Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lawaai maken 's morgens....
Moderator: moderatorteam
-
J.S.
- Vaste gebruiker
Lawaai maken 's morgens....
Onze labrador (8,5 maand oud) maakt sinds enkele weken enorm kabaal rond 8u 's morgens. In de week is dit niet zo erg, omdat we tochmoeten opstaan rond dat uur, maar als je in de week wil uitslapen, is het niet zo aangenaam...
Hij slaapt in de garage en bleef altijd stil totdat we opstaan. Tot voor enkele weken dus: hij begint aan de deur te krabben en dat maakt dus heel veel lawaai!
Iemand een oplossing?
Hij slaapt in de garage en bleef altijd stil totdat we opstaan. Tot voor enkele weken dus: hij begint aan de deur te krabben en dat maakt dus heel veel lawaai!
Iemand een oplossing?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
J.S.
- Vaste gebruiker
Nee, dat is het volgens mij niet. Bijvoobeeld: als wij thuiskomen in 't midden van de nacht, laten we hem nog buiten en dan doet hij het ook 's morgensvroeg. Over 't algemeen kan hij zich vrij lang inhouden zonder te moeten plassen/kakken, hebben we al gemerkt op andere momenten dan 's nachts...yamie schreef:misschien moet hij erg nodig plassen en/of poepen?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
mm, mischien vind hij het te eenzaam? hij zit natuurlijk ook een leeftijd waarop hij wel meer uit gata proberen.. dus als hij 1 keer de kans krijgt kan het zijn dat hij het blijft proberen.. en dat moet je dan negeren, mits het dus niet zo is dat hi het doet omdat hij teveel alleen is, zich alleen voelt of dus wel nodig wat moetJ.S. schreef:Nee, dat is het volgens mij niet. Bijvoobeeld: als wij thuiskomen in 't midden van de nacht, laten we hem nog buiten en dan doet hij het ook 's morgensvroeg. Over 't algemeen kan hij zich vrij lang inhouden zonder te moeten plassen/kakken, hebben we al gemerkt op andere momenten dan 's nachts...yamie schreef:misschien moet hij erg nodig plassen en/of poepen?
-
Mara Roulette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
-
J.S.
- Vaste gebruiker
We hebben geen krant!Mara Roulette schreef:Misschien hoort ie de krant ingegooid worden? Mijn mormel doet het bij mijn ouders thuis ook en we hebben zelf geen andere verklaring voor dit gedrag
Heb ook al aan dingen liggen denken die hem wakker zouden kunnen maken. Maar zoals ik al zei: tot voor een goeie 3 Ã 4 weken sliep hij tot wij naar beneden gingen. En ten opzichte van die periode is er niks veranderd, bijvoorbeeld lawaai dat nieuw is ofzo...
-
Mara Roulette
- Zeer actief
Oh haha nou ja dan kun je dat in ieder geval uitsluiten
Ik weet niet of het kan maar misschien is het een fase waarin ze schrikachtiger zijn dan eerst? ik heb zelf nooit een pup gehad maar hoorde van de vorige eigenaar van Lois dat zij rond die tijd ook in een keer van dingen schrok waar ze daarvoor nooit last van had gehad..
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
-
J.S.
- Vaste gebruiker
Dat zou kunnen... Maar waarom dan telkens zo rond 8u?Mara Roulette schreef:Oh haha nou ja dan kun je dat in ieder geval uitsluitenIk weet niet of het kan maar misschien is het een fase waarin ze schrikachtiger zijn dan eerst? ik heb zelf nooit een pup gehad maar hoorde van de vorige eigenaar van Lois dat zij rond die tijd ook in een keer van dingen schrok waar ze daarvoor nooit last van had gehad..
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Misschien als je zelf een een paar nachtjes alleen in de garage gaat slapen? Denk dat je dan wel ongeveer weet waarom je hond zich door de deur probeert heen te krabben.
Groetjes Mark
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
-
J.S.
- Vaste gebruiker
Dit zijn zo van die reacties waar ik totaal geen boodschap aan heb. Als ik jouw argumentatie zou volgen, zou hij al 7 maand aan een stuk elke ochtend aan die deur hebben zitten krabben. Wel, dat is niet het geval geweest...Mark-fryslan schreef:Misschien als je zelf een een paar nachtjes alleen in de garage gaat slapen? Denk dat je dan wel ongeveer weet waarom je hond zich door de deur probeert heen te krabben.
Groetjes Mark
Wat is er dan beter aan een hond in een bench te steken 's nachts? In de garage heeft hij alles wat hij wil: een zetel, een mand, water, speelgoed, ballen, hout (waarop hij kan kauwen),... Dat kan ik hem in een bench niet geven...
Dus: heb je ook nuttige tips?
Groetjes,
Jan.
-
J.S.
- Vaste gebruiker
BTW: een hond hoort niet in een garage te slapen? Je vindt dat onmenselijk, lijkt me? Vind je dan bijvoorbeeld dat een hond zomaar in het gras kan kakken? Of zet je je hond ook op het toilet, zoals een mens? En slaapt je hond ook in een bed, zoals jij? Of slaap jij in een mand/bench?Mark-fryslan schreef:Misschien als je zelf een een paar nachtjes alleen in de garage gaat slapen? Denk dat je dan wel ongeveer weet waarom je hond zich door de deur probeert heen te krabben.
Groetjes Mark
-
J.S.
- Vaste gebruiker
Lijkt me heel zinnig, wat je zegt! Veel valt er dus niet aan te doen...Inge O schreef:ik denk dat een factor die zeker mee zal spelen kan zijn dat hij, naarmate hij ouder wordt, steeds beter zijn 'klok' op 8.00u begint in te stellen. honden houden van routine, en als hij er 5 dagen op 7 om 8.00u uit mag, dan went hij daar helemaal aan. en een hond van 8 á 9 maand zit toch al in een heel aktieve fase, en zal er dus nog eerder last van krijgen als de aktie plots uitgesteld wordt.
Nu, met onze vorige labrador, Flor (RIP
), hebben we daar nooit last mee gehad. Die sliep tot wij opstonden. Of dit nu om 6u 's morgens was of om 11u; maakte hem allemaal niet uit! Wat een knappe honden trouwens! Welk ras is dat?
Laatst gewijzigd door J.S. op 04 jan 2006 19:01, 3 keer totaal gewijzigd.
- Moos
- Zeer actief
Dat denk ik ook ja. Ik sta meestal rond 7:30 op. Moos en Saar beginnen ook altijd vanaf 8:00 echt te klooien, en later dan 8:30-45 op lukt hier alleen maar als we heeeeel laat naar bed gaan. Anders is het spul gewoon wakker hier.Inge O schreef:ik denk dat een factor die zeker mee zal spelen kan zijn dat hij, naarmate hij ouder wordt, steeds beter zijn 'klok' op 8.00u begint in te stellen. honden houden van routine, en als hij er 5 dagen op 7 om 8.00u uit mag, dan went hij daar helemaal aan. en een hond van 8 á 9 maand zit toch al in een heel aktieve fase, en zal er dus nog eerder last van krijgen als de aktie plots uitgesteld wordt.

- Niekie
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Hier blijven ze ook wel veel langer liggen als we pas om 2 uur 's nachts naar bed gaan. Dan welNiekie schreef:Ik heb die ervaring juist weer helemaal niet, hoor. Of ik nou om 6.15 uur opsta (doordeweeks) of na een avond stappen om 14.00 uur 's middags, ik merk aan Doerak geen verschil. Die is stil tot ik wakker ben....
Maar als ik ergens tussen 21:30 en 23:00 naar bed ga willen ze er om 8:30 echt wel uit.

-
irstas
-
Marja
- Zeer actief
-
J.S.
- Vaste gebruiker
Daar ben ik het dan niet mee eens. Het blijft nog altijd een hond. Die beesten kunnen heus wel wat hebben. Blijkbaar zijn er hier wel wat die daar anders over denken.Marja schreef:Kan je hond niet gewoon in de huiskamer s'nachts???
Dikke kans dat het dan beter gaat, misschien wil hij dichter bij jullie zijn?
Mijn idee is het ook niet hoor om je hond in een garage te doen
De reden waarom we hem nog altijd in de garage doen slapen, is dat we schrik hebben dat hij hier in de woonkamer alles kapot zou bijten. Hij heeft al verschillende snoeren van electrische toestellen en verlengdraden doorgebeten ( :N:
-
Marja
- Zeer actief
Ja natuurlijk blijft het nog altijd een hond, juist daarom!!!J.S. schreef:Daar ben ik het dan niet mee eens. Het blijft nog altijd een hond. Die beesten kunnen heus wel wat hebben. Blijkbaar zijn er hier wel wat die daar anders over denken.Marja schreef:Kan je hond niet gewoon in de huiskamer s'nachts???
De reden waarom we hem nog altijd in de garage doen slapen, is dat we schrik hebben dat hij hier in de woonkamer alles kapot zou bijten. Hij heeft al verschillende snoeren van electrische toestellen en verlengdraden doorgebeten ( :N:) en dat willen we niet nog eens riskeren (zowel voor hem, als voor de toestellen)... Mijn bedoeling was aanvankelijk wel altijd om hem in de woonkamer te laten slapen.
Als je eens wist wat mijn honden het eerste jaar allemaal kapot hebben gevreten, maar ze bleven toch lekker dicht bij ons hoor
trouwens, ik vind het helemaal geen fijn idee als ik ze 's nachts niet kan horen, stel dat ze ziek worden ofzo?-
groetjes Marja Zara en Stapper

- Mark-fryslan
- Zeer actief
Wat zijn in jouw ogen dan nuttige tips? Wat wil je graag horen dan? Je hond geeft aan dat ie zich niet prettig voelt alleen in de garage. Niet alle honden zijn hetzelfde. Je vorige hond kon dat blijkbaar wel aan. Nou deze misschien wel niet. Hoeveel uur per dag zit hij daar trouwens? Want overdag zit hij ook alleen begrijp ik want hij kan zo mooi alleen zijn plas ophouden gedurende langere perioden. Een hond is gewoon geen gebruiksvoorwerp die je in de garage opbergt gedurende perioden dat je er geen last van wilt hebben. Maar dat is niet de boodschap die je wilt horen.J.S. schreef:Dit zijn zo van die reacties waar ik totaal geen boodschap aan heb. Als ik jouw argumentatie zou volgen, zou hij al 7 maand aan een stuk elke ochtend aan die deur hebben zitten krabben. Wel, dat is niet het geval geweest...Mark-fryslan schreef:Misschien als je zelf een een paar nachtjes alleen in de garage gaat slapen? Denk dat je dan wel ongeveer weet waarom je hond zich door de deur probeert heen te krabben.
Groetjes Mark
Wat is er dan beter aan een hond in een bench te steken 's nachts? In de garage heeft hij alles wat hij wil: een zetel, een mand, water, speelgoed, ballen, hout (waarop hij kan kauwen),... Dat kan ik hem in een bench niet geven...
Groetjes,
Jan.
Poepen kan gewoon op het gras. Dat heb je helemaal goed.
Succes verder
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Is de garage verwarmd?
Want wellicht begint hij het rond die tijd gewoon koud te krijgen
Marouck slaapt bv. bij mij op de onverwarmde slaapkamer (raam staat altijd open) en is in de winter eerder wakker als in de zomer
Want wellicht begint hij het rond die tijd gewoon koud te krijgen
Marouck slaapt bv. bij mij op de onverwarmde slaapkamer (raam staat altijd open) en is in de winter eerder wakker als in de zomer
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
J.S.
- Vaste gebruiker
Tuurlijk bijten ze vanalles kapot, alsof ik dat niet weet. Maar moet ik hem daarom de kans geven om nog electrische kabels door te kauwen, met het risico dat hij ernstige verwondingen oploopt? Dat heb ik er net niet voor over...Marja schreef:Ja natuurlijk blijft het nog altijd een hond, juist daarom!!!J.S. schreef:Daar ben ik het dan niet mee eens. Het blijft nog altijd een hond. Die beesten kunnen heus wel wat hebben. Blijkbaar zijn er hier wel wat die daar anders over denken.Marja schreef:Kan je hond niet gewoon in de huiskamer s'nachts???
De reden waarom we hem nog altijd in de garage doen slapen, is dat we schrik hebben dat hij hier in de woonkamer alles kapot zou bijten. Hij heeft al verschillende snoeren van electrische toestellen en verlengdraden doorgebeten ( :N:) en dat willen we niet nog eens riskeren (zowel voor hem, als voor de toestellen)... Mijn bedoeling was aanvankelijk wel altijd om hem in de woonkamer te laten slapen.
Als je eens wist wat mijn honden het eerste jaar allemaal kapot hebben gevreten, maar ze bleven toch lekker dicht bij ons hoor![]()
-
J.S.
- Vaste gebruiker
Nuttige tips? Een nuttige tip zou zijn waarom hij 6 maand lang zonder probleem in de garage sliep, terwijl hij de laatste 3 Ã 4 weken dat niet meer doet. Wat kan de oorzaak zijn van die verandering? Als hij zich niet prettig voelt, zoals ge zegt, waarom dan wel 6 maand lang en nu opeens niet meer?Mark-fryslan schreef:Wat zijn in jouw ogen dan nuttige tips? Wat wil je graag horen dan? Je hond geeft aan dat ie zich niet prettig voelt alleen in de garage. Niet alle honden zijn hetzelfde. Je vorige hond kon dat blijkbaar wel aan. Nou deze misschien wel niet. Hoeveel uur per dag zit hij daar trouwens? Want overdag zit hij ook alleen begrijp ik want hij kan zo mooi alleen zijn plas ophouden gedurende langere perioden. Een hond is gewoon geen gebruiksvoorwerp die je in de garage opbergt gedurende perioden dat je er geen last van wilt hebben. Maar dat is niet de boodschap die je wilt horen.J.S. schreef:Dit zijn zo van die reacties waar ik totaal geen boodschap aan heb. Als ik jouw argumentatie zou volgen, zou hij al 7 maand aan een stuk elke ochtend aan die deur hebben zitten krabben. Wel, dat is niet het geval geweest...Mark-fryslan schreef:Misschien als je zelf een een paar nachtjes alleen in de garage gaat slapen? Denk dat je dan wel ongeveer weet waarom je hond zich door de deur probeert heen te krabben.
Groetjes Mark
Groetjes,
Jan.
Succes verder
Groetjes Mark
Overdag zit hij idd enkele dagen in de week alleen; 3 uur in de voormiddag en 3 uur in de namiddag. Ne mens moet nog werken ook...
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Joh, er zijn gewoon veel gevallen waarin het voor de hond beter zou zijn als de mensen zelf zouden inzien dat hun leventje het niet toelaat om een hond dat leven te geven wat het verdient en nodig heeft.
Deze hond zit nogal wat uren alleen in de garage en hij heeft daar moeite mee. Waarom eerst een paar maanden geen problemen en daarna ineens wel? Tja, het is geen statisch iets. Gedrag ontstaat altijd op een bepaald moment. Dat kan tal van oorzaken hebben en er kunnen verschillende aanleidingen voor zijn. Blijkbaar heeft de hond wel geleerd dat als hij aan de deur krabbelt dat hij dat uiteindelijk verlost wordt. Hij weet in ieder geval dat hij daar moet zijn. Het kauwen/bijten/blaffen enz. is vaak een teken van spanning, stress en/of verveling.
Je hond voelt zich dus klote en ik kan me dat goed voorstellen. Dit is geen leuk hondenleven. En nu ben je dus op zoek naar tips op je hond stil te kunnen houden zodat je lekker kunt uitslapen. Want 16 uurtjes per dag in een garage moet toch kunnen of niet? Dus het internet op om te kijken hoe we dit vervelende gezeur de kop in kunnen drukken. Straks gaan de buren ook nog klagen over het geblaf wat wel eens zou kunnen gaan ontstaan. Dan kopen we wel een anti blafband want het is niet meer hanteerbaar en we hebben van alles geprobeerd.
Bah ik vind dit zo waardeloos maar ja wat doe je eraan?
Mark
Deze hond zit nogal wat uren alleen in de garage en hij heeft daar moeite mee. Waarom eerst een paar maanden geen problemen en daarna ineens wel? Tja, het is geen statisch iets. Gedrag ontstaat altijd op een bepaald moment. Dat kan tal van oorzaken hebben en er kunnen verschillende aanleidingen voor zijn. Blijkbaar heeft de hond wel geleerd dat als hij aan de deur krabbelt dat hij dat uiteindelijk verlost wordt. Hij weet in ieder geval dat hij daar moet zijn. Het kauwen/bijten/blaffen enz. is vaak een teken van spanning, stress en/of verveling.
Je hond voelt zich dus klote en ik kan me dat goed voorstellen. Dit is geen leuk hondenleven. En nu ben je dus op zoek naar tips op je hond stil te kunnen houden zodat je lekker kunt uitslapen. Want 16 uurtjes per dag in een garage moet toch kunnen of niet? Dus het internet op om te kijken hoe we dit vervelende gezeur de kop in kunnen drukken. Straks gaan de buren ook nog klagen over het geblaf wat wel eens zou kunnen gaan ontstaan. Dan kopen we wel een anti blafband want het is niet meer hanteerbaar en we hebben van alles geprobeerd.
Bah ik vind dit zo waardeloos maar ja wat doe je eraan?
Mark
-
Mara Roulette
- Zeer actief
Ik vraag mij af hoe je dat kunt concluderen alleen al van het feit dat iemand zijn hond een andere plek in huis geeft dan waar jij zelf voor kiest!Mark-fryslan schreef:Joh, er zijn gewoon veel gevallen waarin het voor de hond beter zou zijn als de mensen zelf zouden inzien dat hun leventje het niet toelaat om een hond dat leven te geven wat het verdient en nodig heeft. Mark
Ik denk dat het belangrijk is dat een hond zijn eigen plek heeft in huis en of dat nu een garage is of een woonkamer dat maakt niet zo veel uit.
Misschien kun je ook een beetje aardig blijven, ze vragen gewoon om advies en jij trekt meteen allemaal andere conlcusies waar geen enkel bewijs voor is.Mark-fryslan schreef: Bah ik vind dit zo waardeloos maar ja wat doe je eraan?
Mark
Om maar meteen terug naar het topic te gaan, misschien heeft het idd iets met de warmte te maken? Als het koud is ben je meestal eerder wakker.
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
De hond is nu 8.5 maand en die heeft in die maanden leren leven met jullie dagritme en heeft zich daaraan aangepast.
Elke dag wordt hij rond een uur of 8 uitgelaten.
Maar dan is er ineens die ene dag dat het baasje uit kan slapen en dat is voor de hond niet duidelijk.
Naarmate de hond ouder wordt, zal hij ook dit leren, dat niet elke dag hetzelfde is en zal zich opnieuw aanpassen. Zo zijn honden nu eenmaal.
Vergelijk een andere hond nooit met je vorige en zeker geen hond die net komt kijken. hij zal ook alles moeten leren, net als je vorige hond.
En ja...geen hond is hetzelfde, net als mensen trouwens.
Onze vorige hond heeft nooit iets stukgebeten, je zult begrijpen dat wij vreselijk teleurgesteld waren toen Oberon een sloper bleek te zijn. Dit waren we niet gewend.
Dat je hond in de garage slaapt, daar heb ik niet zo'n moeite mee, onze hond zou maar al te graag in de koelte van buiten willen blijven slapen maar daar is het de hond ook naar, maar wij hebben hem 's nacht zelf liever binnen.
Alleen jouw gedachte er achter vind ik minder, bang dat hij de boel sloopt of bevuilt. Het is juist een prachtige gelegenheid om je hond gewenst en ongewenst gedrag aan te leren.
In die garage, waar hij niks verkeerds kan doen, leert hij ook niks.
dus......mijn raad............mouwen opstropen en energie in je hond steken.
De hond snapt niet dat je zo nu en dan uit wilt slapen, logisch, daarvoor is hij nog te jong...dus.....elke dag er uit om 8 uur en je hond uitlaten. Basta!
Stel je hebt een baby die 's ochtends gevoed moet worden, ga je dan ook op een forum vragen hoe je die hongerige baby stil moet krijgen, omdat jij uit wilt slapen?
Maar dan is er ineens die ene dag dat het baasje uit kan slapen en dat is voor de hond niet duidelijk.
Naarmate de hond ouder wordt, zal hij ook dit leren, dat niet elke dag hetzelfde is en zal zich opnieuw aanpassen. Zo zijn honden nu eenmaal.
Vergelijk een andere hond nooit met je vorige en zeker geen hond die net komt kijken. hij zal ook alles moeten leren, net als je vorige hond.
Onze vorige hond heeft nooit iets stukgebeten, je zult begrijpen dat wij vreselijk teleurgesteld waren toen Oberon een sloper bleek te zijn. Dit waren we niet gewend.
Dat je hond in de garage slaapt, daar heb ik niet zo'n moeite mee, onze hond zou maar al te graag in de koelte van buiten willen blijven slapen maar daar is het de hond ook naar, maar wij hebben hem 's nacht zelf liever binnen.
Alleen jouw gedachte er achter vind ik minder, bang dat hij de boel sloopt of bevuilt. Het is juist een prachtige gelegenheid om je hond gewenst en ongewenst gedrag aan te leren.
De hond snapt niet dat je zo nu en dan uit wilt slapen, logisch, daarvoor is hij nog te jong...dus.....elke dag er uit om 8 uur en je hond uitlaten. Basta!
Stel je hebt een baby die 's ochtends gevoed moet worden, ga je dan ook op een forum vragen hoe je die hongerige baby stil moet krijgen, omdat jij uit wilt slapen?

- Mark-fryslan
- Zeer actief
Ja je hebt gelijk laten we vooral aardig blijven. We hebben het tenslotte ook maar over een hond toch? Nou ik zal me er niet meer druk om maken dan.Mara Roulette schreef:Ik vraag mij af hoe je dat kunt concluderen alleen al van het feit dat iemand zijn hond een andere plek in huis geeft dan waar jij zelf voor kiest!Mark-fryslan schreef:Joh, er zijn gewoon veel gevallen waarin het voor de hond beter zou zijn als de mensen zelf zouden inzien dat hun leventje het niet toelaat om een hond dat leven te geven wat het verdient en nodig heeft. Mark
Ik denk dat het belangrijk is dat een hond zijn eigen plek heeft in huis en of dat nu een garage is of een woonkamer dat maakt niet zo veel uit.
Misschien kun je ook een beetje aardig blijven, ze vragen gewoon om advies en jij trekt meteen allemaal andere conlcusies waar geen enkel bewijs voor is.Mark-fryslan schreef: Bah ik vind dit zo waardeloos maar ja wat doe je eraan?
Mark
Om maar meteen terug naar het topic te gaan, misschien heeft het idd iets met de warmte te maken? Als het koud is ben je meestal eerder wakker.
De gedachte erachter is wat mij tegen staat in dit verhaal. Ik mis een stukje betrokkenheid met de hond. Hij praat erover of is zijn stofzuiger kapot. Maar goed ik zal me er niet meer druk om maken. Ik heb mijn mening gegeven en klaar dan maar weer.
Groetjes Mark
-
J.S.
- Vaste gebruiker
Je hebt gelijk dat je verschillende honden niet kan vergelijken...Trina schreef: De hond is nu 8.5 maand en die heeft in die maanden leren leven met jullie dagritme en heeft zich daaraan aangepast.
Mijn gedachte erachter? Bang dat hij dingen bevuilt of sloopt?! Nogmaals: ik heb al gezegd dat ik schrik heb dat hij in electrische kabels zou bijten en dat hij zich zou verwonderen... Da's mijn enige zorg: als het mij iets kon schelen dat er stukken uit onze stoelen waren (daarvoor is het natuurlijk al lang te laat), had ik geen hond in huis genomen...!
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Contacteer:
ik kan je gedachten gang niet zo goed volgen, mark bedoeld dit dus wel nuttig als je een paar nachten in de buurt van de hond doorbrengt ontdek je misschien een reden waardoor ineens je hond wel in de ochtend geluid gaat maken waar die dat eerder niet deed.J.S. schreef:Dit zijn zo van die reacties waar ik totaal geen boodschap aan heb. Als ik jouw argumentatie zou volgen, zou hij al 7 maand aan een stuk elke ochtend aan die deur hebben zitten krabben. Wel, dat is niet het geval geweest...Mark-fryslan schreef:Misschien als je zelf een een paar nachtjes alleen in de garage gaat slapen? Denk dat je dan wel ongeveer weet waarom je hond zich door de deur probeert heen te krabben.
Groetjes Mark
Groetjes,
Jan.
dit kan maar iets heel kleins zijn maar wel de aanleiding als je die moeite niet wil nemen dan heb je ook in mijn ogen geen reden om te klagen over het gedrag van je hond.
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Contacteer:
als een mens zich niet genoeg voor een hond wil inzetten en er niets voor wil laten moet een mens wellicht geen hond nemenJ.S. schreef:Nuttige tips? Een nuttige tip zou zijn waarom hij 6 maand lang zonder probleem in de garage sliep, terwijl hij de laatste 3 Ã 4 weken dat niet meer doet. Wat kan de oorzaak zijn van die verandering? Als hij zich niet prettig voelt, zoals ge zegt, waarom dan wel 6 maand lang en nu opeens niet meer?Mark-fryslan schreef:Wat zijn in jouw ogen dan nuttige tips? Wat wil je graag horen dan? Je hond geeft aan dat ie zich niet prettig voelt alleen in de garage. Niet alle honden zijn hetzelfde. Je vorige hond kon dat blijkbaar wel aan. Nou deze misschien wel niet. Hoeveel uur per dag zit hij daar trouwens? Want overdag zit hij ook alleen begrijp ik want hij kan zo mooi alleen zijn plas ophouden gedurende langere perioden. Een hond is gewoon geen gebruiksvoorwerp die je in de garage opbergt gedurende perioden dat je er geen last van wilt hebben. Maar dat is niet de boodschap die je wilt horen.J.S. schreef:Dit zijn zo van die reacties waar ik totaal geen boodschap aan heb. Als ik jouw argumentatie zou volgen, zou hij al 7 maand aan een stuk elke ochtend aan die deur hebben zitten krabben. Wel, dat is niet het geval geweest...Mark-fryslan schreef:Misschien als je zelf een een paar nachtjes alleen in de garage gaat slapen? Denk dat je dan wel ongeveer weet waarom je hond zich door de deur probeert heen te krabben.
Groetjes Mark
Groetjes,
Jan.
Succes verder
Groetjes Mark
Overdag zit hij idd enkele dagen in de week alleen; 3 uur in de voormiddag en 3 uur in de namiddag. Ne mens moet nog werken ook...