Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom grijpt een hond een andere hond zomaar uit het niets?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Waarom grijpt een hond een andere hond zomaar uit het niets?

Ongelezen bericht door Tamara. »

Vanmiddag lekker met Bowie naar het bos geweest waar ik dagelijks kom. Op de terug weg komt er een stel aanlopen met 2 loslopende Engelse Staffords. De baasjes namen geen aanstalten om de honden aan te lijnen of bij zich te roepen dus ik dacht bij mezelf dan moet het wel goed zijn.

Helaas verkeerd gedacht dus... Het reutje ging voor Bowie staan met z'n staart rechtovereind en bewoog niet. Bowie heel voorzichtig kwispelen naar de hond en het leek goed te gaan want het reutje begon ook te kwispelen. Beetje snuffelen aan elkaar en ik dacht prima, niets aan de hand. En toen ze aan elkaar aan het snuffelen waren greep de reu uit het niets Bowie in d'r nek met veel kabaal en gegrom. Bowie ging onderdanig op d'r rug liggen en de hond ging boven haar staan met z'n bek om haar nek. Het baasje rende op het stel af en schreeuwde naar de hond en greep hem. De baas had gelukkig overwicht genoeg op de hond want hij liet meteen los.

Bowie zelf was er wel van onder de indruk en wist niet hoe snel ze naar me toe kwam. De baas had inmiddels de hond aangelijnd en vroeg aan mij of het zeker een reutje was. Maar dat is niet het geval, het is een teef van 5 maanden. Hij begreep het zelf ook niet zo waarom hij dat deed.

Rook ze misschien niet lekker? :19:

Bowie heeft er gelukkig niets aan overgehouden, in het begin was ze nogal angstig van andere honden, maar door tips hier van het forum is dat eigenlijk nagenoeg over. De andere stafford ( teef ) was een beetje achter geraakt en daar wilde Bowie alweer al kwispelend op af, en dat gaf ook geen enkel probleem.

Vaak lees je dat honden elkaar grijpen als het 2 reutjes zijn, of als er sprake is van rangorde.

Maar in een bos is er toch geen sprake van rangorde of zoiets dergelijks? :denken:

Waarom zou een hond, niet specifiek in deze situatie, maar in elk andere situatie een hond grijpen als er toch geen sprake is van rangorde??

Gelukkig heeft Bowie er niets aan over gehouden, en inmiddels ben ik ook alweer van de schrik bekomen.. Bleef gelukkig vrij rustig, had ik van mezelf niet verwacht. Maar goed, dit moet niet al te vaak voorkomen, is niet goed voor je hart...
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni doet dat ook... Die grijpt ook "om niets" andere honden. Vooral teven en herders
Eerst ook die begroeting die jij beschrijft. Nanni snuffelt, kwispelt staart heel hoog (dus teken dat ze het niet leuk vind) en dan klapt ze erop.
Wat de reden is, joost mag het weten :19: ik ben er nog steeds niet achter waarom ze bepaalde honden pakt.
De meeste zijn herders en teefjes. Labradorteven, goldenreuen, goldenteven. Echt grote honden dus.

ik weet dat ze het doet, die honden loop ik dus straal voorbij. Honden waarvan i kweet dat het goed gaat, daar mag ze bij
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Dat is even schrikken!

Ik snap die baas ook niet zo goed trouwens. Want schijnbaar doet hij dat in ieder geval bij reuen wel vaker? Dan lijkt het me dat je toch wat beter oplet :denken:

Verder weet ik ook niet waarom sommige honden dat doen. Ik weet alleen wel, wat Jidde ook al zei, dat kwispelen niet altijd betekent dat de hond het gezellig vindt :wink:
De Herder reu die hier een paar keer uit het niets op Moos geklapt is komt ook al kwispelend aan lopen, maar met een hoge stijve kwispel, en dat is wat anders dan een vrolijke zwaai-staart kwispel.
Afbeelding
jidde

Moos schreef:Dat is even schrikken!

Ik snap die baas ook niet zo goed trouwens. Want schijnbaar doet hij dat in ieder geval bij reuen wel vaker? Dan lijkt het me dat je toch wat beter oplet :denken:

Verder weet ik ook niet waarom sommige honden dat doen. Ik weet alleen wel, wat Jidde ook al zei, dat kwispelen niet altijd betekent dat de hond het gezellig vindt :wink:
De Herder reu die hier een paar keer uit het niets op Moos geklapt is komt ook al kwispelend aan lopen, maar met een hoge stijve kwispel, en dat is wat anders dan een vrolijke zwaaistaart kwispel.
jij beschrijft helemaal de juiste houding! Tuana kwispelt ook, maar dan lage houding en staart laag. echt zo een voorzichtige kwispel
Tamara.
Zeer actief

jidde schreef:
Moos schreef:Dat is even schrikken!

De Herder reu die hier een paar keer uit het niets op Moos geklapt is komt ook al kwispelend aan lopen, maar met een hoge stijve kwispel, en dat is wat anders dan een vrolijke zwaaistaart kwispel.
jij beschrijft helemaal de juiste houding! Tuana kwispelt ook, maar dan lage houding en staart laag. echt zo een voorzichtige kwispel
Bowie had ook een voorzichtige kwispel.

Die andere hond had een "hoge" kwispel laat maar zeggen, en alleen het uiteinde van de staart kwispelde. Nooit geweten dat dat niet altijd leuk en gezellig betekend...

Het was gelukkig geen vechten. Mijn hond is daar denk ik ook te onderdanig voor om daarop te reageren. En het was ook niet eenzijdig vechten. Hij greep Bowie en legde haar op de grond met veel lawaai en bleef zo staan boven haar met grommen erbij.

Gelukkig was er niets aan de hand verder behalve de schrik bij mij, maar ik vraag me wel af waarom dan zoiets gebeurd, zomaar uit het niets?
Moos
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:

Die andere hond had een "hoge" kwispel laat maar zeggen, en alleen het uiteinde van de staart kwispelde. Nooit geweten dat dat niet altijd leuk en gezellig betekend...

Het was gelukkig geen vechten. Mijn hond is daar denk ik ook te onderdanig voor om daarop te reageren. En het was ook niet eenzijdig vechten. Hij greep Bowie en legde haar op de grond met veel lawaai en bleef zo staan boven haar met grommen erbij.

Gelukkig was er niets aan de hand verder behalve de schrik bij mij, maar ik vraag me wel af waarom dan zoiets gebeurd, zomaar uit het niets?
Ik bedoelde ik die andere hond inderdaad. Van hoe jij Bowie altijd omschrijft zag ik haar ook met een lage kwispel voor me :wink:

Hoge kwispel met alleen het uiteinde van de staart is niet echt een gezellige kwispel, zoals later wel bleek. Wist ik ook nooit hoor, totdat je 3 jaar met een hond rondloopt en op een gegeven moment doorkrijgt dat de honden met die houding nooit echt gezellig willen spelen ofzo :wink:

Die hond laat schijnbaar graag even zien wie de baas is denk ik. Het is wel fijn voor je eigen gemoedsrust als je dan een hond hebt als Bowie die dat accepteert :wink:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Moos schreef:
Tamara en Bowie schreef:

Ik bedoelde ik die andere hond inderdaad. Van hoe jij Bowie altijd omschrijft zag ik haar ook met een lage kwispel voor me :wink:

Hoge kwispel met alleen het uiteinde van de staart is niet echt een gezellige kwispel, zoals later wel bleek. Wist ik ook nooit hoor, totdat je 3 jaar met een hond rondloopt en op een gegeven moment doorkrijgt dat de honden met die houding nooit echt gezellig willen spelen ofzo :wink:

Die hond laat schijnbaar graag even zien wie de baas is denk ik. Het is wel fijn voor je eigen gemoedsrust als je dan een hond hebt als Bowie die dat accepteert :wink:
Bowie accepteert het altijd volledig hoor, als een hond de baas over haalt wilt spelen. Op dit soort momenten ben ik daar heel blij om hoor. Maar soms denk ik ook wel eens, wees alsjeblieft niet zo'n mietje! Hahaha. Maar verder is ze wel lief hoor. :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zomaar bestaat niet dus die hond zal zijn redenen wel gehad hebben. Misschien dat hij net eerder problemen met een berner gehad heeft, ze toch iets verkeerd deed in de begroeting (onhoorbaar grommen, te hoge houding in zijn ogen of bv niet op haar rug gaan als zijn houding dat wel afdwingt) of er was door jouw gedrag spanning in dat reutje ontstaan omdat jij misschien dacht, shit een staffie dat niet aangelijnd wordt :mrgreen: . Niet dat ik wil zeggen dat jouw hond iets verkeerd heeft gedaan, helemaal niet. Maar een reden zal dat reutje zeker wel gehad hebben al dan niet veroorzaakt door jouw hond of iets wat eerder met dat reutje zelf gebeurd is om maar wat te noemen. :wink:

Zomaar bestaat nl niet :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
Bowie accepteert het altijd volledig hoor, als een hond de baas over haalt wilt spelen. Op dit soort momenten ben ik daar heel blij om hoor. Maar soms denk ik ook wel eens, wees alsjeblieft niet zo'n mietje! Hahaha. Maar verder is ze wel lief hoor. :wink:
Nou, het is wel heerlijk makkelijk hoor zo'n hond :wink:
Afbeelding
jidde

MARC_S schreef:Zomaar bestaat niet dus die hond zal zijn redenen wel gehad hebben. Misschien dat hij net eerder problemen met een berner gehad heeft, ze toch iets verkeerd deed in de begroeting (onhoorbaar grommen, te hoge houding in zijn ogen of bv niet op haar rug gaan als zijn houding dat wel afdwingt) of er was door jouw gedrag spanning in dat reutje ontstaan omdat jij misschien dacht, shit een staffie dat niet aangelijnd wordt :mrgreen: . Niet dat ik wil zeggen dat jouw hond iets verkeerd heeft gedaan, helemaal niet. Maar een reden zal dat reutje zeker wel gehad hebben al dan niet veroorzaakt door jouw hond of iets wat eerder met dat reutje zelf gebeurd is om maar wat te noemen. :wink:

Hoe verklaar jij het gedrag van Nanni dan?? Zij heeft altijd tussen herders geleefd :19: Zij had het pas na een paar weken toen ik der kreeg dat ze andere honden aan vloog.

Mijn eigen vermoeden is dat Nanni altijd laag in de roedel stond en dat ze bij ons vreselijk gegroeid is in ego naar andere honden. En bepaalde honden pakt zij eruit.
Er zijn een paar honden die ze wil pakken waarvan i kweet waardoor dat komt. Dat zijn kleine hondne en die gaan altijd te keer tegen haar. Haar geduld is bij die honden opgeraakt
jidde

Moos schreef:
Tamara en Bowie schreef:
Nou, het is wel heerlijk makkelijk hoor zo'n hond :wink:
Zeg dat wel!! Tuana is ook zo een sul eerste klas. Ik loop nu ook stuk relaxter met de honden samen. Loslopende honden lopen nu naar Tuana toe, die wil altijd spelen. Nanni laten ze met rust
Tamara.
Zeer actief

MARC_S schreef:Zomaar bestaat niet dus die hond zal zijn redenen wel gehad hebben. Misschien dat hij net eerder problemen met een berner gehad heeft, ze toch iets verkeerd deed in de begroeting (onhoorbaar grommen, te hoge houding in zijn ogen of bv niet op haar rug gaan als zijn houding dat wel afdwingt) of er was door jouw gedrag spanning in dat reutje ontstaan omdat jij misschien dacht, shit een staffie dat niet aangelijnd wordt :mrgreen: . Niet dat ik wil zeggen dat jouw hond iets verkeerd heeft gedaan, helemaal niet. Maar een reden zal dat reutje zeker wel gehad hebben al dan niet veroorzaakt door jouw hond of iets wat eerder met dat reutje zelf gebeurd is om maar wat te noemen. :wink:

MARC_S schreef:shit een staffie dat niet aangelijnd wordt :mrgreen:
Hahaha, nee hoor, dat dacht ik gelukkig niet! Sommige verhalen hier op het forum hebben me niet bang gemaakt.
Ben er zelf ook totaal niet bang voor, de staffies die ik ken zijn juist scheten van beesten! :ok:

Misschien was ze in zijn ogen inderdaad te groot/hoog in houding, het is al een behoorlijke dame.

Ik dacht dus ook, er moet vast wel een reden ervoor zijn. Wat, dat zou niemand me kunnen vertellen, maar ja, daarom die vraag ook hier.
laeken
Zeer actief

jidde schreef:Hoe verklaar jij het gedrag van Nanni dan?? Zij heeft altijd tussen herders geleefd :19: Zij had het pas na een paar weken toen ik der kreeg dat ze andere honden aan vloog.
Dat verklaar ik persoonlijk als volgt. Nanni is een teef en is inderdaad gewend geweest tussen herders te leven. Wat dat inhoudt is dat die herders er net zo bijhoren als de baas. "Eigen" herders dus die voor Nanni erg belangrijk waren want ze is een herder en daarvoor is de roedel prioriteit nummer 1.

Een nieuwe volwassen herder in de roedel waar Nanni leefde en dan zeker een teef was waarschijnlijk voor haar helemaal niet zo makkelijk als je aanneemt. :neenee:

De eerste weken bij jullie waren jullie niet Nanni's roedel en dus stond ze open voor alles en iedereen. Een hond die niet het gevoel heeft ergens bij te horen of de noodzaak voelt iets te verdedigen is altijd makkelijk.
jidde schreef:Nanni doet dat ook... Die grijpt ook "om niets" andere honden. Vooral teven en herders
Teven zijn voor een teef veel bedreigender dan reuen. Een teef zou haar positie kunnen afnemen in de roedel hond-technisch bekeken dan natuurlijk. Een reu heeft een heel andere functie in de roedel en dus is die voor een teef meestal veel minder belangrijk en zeker niet erg bedreigend. Dat handelen ze dus zelf en rustig af.

Dan pakt ze vooral herders zeg je, ook honden die erg scherp op hun baas zijn, vaak hoog in houding en net als zij allert op bedreigingen vanuit de omgeving. Als 2 herders mekaar ontmoeten aan de lijn is het meestal 2 staarten omhoog, 4 oren naar voren en beiden een kam haren op de rug. Elk van de 2 herders ziet dat als een directe uitdaging op hun roedel en baas en schiet in de verdediging. Grommen en uitvallen wat de beiden honden alleen maar meer zal opwinden in hun beschermingsdrang en afkeur voor alles wat niet bij de roedel hoort.

Herders staan nl niet open voor vreemden want ze zijn gefokt op argwaan tov alles wat leeft en niet bij de roedel hoort. Dat maakt ze waaks en fel in het verdedigen.
De meeste zijn herders en teefjes. Labradorteven, goldenreuen, goldenteven. Echt grote honden dus.
Het zijn waarschijnlijk juist deze rassen die jou komen begroeten en niet alleen Nanni. Voor een herdershond is een vreemde hond die de baas gaat opeisen zeer moeilijk. Dat trekken ze niet en dus kunnen ze erg afwerend worden naar rassen die die neiging hebben. Wuilus werd agressief op elke hond die tegen mij opsprong, reu of teef, vriend of vijand, ze werden hoe dan ook flink gecorrigeerd als ze zich teveel op mij gingen richten.

Laten nu net de labjes en de goldens zich meestal op de baasjes van de andere hond storten zonder veel poespas en kennismakingsrituelen naar Nanni toe :wink:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

MARC_S schreef:Laten nu net de labjes en de goldens zich meestal op de baasjes van de andere hond storten zonder veel poespas en kennismakingsrituelen naar Nanni toe :wink:
Kan het gekut een keer ophouden? Ik word nu echt strontziek van dat "labjes en goldens"-gedoe.

Stelletje hokjes-stoppers!
laeken
Zeer actief

Marion. schreef:
MARC_S schreef:Laten nu net de labjes en de goldens zich meestal op de baasjes van de andere hond storten zonder veel poespas en kennismakingsrituelen naar Nanni toe :wink:
Kan het gekut een keer ophouden? Ik word nu echt strontziek van dat "labjes en goldens"-gedoe.

Stelletje hokjes-stoppers!
Doe effe gezond opgefokt zieltje! :roll:
Of mag ik nu ook niet meer zeggen dat een bordercollie de neiging heeft te drijven en een podenco waarschijnlijk op jacht gaat? :denken: Is dat beledigend of is er een andere reden dat je je gemak niet kan houden en mijn berichten doorzoekt op een woord om over te vallen?

Als jij even je simpele agressie wat beter zou overdenken voor je op deze onbeschofte manier je mond open doet dan wist je dat jouw honden waarschijnlijk een hondenbaas begroeten met wandelen en dan weet je ook dat de labrador gefokt is op open en makkelijk gedrag naar honden en mensen. Ben blij zou ik zeggen :ok:

Ik hoop dat je je zinvolle bijdrages nu even kan beperken tot normale en doordachte antwoorden want op deze manier verziek je ieder topic :19:
Afbeelding
Marion.

MARC_S schreef:Doe effe gezond opgefokt zieltje! :roll:
Of mag ik nu ook niet meer zeggen dat een bordercollie de neiging heeft te drijven en een podenco waarschijnlijk op jacht gaat? :denken: Is dat beledigend of is er een andere reden dat je je gemak niet kan houden en mijn berichten doorzoekt op een woord om over te vallen?
Als jij je nu eens even gaat verdiepen in de rassen. En op de eerste plaats gaat merken dat een Lab en een Golden werelden van elkaar verschillen. En je dus niet over "labjes en goldens" kunt praten.

Dan pas praat ik met je verder.
En even voor jouw informatie: ik doorzoek geen berichten, zeker niet van een specifiek persoon. Ik heb wel andere dingen te doen.

Ik ben het alleen wel zat dat een bepaald heerschap mijn honden te pas en te onpas de grond in drukken. En aangezien mijn honden niet kunnen reageren, doe ik het dus.
En als jij met je vriendjes dan toch allerlei denigrerende opmerkingen menen te moeten maken, dan ga ik daar tegenin ja.

Bah Marc. Een jaar geleden was je een veel mooier mens.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Tamara en Bowie schreef: Die andere hond had een "hoge" kwispel laat maar zeggen, en alleen het uiteinde van de staart kwispelde. Nooit geweten dat dat niet altijd leuk en gezellig betekend...
Nee dat betekent vaak stront aan de knikker. Maar als je dat weet, kan je er ook rekening mee houden in het vervolg. Wat een rotervaring voor Bowie, maar gelukkig heeft ze niks en staan er genoeg leuke ervaringen tegenover.

Vervelende bazen ook, blijkbaar was het Bowies eigen schuld als ze toevallig een reu was geweest??? Je houdt je hond toch bij je als je weet dat hij zo is en je ziet een andere hond aankomen.

Anne
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

MARC_S schreef:weet je ook dat de labrador gefokt is op open en makkelijk gedrag naar honden en mensen. Ben blij zou ik zeggen
Is dat zo? Ik dacht dat Labradors gemaakt/gefokt zijn om te werken? Trouwens niet elke labrador is makkelijk naar andere mensen cq. honden. Krijg altijd een nare smaak - op de manier hoe jullie over labradors of goldens praten - heel denegerend. :neenee:
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Zoals ik een paar weken terug leerde bij ethologie: Bij het kwispelen moet je vooral naar de staarthouding kijken; hoog is dominant (stijf kwispelen is zelfs oppassen geblazen), neutraal is neutraal (goh :wink: ) en laag is onderdanig.

Het kwispelen an sich heeft dan niet eens zoveel te betekenen.

Gelukkig dat Bowie er verder niets aan heeft overgehouden, al kan ik me erg goed voorstellen dat het voor je hart echt niet goed is
jidde

Marc, ontzettend bedankt voor je uitleg :ok: Ik ken het mij er wel mee vinden! Nanni is echt vreselijk duidelijk in hondentaal. Zoals ik ooit wel eerder gezegd heb, is zij gewoon te honds in haar taal. Ik ben ook vreselijk benieuwd hoe haar karakter was, als ze vanaf pups af aan al bij ons was.
Labrador reuen vind ze daarintegen vaak geweldig :cheer: Maar dan wel reuen die van een afstand al even piezen, oren naar achter, staart hoog en afwijkende blik. Die reuen vind ze geweldig :mrgreen: Behalve bij herders, die vind ze dan te indrukwekkend en snauwt ze weg. Andere honden klapt ze boven op.
Ik moet zeggen dat het met de meeste wel goed gaat. Ik ontwijk gewoon alle honden, dan kan ze niet de fout in gaan.

En marion, Marc is ook toch heel duidelijk over herders? Dat zij weinig pikken van andere honden? Hij heeft gewoon gelijk, moet i kdan boos worden dat mijn ras dat heeft? En goldens vind ik persoonlijk makkelijker als labjes. Maar toch zie ik vaak van die opgefokte jonge labjes en goldens die zeer weinig van de hondentaal snappen. Sorry, daar kan ik niets aan doen :19:
jidde

MARC_S schreef: Een nieuwe volwassen herder in de roedel waar Nanni leefde en dan zeker een teef was waarschijnlijk voor haar helemaal niet zo makkelijk als je aanneemt. :neenee:
Dit denk ik toch ook. Maar ik denk dat als ze tegen een andere hond der mond open trok, dat ze ook wel een klap voor der harses zou hebben gehad. Als je 20 honden hebt, waaronder de meeste teven, kan je gewoon geen heibel tussen 2 teven hebben. Dus ik denk dat Nanni het accepteerde omdat de baas dat wilde.
Ik laat Nanni en Tuana altijd zelf alles uitzoeken. Bij de eerste ontmoetingen (er zijn hier meerdere honden geweest) ontwijkte ze vooral die hond. Pas naar een paar dagen ging ze die honden leuk vinden.

Als je haar nu ziet met Tuana, het is zooooo een heerlijke hond gewoon :mrgreen:
laeken
Zeer actief

Weet je, ik ben het zo spuugzat dat mensen niet eens meer iets normaal kunnen lezen zonder er wat achter te zoeken.

Weet je wat, labjes zijn inderdaad ontzettend eenkennig en staan helemaaaaal niet open om contact te maken met andere mensen. :neenee: En nog leuker, ze spreken de hondentaal zo vloeiend en zijn zo ontzettend fel dat ze vrijwel met geen enkele andere hond kunnen omgaan. Er bestaan haast geen labradors die willen spelen en lekker druk en open op andere honden afgaan. Vooral het gereserveerde is een typisch kenmerk voor dit ras. :ok:

Dan de goldens nog, de golden die zich laat aaien door een vreemd persoon is werkelijk een eeeeeeeenooooorme uitzondering in het ras. :ok: Komt vrijwel niet voor en kan zeker niet als normaal beschouwd worden. Het karakter van de golden beschrijf je het best door eenkennig, ingetogen en niet open.

Zo beter dames met de gediscrimineerde honden? Voelt dit beter zo? :ok:

Ik heb nog nooit gehoord van mensen die het als belediging zien dat hun rassen bepaalde kenmerken hebben :roll:

Ik snap werkelijk niet dat mensen hetgeen ik schreef weer als een zeikpunt naar boven gaan halen en dus vraag ik die mensen met hun zinvolle mededeling voortaan gewoon zelf antwoord te geven op zulke vragen en dan liefst een antwoord waarvan de baas van de betreffende hond zegt dat daar wel wat in zit.

Succes dames :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

jidde schreef:Dit denk ik toch ook. Maar ik denk dat als ze tegen een andere hond der mond open trok, dat ze ook wel een klap voor der harses zou hebben gehad. Als je 20 honden hebt, waaronder de meeste teven, kan je gewoon geen heibel tussen 2 teven hebben. Dus ik denk dat Nanni het accepteerde omdat de baas dat wilde.
Ik laat Nanni en Tuana altijd zelf alles uitzoeken. Bij de eerste ontmoetingen (er zijn hier meerdere honden geweest) ontwijkte ze vooral die hond. Pas naar een paar dagen ging ze die honden leuk vinden.

Als je haar nu ziet met Tuana, het is zooooo een heerlijke hond gewoon :mrgreen:
Zoals je dit beschrijft klinkt het inderdaad alsof Nanni de nodige druk van boven heeft gehad om honden toe te laten en normaal tegen ze te doen. Zeker dat negeren duidt daar op :wink: Ik kan me dat ook wel voorstellen, ik zou ook hard optreden dan want eenmaal knokkende teven.........:N:
Afbeelding
Marion.

MARC_S schreef:Dan de goldens nog, de golden die zich laat aaien door een vreemd persoon is werkelijk een eeeeeeeenooooorme uitzondering in het ras. :ok: Komt vrijwel niet voor en kan zeker niet als normaal beschouwd worden. Het karakter van de golden beschrijf je het best door eenkennig, ingetogen en niet open.

Engerd! Ik haal alleen even je quoteje over de goldens eruit hoor, omdat ik van de labjes geen kaas heb gegeten.

Mijn honden laten zich aaien door vreemden. Die neigen daartoe, en ach... laten we niet vervelend doen.
Het karakter van de golden beschrijf je het beste door "ondergaan". Wil dat mens je persé aaien, okeee, is goed. Ik onderga wel.
Vinden ze het leuk? Nee, echt niet. Het liefst zijn ze op stap met hun eigen roedeltje. Zonder vreemde honden of mensen tegen te komen.
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Debora schreef:
MARC_S schreef:weet je ook dat de labrador gefokt is op open en makkelijk gedrag naar honden en mensen. Ben blij zou ik zeggen
Is dat zo? Ik dacht dat Labradors gemaakt/gefokt zijn om te werken? Trouwens niet elke labrador is makkelijk naar andere mensen cq. honden. Krijg altijd een nare smaak - op de manier hoe jullie over labradors of goldens praten - heel denegerend. :neenee:
Marc,
Als jij goed had gelezen had je mijn vraag ook anders geinterpreteerd. Maar goed, jij zegt dat een hond (in dit geval) een labrador gefokt wordt om open en makkelijk te zijn. In mijn ogen en in heel veel echte labradorfans hun ogen is een labrador ten eerste een werkhond. Ja het is denegerend als er elke keer je hond als pispaal wordt gebruikt met klote commentaar. Maar goed, daar mag niemand wat over zeggen he.
Erg off-topic, maar goed baal van jouw stuk ook.
Laatst gewijzigd door Debora op 05 nov 2005 20:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
jidde

MARC_S schreef:
jidde schreef:Dit denk ik toch ook. Maar ik denk dat als ze tegen een andere hond der mond open trok, dat ze ook wel een klap voor der harses zou hebben gehad. Als je 20 honden hebt, waaronder de meeste teven, kan je gewoon geen heibel tussen 2 teven hebben. Dus ik denk dat Nanni het accepteerde omdat de baas dat wilde.

Zoals je dit beschrijft klinkt het inderdaad alsof Nanni de nodige druk van boven heeft gehad om honden toe te laten en normaal tegen ze te doen. Zeker dat negeren duidt daar op :wink: Ik kan me dat ook wel voorstellen, ik zou ook hard optreden dan want eenmaal knokkende teven.........:N:
jaaa en als er ook nog drachtige teven rondlopen, is het helemaal gevaarlijk! Alleen leuke reuen speelt Nanni meteen mee. Tuana (en Rivkah oa) vond ze in eerste instantie eng. Tuana is erg op lichaamlijk contact gestelt en ging als kleine wurm van 8 weken toen ze moe was bij Nanni op der mat liggen. Nanni stond dan op en liep weg. Daarna bleef ze krampachrig liggen (gestresst) en nu liggen ze heerlijk samen op 1 mat. En ze durft ook Tuana weg te duwen :smile:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Marion. schreef: Vinden ze het leuk? Nee, echt niet. Het liefst zijn ze op stap met hun eigen roedeltje. Zonder vreemde honden of mensen tegen te komen.
??

Die van jou misschien, maar hier lopen toch heel wat Goldens die door de baas meegesleurd moeten worden omdat ze persé willen snuffen en spelen met een andere hond die ze leuk vinden.

Ik vind Goldens trouwens meestal heel leuk hoor en Buffy is er ook gek mee :pffff:

Anne
jidde

Marion. schreef:
MARC_S schreef:Dan de goldens nog, de golden die zich laat aaien door een vreemd persoon is werkelijk een eeeeeeeenooooorme uitzondering in het ras. :ok: Komt vrijwel niet voor en kan zeker niet als normaal beschouwd worden. Het karakter van de golden beschrijf je het best door eenkennig, ingetogen en niet open.

Engerd! Ik haal alleen even je quoteje over de goldens eruit hoor, omdat ik van de labjes geen kaas heb gegeten.

Mijn honden laten zich aaien door vreemden. Die neigen daartoe, en ach... laten we niet vervelend doen.
Het karakter van de golden beschrijf je het beste door "ondergaan". Wil dat mens je persé aaien, okeee, is goed. Ik onderga wel.
Vinden ze het leuk? Nee, echt niet. Het liefst zijn ze op stap met hun eigen roedeltje. Zonder vreemde honden of mensen tegen te komen.
ik kom altijd 2 soorten goldens tegen. Echte liefhebbers en de doorsnee mensen. Van de eerste volk zie ik hele leuke goldens. Rustig, makkelijk in de omgang en staan duidelijk onder appel (dus lopen niet op alle honden af). Dan heb je de andere goldens. Die denderen letterlijk gezegd op alle honden af, zijn druk en totaal niet leuk in de omgang.
laeken
Zeer actief

Debora schreef:Ja het is denegerend als er elke keer je hond als pispaal wordt gebruikt met klote commentaar. Maar goed, daar mag niemand wat over zeggen he.
Erg off-topic, maar goed baal van jouw stuk ook.
Debora, jij bent de laatste die ik in dit topic een antwoord geef maar zeg nou zelf, KLOTE-commentaar?????? Pispaal?????????????

Lees eens letterlijk terug wat ik zeg en vertel mij dan eens wat voor vreselijk lullig klotecommentaar ik op je ras gegeven heb?
Afbeelding
Marion.

starfleet schreef:
Marion. schreef: Vinden ze het leuk? Nee, echt niet. Het liefst zijn ze op stap met hun eigen roedeltje. Zonder vreemde honden of mensen tegen te komen.
??

Die van jou misschien, maar hier lopen toch heel wat Goldens die door de baas meegesleurd moeten worden omdat ze persé willen snuffen en spelen met een andere hond die ze leuk vinden.

Ik vind Goldens trouwens meestal heel leuk hoor en Buffy is er ook gek mee :pffff:

Anne
Jij komt de gezinnetjes tegen. Waarvan de golden tussen de middag mee naar school mag lopen, en daarna misschien nog een kwartiertje extra. Jouw Goldens zijn juist de zielige goldens....
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”