Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

roedel opeens 'weg'

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

roedel opeens 'weg'

Ongelezen bericht door Moos »

Mijn moeder krijgt over 8 weken een pupje. En ik kom de eerste weken bijna elke dag meehelpen omdat ik weet dat een pupje alleen best zwaar kan zijn. Bovendien is het veel leuker om samen alle leuke dingen mee te maken. Wat een straf :mrgreen:

Moos en Saar komen dan ook natuurlijk mee, en nu vroeg ik me af of dat voor het pupje niet moelijk zal zijn dat hij de eerste weken bijna constant een roedel om zich heen heeft, en daarna niet meer. Ze zullen dan nog wel minstens 3 dagen per week samen zijn, maar dus niet elke dag meer.

Is er iets waar ik rekening mee kan houden? Ik kan me zo voorstellen dat hij heel veel met Saar zal spelen, en ook wel bij haar zal willen slapen. Maar ja, na een paar weken kan hij dus niet meer steeds bij haar of Moos gaan liggen, want die zijn er dan niet meer elke dag.
Moeten we hem gaan verplichten om in zijn eigen mandje te slapen? Maar ja dat is ook zo sneu, en lijkt me voor de rangorde tussen pupsel en Moos en Saar ook niet zo goed.

Is het een idee dat ik meteen vanaf het begin regelmatig een paar uur wegga met alleen Moos en Saar zodat hij daaraan went (uiteraard zal mijn moeder ook veel met alleen het pupje op pad zijn)? Of maak ik het erger dan het is, en is het niet zo erg als na een paar weken Moos en Saar minder vaak aanwezig zijn?
Laatst gewijzigd door Moos op 05 jan 2006 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik denk dat het niet zo erg is hoor als het daarna minder wordt.

de eerste dagen als wij een pup hebben zit alles vol met mensen die even komen puppysnuiven en daarna ook niet meer, lijkt mij geen probleem
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nika is als pup heel veel bij Danco en Snoepie geweest. De eerste weken veel overdag, toen ik weer aan het werk ging ook regelmatig 's nachts.
Maar het is nooit een probleem geweest als ze weer alleen was. Ze heeft wel een sterke binding met mijn ouders en de honden daar, maar niet extreem. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef:nee hoor, gewoon laten gaan, vooral ook omdat het contact daarna wel gewoon blijft, alleen iets onregelmatiger.

je bent er ook de eerste weken niet constant, dus die variatie wordt ze vanzelf gewend.
Nee, maar wel praktisch constant. Mijn moeder past natuurlijk ook op mijn honden, dus als ik er niet ben zijn Moos en Saar er vaak nog wel :wink:
Alleen uiteraard zal mams, of mams en ik heel veel alleen met pupseltje op pad gaan, en ik zal op mijn beurt ook alleen weg gaan met Moos en Saar.

ja, ik moet er niet aan dénken in jouw plaats :N: :mrgreen: .
Vreselijk he? Waar ik me al niet voor opoffer :roll:
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik denk niet dat het veel kwaad kan. Ik heb die van mij gekocht toen ze 1.5 was. Waar ze toen woonde had ze een roedel met 14 border collies. Het enige effect was dat ze echt op mij gefocust was ik nam die plek zeg maar meer over ging allemaal prima.

Ze is wel nog steeds gek op iedere bordercollie :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”