Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
janken en trekken als hij een hond ziet
Moderator: moderatorteam
-
marietcoolsma
janken en trekken als hij een hond ziet
Hallo,
Boy is een schat van een hond en hij is bij mij sinds 20-10-05. Hij komt uit een asiel. Hij luistert héél goed, kon al meteen loslopen. Gaat nooit ver weg, komt steeds terug.
Wel is er een probleem: als hij aan de riem loopt en hij ziet een hond in de verte jankt hij de hele straat bij elkaar en trekt enorm.
Een hondenschool raadde mij een halti aan, maar na zoveel horen dat honden zich lostrekken durf ik dat niet aan.
Heb geprobeerd hem te laten zitten, maar dat werkt niet. Hij heeft maar één ding in zijn hoofd: naar die hond toe!
Hij doet ze niets, wil met iedere hond spelen. Als hij losloopt gaat hij erop af en snuffelt en komt dan terug, dan is er niets aan de hand. Ook als hij maar even kan snuffelen als hij aan de lijn is gaat het goed.
Kan iemand Boy, en mij, helpen?
groetjes,
Boy en Mariet
Boy is een schat van een hond en hij is bij mij sinds 20-10-05. Hij komt uit een asiel. Hij luistert héél goed, kon al meteen loslopen. Gaat nooit ver weg, komt steeds terug.
Wel is er een probleem: als hij aan de riem loopt en hij ziet een hond in de verte jankt hij de hele straat bij elkaar en trekt enorm.
Een hondenschool raadde mij een halti aan, maar na zoveel horen dat honden zich lostrekken durf ik dat niet aan.
Heb geprobeerd hem te laten zitten, maar dat werkt niet. Hij heeft maar één ding in zijn hoofd: naar die hond toe!
Hij doet ze niets, wil met iedere hond spelen. Als hij losloopt gaat hij erop af en snuffelt en komt dan terug, dan is er niets aan de hand. Ook als hij maar even kan snuffelen als hij aan de lijn is gaat het goed.
Kan iemand Boy, en mij, helpen?
groetjes,
Boy en Mariet
- Rossi
- Zeer actief
-
jidde
Afleiden zou ik zeggen
Tuana (7 maanden) heeft dat namelijk ook. Ze wil erg graag naar alle honden toe. Alleen dat kan niet altijd (loops). Als ze een andere hond ziet, ga ik er niet altijd heen. Niet alle hondjes zijn lief
Dan lijdt ik haar af. vaak is het spelen met de riem, aangezien die ik altijd bij me heb en een speeltje niet
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Ik ga met het advies van Martijn mee. Ameno doet het ook maar wel in mindere mate dan jouw hond zo te horen. Ik ben blij dat ze zo vrolijk richting andere honden is. Maar als ik zeg dat we doorlopen dan reageert ze daar wel op. Misschien kun je dat wel oefenen?
Even laten trekken en piepen en dan doorlopen, dus lokken met iets lekkers of een speeltje.
Even laten trekken en piepen en dan doorlopen, dus lokken met iets lekkers of een speeltje.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Maar ook af en toe gewoon wel gezellig samen op die andere hond afgaan! Da's toch leuk? Even praatje maken, wederzijds hondjes aaien, koekje en weer verder lopen op weg naar nieuwe avonturen.pooh schreef:Ik ga met het advies van Martijn mee. Ameno doet het ook maar wel in mindere mate dan jouw hond zo te horen. Ik ben blij dat ze zo vrolijk richting andere honden is. Maar als ik zeg dat we doorlopen dan reageert ze daar wel op. Misschien kun je dat wel oefenen?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
marietcoolsma
Hallo,
allemaal bedankt voor de antwoorden!
Ik ben, denk ik, niet helemaal duidelijk geweest:
Boy mag met alle honden spelen, dat is goed voor hem en héél leuk.
Het is fijn dat hij zo graag wil spelen.
Wij lopen dan ook een paar keer per dag, iedere keer vlug een uur, op een losloopgebied, waar hij iedere hond begroet en speelt met wie hij wil!
Het is alleen als hij aan de riem loopt, écht niet los kan. Hij jankt de hele straat bij elkaar en trekt vreselijk, zodat ik hem nauwelijks kan houden.
Er zijn tips bij die we al uitprobeerden. We gaan ze allemaal proberen.
Hij mag ook iedere hond begroeten. Hij jankt zo erg dat de mensen denken dat ik hem mishandel en mij beschuldigend aankijken, maar ik doe hem niets.
groetjes,
Boy en Mariet
allemaal bedankt voor de antwoorden!
Ik ben, denk ik, niet helemaal duidelijk geweest:
Boy mag met alle honden spelen, dat is goed voor hem en héél leuk.
Het is fijn dat hij zo graag wil spelen.
Wij lopen dan ook een paar keer per dag, iedere keer vlug een uur, op een losloopgebied, waar hij iedere hond begroet en speelt met wie hij wil!
Het is alleen als hij aan de riem loopt, écht niet los kan. Hij jankt de hele straat bij elkaar en trekt vreselijk, zodat ik hem nauwelijks kan houden.
Er zijn tips bij die we al uitprobeerden. We gaan ze allemaal proberen.
Hij mag ook iedere hond begroeten. Hij jankt zo erg dat de mensen denken dat ik hem mishandel en mij beschuldigend aankijken, maar ik doe hem niets.
groetjes,
Boy en Mariet
-
marietcoolsma
Ik vergeet te vertellen dat Boy, overal waar dat kan/mag losloopt en vrij naar alle honden toe kan gaan.
Als we dan weggaan gaat hij zonder morren mee, zelfs als hij in spel is met andere honden. Het is gewoon een schitterend beest en luistert té gek goed!
Het is gewoon een schat!!!!!!
Ook aan de riem mag hij natuurlijk bij de honden, maar dat kan niet bij iedere hond. En dan is het prijs.
hoe krijgen jullie hier een foto in? dan kunnen jullie zien over wie we het hebben.
Boy en Mariet[/img]
Als we dan weggaan gaat hij zonder morren mee, zelfs als hij in spel is met andere honden. Het is gewoon een schitterend beest en luistert té gek goed!
Het is gewoon een schat!!!!!!
Ook aan de riem mag hij natuurlijk bij de honden, maar dat kan niet bij iedere hond. En dan is het prijs.
hoe krijgen jullie hier een foto in? dan kunnen jullie zien over wie we het hebben.
Boy en Mariet[/img]