Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik sta 's ochtends op wanneer ik wil ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Ik sta 's ochtends op wanneer ik wil ?

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik lees soms dat baasjes nog lekker lang kunnen blijven liggen. :jank: :mrgreen:
Hoe is dat met jullie hond(en)?
Ik kan wel lekker dweilen als ik na 7u30 opsta, weekend of niet.
Is dat een kwestie van training of zijn er nu eenmaal honden die het niet zo lang ophouden.
De laaste plas is bij mij tussen 22u en 22u30(soms wat later).
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Bij Nika en Marouck maakt het echt niet uit, zeker niet toen ze nog allebei boven sliepen, zolang ik sliep sliepen zij ook.
Sinds Nika niet meer naar boven komt 's avonds begon ze wel te zeuren rond een uur of half 10 als ik dan nog sliep, ze ging dan met een speeltje onder de trap staan.
Maar tegenwoordig is een uur of 9 echt op z'n laatst want dan laat Biène zich horen. Die wordt tussen half 9 en 9 uur wakker. Als ik eerder opsta en ze heeft de wekker gehoord begint ze ook wat te piepen trouwens. :wink:
Hier gaan ze meestal rond half 1 ofzo nog even de tuin in voor een plas 's avonds.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

hier nog één hoor....nou, ja 2 want én Mientje én Boris kunnen blijkbaar ná 7 uur 'smorgens de plas niet meer ophouden....en heb je enig idee wat er uit Boris komt?+ ergens tegenaan!! :N: :boos: :boos: :boos:
Afbeelding
Bianca_1
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bianca_1 »

Wij werken allebei heel erg onregelmatig dus onze honden zijn geen regelmaat gewend.
Maar wij kunnen ook gewoon uitslapen hoor.
En rond een uur of 10 komen Django en Figo ons wakker maken.
(wij hebben een semi bungalow en de slaapkamer is onder)
En bij ons is de laatste wandeling verschillend, maar meestal tussen 24 en 02:00 uur.
Afbeelding

Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

mijn honden zijn lui, smorgens dan :wink: door de weeks ga ik rond 8.10 naar mijn werk, ga ik met ze naar buiten, lopen ze gelijk naar de auto , ze willen op kantoor verder slapen, ga ik ze toch uitlaten dan komt er na lang aandringen eens een plasje, ze vinden dr niets aan smorgens en al helemaal niet in deze kou :mrgreen: sweekends melden ze zich eens rond een uur of 10/ 11 . Ze gaan savonds voor de laatste keer uit tussen 23 u en 02 uur
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Sandracula
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sandracula »

Nessa geeft er niks om of we nou om 6 uur of om half 11 de eerste keer uit gaan en ook de kinderen zijn langslapers (die moet ik ook alledrie 'smorgens wakker maken) :cheer:
Ik kan dus met een gerust hart in het weekend tot half 10 blijven liggen; veel langer hou ik het zelf niet uit :wink:
De laatste ronde doe ik meestal tussen 12 en 1...
Afbeelding
twister_storm
Actief

Ongelezen bericht door twister_storm »

onze honden gaan doordeweeks altijd rond 7.30 uur naar het bos. Maar als het aan hun ligt dan slapen ze rustig nog even door.

En in het weekend slapen we vaak allemaal uit. Toen Twister nog alleen bij ons was werd hij zelf wel eens pas rond 12.00 actief. Storm is een dondersteen en als hij in het weekend wakker wordt gaat hij eerst Twister wakker maken. En als wij dan nog op bed liggen en ze vinden het tijd worden zo rond 10 uur dan komen ze naar boven gerend om ons vervolgens wakker te maken met veel bombarie.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hier is de laatste ronde op zijn vroegst om 21:30, en staan we op zijn laatst op 9:00 uur op. Dat redden de hondjes dus. Saar pas de laatste maanden, tot een maand of 7-8 redde ze het wel, maar liep meteen leeg als ze van bed af sprong. Heel sneu, want ze gaf verder ook niks aan.

Later dan 9:00 opstaan moet ik niet doen, niet vanwege het plassen, maar omdat ze dan wakkerrrrrrrrrrrrr zijn. Alleen met oud en nieuw, als we om 2 uur 's nachts naar bed gaan, dan willen ze wel tot 10 uur blijven liggen.
Afbeelding
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Hier kunnen we wat de honden betreft blijven liggen zolang we willen, maar mijn dochter wil er wel eerder uit :wink: Over een paar weken is er weer een pup bij en wordt het weer even anders.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Hier slapen ze rustig door tot wij opgestaan zijn. Binnen plassen zullen ze niet doen, en alleen Ferro wil 's ochtends als het wat later wordt nog wel eens heen en weer gaan trippelen, maar dan omdat ie ook op bed wil :wink:
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Watdehek
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Watdehek »

Voorheen maakte het niet uit hoe laat de laatste wandeling was (altijd tussen 23u30 en 00:30 een half uur), mijnheer begon te blaffen rond 6u30. In het weekend rond 7u30. Negeren hielp niet, en dat geblaf was ook niet prettig voor de buren.

Ook werd ik regelmatig verrast door een plas of een heerlijke drol in de huiskamer :kotz:

Nu slaapt hij in een mand bij ons op de slaapkamer en moeten wij hem soms wakker maken :ok: We kunnen nu weer lekker uitslapen, meestal rond 9u30-10u00 staan we op.
Gonny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gonny »

Watdehek schreef:Voorheen maakte het niet uit hoe laat de laatste wandeling was (altijd tussen 23u30 en 00:30 een half uur), mijnheer begon te blaffen rond 6u30. In het weekend rond 7u30. Negeren hielp niet, en dat geblaf was ook niet prettig voor de buren.

Ook werd ik regelmatig verrast door een plas of een heerlijke drol in de huiskamer :kotz:

Nu slaapt hij in een mand bij ons op de slaapkamer en moeten wij hem soms wakker maken :ok: We kunnen nu weer lekker uitslapen, meestal rond 9u30-10u00 staan we op.
:jank: ik kan Boris niet mee naar boven nemen!!! ik ben jaloers op de uitslaaphonden!!! :jank: (op de baasjes ervan dan...) :mrgreen:
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Gonny schreef:
Watdehek schreef:Voorheen maakte het niet uit hoe laat de laatste wandeling was (altijd tussen 23u30 en 00:30 een half uur), mijnheer begon te blaffen rond 6u30. In het weekend rond 7u30. Negeren hielp niet, en dat geblaf was ook niet prettig voor de buren.

:jank: ik kan Boris niet mee naar boven nemen!!! ik ben jaloers op de uitslaaphonden!!! :jank: (op de baasjes ervan dan...) :mrgreen:
Ik ook stikkejaloers, maar ik merk wel dat de meeste wat later dan ik gaan slapen ook :wink:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Willy
Actief

Ongelezen bericht door Willy »

Door de weeks worden de honden altijd 's morgens om 7.30 uur uitgelaten. In het weekend worden wij meestal uit ons zelf wakker en liggen de honden nog lekker te slapen, dit is rond 9.30 uur. Meestal is de laatste uitlaat rond 22.30 uur. Al met al ben ik hier dik tevreden mee :wink:
Willy en de meiden

Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Willy schreef:Door de weeks worden de honden altijd 's morgens om 7.30 uur uitgelaten. In het weekend worden wij meestal uit ons zelf wakker en liggen de honden nog lekker te slapen, dit is rond 9.30 uur. Meestal is de laatste uitlaat rond 22.30 uur. Al met al ben ik hier dik tevreden mee :wink:
Tja, daar zou ik ook tevreden mee zijn hoor :mrgreen:
In het weekend dan.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

De laatste plas is hier ten vroegste half elf. Ze blijven met gemak liggen tot 11 uur 's morgens :wink: (ook al gebeurt dit zelden).
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier zijn ze ook geen regelmaat gewend, wij werken ook allebei onregelmatig. Komt soms erg handig uit. Is de één weg dan is de ander thuis.

Als we echt uit willen slapen dat is het de vorige avond vaak laat geworden, de laatste plas is dan in de tuin geweest.

En als ik merk dat er één onrustig wordt dan laat ik ze even in de tuin een plas doen en duik ik snel m'n bed weer in. Geen probleem. :ok:
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Doordeweeks wordt Bep voor het eerst om een uur of 6 uitgelaten en 's avonds om een uur of 11. In het weekend 's morgens om een uur of 9 voor het eerst en 's nachts om een uur of 2 voor het laatst.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ja maakt niet uit hier. Nu hebben we vakantie dus rond 9 uur pas een beetje actief, normaal zijn ze om half 7 al uit. Ze passen zich nu makkelijk aan. Laatste ronde is wel na 12 uur :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Maddy
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maddy »

Tijdens werkdagen worden de honden tussen 6 en half 7 door mijn vriend uitgelaten. De laatste ronde is meestal tussen 10 en half 11. 's weekends maakt het hun niet uit wanneer we opstaan. Ze liggen dan nog gewoon rustig op hun plaats. Al hoewel Maddy het leuk vindt om 's ochtends rond 6 uur ff bij je bed te gaan staan en je een lik in je gezicht te geven, en vervolgens gaat ze weer naar beneden op haar plaats liggen. :mrgreen:
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

laatste ronde is rond middernacht, en de eerste pp-sessie doordeweeks rond 7.30 uur.
In het weekend kunnen we tot een uur of 9 blijven liggen, dan gaat Puck piepen, en zeuren.
Niet omdat ze ze zo nodig iets moet, maar omdat ze er genoeg van heeft dat wij boven zijn. :wink:
Gelukkig is mijn echtgenoot een vroege vogel, ik mag altijd uitslapen als dat kan.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hier wordt het zooitje tussen 21.30 en 22.00 uur uitgelaten. En ja, dat betekent dat ze smorgens om 7.00 uur uiterlijk naar buiten moeten.
Daarom laten we ze vaak in het weekend wat later uit, omdat we dan ook iets langer kunnen blijven liggen. Maar als het later wordt dan 8.00 uur, dan heeft Yentie geheid in huis geplast. Die trekt dat ook niet.
Inderdaad, wij hebben wel regelmaat in het uitlaten en daar houden de honden ons ook aan. Maar ja, ik vind het niet erg, ik ben toch vroeg wakker. Ik moet er niet aan denken dat ik na 23.00 uur de honden nog moet uitlaten. Als we uit geweest zijn, gebeurt dat natuurlijk wel, maar normaal gezien lig ik om 24.00 uur uiterlijk in mijn bed in het weekend, doordeweeks vroeger.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

ik kan ook lekker uitslapen honden slapen net zo hard mee :mrgreen: .
ik heb ook het voordeel dat mijn vriend meestal niet kan uitslapen dus dan laat hij ze uit.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Jan of ik gaan voor dag en dauw op pad met de doggies dus daar zijn ze aan gewend en als ik opsta zijn ze er ook altijd, op Rio na,als de kippen bij.
Rio blijft slapen tot we weggaan en komt dan pas overeind.
Wel gaan ze 'savonds voor de laatse ronde nooit zo laat omdat ze toch weer vroeg gaan en zijn ze dan ook eigenlijk nooit zo actief meer.
Een groot aantal van de opvangers die hier weg zijn gegaan maakte de mensen wakker vroeg in de ochtend zo van gaan we nog niet :mrgreen: :mrgreen: en moesten echt overschakelen op andere tijden.
Mara Roulette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

Ik houd heel veel van mijn bedje en gelukkig kan Lois eigenlijk zo lang blijven liggen als ik blijf liggen. Tis een keer voor gekomen dat ze er eerder uit moest maar toen was ze ziek.. dus die tel ik niet mee :wink: Ik ga trouwens ook heel laat naar bed dus meestal gaat ze rond 1 uur nog wel even een rondje lopen.. Dat helpt ook natuurlijk
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ze gaan hier 'savonds om 22.00 uur voor de laatste ronde. En 'smorgens om 7.30 uur voor de eerste.

Maar als we uitslapen dan kan het ook wel dat ze tot een uurtje of tien 'smorgens blijven slapen. Als wij slapen dan slapen zij ook. :wink:

Maar zelf vind ik het erg vervelend om laat op te staan. Mijn hele dag loopt dan in de soep, dus ik doe dat liever niet te vaak. :wink:
Hondengek
Actief

Ongelezen bericht door Hondengek »

dan heb ik echt een superhond! ze kan het echt lang ophouden. vooral met oud en nieuw was ze niet uit huis te branden. ze heeft het echt de hele dag en nacht opgehouden, had gewoon medelijden, maar jah heb het wel geprobeerd om met haar naar buiten, maar ze sleurde me gelijk weer naar binnen. nou jah met andere woorden ze kan het heel lang ophouden.
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

die van ons hebben niet echt vaste tijden smorgens als ik ze in het weekend later uitlaat dan kunnen ze smorgens ook wat later.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Hier ook geen vaste tijden, die hebben wij niet i.v.m. werkzaamheden/eigen bedrijf, dus Billy ook niet.
Ik ben wel blij met een partner die er zijn hand niet voor omdraait om de laatste ronde ook echt laat te lopen (meestal na middernacht). Dat houdt dus automatisch in dat ik er 's ochtends niet vroeg uit hoef voor de ochtendronde. Het kan negen uur zijn, soms tien uur (eerst ontbijten, dan pas naar buiten).
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Saar kan het verschrikkelijk lang ophouden. Miep ook wel, maar als die moet dan moet ze wel. Dat geeft ze overigens heel goed aan, ook als wij nog slapen.
Tijden zijn bij ons heel verschillend, maar 's avonds ergens tussen half 10 en 12 en 's ochtends door de week om half 8 en in het weekend tussen 10 en 12 ofzo :19:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”