Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
7 maanden twee keer per dag eten?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
7 maanden twee keer per dag eten?
Vegas krijgt nog steeds drie keer per dag eten maar ik zou eigenlijk inmiddels wel willen overstappen op twee keer per dag als dat al kan.
Kan dat nu met 7 maanden en kan ik daar gewoon op een dag mee beginnen of moet ik de middagmaaltijd eerst langzaam verdelen over de andere twee maaltijden?
Kan dat nu met 7 maanden en kan ik daar gewoon op een dag mee beginnen of moet ik de middagmaaltijd eerst langzaam verdelen over de andere twee maaltijden?
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
- Actief
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
-
- Zeer actief
Dan ga ik vanaf morgen zijn maaltijd over twee keer verdelen
Dan hoef ik ook niet meer zo met blikken te slepen naar mijn werk
Vegas krijgt nu drie keer per dag 250 gram carnibest, dan krijgt hij morgen twee keer 375 gram.
De eerste keer zal om 05.45 zijn en de tweede keer om 18.30.
Vanwege zijn allergie mag hij niks buiten zijn voer om. Ik heb begrepen dat sommige honden gal spugen als ze niet vaak te eten krijgen.
Mocht hij gal gaan spugen, kan ik dan beter weer drie keer per dag eten geven of misschien een kleine hoeveelheid (10 gram of iets dergelijks) in de middag als tussendoortje?

Dan hoef ik ook niet meer zo met blikken te slepen naar mijn werk

Vegas krijgt nu drie keer per dag 250 gram carnibest, dan krijgt hij morgen twee keer 375 gram.
Vanwege zijn allergie mag hij niks buiten zijn voer om. Ik heb begrepen dat sommige honden gal spugen als ze niet vaak te eten krijgen.
Mocht hij gal gaan spugen, kan ik dan beter weer drie keer per dag eten geven of misschien een kleine hoeveelheid (10 gram of iets dergelijks) in de middag als tussendoortje?

- starfleet
- Erelid
De tijd tussen de maaltijden overdag is wel lang, maar ik zou zelf gewoon kijken of het zo lukt. Een kongetje tussendoor met zijn normale eten erin kan je altijd op de dag geven lijkt me. Mag hij ook geen pensstaaf o.i.d. tussendoor?Reini schreef:
Anne
-
- Zeer actief
Momenteel mag hij niks buiten zijn voer om omdat we nog steeds met diarree aan het tobben zijn. Zolang hij enkel zijn eigen voer krijgt is er niks aan de hand maar bij het introduceren van iets anders krijgt hij diarree.starfleet schreef: De tijd tussen de maaltijden overdag is wel lang, maar ik zou zelf gewoon kijken of het zo lukt. Een kongetje tussendoor met zijn normale eten erin kan je altijd op de dag geven lijkt me. Mag hij ook geen pensstaaf o.i.d. tussendoor?
Anne
Ik kan hem ook 's morgens wat later eten geven. Om een uurtje of 08.00, al is dat wel wat lastig want hij slaapt meestal tot 10 uur in de ochtend, dan zou ik hem wakker moeten maken voor eten en dat doe ik liever niet.
Ik zou wel een Kong kunnen geven

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
gal spugen zal misschien de eerste dagen zo zijn omdat hij er aan moet wennen, maar dat gaat vanzelf over,
er zit niet echt lang tussen hoor, hier krijgen ze sochtends tussen 0500 en 1200 en savonds tussen 2200 en 0400 (allemaal afhankelijk van hoe t uitkomt met werk en andere zaken) en soms ook sochtends niets (kan helemaal geen kwaad voor een hond)
door niet op vaste tijden te voeren krijg je ook minder problemen met gal spugen, want dat wordt nl veroorzaakt doordat de hond op de vaste tijden alvast gal gaat produceren omdat ie voer verwacht (overigens heb je daar op vers sowieso al minder last van dan op brokken)
er zit niet echt lang tussen hoor, hier krijgen ze sochtends tussen 0500 en 1200 en savonds tussen 2200 en 0400 (allemaal afhankelijk van hoe t uitkomt met werk en andere zaken) en soms ook sochtends niets (kan helemaal geen kwaad voor een hond)
door niet op vaste tijden te voeren krijg je ook minder problemen met gal spugen, want dat wordt nl veroorzaakt doordat de hond op de vaste tijden alvast gal gaat produceren omdat ie voer verwacht (overigens heb je daar op vers sowieso al minder last van dan op brokken)
-
- Zeer actief
Vegas krijgt eigenlijk altijd ong. op dezelfde tijden voer en nu bedenk ik me ineens iets. 's Morgens krijgt hij zijn eten voordat we naar de zaak gaan, dat is (bijna) altijd om 05.45u. 's Middags wisselt het weleens maar is het altijd tussen 11.30 en 12.30. 's Avonds wisselt het ook tussen 17.30 en 19.30.
Een tijdje geleden heeft hij twee ochtenden gal gespugd en dat waren de ochtenden dat hij pas op de zaak eten kreeg
Ik kijk gewoon even hoe hij erop reageert
Een tijdje geleden heeft hij twee ochtenden gal gespugd en dat waren de ochtenden dat hij pas op de zaak eten kreeg

Ik kijk gewoon even hoe hij erop reageert

-
- Actief
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1