Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Politiehonden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

TomTom
Vaste gebruiker

Politiehonden

Ongelezen bericht door TomTom »

Zie dit artikel:
Politiehonden met camera's uitgerust.

Wanneer het te gevaarlijk wordt voor de politieagenten worden honden met camera's op schietende criminelen afgestuurd. Is hier nu sprake van dierenmishandeling. Het is nu wachten op de eerste 'camera-hond' die wordt doodgeschoten :boos:

Of is het juist goed dat honden worden ingezet wanneer het te gevaarlijk wordt voor mensen? De honden hebben er niet zelf voor gekozen om in de vuurlinie te werken.

Ik vind het te ver gaan, hoe denken jullie hierover?
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Ik vind sowieso politiehonden niet kunnen, behalve dan voor het opsporen van drugs. Zeker politiepaarden vind ik niet kunnen.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Hm, ik weet niet hoor. Klopt dat bericht wel? Je kunt een hond toch niet op afstand besturen ofzo? Voor zover ik weet, zijn er robots met camera.

Ik zal het morgen wel even navragen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

johan1969 schreef:Ik vind sowieso politiehonden niet kunnen, behalve dan voor het opsporen van drugs. Zeker politiepaarden vind ik niet kunnen.
Waarom niet? Honden en paarden worden al eeuwenlang gebruikt voor allerlei zaken. Hebben we nu ineens bedacht dat ze alleen maar huisdier mogen zijn? Trouwens, huisdieren zijn ook bedacht voor ons mensen. Daar hebben honden ook nooit om gevraagd.

Mag springen met paarden ook niet meer omdat paarden hier niet voor gekozen hebben? Ik zit maar wat te babbelen hoor, om te bedenken wat je er op tegen kunt hebben.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

johan1969 schreef:Ik vind sowieso politiehonden niet kunnen, behalve dan voor het opsporen van drugs. Zeker politiepaarden vind ik niet kunnen.
Ik denk dat die politie honden een veel fijner en beter leven hebben als veel huishonden. Die honden zijn daar op gefokt en die mogen t werk doen waarvoor ze gefokt zijn. Beter kan toch niet?? :wink:
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Politiehonden zijn gewoon onmisbaar, ze vullen het werk aan waar het voor de mens ophoud.
Ze hebben er idd niet zelf om gevraagd, maar net als de vorige reacties zijn, huishonden hebben er ook niet om gevraagd.
En of het nu een camerahond is of een hond die dus puur op het pakwerk gericht is.
Er zitten aan beide altijd risico,s voor de hond.
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Er zitten idd risico's aan maar de hond mag werken en dat doen deze honden met veel plezier. Ze worden er op gefokt.

Voor paarden vind ik het soms wel erg zielig. Voornamelijk omdat een paard van nature een vluchtdier is. Dat is een hond niet.
En dan heb ik het natuurlijk vooral over de paarden die ingezet worden tijdens rellen enz. Ik kan me niet voorstellen dat een paard hier plezier in heeft. Toch begrijp ik dat ze nodig zijn en vind ze in dat opzicht een goed middel. De meeste mensen zijn toch wel bang voor zo'n groot paard.
sacajawea
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sacajawea »

ik weet dat ze honden in gezet hebben in de 1e en 2de wereldoorlog om boodschappen te verzenden, naar de andere kant en mijnen op te sporen { in het water gebruiken ze nu de dolfijnen }

en in vietnam, wil je eigenlijk helemaal niet weten waar honden voor gebruikt werden :jank: bijna alle burgers { america } die een beetje goed hond hadden werden toen in beslag genomen, om in vietnam dienst te doen, erg genoeg, mochten de honden niet meer mee terug, toen alles over was, { volgens de regeiring waren ze besmet } dus moesten er duizende honden worden dood geschoten, die van niets wisten, en gehecht waren aan de militair{ en } die met deze honden werkte, op nacht missie`s of overdag waar veel vietcongs zatten.

ik heb er al veel films van gezien, of boeken over gelezen, elke keer dat ik het zie of lees dan blijf je je afvragen WAAROM, ook heel veel soldaten waren er toen op tegen dat de honden bleven, er zijn er toen wel wat terug gesmokkeld, maar dat is 1 op de tig, andere honden hadden het "geluk "dat ze aan de vietnameze over gedragen werden, maar dat was ook maar weinig,

ik hoop dat ik het niet hoef mee te maken, op zo`n manier je hond kwijt raken, onder het mom van "het is voor het vaderland !!!" denk dat ik hem dan zelf wel ga halen, alles doen om mijn hond weer terug te krijgen

maar ik denk dat ik hem eerst heel goed ga verstoppen :smile:
Afbeelding

mensen blaffen, honden communiceren

groetjes van RANDY-RUNO-RINGO
Sacajawea
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

sacajawea schreef:en in vietnam, wil je eigenlijk helemaal niet weten waar honden voor gebruikt werden :jank: bijna alle burgers { america } die een beetje goed hond hadden werden toen in beslag genomen, om in vietnam dienst te doen, erg genoeg, mochten de honden niet meer mee terug, toen alles over was, { volgens de regeiring waren ze besmet } dus moesten er duizende honden worden dood geschoten, die van niets wisten, en gehecht waren aan de militair{ en } die met deze honden werkte, op nacht missie`s of overdag waar veel vietcongs zatten.
Dat de honden niet mee terug mochten klopt, maar veel honden zijn overgedragen aan het Vietnamese leger en hebben daar hun werk verder gedaan :wink:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Dat politiehonden gelukkig zijn omdat ze het werk doen waarvoor ze gefokt zijn, vind ik onzin. Hetzelfde kan je van pitbulls zeggen, en pitbullgevechten zijn nu ook geen leuke bedoening.

Politiehonden die geschopt worden bij een betoging, stenen tegen hun hoofd krijgen, dat zijn allemaal zaken waar ze niet om gevraagd hebben.

En wat gebeurt er met de would-be politiehonden die niet slagen voor hun examen, maar wel te scherp zijn om in een gezin te plaatsen ?
Zoek stok!
Zeer actief

johan1969 schreef:Dat politiehonden gelukkig zijn omdat ze het werk doen waarvoor ze gefokt zijn, vind ik onzin. Hetzelfde kan je van pitbulls zeggen, en pitbullgevechten zijn nu ook geen leuke bedoening.

Politiehonden die geschopt worden bij een betoging, stenen tegen hun hoofd krijgen, dat zijn allemaal zaken waar ze niet om gevraagd hebben.

En wat gebeurt er met de would-be politiehonden die niet slagen voor hun examen, maar wel te scherp zijn om in een gezin te plaatsen ?
Nee daar hebben ze niet om gevraagd. De mensen (agenten) die een steen op hun kop krijgen trouwens ook niet. Het geluk halen de honden niet uit het feit dat ze stenen op hun kop krijgen, maar uit het feit dat ze 'werken met de baas'.

Dat surveillance politiehonden niet in een gezin zouden kunnen, is achterhaald. Inmiddels zijn de meeste surveillance politiehonden heel sociaal, behalve als ze een commando krijgen om aan te vallen. Ze leven ook gewoon in het gezin met de baas. Als ze te oud zijn, gaan ze naar een ander gezin.

Wat er met would be surveillance politiehonden gebeurt weet ik niet. Ik neem dat je honden bedoelt die opgeleid zijn door mensen buiten de politie en aangeboden worden aan de politie? Ja, dan is er altijd een gerede kans dat ze afgewezen worden, dus daar moet je als 'trainer' rekening mee houden. Dit geldt overigens ook voor honden die door mensen buiten de politie getraind worden als speurhond. Maar ik begrijp dat jouw bezwaren vooral gericht zijn tegen surveillance politiehonden?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Politiemannen hebben wel gekozen voor dat beroep, en politiehonden NIET, da's het verschil.

En ja, ik bedoel die honden die door amateurs gefokt en afgericht worden voor politiehond en scherp gemaakt en niet slagen.
Zoek stok!
Zeer actief

johan1969 schreef:Politiemannen hebben wel gekozen voor dat beroep, en politiehonden NIET, da's het verschil.
Ik snapte al dat je dat bedoelde. Maar dat is nou juist het verschil tussen mensen en dieren. Ook weer niet helemaal waar, want mensen hebben buiten het rijke westen ook vaak geen keuze. Maar goed, ik zal niet te veel afdwalen.

Denk jij dat Bram ervoor gekozen heeft om bij mij te wonen? Nee, dat heeft niemand hem gevraagd. En toch maken we er het beste van. Het feit dat een dier geen keuze heeft, maakt het niet per definitie zielig. Als Bram een vrije keuze had gehad, was hij vast de baas in huis. Maar is hij ongelukkig omdat hij dat niet is? Ik hoop het niet!

Jij bepaalt blijkbaar voor een hond wat wel en niet zielig is en redeneert daarbij vanuit jezelf. Heb je weleens een surveillance politiehond gezien of gesproken met een hondenbegeleider? De surveillance honden die ik zie, maken op mij geen ongelukkige indruk, in tegendeel zelfs. Ja, Bram zou wel ongelukkig worden als hij in een voetbalrel terecht kwam. Maar hij is er dan ook niet op getraind en gewend om 'huishond' te zijn. De surveillancehonden zouden ongelukkig worden als ze ineens de hele dag met mij op de bank moeten zitten.

Nog even voor de duidelijkheid: er worden alleen honden gekozen die geschikt zijn voor het werk. Er zit dus 'aanleg' in de aard van het beestje.
johan1969 schreef: En ja, ik bedoel die honden die door amateurs gefokt en afgericht worden voor politiehond en scherp gemaakt en niet slagen.
Ik snap niet zo goed wat je wilt met je laatste opmerking. Je vindt het zielig dat die honden afgewezen worden en wat er dan met ze gebeurt? Maar dat zegt toch niks over politiehonden en of dat wel of niet juist is? Dat zegt iets over mensen die met trainen bezig zijn.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
FOXy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door FOXy »

Politiehonden worden inderdaad geselecteerd op aanleg en worden zo goed getraind dat alleen de honden die er ook daadwerkelijk plezier aan beleven, door gaan.
Ik weet van de drugshonden dat ze maar een paar uurtjes werken, max. 2 dacht ik, omdat ze anders te moe worden maar ook omdat anders het plezier in het werk verdwijnt. Ik heb ze op video gezien en je ziet duidelijk dat de hond het echt met heel veel plzier doet!!
En je ziet heel duidelijk de liefdevolle band die de baas heeft met deze hond.

Er is zelfs 1 hond in Nederland, die zo goed is dat hij ten alle tijde per helikopter thuis opgehaald kan worden om ergens op lokatie explosieven te zoeken.
cool he? Een echte super-dog! Ik heb enorm veel respect voor deze honden, maar ook voor blindengeleiden-honden. Super vindt ik ze!!
Groetjessssssssss FOXy
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

johan1969 schreef:Dat politiehonden gelukkig zijn omdat ze het werk doen waarvoor ze gefokt zijn, vind ik onzin. Hetzelfde kan je van pitbulls zeggen, en pitbullgevechten zijn nu ook geen leuke bedoening.

Nee voor de mens niet nee, maar denk jij dan dat een pitbull het erg vind om te vechten?
De meeste rassen waar nu of heel vroeger mee gevochten werd zien dat vechten echt niet als iets ergs hoor, hij vervelend dat ook mag klinken het is wel een feit. :wink:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Angel-eyes schreef:

Nee voor de mens niet nee, maar denk jij dan dat een pitbull het erg vind om te vechten?
De meeste rassen waar nu of heel vroeger mee gevochten werd zien dat vechten echt niet als iets ergs hoor, hij vervelend dat ook mag klinken het is wel een feit. :wink:
Ze zulen vechten, maar of ze het leuk vinden ... hoe zou je het kunnen weten ?

Kan me iig niet voorstellen dat een hond het leuk vindt gewond, zwaar gewond, of aan gort gebeten te zijn. Ook een pitbull niet.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoek stok! schreef:Dat surveillance politiehonden niet in een gezin zouden kunnen, is achterhaald. Inmiddels zijn de meeste surveillance politiehonden heel sociaal, behalve als ze een commando krijgen om aan te vallen. Ze leven ook gewoon in het gezin met de baas. Als ze te oud zijn, gaan ze naar een ander gezin.

?
Ik denk dat je hier toch wel een foutje maakt en niet helemaal begrijpt van wat voor kaliber de meeste honden zijn die voor diensthond in aanmerking komen.
Ja bij mensen die weten wat ze in huis hebben zijn dit over het algemeen genomen leuke sociale honden die op het oog ook prima huishondjes zouden kunnen zijn.
Vergeet echter niet dat wanneer diezelfde hond bij iemand komt die ook maar ietsje minder sterk in de schoenen staat deze hond behoorlijk het heft in eigen hand gaat nemen en zich er niet van weerhoudt een partijtje te gaan knokken met de baas omdat die hem van de bank wil sturen.....

Herders gefokt voor dit soort doeleinden ga je gewoon niet plaatsen bij onwetende mensen die een leuke herder zoeken voor in huis.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ohja en laten we ook niet weer net gaan doen alsof dat trainen van dezae honden allemaal op een zo'n enorm geweldige manier gebeurt.
Uiteraard zijn er vast genoeg africhters die dit wel op een normale manier kunnen maar wat ik gezien heb daar staan de tranen nog steeds van in mijn ogen.
Rob*
Zeer actief

Zoie schreef:
Angel-eyes schreef:

Ze zulen vechten, maar of ze het leuk vinden ... hoe zou je het kunnen weten ?

Kan me iig niet voorstellen dat een hond het leuk vindt gewond, zwaar gewond, of aan gort gebeten te zijn. Ook een pitbull niet.

Een pitbull wil gewoon vechten, voor hun is dat iets natuurlijks wat ze maar al te graag willen, een pitbull ziet het gevecht niet zoals wij mensen, alhoewel er ook zat mensen zijn die ook graag van knokken houden, en tuurlijk vind die pit het niet leuk dat de andere hond hem pakt, want hij wil net zo goed winnen.
Zoals er bepaalde werkhonden zijn die bepaalde taken echt dolgraag uitvoeren zo wil een pitbull dolgraag knokken, dat zit er gewoon in gefokt door de vele jaren heen.
In feite is het best logisch, ze zijn erop gefokt.
Dat we het er niet mee eens zijn dat er mensen bewust dieren laten vechten voor hun vermaak is wel riest natuurlijk.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Een pitbull wil inderdaad graag vechten. Een vriend van mij heeft twee felle honden en die hebben nooit geleerd te vechten maar dat zit ze echt in het bloed. Zo nu en dan gebeurd er iets waardoor ze per ongeluk in gevecht raken. Als je ziet hoe voldaan ze dan de wereld inkijken met een dikke kop vol gaten weet je dat de honden zelf graag willen. Dikke tong uit hun bebloede bekken en totaal relaxed en voldaan.

Hij moet die honden dus echt tegen zichzelf beschermen en andere honden al helemaal tegen zijn honden :wink:

Wuilus was geen afgerichte hond, toch was ze in hart en nieren wel een werkhond die echt helemaal zelf bedacht heeft dat ze mij moest beschermen, mensen moest waarschuwen op straat dat zij haar mannetje zou staan bij 1 verkeerde beweging naar mij en een paar keer heeft ze ook daadwerkelijk gebeten. Ze is een man aangevlogen die mij geschopt heeft zonder dat hij doorhad dat die hond in de verte van mij was. Dat was pakwerk en burgerbijten in real life. Mijn ogen vielen uit mijn kop toen ik Wuil aan zag stormen om die man zonder een commando aan zijn armen omlaag te trekken. Toen hij wegrende heeft ze zijn broek afgescheurd en hem flink in zijn benen en rug gebeten. Fantastisch om te zien maar ook hier was het het bloed van de hond en niks aangeleerds of weet ik wat. Puur op basis van haar genen.

Ik denk dus dat een hond graag en hard werkt als hij daarvoor gefokt is. Ikzelf zou er niet mee werken maar alleen mee sporten. Als ik een pitje had hing ik een autoband in de tuin en kocht ik een tredmill, met een herder zou ik voortaan de sport ingaan en niet zoals bij Wuilus alle driften onderdrukken en wegtrainen, dan doe je de hond geen eer aan. :neenee:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

estelle schreef:Ohja en laten we ook niet weer net gaan doen alsof dat trainen van dezae honden allemaal op een zo'n enorm geweldige manier gebeurt.
Uiteraard zijn er vast genoeg africhters die dit wel op een normale manier kunnen maar wat ik gezien heb daar staan de tranen nog steeds van in mijn ogen.

Vertel eens?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

johan1969 schreef:Ik vind sowieso politiehonden niet kunnen,
nee ze doen het ook allemaal tegen hun zin.... :roll:
een hond die iets niet wil, zal het niet (goed) doen dus is niet geschikt!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

johan1969 schreef:Politiemannen hebben wel gekozen voor dat beroep, en politiehonden NIET, da's het verschil.
mijn honden hebben mij ook niet uitgekozen :blah:
En ja, ik bedoel die honden die door amateurs gefokt en afgericht worden voor politiehond en scherp gemaakt en niet slagen.
ja wat is daarmee?
Met mijn honden wordt alleen maar gesport dus ook niet voor het echte werk. Maar ze vinden het fantastisch! Zijn ze dan maar meteen levensgevaarlijk omdat ze op het veld een mens vast hebben?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:Ohja en laten we ook niet weer net gaan doen alsof dat trainen van dezae honden allemaal op een zo'n enorm geweldige manier gebeurt.
gelukkig ben ik dat dus nog nooit tegen gekomen! en ik kom bij veel verenigingen! Ik ontken zeker niet dat het gebeurt maar uitschieters heb je overal.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat je er ook zelf bij bent hoe je je hond gaat trainen. Ik zal nooit van zijn leven een prikband, TT of weet ik wat gebruiken. Dat denk ik ook niet nodig te hebben trouwens. Slaan doe ik al helemaal nooit, wel geef ik corrigerende tikjes als bv een hond van mijn bord wil gaan eten als ik eet, dan is het tets met de rug van mijn hand tegen de snuit en een HEE! Ben jij gek geworden!? Maar dat is dan ook duidelijk, ik heb baknijd :mrgreen: Een hond begrijpt dat en dat tikje is als een snauw. Een klap of schop is domweg een pijnprikkel ter correctie, dat doe ik dus nooit omdat een hond je niet tergt bewust. Hij doet iets niet om mij te zieken, ik ben dan gewoon niet duidelijk of ik doe iets verkeerd omdat de motivatie van de hond te groot is iets verkeerd te doen. Dat is mijn schuld dan in mijn ogen. :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik denk dat je er ook zelf bij bent hoe je je hond gaat trainen. Ik zal nooit van zijn leven een prikband, TT of weet ik wat gebruiken. Dat denk ik ook niet nodig te hebben trouwens. Slaan doe ik al helemaal nooit, wel geef ik corrigerende tikjes als bv een hond van mijn bord wil gaan eten als ik eet, dan is het tets met de rug van mijn hand tegen de snuit en een HEE! Ben jij gek geworden!? Maar dat is dan ook duidelijk, ik heb baknijd :mrgreen: Een hond begrijpt dat en dat tikje is als een snauw. Een klap of schop is domweg een pijnprikkel ter correctie, dat doe ik dus nooit omdat een hond je niet tergt bewust. Hij doet iets niet om mij te zieken, ik ben dan gewoon niet duidelijk of ik doe iets verkeerd omdat de motivatie van de hond te groot is iets verkeerd te doen. Dat is mijn schuld dan in mijn ogen. :ok:
dat is je goed recht, het is jouw hond en jij beslist hoe en wat je doet. Een trainer kan je advieseren en jij beslist uiteindelijk. Ik heb al eerder gezegd, ja ik gebruik indien nodig een prikband of een TT. Een TT heb ik gelukkig nog nooit nodig gehad maar kan het me voorstellen dat ik hem zou gebruiken. Een prikband ja heb ik een tijdje gebruikt. Nu is het niet nodig dus gebruik ik hem niet. Ik gebruik persoonlijk liever een prikband dan een slipketting omdat ik een slipketting eigenlijk nog veel zieliger vind. Schoppen en slaan doe ik niet, ja een corrigerend schopje onder z'n kont indien nodig, maar dat is gewoon op straat en die krijgen al m'n honden als het nodig is, ook m'n huishond.
Maar goed we dwalen een beetje af van het onderwerp geloof ik :mrgreen:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
johan1969 schreef:Ik vind sowieso politiehonden niet kunnen,
nee ze doen het ook allemaal tegen hun zin.... :roll:
een hond die iets niet wil, zal het niet (goed) doen dus is niet geschikt!

De zwarte herder die ik laatst liet zien aan je, is een hond die ook knpv wilde doen, maar was gewoon niet geschikt, maar daarentegen is het een geweldige speurder en vind dat ook heel leuk, veel werkrassen vinden het werk gewoon leuk, anders waren ze er nooit voor gekozen, alleen de een is minder goed dan de ander, maar in feite vinden bijna alle werkhonden het leuk om iets met hun baasje te doen, het gaat hun niet eens om het pakwerk of speuren of behendigheid, nee ze zijn bezig met hun baasje en dat is voor hun de wereld.
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
gelukkig ben ik dat dus nog nooit tegen gekomen! en ik kom bij veel verenigingen! Ik ontken zeker niet dat het gebeurt maar uitschieters heb je overal.

Vertel jij eens wat er dan allemaal gebeurd?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:De zwarte herder die ik laatst liet zien aan je, is een hond die ook knpv wilde doen, maar was gewoon niet geschikt, maar daarentegen is het een geweldige speurder en vind dat ook heel leuk, veel werkrassen vinden het werk gewoon leuk, anders waren ze er nooit voor gekozen, alleen de een is minder goed dan de ander, maar in feite vinden bijna alle werkhonden het leuk om iets met hun baasje te doen, het gaat hun niet eens om het pakwerk of speuren of behendigheid, nee ze zijn bezig met hun baasje en dat is voor hun de wereld.
precies! (het is wel een errug leuk hondje hoor!!! :N: ) Vooral de herder werkt graag voor z'n baas en nee niet alle honden zijn geschikt voor de KNPV daarom hebben ze gelukkig ook andere sporten uitgevonden!
Ik zelf train IPO en dat vind ik ruim voldoende, vind het overigens wel super om naar KNPV te kijken! Maar ook in de IPO heb je honden die het speuren bijvoorbeeld fantastisch doen en het bijten wat minder. Als je dan bij een wat meer recreatievere vereniging zit heb je het daar prima, kun je lekker doen waar je hondje goed in is en wat hij prachtig vind.
Maar een hond die echt niet wil bijten doet het gewoon niet. Die loopt liever naar de auto of blijft gewoon om zich heen kijken van 'wat moet ik hier nou mee'.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:

Vertel jij eens wat er dan allemaal gebeurd?
wat moet ik vertellen? ik zie niet die dingen gelukkig die estelle bedoeld. Maar goed, ik kan alleen oordelen over IPO verengingen bij de KNPV ben ik maar bij een enkele verenging geweest.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”