Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Abel moet vetter worden!
Moderator: moderatorteam
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Abel moet vetter worden!
En Carnibest en Farmfood helpen niet echt, hij is hier nu bijna twee maanden maar naar mijn idee nog net zo mager als toen hij hier kwam. Nu heb ik begrepen dat Cavom een vette brok is, zou het helpen als ik hem daarop zet?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
- Joyce
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Cavom/Prins/ Barca kan, zijn allemaal geperste brokken die aanzetten.
Wat je ook kan doen is hem (tijdelijk) 3x per dag voeren en dan wat meer dan de aangegeven portie en/of koolhydraten (restje droge macaroni o.i.d.) extra geven. Wat extra schapenvet wil soms ook nog wel eens helpen.
Wat je ook kan doen is hem (tijdelijk) 3x per dag voeren en dan wat meer dan de aangegeven portie en/of koolhydraten (restje droge macaroni o.i.d.) extra geven. Wat extra schapenvet wil soms ook nog wel eens helpen.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- starfleet
- Erelid
- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Mijn ervaring is dat Barca (vergelijkbaar met Cavom en Prins)eerder aanzet dan macaroni 

Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
Als je CB met Cavom blijft geven zou ik niet teveel graan ernaast gaan geven. Heeft totaal geen functie en zit al volop in de brok. Macaroni e.d. zou ik dan ook laten schieten, levert vaak alleen maar verteringsproblemen en stofwisselingsreacties op. Extra aanzetters zijn verse runderpens/lamspens (gecombineerd met groentemix) en vette vis. Veel succes hoor.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Kom ik weer hoor, maar laat hem lekker zo. Veel en echt goed eten en hoe de hond er dan uitziet is altijd ok mits hij gezond is.
Ik zou hooguit meer vlees gaan geven maar niet overstappen op vette brokken of op een andere manier een heftige vetshot gaan geven.
Hij rent elke dag met de jonge honden, is meen ik 11 jaar en dus gaat het juist uitstekend met hem
Hoe schraler hoe beter zijn botten hem zullen dragen en hoe minders snel hij last krijgt. Jij houdt hem niet schraal dus de voedingsstoffen krijgt hij allemaal ruim binnen.
Ik zou hooguit meer vlees gaan geven maar niet overstappen op vette brokken of op een andere manier een heftige vetshot gaan geven.
Hij rent elke dag met de jonge honden, is meen ik 11 jaar en dus gaat het juist uitstekend met hem

- Roelfien
- Zeer actief
Ik ga met Marc mee. Hoe minder een oude hond te dragen heeft, des te langer houdt ie het vol. Uit het verhaal begrijp ik dat ie energiek is. Een hond die ondervoed is, is niet energiek. Dus maak je geen zorgen over mager zijn. Is voor een oudere hond juist goed.
Tenzij hij echt te mager is, dus totaal ingevallen op zijn kont en schouders.
Dan zou ik doen wat Golden Stanley schreef.
Volle yoghurt werkt dan ook goed.
Tenzij hij echt te mager is, dus totaal ingevallen op zijn kont en schouders.
Dan zou ik doen wat Golden Stanley schreef.
Volle yoghurt werkt dan ook goed.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
- Zeer actief
- Joyce
- Zeer actief
Maar je hebt mager en je hebt mager en ik vind Abel nu echt te mager, je voelt niet alleen z'n ribben, je ziet ze ook echt en z'n heupen en middel zijn echt ingevallen, zal proberen er morgen een foto van te maken. Ik ben dus ook bang dat hij het in de winter te koud gaat krijgen. Op zich is hij wel energiek, maar na een uurtje rennen heeft hij het ook wel echt gehad. Of hij alle voedingsstoffen binnenhoudt... af en toe heeft hij nog wel diarree, maar z'n lichaampje is al dat goede eten ook niet gewend natuurlijk. Er hoeft ook geen 10 kilo aan hoor, maar met een paar kilo zou ik al heel blij zijn.
- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Probeer gewoon in de middag wat extra's te geven zoals koolvis met wat droog brood erdoorheen, een hond kun je wel vet maken maken maar wat heeft dat vet voor nut??Voor mensen heeft vet ook geen nut op het lichaam, je kan dan beter spiermassa opbouwen bij je hond en dan gewoon dus extra eiwitten geven zoals koolvis en evt wat brood, maar niet gaan vetmesten, dat heeft totaal geen nut.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Misschien heb je het al gedaan, maar is hij al een keer ontwormd?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- stefanie
- Zeer actief
Inderdaad! Ik houd ook van slanke honden maar Abel is echt erg mager.estelle schreef:Afgelopen weekend heb ik met Joyce en haar honden gewandeld en Abel is echt TE mager. En dat zeg ik dus vrijwel nooit omdat ik ook een hond liever iets te mager zie als ook maar een gram te dik maar Abel is echt te mager, alles steekt uit dat kan niet goed zijn.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Joyce
- Zeer actief
Ja, Wil! Dat zeker, hij krijgt veel meer beweging. Zou ik hem dan gewoon meer Farmfood moeten geven? Hij krijgt nu al 1,5 x zoveel als Molli en nog steeds wil het maar niet. Daarnaast stop ik hem ook heel vaak wat extra's toe, maar echt zoden aan de dijk zet het nog niet.Wil de hond schreef:Ik denk ook dat wat Abel in Kimba in een maand liep hij nu in één dag loopt, zou dat ook niet mee kunnen spelen.
Eline, nee ik heb hem nog niet ontwormd sinds hij hier was en heb net even poep gecontroleerd kan zo niks vinden. Hij is toch voordat hij vertrok ook ontwormd, of zou dat zo snel gaan?
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Joyce
- Zeer actief
Oke, gaan we dat even doen! Kan ie meteen op de weegschaal bij de dierenarts. Dom, ik dacht altijd dat honden ontwormd moesten worden voordat ze de grens over mochten.Wil de hond schreef:Nou, ik heb hem niet ontwormd, hij is rechtstreeks vanuit Kimba op transport gezet, en ik denk niet dat ze hem in Kimba ontwormd hebben voor zijn vertrek.
Wormen zie je normaal gesproken niet in de ontlasting trouwens.
Lijkt me op zich dus niet verkeerd om hem eens te ontwormen, je weet maar nooit.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Nee, dat controleren ze niet bij de douane!Chatterbox schreef:Oke, gaan we dat even doen! Kan ie meteen op de weegschaal bij de dierenarts. Dom, ik dacht altijd dat honden ontwormd moesten worden voordat ze de grens over mochten.Wil de hond schreef:Nou, ik heb hem niet ontwormd, hij is rechtstreeks vanuit Kimba op transport gezet, en ik denk niet dat ze hem in Kimba ontwormd hebben voor zijn vertrek.
Wormen zie je normaal gesproken niet in de ontlasting trouwens.
Lijkt me op zich dus niet verkeerd om hem eens te ontwormen, je weet maar nooit.

Ik zou dat dus inderdaad eerst doen, wie weet wat het oplevert!

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
Daarnaast zou ik hem dan vlees gaan geven om de voedingsstoffen te maximaliseren en ook te zorgen dat hij ze optimaal kan opnemen. Niet nog meer brokken zou ik zeggen want dat kan niet goed zijn.
Ik zou eerder 4 rodischijven compleet toevoegen en dat dan verspreid naast zijn normale eten geven.
Spieren bouw je toch op door hoogwaardige eiwitten te eten, kip, vis en spiervlees bv.
Ik zou eerder 4 rodischijven compleet toevoegen en dat dan verspreid naast zijn normale eten geven.
Spieren bouw je toch op door hoogwaardige eiwitten te eten, kip, vis en spiervlees bv.

-
- Zeer actief
Je kan ook satinballs proberen (als hij na het ontwormen niet aankomt)
Hier staat het recept:
http://www.barfplaats.nl/yabbse/index.p ... #msg375374
Hier staat het recept:
http://www.barfplaats.nl/yabbse/index.p ... #msg375374