ik weet dat ze honden in gezet hebben in de 1e en 2de wereldoorlog om boodschappen te verzenden, naar de andere kant en mijnen op te sporen { in het water gebruiken ze nu de dolfijnen }
en in vietnam, wil je eigenlijk helemaal niet weten waar honden voor gebruikt werden

bijna alle burgers { america } die een beetje goed hond hadden werden toen in beslag genomen, om in vietnam dienst te doen, erg genoeg, mochten de honden niet meer mee terug, toen alles over was, { volgens de regeiring waren ze besmet } dus moesten er duizende honden worden dood geschoten, die van niets wisten, en gehecht waren aan de militair{ en } die met deze honden werkte, op nacht missie`s of overdag waar veel vietcongs zatten.
ik heb er al veel films van gezien, of boeken over gelezen, elke keer dat ik het zie of lees dan blijf je je afvragen WAAROM, ook heel veel soldaten waren er toen op tegen dat de honden bleven, er zijn er toen wel wat terug gesmokkeld, maar dat is 1 op de tig, andere honden hadden het "geluk "dat ze aan de vietnameze over gedragen werden, maar dat was ook maar weinig,
ik hoop dat ik het niet hoef mee te maken, op zo`n manier je hond kwijt raken, onder het mom van "het is voor het vaderland !!!" denk dat ik hem dan zelf wel ga halen, alles doen om mijn hond weer terug te krijgen
maar ik denk dat ik hem eerst heel goed ga verstoppen