Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heel vreemd gedrag (of niet?)

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

Heel vreemd gedrag (of niet?)

Ongelezen bericht door Marja »

Ik had van mijn ouders twee grote botten gehad(buffelhuid) die van hun pup zijn geweest.
Die gaf ik vanmiddag aan Stapper en Zara,Stapper verdwijnt dan direkt de tuin in om het bot te begraven en meestal dat Zara dat ook.

Maar vanmiddag ging ze met dat bot in haar bek rondjes door de kamer lopen en deed erg nerveus leek het.
Ze begon ook hevig te piepen en te janken :denken:

Bot even afgepakt en 10 min later weer gegeven.
Ze begon weer zo vreemd te doen, janken piepen en nerveus door de kamer lopen.

Ik snap hier niets van, zou ze het hebben geroken ofzo dat het van de pup is geweest?
Maar dan nog............. :19:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Zoë had ook de gewoonte om elk bot in de tuin te begraven.

Of ze kunnen ruiken dat het van een pup is geweest ? Zou me niet eens verbazen, maar ik weet het niet. Heb een keer gezien dat Luna een weggeworpen balletje van Zoë in eerste instantie niet wilde pakken, en ik verbeeld me dat dat ook was omdat ze rook dat die van Zoë was, maar ja, misschien is het wel onzin.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Zoie schreef:Zoë had ook de gewoonte om elk bot in de tuin te begraven.

Of ze kunnen ruiken dat het van een pup is geweest ? Zou me niet eens verbazen, maar ik weet het niet. Heb een keer gezien dat Luna een weggeworpen balletje van Zoë in eerste instantie niet wilde pakken, en ik verbeeld me dat dat ook was omdat ze rook dat die van Zoë was, maar ja, misschien is het wel onzin.

En ze kent de pup nauwelijks, heeft hem maar 1 keer gezien :wink:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Marja schreef:

Misschien ruiken pups gewoon anders :19:

Instincten kunnen vreemd in elkaar zitten. Zo heb ik gelezen over een experiment waarbij het gekerm van een pup die buiten het nest lag opgenomen was op een casetterecorder. Het bandje werd afgespeeld, en de moeder legde de recorder in het nest alsof het een pup betrof.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Zoie schreef:
Marja schreef:

Misschien ruiken pups gewoon anders :19:

Instincten kunnen vreemd in elkaar zitten. Zo heb ik gelezen over een experiment waarbij het gekerm van een pup die buiten het nest lag opgenomen was op een casetterecorder. Het bandje werd afgespeeld, en de moeder legde de recorder in het nest alsof het een pup betrof.
Ahhh gossie, bijna zielig..........
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Bij mij doen ze dat als ze hun bot graag willen verstoppen, maar geen geschikte plek kunnen vinden. Misschien was dat het?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Marja
Zeer actief

Sunnybunny schreef:Bij mij doen ze dat als ze hun bot graag willen verstoppen, maar geen geschikte plek kunnen vinden. Misschien was dat het?
Ahhhhh dat zou kunnen ja!!
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Jack gaat zo achterlijk piepend met een bot rondlopen als hij het eigenlijk niet meer hoeft, maar geen goeie 'verstopplek' kan vinden. In het verleden kon hij het vervolgens begraven in de tuin, maar met Lilo werkt dat niet meer, die graaft af en toe nog half vergane en vergeten botten van Jack op. :roll:
Zelfs als Lilo binnenblijft tijdens het begraven vertrouwt Jack het voor geen meter en staat na een minuut graven en weer opgraven alweer piepend voor de deur. Dikke stress. :roll:

Ik ruil in zo'n geval voor iets kleiners, een dentastick ofzo, en bot gaat in het keukenkastje. Dan miept hij ook nog wel even van 'Oh, ik wil het nu toch wel weer terug!', maar dat is zo over, en in het keukenkastje is het veilig voor Lilo. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Bruno doet dat ook vaak, meestal bij iets nieuws.Ik moet dan even met hem spelen, doen of ik het af wil pakken, en dan gaat hij er uiteindelijk op kauwen :mrgreen:
ekennel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ekennel »

Rocky gaat ook piepend rondjes lopen met een kluifje of koekje. En als hij het dan ergens verstopt heeft maar er niet zeker van is dat het wel zo´n goede plek is begint het hele ritueel weer van voren af aan. :mrgreen:

En puppies ruiken inderdaad wel anders. Als je een puppiebekje opent ruiken ze een beetje naar koffie. Dus die lucht zal ongetwijfeld ook aan die botjes kleven. Zal alleen voor ons niet waarneembaar zijn.
Afbeelding
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Cendy »

Sunnybunny schreef:Bij mij doen ze dat als ze hun bot graag willen verstoppen, maar geen geschikte plek kunnen vinden. Misschien was dat het?
Branco doet dat ook.
Scarlett
Actief

Ongelezen bericht door Scarlett »

Yep, hier ook precies hetzelfde. Vooral als Charley de tuin niet inkan, en het dus binnen ergens "moet" verstoppen.
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
Marja
Zeer actief

Nou ja zeg :pffff:

Denk je dat je een bijzondere hond hebt :mrgreen:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »