Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Slopen
Moderator: moderatorteam
-
Lavandula
- Vaste gebruiker
Slopen
hallo,
ik open even een nieuw topic, gezien het feit dat we nu 2 maanden verder zijn.
mijn hond is inmiddels bijna 8 maanden en sloopt nog steeds..
per dag is hij maximaal 4 uur aaneensluitend alleen. zo gaat het een week goed, en dan gaat het weer bar slecht met het slopen.
hij is 2 weken geleden gecastreerd met de hoop dat hij wat rustiger zou worden. als wij thuis zijn is het een perfecte hond; hij luistert goed en is hartstikke braaf. maar sinds zijn castratie is het alleen zijn weer hopeloos.
hij speelt volgens mij ook niet als hij alleen is, want als ik thuis kom liggen zijn speeltjes nog op de zelfde plek als dat ik weg ging.
ik word er een beetje moedeloos van, ik weet gewoon niet meer hoe ik dit kan doorbreken, hij heeft genoeg speeltjes en kluiven liggen, dus hij hoéft zich inprincipe niet te vervelen!! (in mijn ogen). de radio staat aan als we weggaan, dus het is ook niet stil in huis qua geluiden.
voordat ik wegga loop ik ruim een uur met hem en dan is hij echt bekaf. als hij alleen is piept of blaft hij niet.
Toen we hem net hadden hebben we het alleen zijn rustig opgebouwd, eerst een minuut alleen, dan 5 enz enz enz hier nooit geen problemen mee gehad (dit hebben we opgebouwd in 8 weken tijd), totdat ik weer ging werken.
dus mijn vraag is, wie weet wat het kan zijn? misschien wraak op zijn castratie, bang om alleen te zijn oid.. en wie heeft voor mij tips zodat ie zichzelf eventueel kan gaan vermaken als hij alleen is. ik heb niet de mogelijkheid om tussen door even naar huis te gaan...
misschien komt het allemaal een beetje warrig over, maar ik wou alles even kwijt, zodat jullie er een wat beter beeld van zouden krijgen.
per dag is hij maximaal 4 uur aaneensluitend alleen. zo gaat het een week goed, en dan gaat het weer bar slecht met het slopen.
hij is 2 weken geleden gecastreerd met de hoop dat hij wat rustiger zou worden. als wij thuis zijn is het een perfecte hond; hij luistert goed en is hartstikke braaf. maar sinds zijn castratie is het alleen zijn weer hopeloos.
hij speelt volgens mij ook niet als hij alleen is, want als ik thuis kom liggen zijn speeltjes nog op de zelfde plek als dat ik weg ging.
ik word er een beetje moedeloos van, ik weet gewoon niet meer hoe ik dit kan doorbreken, hij heeft genoeg speeltjes en kluiven liggen, dus hij hoéft zich inprincipe niet te vervelen!! (in mijn ogen). de radio staat aan als we weggaan, dus het is ook niet stil in huis qua geluiden.
voordat ik wegga loop ik ruim een uur met hem en dan is hij echt bekaf. als hij alleen is piept of blaft hij niet.
Toen we hem net hadden hebben we het alleen zijn rustig opgebouwd, eerst een minuut alleen, dan 5 enz enz enz hier nooit geen problemen mee gehad (dit hebben we opgebouwd in 8 weken tijd), totdat ik weer ging werken.
dus mijn vraag is, wie weet wat het kan zijn? misschien wraak op zijn castratie, bang om alleen te zijn oid.. en wie heeft voor mij tips zodat ie zichzelf eventueel kan gaan vermaken als hij alleen is. ik heb niet de mogelijkheid om tussen door even naar huis te gaan...
misschien komt het allemaal een beetje warrig over, maar ik wou alles even kwijt, zodat jullie er een wat beter beeld van zouden krijgen.
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Re: Slopen
Er is helemaal niks aan de hand met jou hond. Volkomen normaal honden gedrag. Hij is lekker bezig als jullie weg zijn. Gewoon tijdverdrijf. Honden kauwen graag op dingen. Weet die hond veel wat wel en niet bedoeld is om op te kauwen. Dus op zaken waarvan je liever niet van hebt dat er op gekauwd wordt moet je dus opbergen. Voorkomen is het toverwoord.Lavandula schreef:hallo,
hij is 2 weken geleden gecastreerd met de hoop dat hij wat rustiger zou worden. als wij thuis zijn is het een perfecte hond; hij luistert goed en is
hartstikke braaf. maar sinds zijn castratie is het alleen zijn weer hopeloos.
voordat ik wegga loop ik ruim een uur met hem en dan is hij echt bekaf. als hij alleen is piept of blaft hij niet, dit weet ik van de buurvrouw die de hele dag thuis is.
In feite heeft je hond nu geleerd dat je overal op mag kauwen. Het mag al zijn hele leven dus het wordt erg lastig om jouw hond deze gewoonte weer helemaal af te leren. Straffen is niet eerlijk en helpt niet. De hond snapt niet wat hij mis doet. Als je de hond op zijn kop geeft bij het zien van je kapotte nieuwe schoenen dan snapt je hond er helemaal niks van. In het ergste geval krijg je een angstige hond die je niet vertrouwt en die bang is als hij samen met jou in een ruimte is waar kapotte schoenen liggen.
Dus je zult het echt moeten gaan voorkomen. De andere speeltjes zo leuk mogelijk proberen te maken en de hond belonen als hij braaf op een speeltje kauwt. Pakt de hond wat anders dan pak je het zwijgzaam af en ruim je het op. Of je ruilt het voor het speeltje.
Honden kauwen nu eenmaal, zeker als ze alleen zijn. Het maakt ze rustiger en zo hebben wat te doen. Ik zou kiezen voor een aparte slaapruimte waar ze lekker hun gang mogen gaan. Dus niet door het hele huis laten lopen waar ze van alles vinden wat veel leuker is dan die speeltjes. Schoenen zijn vaak erg in trek omdat ze zo lekker naar het baasje ruiken.
Wat doe je voor geestelijk dingen met je hond? Dat wordt vaak vergeten. Honden moeten lichamelijk bezig gehouden worden maar ook geestelijk. Zoek speleltjes zijn leuk. Je kunt het normale voer b.v. ook door het hele huis verstoppen. Dan moet je hond wat doen voor zijn eten. Voor de rest vindt een jonge hond alle vormen van spelen natuurlijk erg leuk.
Succes!
Groetjes Mark
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 09 nov 2005 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
- Canto
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 9
Inderdaad een eigen slaapplek creëren of misschien is het verstandig om een bench aan te schaffen
Je kan moeilijk je meubels aan het plafond gaan plakken als je weg moet.
Wat de hond doet is volkomen normaal en typisch jonge hondengedrag. Dus inderdaad voorkomen dat hij iets kapot kan maken.
Je kan hem ook een kong geven met iets lekkers erin. Dat is altijd nog veiliger dan je hond alleen laten met een bot. Er kan altijd een stuk afbreken en als je hond iets of wat gulzig is kan hij daardoor stikken.
Groetjes pammie
Wat de hond doet is volkomen normaal en typisch jonge hondengedrag. Dus inderdaad voorkomen dat hij iets kapot kan maken.
Je kan hem ook een kong geven met iets lekkers erin. Dat is altijd nog veiliger dan je hond alleen laten met een bot. Er kan altijd een stuk afbreken en als je hond iets of wat gulzig is kan hij daardoor stikken.
Groetjes pammie
- snowy
- Vaste gebruiker

- Mark-fryslan
- Zeer actief
snowy schreef:hoi ik heb ook een sloper in huis ,wat ikgedaan heb is zijn speeltjes heel leuk maken door ze vol te stoppen met lekkers ,hiervoor gebruik je rubber speelgoed met gaten bv een kong maar alsje een beetje zoekt kun je nog veel meer speelgoed vinden waar je lekkers in kan stoppen ,zijn kauwbotten smeer ik in met smeerkaas of leverworst of ik verstop hondenkoekjes in oude sokken en truien en dangoed vastknopen ,bij mijn hond werkt dit perfect ,ook gebruik ik een activitiebal met hondebrokjes ,nu heeft hij geentijd meer om te slopen hij is veel te druk bezig met zijneigen speelgoed .groetjes snowy
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
-
Lavandula
- Vaste gebruiker
Hoi Snowy!!snowy schreef:hoi ik heb ook een sloper in huis ,wat ikgedaan heb is zijn speeltjes heel leuk maken door ze vol te stoppen met lekkers ,hiervoor gebruik je rubber speelgoed met gaten bv een kong maar alsje een beetje zoekt kun je nog veel meer speelgoed vinden waar je lekkers in kan stoppen ,zijn kauwbotten smeer ik in met smeerkaas of leverworst of ik verstop hondenkoekjes in oude sokken en truien en dangoed vastknopen ,bij mijn hond werkt dit perfect ,ook gebruik ik een activitiebal met hondebrokjes ,nu heeft hij geentijd meer om te slopen hij is veel te druk bezig met zijneigen speelgoed .groetjes snowy
harstikke bedankt voor je tips!! ik ga ze zeker uitprberen, ik denk dat mijn hond dit harstikke leuk gaat vinden!!
wel nog een vraagje aan jou, hoelang hou jij je hond hiermee zoet? word hij er niet erg dik van, en blijft ie dit leuk vinden?
- snowy
- Vaste gebruiker

-
Lavandula
- Vaste gebruiker
echt super tips zijn dit!!
ik ga het morgen eerst proberen met een sok, morgen ben ik 'maar' 2 uurtjes weg, dus kan ik het mooi even uittesten. groot kans ook dat ie na al dat gedoe flink moe is en gaat slapen!
ik ga eerst met een sok kijken of hij dat leuk vind!
meer tips zijn natuurlijk altijd welkom!!
ik laat morgen even weten hoe het is gegaan.
groetjes, Lavandula:D
ik ga het morgen eerst proberen met een sok, morgen ben ik 'maar' 2 uurtjes weg, dus kan ik het mooi even uittesten. groot kans ook dat ie na al dat gedoe flink moe is en gaat slapen!
ik ga eerst met een sok kijken of hij dat leuk vind!
meer tips zijn natuurlijk altijd welkom!!
ik laat morgen even weten hoe het is gegaan.
groetjes, Lavandula:D
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
-
Lavandula
- Vaste gebruiker
hai,bram en thijs schreef:Waarschijnlijk doorkomende kiezen. Gezien zijn leeftijd is de kans daarop groot, het zal dan overgaan als hij een maand of tien is. Je kunt eventueel homeopatische pilletjes kopen, voor baby's, om het leed wat te verzachten. Jammer dat je je hond om die reden hebt laten castreren.
nee natuurlijk is dat niet dé rede geweest van castratie!! de rede is dat ik geen risico wil lopen dat hij wel op een andere hond klimt, onze buurhond is een teefje en zijn grootste vriendin, die konden dus niet alleen als ze loops was/is. en daarbij kwam de hoop op een iets rustigere hond, maar daar is geen garantie op zegmaar dus dat zou alleen maar mooi meegenomen zijn, en hij zal uiteindelijk met de leeftijd rustiger worden (hoop ik/neem ik aan).
hij heeft al zijn kiezen al, maar misschien kan het inderdaad wel zo zijn dat ie ze opnieuw gaat wisselen..
-
Lavandula
- Vaste gebruiker
even een update van het sokken verhaal
vanochtend een sok gevuld met zijn brokjes, hij vond het helemaal geweldig en ging lekker rennen met de sok in zijn mond. toen ben ik weggegaan, toen ik terug kwam lag de sok in 100 stukjes en de brokjes waren op, evengoed had hij toch weer iets te pakken gekregen uit een kast op 2 meter hoogte.. en zo groot issie zelf niet, dus hoe hij het voor elkaar heeft gekregen.. vertel het me maar haha
maargoed ik ga het wel volhouden met die sok, volgens mij vind hij het wel leuk, maar de knopen haalt hij er niet uit, de sok stukbijten is natuurlijk veel makkelijker
vanochtend een sok gevuld met zijn brokjes, hij vond het helemaal geweldig en ging lekker rennen met de sok in zijn mond. toen ben ik weggegaan, toen ik terug kwam lag de sok in 100 stukjes en de brokjes waren op, evengoed had hij toch weer iets te pakken gekregen uit een kast op 2 meter hoogte.. en zo groot issie zelf niet, dus hoe hij het voor elkaar heeft gekregen.. vertel het me maar haha
maargoed ik ga het wel volhouden met die sok, volgens mij vind hij het wel leuk, maar de knopen haalt hij er niet uit, de sok stukbijten is natuurlijk veel makkelijker
- bram en thijs
- Zeer actief
- bram en thijs
- Zeer actief
De restanten van een aantal producten liggen nog steeds in de kast.Inge O schreef:ok, ook op deze regel bestaan dus uitzonderingenbram en thijs schreef:Kan tot tien maanden duren, wij dachten dat Thijs ook al zijn kiezen had maar dat bleek nog niet zo te zijn.Inge O schreef:nee, met 8 maand zijn ze echt uitgewisseld hoorLavandula schreef:hij heeft al zijn kiezen al, maar misschien kan het inderdaad wel zo zijn dat ie ze opnieuw gaat wisselen...
.

-
Lavandula
- Vaste gebruiker
haha ja daar hebben jullie gelijk in, en daar ben ik vanmiddag ook achter gekomen, mijn sokken zijn wel erg lekker, ookal zit er geen brokje oid in
lol hihi
dus ik ga morgen even een kong halen, wel zag ik dat daar evengoed een groot en klein gat in zit.. rolt het dan niet erg makkelijk uit het grote gat??
dus ik ga morgen even een kong halen, wel zag ik dat daar evengoed een groot en klein gat in zit.. rolt het dan niet erg makkelijk uit het grote gat??
- snowy
- Vaste gebruiker
-
Lavandula
- Vaste gebruiker
haha ik denk dat ik het verkeerd heb geformuleerdsnowy schreef:nee de bedoeling is dat je er plakkerig voedsel in stopt bv een boterhem met smeerkaas danwat brokjes en dan lekker dicht stoppen met rodiworst of leverworst zodat de hond wel even werk heeft om al dat lekkers er uit te krijgen .
- snowy
- Vaste gebruiker

- Piertje
- Vaste gebruiker
ik lees aandachtig mee, mijn hondekind is ook begonnen met slopen, vlakvoor onze verhuizing...
ik dacht van de stress ed, dus ze heeft een bench nu, wat overigens boven verwachting heel goed gaat!
denken jullie dat dit slopen (maar twee dagen heeft het tot nu toe geduurd daarna in de bench) dan nog over kan gaan?
als ze eenmaal lekker gesetteld is in het nieuwe huis? Ze heeft hetnamelijk maar twee dagen gedaan, maar wel salontafel, voorduer, verhuisdoos, en schuurpapier te pakken gehad..... zou het dan al echt gewoonte zijn?
oja ook nog een schuimrubberen bal op mijn werk

ik dacht van de stress ed, dus ze heeft een bench nu, wat overigens boven verwachting heel goed gaat!
denken jullie dat dit slopen (maar twee dagen heeft het tot nu toe geduurd daarna in de bench) dan nog over kan gaan?
als ze eenmaal lekker gesetteld is in het nieuwe huis? Ze heeft hetnamelijk maar twee dagen gedaan, maar wel salontafel, voorduer, verhuisdoos, en schuurpapier te pakken gehad..... zou het dan al echt gewoonte zijn?
oja ook nog een schuimrubberen bal op mijn werk
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Echt waar? Ik dacht toch dat ik van de week bij Catootje ook weer nieuwe witte puntjes in haar onderkaak zag.Inge O schreef:nee, met 8 maand zijn ze echt uitgewisseld hoorLavandula schreef:hij heeft al zijn kiezen al, maar misschien kan het inderdaad wel zo zijn dat ie ze opnieuw gaat wisselen...
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Moos
- Zeer actief
Hier hetzelfde. Als ze alleen moeten blijven laat ik ook een (al half gesloopte ondertussen) kartonnen doos staan. De helft van de tijd doen ze er niet eens wat mee, de andere helft (als ze schijnbaar wat meer energie over hebben) dan trekken ze er samen stukken af.pooh schreef:Wij zetten hier ook wel eens een lege kartonnen doos neer als we weggaan.
Ameno kan goed alleen zijn en heeft t eigenlijk niet nodig, maar als er een doos staat dan ligt ie in 1000 stukjes verspreid door de kamer
Misschien dat je hond dat ook leuk vindt?
Voorderest komen ze nergens aan, alleen soms aan de doos.

- Belle
- Zeer actief
In de onderkaak, net achter de hoektanden. Daar was nog ruimte en daar zitten nu beginnende kiesjes.Inge O schreef:30 weken wordt zo'n beetje als leeftijd gezien waarop normaal ook de molaren (kiezen) zijn gewisseld.Belle schreef:Echt waar? Ik dacht toch dat ik van de week bij Catootje ook weer nieuwe witte puntjes in haar onderkaak zag.Inge O schreef:nee, met 8 maand zijn ze echt uitgewisseld hoorLavandula schreef:hij heeft al zijn kiezen al, maar misschien kan het inderdaad wel zo zijn dat ie ze opnieuw gaat wisselen...
maar of daar bij bepaalde rassen sterke afwijkingen op zouden zijn heb ik eerlijk gezegd geen idee van.
waar zag je die puntjes dan?
- Belle
- Zeer actief
Weer wat geleerd. Het viel me op dat ze erg aan het knagen was (gelukkig op haar eigen speeltjes) en toen ik in haar bek keek zag ik die puntjes, dus trok ik de conclusie dat het nieuwe kiezen waren.
-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer:
ik lees ook aandachtig mee,
dickie klimt zelfs op de salontafel, heb het hem nog nooit zien doen, maar de vorige keer lagen de kaarsen op de grond. dat was iets minder.
hij bijt gelukkig niet aan de tafels en stoelen. maar wel de kerstboom (die is nu al weg) de ballen eruit en daarmee speln. de tvgids (in 1000stukjes door de kamer) een spa blauw fles die onder de tafel stond, het plastic eraf.
ik denk dat ik ook maar eens om een kong ga. ik geef hem altijd iets lekker voor ik wegga, maar daar doet hij 2minuten mee en dan is het weeral klaar. en hij is echt gefixeerd op eten, dat zou dan eindelijk eens een voordeel zijn
hij is zijn tanden aan het wisselen (5maanden) dus zijn deken uit zijn mand is ook kapot, vol met gaten. maar hij krijgt over een paar maanden pas een nieuwe
dickie klimt zelfs op de salontafel, heb het hem nog nooit zien doen, maar de vorige keer lagen de kaarsen op de grond. dat was iets minder.
hij bijt gelukkig niet aan de tafels en stoelen. maar wel de kerstboom (die is nu al weg) de ballen eruit en daarmee speln. de tvgids (in 1000stukjes door de kamer) een spa blauw fles die onder de tafel stond, het plastic eraf.
ik denk dat ik ook maar eens om een kong ga. ik geef hem altijd iets lekker voor ik wegga, maar daar doet hij 2minuten mee en dan is het weeral klaar. en hij is echt gefixeerd op eten, dat zou dan eindelijk eens een voordeel zijn
hij is zijn tanden aan het wisselen (5maanden) dus zijn deken uit zijn mand is ook kapot, vol met gaten. maar hij krijgt over een paar maanden pas een nieuwe
-
miekmiek
-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer:
onze lieve kleine scheet was gister ook even alleen thuis (ongeveer 2uur) en toen ik thuis kwam zat hij heel lief op de bank, en overal lag potgrond en blaadjes, ik had plantjes op de vensterbank staan, maar hij kan nu op de bank springen en had ze helemaal kapotgevreten
hij kan ook op de salontafel springen (heeft hij al vaker gedaan) en we hebben een mooie (soort) palmboom in huis staan en tot waar dickie kan zijn alle blaadjes weg.
hij mag van mij gewoon in de kamer en bijkeuken als ik weg ben, maar vanaf dinsdag (dan moet ik weer werken) gaat hij in de bijkeuken, hij bijt gelukkig niet aan meubels, maar echt aan alle planten.
en kan hem niet straffen want hij doet het niet als ik thuis ben, zo slim is ie wel
groetjes brenda en dickie
hij kan ook op de salontafel springen (heeft hij al vaker gedaan) en we hebben een mooie (soort) palmboom in huis staan en tot waar dickie kan zijn alle blaadjes weg.
hij mag van mij gewoon in de kamer en bijkeuken als ik weg ben, maar vanaf dinsdag (dan moet ik weer werken) gaat hij in de bijkeuken, hij bijt gelukkig niet aan meubels, maar echt aan alle planten.
en kan hem niet straffen want hij doet het niet als ik thuis ben, zo slim is ie wel
groetjes brenda en dickie
-
Lavandula
- Vaste gebruiker
Nou Monster Max ligt de laatste 2 maanden keurig vast.. aan een lijn van zo'n 3 meter in de keuken, wou er eerst niet aan beginnen, maar in mijn ogen heeft hij het toch echt verpest voor zichzelf.. hij bleef maar slopen, zelfs als ik even naar boven liep om wat te pakken, had ook hÃj weer wat te pakken, het was echt niet grappig meer..
nu hij vastligt in de keuken gaat het prima! niet piepen/janken of slopen, echt perfect, hij gaat gewillig zijn mand in als ik dat zeg, hij heeft er totaal geen problemen mee dat hij vast moet..
dus ja en qua energie, voor ik wegga flink uitlaten(deed ik al hoor) en lekker stoeien en geen probleem hij kan gewoon weer 4 uurtjes of korter alleen zijn!
nu hij vastligt in de keuken gaat het prima! niet piepen/janken of slopen, echt perfect, hij gaat gewillig zijn mand in als ik dat zeg, hij heeft er totaal geen problemen mee dat hij vast moet..
dus ja en qua energie, voor ik wegga flink uitlaten(deed ik al hoor) en lekker stoeien en geen probleem hij kan gewoon weer 4 uurtjes of korter alleen zijn!