Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jammer

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Micky21
geregistreerd lid

Jammer

Ongelezen bericht door Micky21 »

Ik vind het soms wel jammer dat je bij een asieldier niet zijn geschiedenis weet. Ik heb nu een hond uit het asiel, en hij is echt en schat van een beest. En niemand snapt ook niet waarom je zo een hond in het asiel stopt.

Maar hoe vaker ik in zijn papieren zit te neuzen, hoe meer vragen ik krijg :denken: . Ik denk dat Micky verwaarloosd, mager en stijf onder de vlooien en teken in het Eindhovense asiel is gekomen, maar gezien de periode (augustus) zo het ook een hond kunnen zijn van ik-knoop-hem-aan-een-boom, want Micky is echt opgevoed, plast buiten, rustig in huis, ken 4 belangrijke commando's (zit, af, nee en wacht). Het enigste wat hij niet kan is alleen zijn. Misschien dat of hij het gewoon niet geleerd heeft, of hij in deze combinatie getraumatieseerd is, want Micky is echt door het dolle als ik weer thuis komen (en hij zit nu nog max. 1 uur alleen). Micky is ook soms er onstuimig, net of hij nog nooit zo fijn en vrij leven heeft gehad.

Mijn vraag is vinden jullie het soms ook jammer dat je niks van de geschiedenis van je asiel(of overgenomen)hond weet. Ik heb zoiets van als je het weet kan je er op in spelen.
Zoie
Zeer actief

Re: Jammer

Ongelezen bericht door Zoie »

Micky21 schreef: Mijn vraag is vinden jullie het soms ook jammer dat je niks van de geschiedenis van je asiel(of overgenomen)hond weet. Ik heb zoiets van als je het weet kan je er op in spelen.
Ja, dat heb ik ook, dan wil je weten waar iets vandaan komt, en daar kom je dan niet achter. Tis niet anders.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja, dat is zeker heel jammer, maar meestal is er niks aan te doen.

Zo ben ik ook heel benieuwd hoe en wat precies met Moritz. Ik weet alleen dat hij gevonden is in de straten van Athene toen hij ca. 7 maanden oud was en daarna heeft hij een jaar in het asiel in Athene gezeten.
Wat er is gebeurd in de eerste 7 maanden van zijn leven, daar heb ik geen flauw idee van.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Micky21 schreef:Ik denk dat Micky verwaarloosd, mager en stijf onder de vlooien en teken in het Eindhovense asiel is gekomen, maar gezien de periode (augustus) zo het ook een hond kunnen zijn van ik-knoop-hem-aan-een-boom, want Micky is echt opgevoed, plast buiten, rustig in huis, ken 4 belangrijke commando's (zit, af, nee en wacht).
Hoezo denk je dat? :denken:
Ik weet vrij veel van Tosca en Laika hun verleden af. In de zin dat de 1ste eigenaar een formulier had ingevuld met een hoop informatie die nuttig was.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Micky21
geregistreerd lid

Ik weet vrij veel van Tosca en Laika hun verleden af. In de zin dat de 1ste eigenaar een formulier had ingevuld met een hoop informatie die nuttig was.

Heb jij ze dan ook uit het asiel? zoja zou ik dan naar eindhoven kunnen bellen voor info?

[/quote]
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Zij komen uit het asiel ja. En ik neem aan dat als ze in Eindhoven deze info hadden je die er wel bij had gekregen.
Maar kun je ook mijn 1ste vraag beantwoorden? :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Micky21
geregistreerd lid

Micky21 schreef:Hoezo denk je dat? :denken:

Heb jij ze dan ook uit het asiel? zoja zou ik dan naar eindhoven kunnen bellen voor info?
[/quote]

Micky heeft medicijnen (in afbouw)(prednison). Mijn vriend had hem opgehaald en er werd gezegd deze medicijnen zijn voor zijn droge oogjes. Toen ik 2 weken (bij het uitschreven van het asiel) later vroeg hoe ik die droge oogjes kan herkenen (symptomen) en hoe hij aan een kaal plekje op zijn rechterzij komt. Kwam er over zijn medicijnen een heel ander verhaal. Dat hij daar jeuk heft gehad en het tot bloedens toe heeft open gekrabt tot het een goor wondje was. Later keek ik in zijn papieren blijkt dat hij een teken behandeling heeft gehad. Nou van teken krijg je geloof ik niet veel jeuk, maar van vlooien wel. Micky was wat mager (je zag zijn laatste drie ribben goed) toen we hem kregen. Aan gezien hij in augustus gevonden is, denk ik dat hij toen nog dunner was. Maar ik heb nagedacht. ik heb wel een blaadje met info gehad, maar er was niks ingevuld op naam van Micky, leeftijd, geslacht na.

Mijn tweede rede is, omdat hij officieel in Eindhoven is gevonden, en na ruim 2 maanden naar Rotterdam is gegaan (waar hij maar gelukkig 2 daagjes heeft gezeten). Meestal gaat een hond naar een ander asiel, omdat blijkt dat hij beter op een boederij draait dan stad, maar Micky is van stad naar stad verhuist.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Micky21 schreef:

Micky heeft medicijnen (in afbouw)(prednison). Mijn vriend had hem opgehaald en er werd gezegd deze medicijnen zijn voor zijn droge oogjes. Toen ik 2 weken (bij het uitschreven van het asiel) later vroeg hoe ik die droge oogjes kan herkenen (symptomen) en hoe hij aan een kaal plekje op zijn rechterzij komt. Kwam er over zijn medicijnen een heel ander verhaal. Dat hij daar jeuk heft gehad en het tot bloedens toe heeft open gekrabt tot het een goor wondje was. Later keek ik in zijn papieren blijkt dat hij een teken behandeling heeft gehad. Nou van teken krijg je geloof ik niet veel jeuk, maar van vlooien wel. Micky was wat mager (je zag zijn laatste drie ribben goed) toen we hem kregen. Aan gezien hij in augustus gevonden is, denk ik dat hij toen nog dunner was. Maar ik heb nagedacht. ik heb wel een blaadje met info gehad, maar er was niks ingevuld op naam van Micky, leeftijd, geslacht na.

Mijn tweede rede is, omdat hij officieel in Eindhoven is gevonden, en na ruim 2 maanden naar Rotterdam is gegaan (waar hij maar gelukkig 2 daagjes heeft gezeten). Meestal gaat een hond naar een ander asiel, omdat blijkt dat hij beter op een boederij draait dan stad, maar Micky is van stad naar stad verhuist.[/quote]
Asiel Eindhoven heeft een probleem met de beheerder en bestuur. Honden werden over andere asiels verdeeld om die reden. Veel honden vallen af in een asiel het is een periode van veel stress en nooit rust. Nerveuze honden eten dan slecht en vallen af. Vlooien, teken, worm behandeling is standaard bij binnenkomst. Veel honden worden in de vakantie achtergelaten en eigenlijk is daar niet veel reden voor nodig, een jonge hond vraagt wat meer aandacht en opvoeding dan een jonge hond en dan komt de vakantie er nog bij dat is voor een hoop mensen voldoende reden om een hond weg te doen.
Ik weet wel iets over de herkomst van mijn dieren maar ook niet veel (terwijl ik ze zelf in het asiel heb aangenomen). Ik geef er ook niet zo om, ze geven niet veel problemen en de katten hebben zo hun gebruiksaanwijzing maar daar is wel een mouw aan te passen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Micky21
geregistreerd lid

Bedankt voor de info. Ik weet dat er een standaard proceduren is.

Over een jonge hond: dat is zo, maar ik ga zelf dan gewoon opzoek naar een betere adres waar wel honden mogen. Bot gezegd dan hebben ze niet logisch over een hond nagedacht.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ik heb drie ex-asielhonden en van geen van driëen weet ik heel veel van de achtergrond. Van Ferro nog het meest, omdat die meerdere malen in het asiel is geweest.
Ferro en Nora zijn afstand gedaan, van hun weet ik dus in ieder geval nog een geboortedatum en wat kleine dingetjes. Wel denk ik dingen af te kunnen leiden uit hoe ze zijn. Ferro heeft helaas weinig stabiliteit gekend denk ik vroeger. Nora kwam bij iemand vandaan die door ziekte niet langer voor haar kon zorgen, en is naar mijn idee een typische hond voor een wat ouder iemand geweest: stabiel, netjes opgevoed in de praktische zaken (zindelijkheid, alleen zijn) maar verder is er weinig mee gedaan (kende verrassend weinig commando's bijvoorbeeld).

Ymke is een jaar geleden gevonden op straat en is wat dit betreft het grootste "raadsel" hier. Geen idee hoe oud ze is. Ze was duidelijk verwaarloosd toen ze werd gevonden (mager, kaal door vlooienallergie, vrijwel geen bespiering).
Qua karakter is ze echter heel stabiel, sociaal en erg gemakkelijk. Die twee kan ik slecht rijmen. Miijn beste gok is dat ze niet een, maar twee verschillende eigenaren heeft gehad voor ze gevonden werd: de een waar ze leuk en netjes is opgevoed, en de tweede waar ze blijkbaar de moeite niet waard was om er goed voor te zorgen... :19:

Ik vind het wel jammer dat ik niet meer over haar en de anderen weet, maar het is nu eenmaal niet anders.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Laura W
Actief

Ongelezen bericht door Laura W »

Op twee na zijn al onze dieren 'tweedehands'. Vooral bij de dieren die we op latere leeftijd gekregen hebben denk ik wel eens, hoe zouden ze geweest zijn als pup/kitten, wat zouden ze allemaal meegemaakt hebben, wat voor baasjes hebben ze gehad, enz. Bij de meeste van onze dieren is hun verleden een groot zwart gat waar we alleen maar naar kunnen gissen. :19:

Het is voor ons zeker geen reden om geen herplaatsers te nemen, maar het lijkt me wel heel leuk om meer van het verleden van je dier te weten.
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Toen ik utah en snowy had ..van utah was eigenlijk aleen bekend dat hij van het kamp in zwolle kwam.
Ze zeiden dat hun hem ook zogezegd gevonden hadden... dus er was eigenlijk zo goed als niks van zijn verleden bekend.
Dat was heel erg jammer omdat hij al een probleemhond was.. en als je meer van de achtergrond weet dan kun je er beter aan werken.

van snowy wisten we alles van de vorige eigenaren. Hebben toen zelfs telefonisch kontakt gehad en veel info uitgewisseld.

Van mijn smokey is alleen bekend dat mensen zijn verhuisd en hem eruit hebben gezet.
hij heeft 2 weken bij het huis rondgezworfen totdat buren hem dus naar het asiel hebben gebracht.
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Micky21 schreef:

Mijn tweede rede is, omdat hij officieel in Eindhoven is gevonden, en na ruim 2 maanden naar Rotterdam is gegaan (waar hij maar gelukkig 2 daagjes heeft gezeten). Meestal gaat een hond naar een ander asiel, omdat blijkt dat hij beter op een boederij draait dan stad, maar Micky is van stad naar stad verhuist.[/quote]
--------------------------------------------------------------------------------------
Dat Micky vanuit Eindhoven naar een ander asiel is gegaan komt omdat het asiel hier wekenlang gesloten is geweest, in verband met onenigheid tussen bestuur en personeel. DE dieren konden toen niet meer verzorgt worden, dus hebben ze alle honden naar andere asiels gebracht. Inmiddels is het asiel hier in Eindhoven weer open.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Geen asielhond, wel een herplaatser. Van Nanni weet ik ook erg weinig. Door haar stamboom heb ik wel contact gehad met de fokker (duitsland) en 1 van haar vorige bazen (amerika).
Verder totaal 6 van haar 20 kids gevonden :ok: Dat betreft is een stamboom echt zooo lekker! Je ziet dan ook waardoor er bepaald gedras ontstaat. Nanni heeft het gewoon in zich, dat wantrouwende. Dat is voor mij een rede geweest dat ik niet met haar bloedlijn ga fokken (hoe gek ik ook op mijn meissie ben!)
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

M@ri@nne schreef:
Micky21 schreef:Ik denk dat Micky verwaarloosd, mager en stijf onder de vlooien en teken in het Eindhovense asiel is gekomen, maar gezien de periode (augustus) zo het ook een hond kunnen zijn van ik-knoop-hem-aan-een-boom, want Micky is echt opgevoed, plast buiten, rustig in huis, ken 4 belangrijke commando's (zit, af, nee en wacht).
Dat doen wij ook, een vragenlijst vol met vragen maar dan nog moet je natuurlijk er rekening mee houden dat er ook wel iemand is die misschien de waarheid een beetje verdraaien kan. Als wij een hond gevonden binnen krijgen en dat is officieel asiel dan wordt er als mensen intresse hebben ook gewoon gezegt dat het dier gevonden is en dat we totaal geen weet hebben van het verleden en dat het gedrag dat wij in een kennel zien ook totaal kan verschillen met hoe de hond in huis zal zijn :wink:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Job is afgestaan in het asiel in Eindhoven en later overgeplaatst naar Zaltbommel waar ik hem uit het asiel heb gehaald. Ik heb de lijst gekregen die de eigenaren in hebben gevuld toen ze afstand deden en de uitkomst van de gedragstest die in Eindhoven is gedaan. Ik heb uit die lijst heel veel info kunnen halen hoewel veel nog altijd gokken is.
Maar ik zou het gewoon eens vragen :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”