vaak is dit ontstaan doordat de honden bij de eerste ontmoeting uitvallen naar zoe,de eerst volgende keer dat wij die hond dan tegen komen hangt zoe in de riem
vooral met een greyhound hier uit de buurt is het denk ik het ergst,maar wat nou zo vervelend is alle greyhounds zijn in haar ogen nu fout
op de kynologenclub loopt een valse border rond ja idd zoe is gegrepen door die hond en alle borders zijn in haar ogen fout pffft.
op deze manier krijgt ze dus aan steeds meer honden(rassen) een hekel wat ik erg vervelend vind
in het bos waar ze los kan lopen ,heeft ze dus nog nooit uitgevallen naar een hond (maar dan ben ik ook niet die bewuste honden tegen gekomen)
zou het nou zo zijn dat als ze los loopt hier in de buurt dat dan ook niet die honden aanvalt
eigenlijk zou ik het wel eens willen proberen omdat als ze los loopt niet mijn steun aan haar riem voelt ,maar het idee dat ze de honden wel aanvalt valt bij die andere bazen natuurlijk niet in goede aarde
en mijn ervaring is dat maar weinig mensen de hondentaal begrijpen ,vaak zie ik al aan de houding van andere hond of zoe doorloopt of in de riem gaat hangen
ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel wat denken jullie hoe groot is de kans dat zoe die honden aanvalt of zou ze doorlopen net wat ze in het bos ook doet (ze heeft het ook tegen alle herdershonden wat weer te begrijpen is want ook dit ras heeft een hekel aan haar )maar in het bos loopt ze daar dus met een boog omheen :N:
nou ik het zo nalees lijkt het wel of zoe tegen alle honden uitvalt maar dat is dus niet het geval er zijn zat honden die ze gewoon negeert en waar ze dus gewoon langsloopt
stacey onze cocker heeft dit gedrag dus totaal niet die kan met elke hond door 1 deur
wat ik dus heerlijk wandelen vind
ik weet ook niet hoe ik dit gedrag het best kan tegen gaan want op zo een moment is ze niet voor rede vatbaar