Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet slapen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Niet slapen

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik vind het heerlijk om af en toe overdag in het weekend een slaapje te doen, als inhaalslag voor door de week. Ik neem Bram dan mee naar de logeerkamer. Toen hij pup was lag hij daar bij me in bed, maar dat wil hij al een hele tijd niet meer. Maar nu wil hij ook niet meer slapen. Waarom is dat?

Ik neem hem mee naar boven, stap in bed, Bram heeft daar een deken liggen, maar meneertje gaat dan klieren. Dus: m'n sok pakken, aan de stoel knagen, in de kast neuzen etc.

Een half uur later (vol ergernis) kwam m'n vriend thuis, dus toen heb ik Bram naar beneden gebracht. M'n vriend ging gamen en daar gaat Bram dan wel prinsheerlijk liggen slapen!

Moet ik me er gewoon bij neerleggen dat hij niet meer wil slapen boven, of kan ik nog iets slims doen?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Tja....

Misschien is boven spannend voor hem omdat hij daar niet zo vaak komt? en dan moet hij de boel eens even opnieuw verkennen?

Wat denk ik ook mee zou kunnen spelen is dat Brammie-Brammie dondersgoed weet dat hij van jou altijd aandacht krijgt en van Marcel niet. Dus bij jou zal hij eens even kijken of er nog wat leuks te doen valt met de baas, terwijl hij bij Marcel dondersgoed weet dat dat er toch niet in zit.

Misschien kan je hem een half uur naast de fiets laten rennen voordat je gaat slapen :mrgreen:

Of zijn hoefje meenemen zodat hij rustig daarop kan kluiven?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:Tja....

Misschien is boven spannend voor hem omdat hij daar niet zo vaak komt? en dan moet hij de boel eens even opnieuw verkennen?

Wat denk ik ook mee zou kunnen spelen is dat Brammie-Brammie dondersgoed weet dat hij van jou altijd aandacht krijgt en van Marcel niet. Dus bij jou zal hij eens even kijken of er nog wat leuks te doen valt met de baas, terwijl hij bij Marcel dondersgoed weet dat dat er toch niet in zit.

Misschien kan je hem een half uur naast de fiets laten rennen voordat je gaat slapen :mrgreen:

Of zijn hoefje meenemen zodat hij rustig daarop kan kluiven?
Dat van die fiets vind ik wel een hele goede :mrgreen: Ik heb dat nog steeds niet gedaan terwijl het zo goed ging toen ze dat van de opvang deden.

En dat van die aandacht klopt ook, sukkel die ik ben :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Een half uur naast de fiets zou ik niet doen met een hond van nog geen 8 maanden oud.
Mijn idee....Bram wil zelf bepalen of hij gaat slapen of niet. Heeft hij geen zin, dan gaat ie net zo lang klieren tot ie inderdaad aandacht krijgt.
Ik zou dat of negeren of voorkomen dat ie dat kan doen. Dus in een andere ruimte laten.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge schreef:Een half uur naast de fiets zou ik niet doen met een hond van nog geen 8 maanden oud.
.
Denk dat Linda dat ook wel weet hoor, dat Bram nog geen half uur mag fietsen, vandaar ook de :mrgreen: smile :wink:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Tja slapen op commando doen ze hier ook niet hoor. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Als ik mijn honden heb uitgelaten tijdens de middagwandeling, gaan ze uit zichzelf een dutje doen. Tja, hier mogen ze niet boven komen, puur om de reden dat ze wel naar boven kunnen, maar niet naar beneden durven..
En ze zijn per hond net zo zwaar als ik, dus dat gaat niet lukken.

Wanneer ik zin heb om een uurtje te gaan liggen 's middags, liggen zij ook al te dutten en zeg ik; vrouwtje gaat ook even slapen, geef hun een frolic en ik moet echt zelf de wekker zetten, zij zeggen/blaffen echt niet!
Ook toen ik Nebla alleen had was het geen probleem..maar moet ze wel daarvoor een uur uitlaten!
Maar dat doe ik altijd met de middagwandeling. :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

heeeel soms neem ik de honden mee naar boven als we pascal uitgezwaaid hebben om 5 uur 's ochtends en ik dus weer even ga slapen. de honden zijn dan wakker, hebben gegeten en zijn al uitgelaten en dus klaarwakker.

sam kent de procedure en nestelt zich heerlijk op mijn deken.

lola is wat koppiger en gaat ook lopen klieren, maar als ik haar negeer slapen we alledrie tot de wekker weer gaat om 6.30...

dus ik zou bram gewoon negeren en uiteindelijk komt ie erachter dat slaapkamer rust betekend.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik denk dat als het een elke dag voorkomend ritueel was, dat hij dan wel zou gaan slapen, maar nu is het spannend en moet er overal gesnuft. En omdat jij dat weet ben je alert. Als je zelf echt in slaap zou vallen, zou Bram dat misschien op den duur ook doen schat ik zo als ik naar Buffy kijk.

Anne
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik ga vaak in de middag een uurtje liggen en met Beau was dat geen probleem die :slaap: het liefst de hele dag. Toen we Jeda kregen werd het opeens anders, die moest klieren op het bed van het bed, likken in je gezicht, spelen met Beau noem maar op. Nadat ik dit dus steeds genegeerd heb (kosten wel moeite) vind ze het nu heerlijk om na de middag wandeling te gaan soessen, de woorden ga je mee slapies doen? zijn nog niet uitgesproken of ze liggen al op bed :mrgreen:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik ga smiddags ook vaak ff uurtje liggen maar dan beneden want de honden komen niet boven :mrgreen:
Ik denk dat Bram het gewoon boven niet zo leuk meer vind, en het liefst beneden is.
Beetje jammer voor jou misschien maar als hij niet wil dan wil hij niet.

Jacqueline
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Re: Niet slapen

Ongelezen bericht door Renske »

Zoek stok! schreef: Moet ik me er gewoon bij neerleggen dat hij niet meer wil slapen boven, of kan ik nog iets slims doen?
Als je een bank hebt, op de bank gaan slapen??
Zoek stok!
Zeer actief

Re: Niet slapen

Renske schreef:
Zoek stok! schreef: Moet ik me er gewoon bij neerleggen dat hij niet meer wil slapen boven, of kan ik nog iets slims doen?
Als je een bank hebt, op de bank gaan slapen??
Ik zal het eens proberen, dekbedje naar beneden en ogen dicht. Het is in ieder geval beter dan geirriteerd in bed liggen hihi.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”