De twee monsters hier hebben steeds vaker wat gezeur over de botten die hier altijd rondslingeren. Het gaat om de gewone kluifbotten, bv farmfoodbotten, dus geen maaltijdbotten.
Sowieso wil Kaya altijd het bot van Moritz hebben en een enkele keer ook weleens andersom.
Meestal gaat dit vrij goed en in vrede en laat ik ze maar hun gang gaan in hun afleidingsmanoeuvres en gestaar.
Maar de laatste tijd wordt het feller en twijfel ik een beetje of ik de ingeslagen weg moet voortzetten.
Gisteravond bv lag Moritz heerlijk op de bank te kluiven, maar de sukkel laat het bot vallen en Kaya vliegt grommend bovenop het bot. Op dat moment heb ik niks gedaan (moet die oen het maar niet laten vallen).
Maar zojuist hadden ze alletwee een nieuw kluifbot, ik geef er eentje aan Kaya en eentje aan Moritz, en daar begint het alweer: Kaya wil de kluif van Moritz.
Ik leid haar af met haar eigen kluif, ga bij haar zitten en het lijkt goed te gaan en ik ga even naar de keuken (open keuken) en ineens een hoop kabaal en liggen de twee goed met elkaar in de clinche.
Ik brul en geef ze allebei op hun kop en na eventjes weer ieder hun eigen kluif. Ik blijf er nog even bij en de rust lijkt teruggekeerd en ik ga achter de compu zitten....... ik zie Kaya alweer kijken naar de kluif van Moritz en Moritz geeft op en loopt bij de kluif vandaan waarop Kaya zijn kluif pakt.
Op dat moment heb ik niet ingegrepen omdat Moritz duidelijk opgeeft.
Ik grijp dus alleen in als ze elkaar echt even in de haren vliegen (niet met bijtwonden hoor, maar even flink gekibbel zeg maar).
Tja, helemaal geen kluiven meer is misschien jullie advies, maar de honden genieten er zo van en vooral Kaya is erg druk in huis en kan op deze manier heerlijk een uur rustig kluiven (voor mij dus ook even lekker rustig).
Wat zal ik doen? Bij het kleinste dingetje al ingrijpen? Helemaal niet ingrijpen ook al vliegen ze elkaar in de haren? Of doen zoals ik het nu doe: alleen bij echt gelazer ingrijpen?