Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In de tuin

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

In de tuin

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram vindt het heerlijk om in de tuin rond te hobbelen. Hij kijkt binnen verlangend naar buiten en als ik het zie, doe ik de deur open. Hij springt dan helemaal blij naar buiten en het duurt zeker een uur voordat hij weer voor de deur gaan staan om naar binnen te mogen.

In de zomer staat de deur open en toen vond ik het logisch. Maar in deze kou vind ik het toch wel typisch. Ik heb net een uur met hem gewandeld, dus het is ook geen gebrek aan beweging.

Zijn er meer honden die zo gek zijn op rondhobbelen in de tuin, ook in de winter?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Martijn schreef:Mijn honden deden dat ook graag, in nijmegen.
Ook met koud weer..alleen niet in de regen.

Een een kooiker kan weersgewijs toch best wat hebben?
Ja hoor, ik maak me ook totaal geen zorgen over de kou. Het was meer dat ik het typisch vond en me dus afvroeg of er meer honden zijn die dat doen. Ik zie verder in de buurt namelijk nooit een hond in de tuin lopen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Nou, die van mij met dit koude weer niet hoor! Ja, als ze wat horen achter willen ze naar buiten voor onderzoek maar dan staan ze binnen een minuut weer voor de deur: koudddddd! Deur open NU :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Sunnybunny schreef:Nou, die van mij met dit koude weer niet hoor! Ja, als ze wat horen achter willen ze naar buiten voor onderzoek maar dan staan ze binnen een minuut weer voor de deur: koudddddd! Deur open NU :mrgreen:
:smile: Dat zou ik dus ook doen! :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

Hier zijn ze ook het liefst buiten, weer of geen weer.
Behalve als het pijpestelen giet, daar is Izzy niet zo happig op.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hier ook hoor. Ze gaan gewoon buiten liggen slapen. Deur staat overdag meestal open, verwarming uit en wij in een fleecetrui binnen :mrgreen:
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Jurek is ook een paar keer op een dag een poosje buiten. Hij ligt soms gewoon op de koude stenen te slapen.

Wij laten echt de deur niet openstaan hoor met deze temperaturen. Dan maar een paar keer voor portier spelen. :roll:
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tommie is een koukleum, die gaat voor de deur staan piepen. Femke vind het heerlijk buiten, maar alleen vind ze er weer weinig aan. Kortom; er moet nog een hond bij. :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

miekmiek schreef:Tommie is een koukleum, die gaat voor de deur staan piepen. Femke vind het heerlijk buiten, maar alleen vind ze er weer weinig aan. Kortom; er moet nog een hond bij. :mrgreen:
Nee twee honden! Binnen een maatje voor Tommie en buiten een maatje voor Femke! :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Kaya scharrelt ook graag in de tuin, soms 10 minuten soms een uur.
Ik vind het best; wat zij wil :19: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Chaos is bijna altijd buiten...heeft zijn vaste plekken in de tuin waar hij even een uiltje knapt. Het liefst boven op de dijk vanwaar hij het beste zicht heeft op de tuin en op de buurt. Als hij echt naar binnen wil laat hij ons dit wel op zeer gebiedende wijze weten. Dwz dat degene die even naar buiten ging om iets in de container te gooien bij de deur onderuit geschoffeld wordt door een duitser die in 1x erg veel haast heeft om naar binnen te komen.. Vaak als er gekookt wordt.

Odin krijgt van mij nog een katteluik want ik heb het gevoel wat ik de portier van een zeer druk bezochte discotheek ben... Hij trippeld even door de tuin en moet vervolgens weer naar binnen. Tenzij hij besluit dat hij even een uurtje of twee om het hoederhof heen wil rennen dan is het in huis heerlijk rustig.... :mrgreen:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Zoek stok! schreef:
miekmiek schreef:Tommie is een koukleum, die gaat voor de deur staan piepen. Femke vind het heerlijk buiten, maar alleen vind ze er weer weinig aan. Kortom; er moet nog een hond bij. :mrgreen:
Nee twee honden! Binnen een maatje voor Tommie en buiten een maatje voor Femke! :mrgreen:
:idea: Goed idee!

Rob ziet me aankomen... :smile2:
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Kira is ook heel vaak buiten. Dan zet ik de garagedeur open, en dan kan ze zelf bepalen of ze binnen of buiten wil zijn. Meestal dus buiten.
Kali is het meest binnen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ook Billy is vaak en graag buiten in de tuin / op het erf, ook na een lange wandeling. Beetje snuffelen, beetje graven, beetje de poort bewaken :wink: .
Alleen moet de deur wel open blijven. Zodra we 'm dichtdoen gaat 'ie met zijn neus tegen het glas naar binnen staan staren (nee, niet blaffen, piepen of tegen de deur opspringen, alleen staren :roll: ).
Een hondenluik zou misschien wel wat zijn...
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Puck is ook graag buiten. In ons tuintje.
Lekker liggen, vogeltjes loeren, rondkijken/snuiven, kuiltje graven...
Diesel is ook graag buiten maar alleen als wij, ik of Maurits, ook buiten zijn.
De deur is hier ,ook al is het winter, best vaak open. En dat heeft weinig met de honden te maken.
Onze kinderen zitten soms demonstratief en erg klagend onder hun versleepte dekbedden tv te kijken.
Wij houden nogal van euh, frisse lucht...
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Quasar loopt ook graag in de tuin. Quincy niet die vind het nu te koud en in de zomer vind hij het te warm :19:
Afbeelding
hildaroelaarts
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door hildaroelaarts »

Roxy en Jessie willen ook het liefst de hele dag in de tuin,en ook mijn taak is dan voornamelijk portier spelen, want zelf een deur openen kunnen ze niet :denken:
Angél
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russel en onbekende mix
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angél »

Trixie is het liefste binnen winter en zomer die ligt het liefste op haar eigen plekje (mijn bank dus :mrgreen: ) Zelfs in de zomer als wij buiten zijn wil ze na een paar minuten weer naar binnen.

Jacky is juist graag in de tuin die is nauwelijks naar binnen te krijgen koud of niet. Rondrennen en vogelzaadjes eten is nu haar favoriete bezigheid :mrgreen:
Liefs, Trixie, Jacky, Huub en Mary
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Ja nou en of, als ik buiten moet zijn dan hobbelt hij achter mij aan en soms ook wel eens dat hij voor de deur staat en ff wil snuffelen in de tuin.
Hij blaft als hij het beu is en wil dan naar binnen :ok:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Luka is een binnen-buitenhond.
Als tie binnen is wil ie buiten en als ie buiten is wil ie binnen. :mrgreen:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Queenie vond het heerlijk om zomer en winter buiten in de tuin te zijn, voor Madammeke Raisa is dat te koud :pffff:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

In de zomer dan zijn de honden eigenlijk altijd buiten als we thuis zijn, vinden ze heerlijk.
Nu in de winter zijn ze alleen buiten als ik daar bezig ben, zowiezo is het voor Samara veels tekoud zonder dr jas en om nu elke keer die jas an tedoen voor 5 minuten vind ik een beetje overdreven.
Maar als ze beide de kans krijgen komen ze wel ff naar buiten toe.

Jacqueline
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Eh nee niet echt, die van mij scharrelen best graag even buiten maar niet te lang dan willen ze snel weer naar binnen :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ja ze zijn wel graag in de tuin. Pas ging Rataplan na de laatste ronde voor de tuindeur zitten (betekent ik wil nu naar buiten) en ik dacht dat hij misschien moest overgeven. Maar hij ging gewoon zitten, sterren kijken :mrgreen:
Meestal rent er eentje met speeltje of bot naar buiten, de ander volgt en dan rennen ze heen en weer en liggen wat in het gras.
Maar niet zo lang als in de zomer.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

Diesel is heel graag in de achtertuin. gewoon een beetje rond snuffelen en met de spullen van de kids spelen. maar ik probeer er een beetje regelmaat in te houden omdat ik anders bang ben dat zijn zidnelijkheid in de problemen komt.
(dat hij niet leert op vaste (zogoed als mogelijk) tijden zijn behoeften te doen)
Groetjes Silvia en Diesel
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”