Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loopsheid

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

jidde

Loopsheid

Ongelezen bericht door jidde »

Tuana is morgen 3 weken loops. de eerste 2 weken bloeden en afgelopen week vond ik geen bloed. Der doos was nog groot en ze bood zich steeds aan aan Nanni :smile:
Hoe weet ik nu wanneer ze klaar is met loops zijn? Ik vind der muts weer normaal formaat en ze staat niet meer klaar voor Nanni. Ik durf er nog niet bij andere honden te laten, omdat ik dus niet weet of ze nog loops is.
Gister kwam ik een reu tegen die perse naar Tuan wilde en ook interesse in haar had. Tja, dat hebben wel eens meerdere reuen, zo begroeten ze Nanni namelijk ook.

Maar hoe weet k dus dat ze klaar is? Morgen is er hondentraining, ik blijf voor de zekerheid nog een week thuis. Zondag ga ik naar de club om te trainen

Kleine toevoeging.
Ze at tijdens de loopsheid 's ochtends erg slecht. Nu eet ze wel weer elke ochtend der bak leeg. Ze is minder pieperig en ze stuiterd weer als vanuits.

Hoelang duurt het eventueel voordat ze schijnzwanger kan worden? ik heb ergens gelezen dat het 6 weken na een loopsheid kan komen?
Ze heeft wel tepels sinds der loopsheid. Ze zijn wel groter als normaal, maar ik neem aan dat het door de loopsheid komt

jaja ze is mijn eerste echte dame, vandaar al die vragen :mrgreen:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Bedankt voor het antwoord :ok: Ruikt ze nu nog lekker trouwens voor andere honden? Tuana wil zoooo graag met andere honden spelen, maar ze mocht de afgelopen weken dus niet. Net kwam ik een boef tegen, ging ze helemaal tegen gillen :mrgreen: Arm meissie

Die tepels heeft ze vanaf dag 1 dat ze loops is. Ze zijn niet supergroot, wel groter als voorheen. Ze zijn tijdens loopsheid ook niet groter geworden.

Ik vond haar tijdens de loopsheid wat pieperig en wat aanhankelijker, nu stuitert ze weer als vanuits en is ze weer de hele oude gekke Tuana :mrgreen: Niet dat ze heeeel anders was tijdens de loopsheid, maar ze was wat slomer, at slecht en kwam steeds bij je zitten piepen. Dat bij je zitten doet ze nu nog steeds, maar zonder te piepen!
swoeky
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door swoeky »

is wel vaker zo dat ze tijdens de loopsheid wat slomer zijn en minder eten. is dus heel normaal.

dat alles groter word is ook normaal, ik heb zo gelachen met de teef van ons toen ze voor de eerste keer loops werd, haar muts was weet ik hoeveel keer zo opgezet, dus ze liep echt met die achterpoten heel erg dom.

schijndracht kan je nog krijgen, hoef je inderdaad niks van te merken. bij de 1ste loopsheid van onze hond hebben we er niks van gemerkt, maar na de 2de zag ik de tepels al groter worden, en ze werden maar niet kleiner. ze werd wat slomer. ze liep te bemoederen over speeltjes waar ze anders nooit naar omkijkt. en naderhand kwam er ook wat vocht uit haar tepels. heb alles waar ze zich over ken bemoederen weg gelegd en er niet teveel aandacht aan geschonken, nu zakt het behoorlijk af.

het kan zijn dat wanneer die van jou schijnzwanger is dat ze om meer aandacht gaat vragen, dit moet je negeren.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”