Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

janken.............

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

nell
geregistreerd lid

janken.............

Ongelezen bericht door nell »

HELP ik word gek van die hond..........
Het gaat om Dana een xing mechelaar, ze jankt bijna altijd word erniet goed van.

ZAl ff wat op noemen waar bij ze jankt, uitlaten, eten,straf,aandacht,in de auto, als ze comando krijgt dus eigenlijk bij alles wat ze doet.
En als ik lief tegen haar praat dan gaat ze compleet uit der dak.

Wie weet wat ik er aan kan doen? :denken:

groetjes nell
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

mijn herder had dat ook heel erg, nu had zij wel het kennelsyndroom en was altijd snel van slag, als we haar te veel aandacht gaven, begon ze ook erg te janken en werd helemaal zenuwachtig, wat ik altijd deed bij haar was, zoveel mogelijk negeren, en dan niet uit straf maar bij het uitlaten niet teveel zeggen, gewoon riem pakken en omdoen, dan werd ze vanzelf weer rustig, als ik op zo'n moment tegen haar ging praten werd het alleen maar erger, ik aaide haar wel, maar dan riep ik haar eerst bij me en dan even aaien en verder niets, ging ik door met knuffelen dan werd ze weer zenuwachtig, dus ik denk dat je het maar het beste kan negeren, en niet teveel op in moet gaan, zo irriteerd het je zelf ook niet.

groetjes
nell
geregistreerd lid

het is bijde piepen en janken..........
nou weet je het is gewoon niet leuk meer als je met de auto weg gaat naar het bos. Je wil zo graag met ze weg en dit verziekt het gewoon.
Voor ons zelf maar ook voor de andere honden.

en electroband zou dat?????( ben erop tegen hoor) maar als dit het laaste red middel is dan zal ik er zeker over denken. :denken:
Mark-fryslan
Zeer actief

Re: janken.............

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

nell schreef:HELP ik word gek van die hond..........
Het gaat om Dana een xing mechelaar, ze jankt bijna altijd word erniet goed van.

ZAl ff wat op noemen waar bij ze jankt, uitlaten, eten,straf,aandacht,in de auto, als ze comando krijgt dus eigenlijk bij alles wat ze doet.

groetjes nell
Ik sluit me bij Inge aan. Zo'n hond heeft een rustige en begripvolle omgeving nodig. Soms is herplaatsen de enige goede optie voor de hond. Helaas is deze boodschap vaak niet wat de mensen willen horen. Maar goed ik kan zo niet beoordelen of dit in jou geval ook zo geld.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Mark-fryslan
Zeer actief

nell schreef: en electroband zou dat?????( ben erop tegen hoor) maar als dit het laaste red middel is dan zal ik er zeker over denken. :denken:
Ik ben er uit, absoluut herplaatsen.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

nell
geregistreerd lid

nou kijk ik ben dol op die hond ............
heb er al eens op herplaatingsite gezet maar er is zo veel aan die hond dat haar profiel ziet er niet best uit best .

Dus er is zo goed als bijna niemand voor haar te vinden. (ja handelaren) dat gebeurt dus echt niet.

ik wil dat ze super goed terecht komt....
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Re: janken.............

Ongelezen bericht door Rataplan »

nell schreef:HELP ik word gek van die hond..........

groetjes nell
Ja sorry maar een mechelaar is niet een hond voor iedereen, je moet er van houden, als zij niet de uitdaging krijgt die ze nodig heeft dan vertaalt dat zich in voor de eigenaar "vervelend" gedrag. Ze worden dan nerveus. Dan kan van alles met banden en stroom en geluid doen het verandert de aard van de hond niet. En mechelaar moet "werken". Punt.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Mark-fryslan
Zeer actief

nell schreef:nou kijk ik ben dol op die hond ............
heb er al eens op herplaatingsite gezet maar er is zo veel aan die hond dat haar profiel ziet er niet best uit best .

Dus er is zo goed als bijna niemand voor haar te vinden. (ja handelaren) dat gebeurt dus echt niet.

ik wil dat ze super goed terecht komt....
Als je echt wil dan kun je een GT langs laten komen en je hond goed laten observeren. Dan krijg je advies hoe je het beste om kunt gaan met jouw hond. Wil je dat je hond goed herplaatst wordt dan kun je terecht bij een stichting als de Stichting Hulp en Herplaatsing Huisdieren.

Maar goed denk er nog maar eens goed over na. Probeer te denken wat het beste is voor de hond. Dat je om de hond geeft dat geloof ik echt. Maar het is juist erg moedig om in te zien als iets niet meer zo goed gaat of als iets je gewoon is mislukt. Ik heb bewondering voor mensen die dat van zichzelf inzien en daar voor de hond de beste keuze in maken.

Groetjes Mark
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 11 dec 2005 21:41, 3 keer totaal gewijzigd.

Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Tja het is een X mechelaar. Die kunnen janken. Krijgt de hond wel de beweging die hij nodig heeft. Het kan zijn dat hij vol energie zit en dat kwijt moet.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

ik heb hier een duitseherder die ook altijd geluid maakt dat is voor een groot gedeelte herder eigen , en als je dan ook nog leuke dingen doet zoals met de auto naar het bos ja dan gaan ze uit hun dak.
als je hier niet tegen kan , kan je haar beter herplaatsen. dit is niet eerlijk voor jou en je hond. en een stroomband zou ik al helemaal niet doen dan ga je haar straffen voor 'natuurlijk'gedrag.
nell
geregistreerd lid

ik moet zeggen we doen genoeg met de honden.
ga zeker 1 keer per dag naar het bos strand enz..... totaal 3uur per dag soms meer.
frisbee dat doet mijn zoon met haar en ik zit er ook aan te denken om behendigheid met haar te gaan doen.

Dana komt uit het asiel en we hebben haar op gehaalt toen ze een ongeveer half jaar was.
Ze is als vondeling binnen gebracht dus we wisten niets van haar.
En ze is al een stuk rustiger dan in het begin.
maar dat piepen zo zal ik het maar noemen is echt niet leuk meer zeker in de auto niet,doet gewoon zeer aan je oren.

Kijk ik wil het niet gelijk op geven met haar, ik zal een gedragstherapeut
raad plegen.

gr nell
@idoo
Zeer actief

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
nell
geregistreerd lid

bedankt voor je reactie...

een snuitband heb ik ook geprobeerd ideaal voor honden die blaffen.
Maar niet voor Dana,piepen janken kan je met ze mond dicht.

ze zit nu in de auto in een varikennel kijken of dat iets aan haalt ze ziet ook een stuk minder.

gr nell
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

nell schreef:bedankt voor je reactie...

een snuitband heb ik ook geprobeerd ideaal voor honden die blaffen.

Wat is dit nu weer voor een vreemd advies. Ideaal voor honden die blaffen :boos:

Anne
nell
geregistreerd lid

Wat is dit nu weer voor een vreemd advies. Ideaal voor honden die blaffen

Anne

dit is geen advies even voor de goeie onde
Mark-fryslan
Zeer actief

Beste Nell,

Het is altijd erg makkelijk om kritiek te geven. En ik weet dat je er niks mee opschiet dus ik ga dat dan ook niet doen. Wel wil ik je vragen om gewoon eens wat te gaan lezen over honden. "Nog beter omgaan met je hond" van Martin Gaus is een prima boek met heel veel informatie. Ook waarom stroombanden niet helpen enz. Als je eenmaal weet hoe iets wel of niet werkt kun je zelf dingen bedenken.

Dus in het belang van je hond hoop ik dat je probeert om hem beter te gaan begrijpen. Dan krijg je vanzelf meer besef en geduld met je hond.

Succes joh,

Groetjes Mark

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

nell schreef: dit is geen advies even voor de goeie onde
Het staat er in ieder geval raar. Dat het ideaal is voor honden die blaffen en dat je het zelf al hebt uitgeprobeerd voor je hond :N:

Ik hoop dan maar dat je het advies van Mark-fryslan ter harte neemt i.p.v. zo te klungelen met je hond.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”