Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vreselijk irritant

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sam1987
Vaste gebruiker

vreselijk irritant

Ongelezen bericht door sam1987 »

Mijn jack russel (5 maanden) , springt tegenwoordig naar al het eten wat ik in mijn hand heb . Hij heeft hier nog nooit succes mee gehad , want hij krijgt zijn koekje ook nooit als hij er naar toe springt. Maar als er nu kleine kinderen bij mij op bezoek zijn en die lopen rond met een koekje hapt hij het zo uit hun hand. Dan roep ik heel hard nee , en dan stopt hij hier ook wel mee, maar ik heb liever dat hij dit helemaal niet meer doet, vind het erg irritant ,maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken. Heeft iemand tips?

Groetjes Chantal
* Groetjes Chantal*
* Poot van Moby en Sammy *
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik heb mijn hond geleert te wachten voor hij eten krijgt ook als ik het in mijn hand hou. Dus ik hou haar een koekje voor dr neus en als ze dan haar mond open doet trek ik terug steeds weer. had ze zo door nu pakt ze het nog niet als ik hem zo goed als in haar mond duw alleen als ik zeg pak maar. Dit voorkomt dat ze zomaar iets uit je hand pakt. misschien dat het bij die van jou ook helpt

succes :denken:
annemarie_hond
Actief

Ongelezen bericht door annemarie_hond »

je hond moet een soort beleeftheidsvorm krijgen dat hij het niet gaat graaien maar dat je het hem geeft. dat kun je leren door dat de hond eerst moet zitten of gaan liggen en dan de bak met eten neer zetten (ondertussen moet de hond op zijn plek blijven) en pas als jij het zegt mag die gaan eten dit kun je ook hem zo aanleren met een brokje of iets anders.
Als je hond gaat graaien niet de bak weg trekken maar de hond vasthouden, want als je de bak weg trekt zal de hond er alleen maar meer naar gaan graaien. (je kunt het evt. met 2 mensen oefenen de 1 houdt je hond vast en de ander zet de bak neer.
gr.AnneMarie
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”