Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik ben trots!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ik ben trots!

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Volgens mij heb ik het zo slecht nog niet gedaan met Jack. :mrgreen:

Vanochtend had ik even twee broodjes op tafel gelegd om te ontdooien, en vervolgens ga ik even naar de wc. Niemand thuis, dus de deur half open :mrgreen: , zie ik opeens Jack voorbij sluipen met een broodje in zijn bek, ondertussen schuin mijn richting uitkijkend met zo'n blik van 'Je ziet mij niet he?'

Nou ik zag het wel, dus ik brul van FOEI! en Jack loopt snel door. Ik vanaf de wc weer brullen van of hij besodemieterd was en LOS!! Maar goed, het duurde even voor ik van die wc af was en Jack plus broodje waren uit het zicht.

Kom ik even later de huiskamer weer in, zit Jack met het broodje voor zich op de grond, onaangeroerd. Goed he?? Ik heb het broodje maar netjes geruild voor een frolicje, want ik was hartstikke trots. Lossen op afstand, wie had ooit gedacht dat ik hem dat zou kunnen leren. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Niemand die met me meegeniet. :(:

Dochterlief zei ook al: "Jack zat gewoon te wachten tot dat broodje ontdooid was, je denkt toch niet dat hij *luistert* naar je?"

:(:
Hanneke2
Zeer actief

:idea: Ik had dit topic 'Podenco Andaluz' moeten noemen!!

Okee, Jack is een ibi, maar hij steelt pas zo erg sinds dat loederige andaluzje hier is. En 'Podenco Andaluz' staat garant voor 45 pagina's discussie. :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief

Misschien zou ik een weblog moeten beginnen, kan ik ook gewoon tegen mezelf aankletsen over mijn hondjes en de rest van mijn leven. :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

:smile: Ongeduldige muts!! Leuk verhaal!! Hij rook zeker de lucht van de wc af en dat verstoorde in die mate zijn eetlust dat ie dacht :kotz: :mrgreen: Maar lossen op afstand! Ja hoor!! :ok: :smile2:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Hanneke2
Zeer actief

Eline* schreef::smile: Ongeduldige muts!! Leuk verhaal!! Hij rook zeker de lucht van de wc af en dat verstoorde in die mate zijn eetlust dat ie dacht :kotz: :mrgreen: Maar lossen op afstand! Ja hoor!! :ok: :smile2:
Wat nou lucht? Ik ruik naar bloemetjes! :mrgreen:

En ja he, da's lossen op afstand he? Knap he?? :mrgreen:

Laat mij nou lekker in die waan!

Ik ben Lilo trouwens nu 'BLIJF!' aan het leren, en dat gaat ook al zo goed! Okee, in onderling overleg hebben we besloten dat het commando betekent "BLIJF BIJ MIJ!", zodat Lilo me de hele kamer door volgt en dan steeds weer netjes voor me gaat zitten, maar we zijn hartstikke goed bezig. :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief

assiejaja schreef::smile: :smile: :smile:
Dat je tegen jezelf praat is zo mogelijk nog leuker dan een podenco die op afstand zou lossen!! :smile2:
Hallo Hanneke.. spanjaard.. eten... niemand die hem ziet.. :denken:
Jullie nemen me gewoon niet serieus. :pffff: Wacht maar tot ik wedstrijden ga winnen met mijn honden. :pffff: :pffff:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:
assiejaja schreef::smile: :smile: :smile:
Dat je tegen jezelf praat is zo mogelijk nog leuker dan een podenco die op afstand zou lossen!! :smile2:
Hallo Hanneke.. spanjaard.. eten... niemand die hem ziet.. :denken:
Jullie nemen me gewoon niet serieus. :pffff: Wacht maar tot ik wedstrijden ga winnen met mijn honden. :pffff: :pffff:
Ja, de Miss Lukking verkiezing! :smile:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef: Ik ben Lilo trouwens nu 'BLIJF!' aan het leren, en dat gaat ook al zo goed! Okee, in onderling overleg hebben we besloten dat het commando betekent "BLIJF BIJ MIJ!", zodat Lilo me de hele kamer door volgt en dan steeds weer netjes voor me gaat zitten, maar we zijn hartstikke goed bezig. :mrgreen:
Jah! :ok: Zo heb ik dat met Kiki ook gedaan! Werkt goed hè? :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Eline* schreef:
Hanneke2 schreef: Ik ben Lilo trouwens nu 'BLIJF!' aan het leren, en dat gaat ook al zo goed! Okee, in onderling overleg hebben we besloten dat het commando betekent "BLIJF BIJ MIJ!", zodat Lilo me de hele kamer door volgt en dan steeds weer netjes voor me gaat zitten, maar we zijn hartstikke goed bezig. :mrgreen:
Oh.

Eh... ja, jij hoeft het commando niet eens meer te geven, zag ik. Of zeg je gewoon alsmaar stiekum zachtjes 'PLAK!' ? :mrgreen: :mrgreen:

Nee, effe serieus, ik zou wel willen dat Lilo wat meer 'plakte'. Kiki overdrijft het een beetje :mrgreen: , maar het is wel heel lekker veilig, zo'n hond die jou als het middelpunt van het universum ziet.

Bij Lilo gaat het wel vooruit, trouwens. Vooral als ik haar een beetje negeer terwijl ik met mensen aan het praten ben komt ze om de haverklap even naast me staan, en als ik een stukje verder weg loop staat ze meteen weer bij me. Een Kiki zal het niet worden, maar er zit vooruitgang in!
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Goed zo Hanneke! :ok: Een plakker als Kiki is echt zo vreselijk makkelijk! Het zou voor jou inderdaad ook heel fijn zijn als Lilo zich net even meer op jou zou gaan richten. Maar het komt wel! Er was voor haar wel erg veel om aan te wennen! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Hanneke2 schreef:Niemand die met me meegeniet. :(:

Dochterlief zei ook al: "Jack zat gewoon te wachten tot dat broodje ontdooid was, je denkt toch niet dat hij *luistert* naar je?"

En smaakte het broodje daarna nog :mrgreen:

Anne
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

starfleet schreef:

Anne
Ja, daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. :wink:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Leuk verhaal
Hanneke2 schreef:Misschien zou ik een weblog moeten beginnen, kan ik ook gewoon tegen mezelf aankletsen over mijn hondjes en de rest van mijn leven. :mrgreen:
Maar hoe bedoel je..aandacht te kort??? :denken: :denken:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wat knap van je dat je Jack dat heb kunnen aanleren zeg :mrgreen:

Jacqueline
Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Hanneke2 schreef:
Eline* schreef:
Oh.

Eh... ja, jij hoeft het commando niet eens meer te geven, zag ik. Of zeg je gewoon alsmaar stiekum zachtjes 'PLAK!' ? :mrgreen: :mrgreen:

Nee, effe serieus, ik zou wel willen dat Lilo wat meer 'plakte'. Kiki overdrijft het een beetje :mrgreen: , maar het is wel heel lekker veilig, zo'n hond die jou als het middelpunt van het universum ziet.

Bij Lilo gaat het wel vooruit, trouwens. Vooral als ik haar een beetje negeer terwijl ik met mensen aan het praten ben komt ze om de haverklap even naast me staan, en als ik een stukje verder weg loop staat ze meteen weer bij me. Een Kiki zal het niet worden, maar er zit vooruitgang in!
Kunnen jullie effe met zn tweeën hierheen komen, ik heb hier TWEE puberende niet-luisterende soort van podenco's zitten.

Plak???? Blijf?????
Het enige wat ze af en toe nog willen doen is *zit* maar ook niet te lang he??
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Hanneke2
Zeer actief

Eukalipta schreef: Kunnen jullie effe met zn tweeën hierheen komen, ik heb hier TWEE puberende niet-luisterende soort van podenco's zitten.

Plak???? Blijf?????
Het enige wat ze af en toe nog willen doen is *zit* maar ook niet te lang he??
Haha, nou van mij kan je weinig leren hoor. Jack luistert best goed, maar dat is meer zijn vriendelijke karakter dan mijn opvoeding :mrgreen: , en dat oefenen met 'BLIJF' met Lilo is een soort komische act. :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief

baloe2004 schreef:
starfleet schreef:

Anne
Ja, daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. :wink:
Broodje heb ik weggegooid. Op de een of andere manier leek me dat pedagogisch meer verantwoord dan het alsnog aan Jack geven, en ik blief geen broodjes die op de grond hebben gelegen. :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief

Um, we zijn een tijdje verder, en we zijn ook een hele appeltaart, een paar boterhammen en een zak hondensnacks verder. :roll:

Jack pikte vroeger *nooit* iets! (Nou ja, heel vroeger wel, en uiteraard dingen die op ooghoogte gehouden worden, maar niet allerlei dingen van het aanrecht!)
Vooral die appeltaart was triest. Dochterlief had hem gebakken, en Jack heeft erna niet eens hoeven kotsen ofzo. :roll:

Iemand handige tips? Ja, alles wegzetten, dat snap ik. Maar valt dit ook weer af te leren? Ik heb al zitten denken aan iets wat veel herrie maakt op scherp zetten zodat hij zich het apelazerus schrikt als hij iets van het aanrecht af wil jatten, maar dat kan ik Lilo niet aandoen (die staat er hoogstwaarschijnlijk vrolijk naast als Jack voor proviand zorgt).

Iemand een idee?
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hanneke2 schreef:Um, we zijn een tijdje verder, en we zijn ook een hele appeltaart, een paar boterhammen en een zak hondensnacks verder. :roll:

Jack pikte vroeger *nooit* iets! (Nou ja, heel vroeger wel, en uiteraard dingen die op ooghoogte gehouden worden, maar niet allerlei dingen van het aanrecht!)
Vooral die appeltaart was triest. Dochterlief had hem gebakken, en Jack heeft erna niet eens hoeven kotsen ofzo. :roll:

Iemand handige tips? Ja, alles wegzetten, dat snap ik. Maar valt dit ook weer af te leren? Ik heb al zitten denken aan iets wat veel herrie maakt op scherp zetten zodat hij zich het apelazerus schrikt als hij iets van het aanrecht af wil jatten, maar dat kan ik Lilo niet aandoen (die staat er hoogstwaarschijnlijk vrolijk naast als Jack voor proviand zorgt).

Iemand een idee?
ja gewoon alles wegzetten, waarom zou het jou met je podenco's beter vergaan dan mij :pffff: podenco's, althans de echte horen te stelen, dat is onderdeel van hun karakter, dat je dat nog niet weet verbaast me, een podenco die niet steelt is geen podenco :wink:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

zo knap vind ik het niet, kan ik met Spok ook :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”