We zijn net terug, hebben de afgelopen 2 dagen 23 en een half uur gereden, maar ik ben geslaagd. Meer foto's volgen later, ik ga eerst even een stukje slapen zo.
Moderator: moderatorteam
Dank je! Gelukkig heeft hij minder bespiering dan Pien, anders wordt het te Bully. De afhangende croup, tja dat is een klein minpuntje. Het is niet zwaar storend en Pien heeft het niet. Hij heeft natuurlijk nog wat andere minpunten, maar er is geen perfecte BM. Qua type (body dan) is het de beste reu die ik heb gezien.MARC_S schreef:Mooi hoor!![]()
Mooie benen en een goede bouw. Wel minder bespiering als Pien en ik weet niet of dat licht afhangend kruis hoort bij bullmastiffs maar ik ga er vanuit dat dat wel hoort dan
Zou je denken?Mol schreef:worden kortkoppen met aardig wat rimpel
mol
Ja, qua koptype had ik liever of beter zijn zoon kunnen gebruiken. Maar die heeft nog geen nageslacht en er is dus niet bekend wat hij brengt. Verder is hij nog niet uitgegroeid, maar zijn body is wat minder dan dat van zijn vader. Zijn rug lijkt wat lang maar dat komt ook omdat hij vrij hoog op de poten staat. De toplijn is niet helemaal recht, en juist op dat punt had Pien verbetering nodig. Vader is veel compacter en daar schort het nogal aan tegenwoordig. Verder is de zoon wat zwak in de polsen, dat komt van moeders kant. En dat zie ik echt niet graag. De snuit van Pien kan breder en langer, maar deze reu zal de snuit zeker verbreden, en misschien verlengen. Maar je kunt niet alles tegelijk verbeteren en dan gaat body boven kop wat mij betreft. Ik wil graag de goede punten behouden. Bovendien hebben beiden geen slechte kop, ik zag de neus alleen graag wat langer.Martijn schreef:Er is meer dan een hond dan alleen de kop. Sommige fokker kijken in ieder geval verder.
Ik vind hem erg mooie bouw hebben.
Hij kan idd prima bewegen, maar zijn moeder ook, die ziet er nog super uit met haar 9 jaar, en loopt nog als een trein. Zijn vader is overleden vlak voordat hij 11 werd en was ook kerngezond. Broers en zussen leven ook allemaal nog, geen problemen. Hij is niet supergroot, ik denk 67 cm. Maar dat heeft Pien ook niet nodig. Hij is wel erg compact, en atletisch.Bas Rouge schreef:Hij heeft een mooi lijf, hij ziet eruit alsof hij prima en voor langere tijd kan bewegen. Hij lijkt niet heel groot te zijn en is ook niet massaal.
Waarom ben je bij hem uitgekomen? Vind hem wel anders dan die andere reu (uit Italie) die je op het oog had.