Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verstoppen...
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Verstoppen...
...doe ik niet meer op bekend terrein. Meneer was een eindje vooruit aan het snuffelen. Ik vond dat hij erg weinig aandacht voor me had, dus heb me verstopt achter een boom. Z'n staart zag ik zwiepen, maar na een tijdje niet meer. Ik denk nog 'hij komt zo wel'. Hm...duurde wel wat lang. Toch maar gaan kijken.....Brammie weg! Whaaaaaaaaaa! :N:
Hij kon daar twee paden nemen, dus ik heb voor het pad gekozen dat uiteindelijk naar een weg leidt. Leek met het beste er in ieder geval voor te zorgen dat hij daar niet onder de auto komt. Ondertussen m'n vriend gebeld die nog lag te slapen dat hij naar beneden moest gaan of Bram in de tuin was. Al snel kreeg ik een telefoontje dat Bram voor de deur stond, hij had 1 keer geblaft en was dolblij dat de deur open ging.
Toen ik thuiskwam was hij nog blijer: niet meer zomaar weggaan hoor vrouwtje! Achteraf snap ik wel wat zijn gedachtengang was. Hij was aan het snuffelen en zag wel wat wandelaars voorbij komen. Hij is verder gelopen omdat hij waarschijnlijk dacht dat ik een van die wandelaars was. Toen ik dat niet bleek te zijn, is hij naar huis gelopen.
Ik kan nu weer gaan douchen, want het zweet was me uitgebroken!
Overigens gaat het weer een stuk beter met Bram en hierkomen, dat is dan het goede nieuws. Gisteren op de hei heb ik hem met hierrrrrr teruggeroepen van een flinke afstand terwijl hij met een hond aan het spelen was (even dood moment afgewacht natuurlijk). Ik geef hem de gelegenheid om met andere honden te spelen. Als de baasjes van de andere hond doorlopen, loop ik de andere kant op en dan komt hij keihard achter me aan gerend.
We gaan het best redden met z'n tweetjes.
Hij kon daar twee paden nemen, dus ik heb voor het pad gekozen dat uiteindelijk naar een weg leidt. Leek met het beste er in ieder geval voor te zorgen dat hij daar niet onder de auto komt. Ondertussen m'n vriend gebeld die nog lag te slapen dat hij naar beneden moest gaan of Bram in de tuin was. Al snel kreeg ik een telefoontje dat Bram voor de deur stond, hij had 1 keer geblaft en was dolblij dat de deur open ging.
Toen ik thuiskwam was hij nog blijer: niet meer zomaar weggaan hoor vrouwtje! Achteraf snap ik wel wat zijn gedachtengang was. Hij was aan het snuffelen en zag wel wat wandelaars voorbij komen. Hij is verder gelopen omdat hij waarschijnlijk dacht dat ik een van die wandelaars was. Toen ik dat niet bleek te zijn, is hij naar huis gelopen.
Ik kan nu weer gaan douchen, want het zweet was me uitgebroken!
Overigens gaat het weer een stuk beter met Bram en hierkomen, dat is dan het goede nieuws. Gisteren op de hei heb ik hem met hierrrrrr teruggeroepen van een flinke afstand terwijl hij met een hond aan het spelen was (even dood moment afgewacht natuurlijk). Ik geef hem de gelegenheid om met andere honden te spelen. Als de baasjes van de andere hond doorlopen, loop ik de andere kant op en dan komt hij keihard achter me aan gerend.
We gaan het best redden met z'n tweetjes.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik had het al een tijd niet meer gedaan, maar denk ook niet dat ik het ooit weer in m'n hoofd haalInge O schreef:dit kan (zeker bij wat meer onafhankelijke honden) zelfs het nadeel zijn aan verstoppen : na verloop van tijd leren ze zo zelfs dat ze echt niet in paniek moeten raken als het baasje niet meer te zien is, die staat echt wel ergens achter de één of andere boom.
ik doe het maar heel, heel zelden, om die reden, zal nog eerder gewoon omdraaien en de andere kant uitlopen.

Linda, Izzie en Bram
-
miekmiek
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Fijn dat het goed afgelopen is!
En...verstoppen achter een boom heeft hier ook niet zo heel veel zin,hoor
Maxi kijkt op een gegeven moment wel op,komt me ook als een idioot zoeken om vervolgens weer 'kilometers' verder weg te gaan lopen.
Dus..hij leert er helaas niet zo veel van.
Dusty houdt mij goed in de gaten ..die andere 2 moet ik in de gaten houden.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- mitmig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik gluurde ookmiekmiek schreef:Je moet ook verstoppen en gluren. Dat doe ik tenminste, want ik ben veel te nieuwsgierig hoe mijn honden reageren wanneer ze zien dat ik weg ben. (meestal helemaal niet)
Bovendien ben ik ook als de dood dat ze gewoon doorrennen en ik ze kwijt ben.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
Reini
- Zeer actief
Wat een schrik!! Gelukkig is hij veilig naar huis gelopen
Ik verstop me ook nog weleens. Dat liet ik zaterdag nog zien, ik ga dan achter een boom staan en roep: 'waar isse mama' (kan het nóg kinderlijker
), dan komt hij altijd wel kijken waar ik dan precies ben
Me verstoppen en dan niks meer zeggen heb ik nooit gedaan omdat ik dan dus ook bang was dat hij zou verdwijnen.
Ik verstop me ook nog weleens. Dat liet ik zaterdag nog zien, ik ga dan achter een boom staan en roep: 'waar isse mama' (kan het nóg kinderlijker
Me verstoppen en dan niks meer zeggen heb ik nooit gedaan omdat ik dan dus ook bang was dat hij zou verdwijnen.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
miekmiek
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Dat verstoppen heeft bij Nika helemaal nooit gewerkt.
Ze was net 8 weken oud en de week ervoor voor de eerste keer mee naar de hondenclub geweest.
Ik parkeer mijn auto en loop door het bos richting de club en Nika let niet op me. Dus ik ga achter een boom staan, had namelijk geleerd dat dat zou werken.
Na enkele minuten nog geen puppie, het angstzweet brak me uit.
Dus doorgelopen, stond dat kleine opdondertje voor het hek van de hondenschool. Ha vrouwtje, ben je er dan eindelijk? Ik wist wel waar we naartoe gingen hoor
Ze was net 8 weken oud en de week ervoor voor de eerste keer mee naar de hondenclub geweest.
Ik parkeer mijn auto en loop door het bos richting de club en Nika let niet op me. Dus ik ga achter een boom staan, had namelijk geleerd dat dat zou werken.
Na enkele minuten nog geen puppie, het angstzweet brak me uit.
Dus doorgelopen, stond dat kleine opdondertje voor het hek van de hondenschool. Ha vrouwtje, ben je er dan eindelijk? Ik wist wel waar we naartoe gingen hoor
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Reini
- Zeer actief
Ik en mijn staff bevestigen werkelijk geen eén vooroordeel.miekmiek schreef:Reini schreef:ik ga dan achter een boom staan en roep: 'waar isse mama' (kan het nóg kinderlijker),
![]()
Vergeet je niet dat je een staffie hebt! Dat is een stoere hond hoor! Je moet wel een beetje om zijn imago denken!!!
Eerder het tegenovergestelde
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07