Silka is een teef van 3 jaar uit het SHKD-asiel in Istanbul. Ze is in juli 2005 zwervend aangetroffen (met pups) en is opgevangen in het bos-asiel.
Van daaruit is ze door een stichting herplaatst en nu is sinds een week bij ons en... het gaat ontzettend goed!
Ze is vanaf dag 1 zindelijk en voelt zich zichtbaar op haar gemak in huis. Ze is niet schrikachtig en ook niet bang voor vreemde geluiden.
Sinds het weekend loopt ze in het buitengebied los en ook dat gaat prima, ze houdt ons goed in de gaten en we roepen haar, uiteraard, regelmatig bij ons.
Contacten met andere mensen en honden leveren tot nu toe geen problemen op en ze is ook al aardig op mij en mijn vriend gesteld, we kunnen haar aaien, knuffelen, borstelen etc. (en dat vindt ze ook allemaal heerlijk!
En het allerbelangrijkste: het gaat steeds beter tussen haar en Cowboy Billy.
In het begin moest ze niet veel van hem hebben en hij liet zich wel erg op zijn kop zitten door haar. Inmiddels, na een paar schermutselingen (van beide kanten
Eigenlijk is er maar een ding waar we echt aan moeten werken en dat is Silka's jachtpassie. Ze is een fanatieke zicht-jager en alles wat zich snel voortbeweegt, daar moet ze achteraan :N: .
Maar goed, mijn vraag is dus: hebben we het nu zo getroffen met Silka of zijn er meer mensen die hetzelfde hebben ervaren qua aanpassingsvermogen van hun volwassen herplaatser.
En hoe kan het eigenlijk? Ik bedoel: Silka heeft gezworven en heeft een half jaar in het (grote) bos-asiel gewoond en toch draait ze nu gewoon mee alsof ze hier al veel langer dan een week woont.