Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik weet niet of en hoeveel "grote"fokkers hier op het forum zitten, maar wie van jullie fokkers fokt ongeveer 4 nesten per jaar?
Mijn vraag is hebben jullie het diploma HKB of is dat allemaal niet meer nodig.
Hoe komen ze overigens op regel 4 nesten/ 20 pups per jaar.
Als je uitgaat van 4 nesten kun je toch makkelijk meer als 20 pups hebben in totaal Of snap ik het gewoon allemaal niet helemaal
hoe zit dat dan als je maar 1 á 2 nestjes per jaar fokt en je hebt toevallig dat jaar twee grote nesten van 10 of 12 pups? zou wel heel toevallig zijn als dat zou gebeuren maar het kan wel.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji schreef:hoe zit dat dan als je maar 1 á 2 nestjes per jaar fokt en je hebt toevallig dat jaar twee grote nesten van 10 of 12 pups? zou wel heel toevallig zijn als dat zou gebeuren maar het kan wel.
idd,
ik had nu een nest van 9, zou nou mn volgende nest (als dat in t zelfde jaar was) ook zo groot zijn nog geen probleem, maar t moeten er dan zeg maar niet 11 (wat niet ondenkbaar is gezien wat Ace geeft en de lijnen waar Delwyn uit komt) zijn, want dan ga ik er dus over heen......nu zijn de nesten in verschillende jaren dus maakt t niet uit.....maar toch...
Maar wat zij de consequenties,mocht het wel gebeuren. Je hebt inderdaad b.v. 2 nesten per jaar en 2 keer een nest van 11 pups, wat bij grote rassen niet vreemd is. Wat dan?? Ze kunnen dat toch moeilijk controleren lijkt me, of gebeurt dat wel?
Volgens mij zijn er weinig fokkers die HKB hebben toch?
Zijn er ueberhaupt al consequenties?
Volgens mij wordt er al vanaf circa 1996 gesproken dat je het KKI of HKB moet hebben en is dit er nog altijd niet door.
Pups worden er voorlopig niet bij mij geboren, dus ik kom er sowieso niet over heen (en heb beide papiertjes).
volgens mij is het van het HKB eraf. En laatst was hier de "vrouw van de raad van beheer" voor controle van een importhondje en hebben we het nog over KK1 in combi met kennelnaam gehad.
En je mag een onbeperkt aantal nesten fokken zonder KK1 met je kennelnaam en toch alle puppen op kennelnaam krijgen.
En over die 20 pups. Wij kunnen 4 nesten doen zonder over de 20 puppen heen te komen. Als je daar boven komt gaan ze het aangeven bij de belastingdienst en dien je het op te gaan geven als inkomen.
Maria schreef:En over die 20 pups. Wij kunnen 4 nesten doen zonder over de 20 puppen heen te komen. Als je daar boven komt gaan ze het aangeven bij de belastingdienst en dien je het op te gaan geven als inkomen.
Gr. Maria.
met 6 of 19% BTW ? als dat zo is kan je ook de btw van de uitgaven die je aan je pups hebt weer terugvorderen
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Ik fok helemaal niet maar wilde KK1 gaan halen omdat me dat erg interessant lijkt. Toen stuite ik op dat HKB en had daar dus wat vragen bij Maar naar aanleiding van dit topic heb ik dan wel weer een opmerking.
Ik wist helemaal niet dat je de verkoop van pups niet op hoefde te geven (tja sorry blond ) Kan iemand mij vertellen waarom dat dan pas vanaf een bepaald aantal pups per jaar hoeft, het zijn toch ook inkomsten
Dylan schreef:Ik fok helemaal niet maar wilde KK1 gaan halen omdat me dat erg interessant lijkt. Toen stuite ik op dat HKB en had daar dus wat vragen bij Maar naar aanleiding van dit topic heb ik dan wel weer een opmerking.
Ik wist helemaal niet dat je de verkoop van pups niet op hoefde te geven (tja sorry blond ) Kan iemand mij vertellen waarom dat dan pas vanaf een bepaald aantal pups per jaar hoeft, het zijn toch ook inkomsten
nou nou inkomsten, niet als je maar 1 x per jaar een nestje van 2 a 3 pupjes hebt hoor maar iig ik weet niet precies hoe dat zit misschien kan je de belastingdienst bellen die kunnen je wel uitleg geven
Ook niet alle bedrijven hoeven belasting te betalen dat ligt aan je omzet die je maakt
Je mag een bepaald bedrag per jaar belastingvrij bijverdienen. Dat hoef je dus niet op te geven aan de belasting. Dat bedrag is niet zo heel erg hoog (ik weet niet precies hoe hoog) maar als je niet veel pups per jaar hebt kom je daar over het algemeen niet overheen.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe
Dylan schreef:Ik weet niet of en hoeveel "grote"fokkers hier op het forum zitten, maar wie van jullie fokkers fokt ongeveer 4 nesten per jaar?
Mijn vraag is hebben jullie het diploma HKB of is dat allemaal niet meer nodig.
Hoe komen ze overigens op regel 4 nesten/ 20 pups per jaar.
Als je uitgaat van 4 nesten kun je toch makkelijk meer als 20 pups hebben in totaal Of snap ik het gewoon allemaal niet helemaal
Ik fok soms 4 nestjes per jaar hangt er vanaf van de conditie van de honden en wanneer de vorige dekking is gebeurd. Ik slaag altijd minstens in loopsheid over om de teef terug op kracht te laten komen en in conditie!
Maar wat is HKB is dit iets typisch voor nederland?
Klik op onderstaande banner om de website te bekijken!