Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wil niet eten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

rewqa
geregistreerd lid

wil niet eten

Ongelezen bericht door rewqa »

hebben jullie ook een hond die het gewone voer niet wil maar wel ander voedsel? ik krijg mijn maltezer niet AAN HAAR GEWONE VOER ALS ZE EENS wat anders heeft gehad.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nee, ze vreten hier alles, anders hebben ze namelijk pech en dat weten ze dondersgoed :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
starfleet
Erelid

Re: wil niet eten

Ongelezen bericht door starfleet »

rewqa schreef:hebben jullie ook een hond die het gewone voer niet wil maar wel ander voedsel? ik krijg mijn maltezer niet AAN HAAR GEWONE VOER ALS ZE EENS wat anders heeft gehad.
Wij geven vers vlees compleet als gewoon voer en nooit problemen. Maar in principe lust ze alles hoor, het is een vreetmachientje.

Anne
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Geen problemen mee :mrgreen:
Hier is het net als bij Inge en ook hier weten ze dat heel goed :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
regina

Ongelezen bericht door regina »

Niks anders meer geven dan alleen haar eigen voer, wil ze die niet heeft ze pech, volgende keer beter, zodra ze merkt dat ze toch niks anders krijgt, wil ze wel weer, :wink:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Wij hebben ook zo'n pietleut met eten in huis. Vanochtend ook weer, ze trok haar neus er gewoon voor op. Nou ja prima dan haal ik de bak weg en krijgt ze straks hetzelfde eten weer voorgezet en dan eet ze het wel.

Bij Kvv doet ze dat overigens niet , dat wordt altijd gegeten
carinavl

Ongelezen bericht door carinavl »

ja dat ken ik, onze berner sennen (teefje 1 jaar) is net hetzelfde. Voor bijna alles (ook voor vers Duck) haalt ze der neus op. Het weghalen en terugzetten heeft totaal geen zin want dan eet ze voor h aar part de hele week niet. Ik wissel nu meer af, kook al eens kip of vis met rijst en nu lukt het beter, maar het zal nooit een goeie eter worden.
carina
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Hier hetzelfde probleem. Vers vlees gaat erin als koek maar brokken ho maar. Doe er nu elke dag een heel klein beetje olie overheen en dat gaat goed. Merk het ook aan zijn vacht, glimt als een spiegel.
Maar als ie het echt niet moet krijgt ie niks anders, vette pech voor hem!
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Het kan natuurlijk soms best wel terecht zijn dat een hond iets niet wil eten.
Misschien vindt ie het echt niet lekker of echt niet op hondenvoer lijken.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ze krijgen hier Rodi compleet en dat gaat er prima in; ook als ik eens afwissel met Energique of pens.

Brokken lust Moos ook (Saar weet ik niet, die krijgt vanaf 8 weken vers), maar zelf vreetschuur Moos liet op een gegeven moment de Royal Canin staan, of at met hele lange tanden. Kan het hem niet kwalijk nemen ook...
Afbeelding
Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

Ik heb hier dus weer een gevalletje apart.
Djinny krijgt Carnibest en dat eet ze met veel smaak.
Maar als we ergens zijn waar ze brokken kan eten, dan laat ze de volgende dag haar versvlees staan. :roll:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Nee, dat heb ik nooit hier, ze krijgen altijd lekker eten.
Afbeelding
_beertje_
Actief

Ongelezen bericht door _beertje_ »

Rakker vind alles lekker.... dus die laat nooit wat staan.
Emke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Emke »

hier is het al een hele tijd dingen verzinnen om Bas te doen eten, we moeten allerhande dingen onder zijn brokken mengen of hij laat ze helemaal staan, hebben al 4 verschillende merken geprobeerd, Royal Canin wil hij nog als er saus onder gemengd wordt maar Hills, Eukanuba .. ruikt hij zelfs niet aan... hij eet ongeveer 1/2 van wat hij zou moeten eten, voor een pup van goed 3 maand echt veel te weinig hoor... hij is helemaal niet ziek of zo, gewoon heel kieskeurig van eten, tafelresten wil ik hem niet meer geven anders wil hij zeker geen brokken meer... een superlieve rakker maar dat eten maakt ons wel een beetje radeloos... we zien het echt niet zitten om een Duitse Dog met vers eten 'groot' te brengen...
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Emke schreef:hier is het al een hele tijd dingen verzinnen om Bas te doen eten, we moeten allerhande dingen onder zijn brokken mengen of hij laat ze helemaal staan, hebben al 4 verschillende merken geprobeerd, Royal Canin wil hij nog als er saus onder gemengd wordt maar Hills, Eukanuba .. ruikt hij zelfs niet aan... hij eet ongeveer 1/2 van wat hij zou moeten eten, voor een pup van goed 3 maand echt veel te weinig hoor... hij is helemaal niet ziek of zo, gewoon heel kieskeurig van eten, tafelresten wil ik hem niet meer geven anders wil hij zeker geen brokken meer... een superlieve rakker maar dat eten maakt ons wel een beetje radeloos... we zien het echt niet zitten om een Duitse Dog met vers eten 'groot' te brengen...
Waarom zie je het niet zitten om je hond op versvlees groot te brengen?Het is in alle opzichten vele malen beter.
Mauyak

Sassie schreef:Hier hetzelfde probleem. Vers vlees gaat erin als koek maar brokken ho maar. Doe er nu elke dag een heel klein beetje olie overheen en dat gaat goed. Merk het ook aan zijn vacht, glimt als een spiegel.
Maar als ie het echt niet moet krijgt ie niks anders, vette pech voor hem!
Asl vlees erin gaat als zoete koek,dan is er toch geen probleem?Dan geef je hem toch KVV,veel gezonder en vaak ben je net zo duur uit.
Emke
Vaste gebruiker

ik heb hier al een paar keer KVV zien staan maar heb geen idee wat dat is, bedoelen jullie daarmee gewoon meeeten met de keuken? Sorry maar mijn Shih-Tsu kreeg dat vroeger maar voor een dog vind ik dat veel te duur hoor... of bedoelen jullie daarmee iets als Duck, uit de diepvries? Wij hebben maar een kleine vriezer omdat wij alle dagen verse groenten eten... maar zoiets is misschien het overwegen waard... iemand een idee waar ik daar in Oost-Vlaanderen kan aangeraken?
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Emke schreef:hier is het al een hele tijd dingen verzinnen om Bas te doen eten, we moeten allerhande dingen onder zijn brokken mengen of hij laat ze helemaal staan, hebben al 4 verschillende merken geprobeerd, Royal Canin wil hij nog als er saus onder gemengd wordt maar Hills, Eukanuba .. ruikt hij zelfs niet aan... hij eet ongeveer 1/2 van wat hij zou moeten eten, voor een pup van goed 3 maand echt veel te weinig hoor... hij is helemaal niet ziek of zo, gewoon heel kieskeurig van eten, tafelresten wil ik hem niet meer geven anders wil hij zeker geen brokken meer... een superlieve rakker maar dat eten maakt ons wel een beetje radeloos... we zien het echt niet zitten om een Duitse Dog met vers eten 'groot' te brengen...
maak het voer wat spannender voor hem
niet door het te mengen of gemalen te geven
geef voer wat die wat mee kan doen, knagen of scheuren..zal je zien hoe lekker je hond dat vindt en hoe goed die het daar op doet.
voor info over BARFen kan je alle info vinden op www.barf-natuurlijk.nl
op de lijst en Egroup zitten veel Belgen die je evt de weg naar materiaal kan wijzen.!

ik zou het geen kieskeurigheid van jullie honden willen noemen dat ze niet willen eten..honden zijn snuggerder dan je denkt..ze willen echt voer :pffff: ik geef ze geen ongelijk :wink:
succes.. :ok:
Afbeelding
Mauyak

Emke schreef:ik heb hier al een paar keer KVV zien staan maar heb geen idee wat dat is, bedoelen jullie daarmee gewoon meeeten met de keuken? Sorry maar mijn Shih-Tsu kreeg dat vroeger maar voor een dog vind ik dat veel te duur hoor... of bedoelen jullie daarmee iets als Duck, uit de diepvries? Wij hebben maar een kleine vriezer omdat wij alle dagen verse groenten eten... maar zoiets is misschien het overwegen waard... iemand een idee waar ik daar in Oost-Vlaanderen kan aangeraken?
Als je op de site van Duck kijkt,dan vind je alle verkoopadressen van Belgie&Nederland.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Martijn schreef:Een hond die elke dag een bak voer aangeboden krijgt verhongert niet.
Gewoon neerzetten en dan is het eten of morgen weer proberen.
Niet laten staan en GEEN ALTERNATIEF.
En dan kan je een Deur krijgen zoals die er aan toe was toen hij bij ons kwam. Een volle bak brok stond continu naast hem hoor!

Daarbij wil ik dat mijn honden ook lekker en gevarieerd eten, net als ik.
Afbeelding
regina

Ongelezen bericht door regina »

bibi wou in het begin ook niks tenzij het lekkereder werd gemaakt, was dat zo zat en gaf gewoon haar brokken, na 2,5 dag begon ze er van te eten, daarna 3 dagen weer niks gegeten, tot eindelijk ze misschien wel dacht, ik krijg toch echt niks anders, vanaf toen geen probleem meer
Emke
Vaste gebruiker

Het is weer zo ver, Bas eet weer bijna niets meer, hij heeft 5 maaltijden super gegeten (5x2 sneetjes Duck door zijn korrels (jaja weet dat het niet goed is, een tijdelijke noodoplossing :wink: )) en nu weer niets meer... denk dat ik het probleem ken hoor, er was maar 1 pak uitmuntend met rund en daarom heb ik er nog een andere varieteit bijgenomen en ik heb hem dat gegeven, het zal meneer niet aanstaan denk ik... toch krijgt hij deze middag zijn onaangeroerde portie van deze ochtend voorgeschoteld hoor, zal vanavond eens testen of ik het bij het rechte eind heb.... to be continued
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Martijn schreef:Een hond die elke dag een bak voer aangeboden krijgt verhongert niet.
Gewoon neerzetten en dan is het eten of morgen weer proberen.
Niet laten staan en GEEN ALTERNATIEF.
Dat hoefde je dus ook niet bij Fangio te doen... die at gewoon echt NIET...
en dat dagen achtereen? nee dank je en buiten dat heeft die hond gewoon gelijk gehad, het was troep en sinds hij op het versvlees staat kan ik voorschotelen wat ik wil, hij eet echt alles. Hij is er niet echt kieskeuriger door geworden, juist makkelijker.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Sassie
Zeer actief

Ik reageerde eerder in dit topic al heel stoer dat Wolf niets anders krijgt als hij zijn brokken niet eet...maar het is toch wel lastig nu.
Hij heeft binnen 6 weken 2 operaties moeten ondergaan en daarom moet hij eten, ook omdat hij daarna pas medicijnen in mag nemen.
Hij krijgt 1 keer per week Duck en verder Prins. Prins laat ie staan, de nieuwigheid van olie er overheen is er ook af.
Inderdaad als hij Duck heeft gekregen hoeft ie de volgende dag zeker geen Prins. Maar elke dag Duck vind ik een dure liefhebberij.
Afbeelding
Emke
Vaste gebruiker

Misschien kan je het zien zoals wij nu? Momenteel is het belangrijkste dat hij eet... en dan later als hij goed gerevalideerd is weer Prins geven? Denk dat ik het op die manier zou aanpakken...
Hopelijk herstelt hij goed en komt alles gauw weer in orde
Sassie
Zeer actief

Ja je hebt denk ik gelijk. Hij moet eten om aan te sterken want de 2e operatie is pas een week geleden.
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Sassie schreef:Ik reageerde eerder in dit topic al heel stoer dat Wolf niets anders krijgt als hij zijn brokken niet eet...maar het is toch wel lastig nu.
Hij heeft binnen 6 weken 2 operaties moeten ondergaan en daarom moet hij eten, ook omdat hij daarna pas medicijnen in mag nemen.
Hij krijgt 1 keer per week Duck en verder Prins. Prins laat ie staan, de nieuwigheid van olie er overheen is er ook af.
Inderdaad als hij Duck heeft gekregen hoeft ie de volgende dag zeker geen Prins. Maar elke dag Duck vind ik een dure liefhebberij.
Als jouw hond al gewend is aan KVV dan zou ik hem zeker de eerstkomende weken overzetten op Rodi/Smuldier (goedkoop) en Duck. Juist na die operaties moet hij niet gaan sukkelen met brok eten, daar krijgt zijn immuunsysteem nog een extra opdoffer van. Moet je zelf weten, maar voor je hond is het zeker nu belangrijk dat hij weerstand opbouwt om al die narcosetroep en AB uit zijn lijf te jagen. KVV bouwt op wat door de AB kapotgemaakt is, de juiste bacteriën en enzymen. Het is gezond en lekker en hondjes met smaak blieven geen brok. :mrgreen:
Sterkte hoor!
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Waaraan is hij eigenlijk geopereerd? Veel beterschap met hem.
Sassie
Zeer actief

Hij heeft LPC in beide voorpoten maar de operaties zijn in elk geval achter de rug. Nu kunnen we een beetje vooruit kijken maar we hebben nog een lange weg te gaan.
Afbeelding
Mauyak

Een bakje Smuldier Compleet(!) van 400 gram kost bij C1000 € 0,49.
Veel mensen die andere KVV te duur vinden,hebben aan Smuldier een goed alternatief.Want een grote Herder heeft genoeg aan 500 gram KVV per dag,dus dan hou je de kosten een beetje laag en de meeste honden zijn gek op Smuldier.Succes en beterschap met je hond!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”