Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

probleem,en wat kan ik eraan doen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

beppie
Zeer actief

probleem,en wat kan ik eraan doen

Ongelezen bericht door beppie »

Buiten de hond van mezelf,komt hier ook de hond (Boxer) van jongste dochter regelmatig en dat gaat prima,geen probleem als die hier is.Nu woont hier een stukje verder een Mechelse herder waar Bep het ook prima kan vindenEn met die hond wordt weinig gedaan ,want die mensenzijn er dikwijls niet. Nu heb ik met die mensen afgesproken dat ik hem ongeveer eer uurtje per dag op komt halen, echt een uur met zijn tweeen wandelen kan ik niet ,want hij wil nog weleens uitschieten en Bep doet dan lollig mee.Dus ik laat hem even vlug uit en daarna kan hij met Bep spelen,en dat gaat tot nu toe hardstikke leuk,ze hebben veel lol met ze tweeen,maar elke keer als hij hier binnenkomt tilt hij zijn poot op tegen de bank.En daar ben ik niet zo blij mee. Dus mijn vraag "Waarom doet hij dat en hoe leert ik hem dat af?
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

:mep: :mep: :mep: .....Grote foei!!!! zeggen?
beppie
Zeer actief

Het is wel een enge herder die tegen mijn bank aanpist,maar voor de rest is die hardstikke leuk.Als hij een uur met Bep heeft gedold is hij uitgeteld.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Re: probleem,en wat kan ik eraan doen

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

beppie schreef:Buiten de hond van mezelf,komt hier ook de hond (Boxer) van jongste dochter regelmatig en dat gaat prima,geen probleem als die hier is.Nu woont hier een stukje verder een Mechelse herder waar Bep het ook prima kan vindenEn met die hond wordt weinig gedaan ,want die mensenzijn er dikwijls niet. Nu heb ik met die mensen afgesproken dat ik hem ongeveer eer uurtje per dag op komt halen, echt een uur met zijn tweeen wandelen kan ik niet ,want hij wil nog weleens uitschieten en Bep doet dan lollig mee.Dus ik laat hem even vlug uit en daarna kan hij met Bep spelen,en dat gaat tot nu toe hardstikke leuk,ze hebben veel lol met ze tweeen,maar elke keer als hij hier binnenkomt tilt hij zijn poot op tegen de bank.En daar ben ik niet zo blij mee. Dus mijn vraag "Waarom doet hij dat en hoe leert ik hem dat af?
wat lief van je dat je dat doet zeg!
Wat zal die hond blij zijn als hij jou ziet!
Echt top hoor! :ok:
Dat die mensen zich niet schamen....

Voor het plasprobleem heb ik geen idee.... :19:
beppie
Zeer actief

Dank je Mercedes :wink:
Seahorse
Actief

Ongelezen bericht door Seahorse »

Dat zou mijn hond ook kunnen doen. Ik moet altijd goed opletten als we ergens op bezoek zijn. Ik ga er van uit dat het gewoon markeergedrag is. Voor de zekerheid kun je de eigenaar vragen of de hond thuis goed zindelijk is. Als dat het geval is dan ligt het echt aan de vreemde omgeving. Ik zou dan streng "nee" zeggen zodra hij zijn poot optilt.
Groetjes,
Jolanda en Billy
Afbeelding
beppie
Zeer actief

Bij de eigenaar is hij zindelijk en die zijn ook vrij streng voor hem Mijn hondje is een teefje van 10 maanden ,misschien dat dat er ook mee te maken heeft?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

beppie schreef:Bij de eigenaar is hij zindelijk en die zijn ook vrij streng voor hem Mijn hondje is een teefje van 10 maanden ,misschien dat dat er ook mee te maken heeft?
Ik denk dat die mazzelkont op zijn manier even duidelijk wil maken dat de bank en je huis van hem zijn,en dat er maar één manier is om hem duidelijk te maken dat dat niet zo is:een duidelijk "Nee!" zodra hij aanstalten maakt om zijn poot op te tillen :mrgreen:
En inderdaad zal Beppie's aanwezigheid ook wat uitmaken.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Is ie gek geworden! :wink: Je bent een schat dat je zo voor hem wil zorgen en dat gepis tegen de bank..als je hem goed hebt uitgelaten daarvoor en je ziet het gebeuren zou ik hem echt even van schrik laten afknijpen! :M:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas durft zijn poot ook nog weleens bij iemand thuis op te tillen. Hij heeft het weleens bij mijn moeder gedaan en bij mijn zusje thuis.
Ik denk dat het puur markeergedrag is en ik zou het niet accepteren.
Als ik zie dat Vegas zijn poot op wil tillen geef ik een brul waardoor hij zijn poot toch maar weer netjes op de grond zet zonder te piesen :mrgreen:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
beppie
Zeer actief

Ik zal eens meer op die knul gaan letten,en als die een poging doet om zijn poot op te tillen een harde schreeuw geven, kijken of dat helpt.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

beppie schreef:Ik zal eens meer op die knul gaan letten,en als die een poging doet om zijn poot op te tillen een harde schreeuw geven, kijken of dat helpt.
Die knul boft trouwens maar met zo'n buuv :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Wat lief dat je dit doet. :ok:

En idd, geef maar een flinnke brul als hij wil gaan pissen tegen je bank. Vaak kun je dit echt vantevoren al aan zien komen. :mrgreen:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Idd, super dat je dat doet. :ok:

Spike heeft het ook één keer geprobeerd toen we net bij ma inwoonden. (hebben we door omstandigheden 6 maanden gedaan)
Toevallig, en jammer voor Spike, stond m'n man net dicht bij hem in de buurt. Hem toch even duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is. Hij heeft het toen begrepen.

Het was bij Spike puur markeergedrag, ff laten zien dat hij daar nu woonde. Nou, dat doet hij buiten maar. :devil:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

de plas laten leggen dan hoeft hij niet steeds op nieuw :mrgreen:
Afbeelding
beppie
Zeer actief

Vandaag iets te laat geschreeuwd,maar ik blijf het proberen. En de tip van twinkel is ook prima,die hou ik zeker in gedachte :mrgreen:
_beertje_
Actief

Ongelezen bericht door _beertje_ »

heel erg goed dat je dit doet. Toppie.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Hoi beppie,

je bent een topbuurvrouw!!

Maar idd brullen, het is markeergerdag en je schreef dat jouw hondje 10 maanden is.
Kan het zijn dat ze langzaam aan naar haar eerste loopsheid toe gaat? Honden ruiken veel beter en ik denk dat dat hij zoiets heeft van mijn wijffie!!!! En het markeergedrag dus verstrekt.
Maar het is een gedachte van mij!
beppie
Zeer actief

Zo'aardige buurvrouw ben ik niet hoor en daar schreef ik het ook niet voor :19: Maar toch bedankt. het zou kunnen dat mijn hondje loops moet worden binnenkort. Vandaag heb ik die knul de hele tijd in de gaten gehouden en toen hij naar de bank liep begon ik al met foei dat mag niet,hij heeft vandaag niets tegen de bank aan gedaan. Maar toen ik hem vanmiddag naar zijn huis bracht heeft hij heel mijn deur onder geplast.Maar het begin is er ,ik blijf het proberen,en zo'n ramp is het niet. :wink:
Melanie 74

Ahh is toch leuk als iemand iets aardigs over je zegt!!!
Maar idd vol blijven houden, goed opletten. Komen er nog andere honden in jouw huis?
beppie
Zeer actief

De boxer reu van mijn dochter komt hier ook zeer regelmatig . En die 2 reuen kunnen elkaar niet uitstaan,maar ze zijn hier nooit tegelijk.
Melanie 74

Aha een andere reu, alhoewel ze er nooit tegelijkertijd zijn hangt zijn geur er wel, ik denk dus dat het probleem verklaard is, maar nu nog oplossen. :evil:

Goed opletten en gelijk brullen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”