is alleen of de hond dat wel wilScooby schreef:Hoi Anne,starfleet schreef:Moeilijk hoor, want dan zou je eigenlijk zelf lam-rijst moeten geven en dan wordt het te eenzijdig voor langere tijd.

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Het gaat trouwens steeds een beetje slechter met Vegas
Zijn huid begint vreselijk geirriteerd te raken en hij slaapt erg veel. Hij wil steeds voor de kachel liggen en hij blijft zo mager.
Sinds gister ben ik overgestapt op lam&rijst en ik hoop dat hierdoor al verbetering te zien is anders zou het toch aan de lijnzaadolie (of héél wat anders) kunnen liggen. Of misschien ligt het wel aan de rijst..
Hoe dan ook hij krijgt nog steeds iets binnen waar hij niet goed op reageert, of er zit iets in hem wat niks met voer te maken heeft.
Ik kan haast niet wachten tot vrijdag, gelukkig nog maar twee dagen na vandaag. Vanmiddag haal ik pro-biotica voor zijn darmflora. Door die diarree hebben zijn darmen toch een optater gehad. Dat kan ik gewoon bij mijn eigen DA hier in de buurt halen.

Zijn huid begint vreselijk geirriteerd te raken en hij slaapt erg veel. Hij wil steeds voor de kachel liggen en hij blijft zo mager.
Sinds gister ben ik overgestapt op lam&rijst en ik hoop dat hierdoor al verbetering te zien is anders zou het toch aan de lijnzaadolie (of héél wat anders) kunnen liggen. Of misschien ligt het wel aan de rijst..
Hoe dan ook hij krijgt nog steeds iets binnen waar hij niet goed op reageert, of er zit iets in hem wat niks met voer te maken heeft.
Ik kan haast niet wachten tot vrijdag, gelukkig nog maar twee dagen na vandaag. Vanmiddag haal ik pro-biotica voor zijn darmflora. Door die diarree hebben zijn darmen toch een optater gehad. Dat kan ik gewoon bij mijn eigen DA hier in de buurt halen.

- Hutsje
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Nou, gister zijn we dus bij de holistische DA geweest en ik kan niet zeggen dat ik echt veel meer te weten ben gekomen behalve dan dat zij niet aan een voedselallergie denkt omdat hij daar eigenlijk nog te jong voor is. Het zou wel mogelijk zijn maar zij gaat er, gezien zijn symptonen, niet direct vanuit.Hutsje schreef:En? Hoe was het vandaag?
We hebben kruiden meegekregen tegen de bultjes op zijn huid, visolie voor zijn gehele vacht en probiotica had ik al voor zijn darmflora.
Op haar advies blijven we op de Lam&rijst versie van carnibest en voor de zekerheid vermijden we rund en kip.
Omdat zijn ontlasting nu al weer een tijdje goed is gaat ze er niet vanuit dat de lijnzaadolie een allergische reactie veroorzaakt.
De reden dat hij het zo koud heeft en veel wil slapen kan komen door zijn gewichtsverlies.
Over twee weken moet ik haar bellen om te vertellen hoe het gaat. Zo nodig kan ik ook eerder bellen maar ze wilde in ieder geval op de hoogte gehouden worden van hoe het met hem gaat.
Ik ben sinds eergister begonnen met iets meer voer te geven (200 gram per dag meer) en dat was ook goed volgens haar. Hij krijgt weinig tot geen tussendoortjes meer dus dan mag hij best iets meer voer. Ik blijf op het oog voeren en als het te veel wordt ga ik weer minder geven. Voorlopig kan hij echt wel wat hebben want hij is gewoon mager.
Farm Food kluiven mag hij niet meer want die zijn van rund. Dat vind ik wel balen want daar genoot hij altijd enorm van. Ik ga vanmiddag even naar de slager vragen of ze daar mooi botten hebben die ik Vegas kan geven om op te knagen. Dat zal dan lamsbot worden.
Pff, heel verhaal... bedankt voor de belangstelling

- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Nee, ze heeft niks gestest. Ze is zelf ook Carnibest leverancier dus ik neem aan dat ze weet waar ze het over heeft maar hierboven staat dat er in de lam&rijst ook kip zit.Hutsje schreef:Heeft ze zijn voer niet getest dan?
Ik zal de verpakking zo eens even nakijken. Ik denk zelf niet dat het aan de kip zou kunnen liggen eigenlijk want dat heeft hij twee weken alleen maar gehad ivm de diarree en dat ging wel over.

Hier nog eentje die behoorlijk aan het tobben is.
Ghaya is ook allergisch....maar of ze voor voedselallergisch is dat weten we nog niet, w.s. wel.
Vorig jaar kreeg Ghaya een soort sportbrok, daar zijn we toen meegestopt en overgegaan op Cavom....ze begon er weer goed uit te zien, geen kale plekken meer , geen jeuk meer e.d.
Maar het is nu weer terug.
Ghaya zit nu op Hill´s Z-D maar dat is allemachtig duur, 4 kg kost 22 euro!!!!
Ghaya is ook allergisch....maar of ze voor voedselallergisch is dat weten we nog niet, w.s. wel.
Vorig jaar kreeg Ghaya een soort sportbrok, daar zijn we toen meegestopt en overgegaan op Cavom....ze begon er weer goed uit te zien, geen kale plekken meer , geen jeuk meer e.d.
Maar het is nu weer terug.
Ghaya zit nu op Hill´s Z-D maar dat is allemachtig duur, 4 kg kost 22 euro!!!!
- Hutsje
- Zeer actief
Het gaat er niet om dat ze weet wat er in CB zit, maar of daar iets in zit waar jouw hond niet tegen kan. Dat kan getest worden met de biosensor (uit mijn hoofd) door verschillende soorten voer mee te nemen zodat je meteen weet wat hij wel en niet kan hebben. Het voer wat Pien niet kan hebben is voor Ozzy weer heel geschikt bijvoorbeeld. Pien heeft een rundvleesallergie, maar mag bijvoorbeeld weer wel runderhart hebben. Kippennekken ook, kipgehakt weer niet. Er zijn ook verschillende soorten brok getest bij haar, het beste kwam de Proplan Zalm eruit, en Fokker lam/rijst. Maar als ik verder zijn klachten zo hoor lijkt het eerder of hij een virusinfectie heeft ofzo.Reini schreef:Nee, ze heeft niks gestest. Ze is zelf ook Carnibest leverancier dus ik neem aan dat ze weet waar ze het over heeft maar hierboven staat dat er in de lam&rijst ook kip zit.Hutsje schreef:Heeft ze zijn voer niet getest dan?
Ik zal de verpakking zo eens even nakijken. Ik denk zelf niet dat het aan de kip zou kunnen liggen eigenlijk want dat heeft hij twee weken alleen maar gehad ivm de diarree en dat ging wel over.

-
- Zeer actief
Ze heeft het niet over een biocensor gehad. Ze verwacht zelf ook niet dat het voedselallergie is. Zij gaf als mogelijkheden dat hij ergens tegenaan is gelopen waar hij sterk op reageert. Dat kan een griepje zijn maar het kan ook iets in huis zijn b.v..Hutsje schreef:
Het gaat er niet om dat ze weet wat er in CB zit, maar of daar iets in zit waar jouw hond niet tegen kan. Dat kan getest worden met de biosensor (uit mijn hoofd) door verschillende soorten voer mee te nemen zodat je meteen weet wat hij wel en niet kan hebben. Het voer wat Pien niet kan hebben is voor Ozzy weer heel geschikt bijvoorbeeld. Pien heeft een rundvleesallergie, maar mag bijvoorbeeld weer wel runderhart hebben. Kippennekken ook, kipgehakt weer niet. Er zijn ook verschillende soorten brok getest bij haar, het beste kwam de Proplan Zalm eruit, en Fokker lam/rijst. Maar als ik verder zijn klachten zo hoor lijkt het eerder of hij een virusinfectie heeft ofzo.
We gaan nu gewoon maar even afwachten hoe het nu verder gaat. Hij heeft geen diarree meer maar hij heeft het nog wel koud. Vandaag heeft hij een lekker actieve dag dus ik hoop dat we het ergste hebben gehad nu

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd