Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

poep eten..stress???

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

gucci
Zeer actief

poep eten..stress???

Ongelezen bericht door gucci »

hallo,

even een vraagje, is het eten van eigen poep een uiting van stress??

mijn bulletje eet sinds de dood van mijn oudje nu ongeveer drie weken geleden, haar eigen poep, ze heeft na zijn dood, ook verlatingsangst ontwikkelt, zodra ik maar de kamer uitloop, of om naar boven te gaan of een boodschapje, dan laat ze haar plas lopen en gaat poepen in huis, ze eet haar poep dan ook gelijk op, ze krijgt vers vlees, dus dat vind ik dan ook vreemd, omdat vlees honden weinig behoefte hebben aan poep eten, toen oudje nog leefde, niks aan de hand, toen we hem hebben in laten slapen is ze helemaal van slag geweest en heeft daardoor dit gedrag ontwikkelt, ze is ook veel banger voor bepaalde dingen geworden. nu gaat dat weer wat beter.

dus vandaar dat ik denk dat het poep eten wat ze doet een soort van stress is..wat denken jullie ervan. ze eet trouwens geen poep van andere honden alleen haar eigen poep. ik vind het enorm smerig, want ze gaat er enorm van ruften en boeren. en dat ruikt niet lekker. :wink:

groetjes,
Groetjes,

Afbeelding
MJ&DiEv
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MJ&DiEv »

Bij onze beagle denken we dat het aangeleerd gedrag is, nuja, "aangeleerd"... Ze komt oorspronkelijk van een dierenwinkel (voordat wij ze uit het asiel haalden) en daar leren ze toch ook wel zo een dingen! :boos:

Het zou misschien wel stress kunnen zijn, leuk is het in ieder geval niet! Hoe oud is je bulletje? :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”