Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zal ik doen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Wat zal ik doen?

Ongelezen bericht door Moos »

Saar vind het heel moeilijk om in huis haar rust te vinden. Ze vindt dat ze alles in de gaten moet houden, en slaapt overdag heel weinig. Regelmatig zijn er momenten dat je ziet dat ze echt wel wil gaan slapen, maar dat het niet gaat omdat ze bij elk geluidje omhoog schiet.
De enige plek waar ze wel altijd heel ontspannen slaapt is op bed en dan half verscholen onder de dekens. Als ik niet thuis ben ligt ze daar ook altijd, en 's nachts. Maar als ik wel thuis ben dan wil ze niet alleen in de slaapkamer gaan liggen voor uren.

Vroeger had ik een bureau staan in de huiskamer en dan trok ze zich daaronder terug, maar dat bureau is nu ik verhuisd ben weg.

Nu had ik het idee opgevat om een bench te lenen en die voor Saar neer te zetten met een deken erover heen en lekker fleecedekens erin zodat ze in de huiskamer ook een holletje heeft, net zoals op bed, waar ze zich kan terugtrekken van alle prikkels in huis. En dan uiteraard met het deurtje constant open.
Alleen ik heb nogal een fout gemaakt bij het opzetten van de bench. Dat heb ik gedaan waar Saar bij was, en daar schrok ze van. Ten eerste en vreemd object en dan die herrie die dat kletterding maakte. Kortom, ze is er nu bang voor, zucht :19:
Voor een koekje gaat ze er wel in, maar er ook meteen weer uit.

En nu vraag ik me af wat ik zal doen. Ze hoeft natuurlijk absoluut niet in de bench (qua 'mooi in huis' liever niet zelfs :mrgreen: ), maar ik denk echt dat het haar een plek van rust kan bieden. Alleen uit zichzelf gaat ze er niet in. Dan kan ik gaan trainen dat ze er wel in wil, maar ja, is dat slim? Want nogmaals, het hoeft natuurlijk niet, en het is ook niet zo dat ze nu ongelukkig is ofzo....
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Kan je in plaats van zo'n grote metalen bench niet een doos/kistje/krat nemen en die op z'n kant leggen met dekentjes erover en erin?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Moos
Zeer actief

tekkel schreef:Kan je in plaats van zo'n grote metalen bench niet een doos/kistje/krat nemen en die op z'n kant leggen met dekentjes erover en erin?
Daar heb ik ook over na zitten denken. Alleen dozen sloopt ze (dat is het enige dat ze mag slopen en dat weet ze :wink: ). En ik ben een beetje bang met de katten dat ik een krat op zijn kant leg, Saar erin gaat liggen en een kat erop springt waardoor het omvalt. Dan zijn de rapen helemaal gaar :N:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

En zo'n kleine vari -kennel dan? Ik bedoel dan een soort bench die ook gebruikt wordt als je je hond meeneemt in het vliegtuig.
Volgens mij zijn die van kunstof en ze zijn gesloten. Dus geen herrie en gepruts met dekens.
Voor Saar heb je maar een kleintje nodig.

Ameno is ook niet zo'n zelfverzekerde dame en die voelt zich pas echt op haar gemak als ze in de bench een dutje kan doen. Om die reden staat dat kolosale ding dus in de woonkamer. Overigens altijd met de deur open, maar het is wel haar plekje.

Ik denk op zich dat het voor Saar geen slecht idee zou zijn, en dan ook alleen om de reden dat ze een plek heeft waar ze zich kan terug trekken.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

waarom niet zoiets( en dit is ff een voorbeeldje, er zijn er ook nog dichter, huisjes.. )
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding

of zoiets
Moos
Zeer actief

Varikennel in van die stoffen huis-achtige mandjes had ik meer in gedachten voor als de bench wat zou blijken te zijn. Die huisjes en varikennels zijn niet heel goedkoop, dus ik dacht eerst te kijken of ze een holletjes-achtige plek lekker vond, en dan misschien over te stappen op zo'n stoffen huisje, of een kleiner vari-kennel.

Maar ja, als ze dat metalen geklingen naar vindt dan schieten we hier al niks mee op natuurlijk....

Moet misschien toch maar eens op internet gaan zoeken naar van die stoffen huisjes. Weet jij welke er nog wat dichter zijn dan die op de foto, Noor?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

yamie schreef:Afbeelding

of zoiets
Daar gaat ze niet in denk ik; ze gaat ook niet door het (grote) kattenluik, zelfs niet voor kaas :19:

Bedankt voor het meedenken hoor :ok: :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

kan ze even niet vinden, maar ze zijn er wel, meestal zijn het kattenhuisjes, tijdje terug waren ze bij de lidl of aldi geloof ik... maar daar heb je nu niks meer aan :mrgreen:
Moos
Zeer actief

yamie schreef:kan ze even niet vinden, maar ze zijn er wel, meestal zijn het kattenhuisjes, tijdje terug waren ze bij de lidl of aldi geloof ik... maar daar heb je nu niks meer aan :mrgreen:
haha, nee, te laat :mrgreen:

Ik zal eens op internet gaan zoeken, en dan naar eentje onder de 30 euro :roll:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding

en hahaha

Afbeelding
deze heb je ook in eenvis en in een kip, schattig toch ( oke wel 50 euro..)
Moos
Zeer actief

yamie schreef:Afbeelding

en hahaha

Afbeelding
deze heb je ook in eenvis en in een kip, schattig toch ( oke wel 50 euro..)
Ja, hahaha, die bovenste heb ik gehad, durft ze niet in, veeeeel te klein gat :mrgreen:

Die onderste zijn helemaal geweldig, daar loer ik al maanden naar :wink:( die winkel waar jij het plaatje van gekopieerd hebt, zit hier 15 min. rijden vandaan)
Maar ja, 50 euro voor iets wat misschien niet eens zo'n succes is....Daarom wilde ik met een bench beginnen, maar ja, dat schiet nu dus niet op :boos:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

ook al gaat ze er niet in, dan ws de kat wel en zo'n roze varkentje staat toch gewoon eniiiig :mrgreen: :mrgreen:
Moos
Zeer actief

yamie schreef:ook al gaat ze er niet in, dan ws de kat wel en zo'n roze varkentje staat toch gewoon eniiiig :mrgreen: :mrgreen:
Ja, de kat voor een maandje, en dan haalt hij er zijn neus voor op :pffff:

Als dat roze varkentje nou 20 euro was had ie hier al gestaan ( of de kip, of de vis :mrgreen: ), maar 50 euro, jemig zeg....

En ik weet dus niet of Saar dat uberhaupt wel wat vindt. :19:
Afbeelding
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Gewoon de mand in een hoekje dan? Kan ze zich daar niet in terugtrekken? Wij hebben de mand in een hoek en een stoel ernaast, dat is toch wel een plek om een beetje terug te trekken, of is dat niet beschut genoeg voor onrustige Saar? Anders zou ik toch zo'n mandje met een dak proberen.
Moos
Zeer actief

saffie schreef:Gewoon de mand in een hoekje dan? Kan ze zich daar niet in terugtrekken? Wij hebben de mand in een hoek en een stoel ernaast, dat is toch wel een plek om een beetje terug te trekken, of is dat niet beschut genoeg voor onrustige Saar? Anders zou ik toch zo'n mandje met een dak proberen.
Ik woon nogal klein en heb niet echt 'afgesloten' hoeken. De enige hoeken die er zijn, daarvandaan kan ze ook mij niet meer zien, en dan ligt ze ver van me af, en dat doet ze ook niet. Hoezo kieskeurig :mrgreen: :wink:

Het is geen ramp hoor, ze leeft al 1 jaar zo en ongelukkig is ze niet. Alleen Moos kan na 2 uur wandelen echt helemaal gelukkig voor pampus liggen en blijven liggen. Zelfs na 2 uur wandelen gaat Saar niet lekker slapen.Ze ligt wel, maar daar is alles mee gezegd. Als ik opsta, of de katten bewegen of ze hoort iets kraken dan is ze meteen klaarwakker.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hera van mij slaapt overdag ook ehct niet. Die moet ook alles in de gaten houden,bij elk geluidje springt ze overeind...klaar voor actie.
Als ze ligt dan heeft ze ook altijd dr ogen open, zie haar overdag nooit met dr ogen dicht.
Zij slaapt echt alleen snachts.
Ik zie het probleem niet hoor, eerlijk gezegd.
Moos
Zeer actief

estelle schreef:Hera van mij slaapt overdag ook ehct niet. Die moet ook alles in de gaten houden,bij elk geluidje springt ze overeind...klaar voor actie.
Als ze ligt dan heeft ze ook altijd dr ogen open, zie haar overdag nooit met dr ogen dicht.
Het is ook geen dramatisch probleem, zoals ik al eerder aangaf. Maar ze heeft regelmatig dat haar ogen dichtvallen, en ze eventjes zo ligt en dan weer opschrikt bij een kraakje van de vloer. Ze is dan ook niet klaar voor actie, ze is dan gewoon weer wakker, doet haar ogen weer even dicht, schrikt weer wakker, doet haar ogen weer dicht, gaat maar ergens anders liggen etc. Ze zoekt soms echt een plekje om te gaan slapen en blijft dan draaien, en rondjes schuivelen. Dan valt ze bijna in slaap en schrikt weer wakker van een boek dat ik op tafel neerleg, of van een kat die in de buurt rondloopt.
Onder het bureau sliep ze wel soms, en nu ook nog op bed half onder de dekens als ik ook in die buurt aan het rommelen ben.
Vandaar dat ik het idee heb dat ze het wel prettig zou vinden om ook in de huiskamer de rust te kunnen vinden om te gaan slapen.

Nu is een Maltezer natuurlijk ook wat anders dan een Herder als Hera (Hera komt toch uit werklijnen, of zit ik er nu helemaal naast?). Saar heeft geen drive om iets te gaan doen, of om klaar te staan voor actie op elk moment van de dag. Saar kan de rust niet vinden waar ze soms wel heel veel behoefte aan heeft.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Eerst maar eens aankijken hoe het met die bench gaat, wie weet ligt ze er over twee weken heerlijk in te pitten. Geef het even de tijd.

En ondertussen eens bij die dierenwinkel informeren of je het roze varkentje een weekje op proef mag. :idea: :mrgreen:
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:
En ondertussen eens bij die dierenwinkel informeren of je het roze varkentje een weekje op proef mag. :idea: :mrgreen:
Heee :idea: :idea: :idea:

Ik ben wel hele vast klant, ze wisten toen ik eens zonder Moos en Saar kwam me zelfs te vertellen dat mijn honden Moos en Saar waren, en dat Saar veel tengerder was. Verbaasde me dat ze dat zo goed wisten eigenlijk :mrgreen:

Zou dat helpen? En dan was ik hem ook wel voordat ik dat varkentje terug breng :mrgreen:
Afbeelding
miekmiek

Moos schreef:
miekmiek schreef:

Ik ben wel hele vast klant, ze wisten toen ik eens zonder Moos en Saar kwam me zelfs te vertellen dat mijn honden Moos en Saar waren, en dat Saar veel tengerder was. Verbaasde me dat ze dat zo goed wisten eigenlijk :mrgreen:

Zou dat helpen? En dan was ik hem ook wel voordat ik dat varkentje terug breng :mrgreen:
Dat varkentje kan jij wel even wassen.
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:
Moos schreef:
miekmiek schreef:

Dat varkentje kan jij wel even wassen.
Ja, precies :mrgreen:
Afbeelding
miekmiek

Ik ben benieuwd of het je gaat lukken. Als je er vaste klant bent, dan vast wel! 't Is wel een onzettend leuk ding he. :wink:
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:Ik ben benieuwd of het je gaat lukken. Als je er vaste klant bent, dan vast wel! 't Is wel een onzettend leuk ding he. :wink:
Nah, ik denk niet dat ze dat doen hoor :wink: Zou wel erg gek worden dan. Ik vind het een vreselijk gaaf ding, en ik denk ook dat beide hondjes het erg fijn zouden vinden (alleen is dan weer het probleem dat het te klein is voor de hondjes samen :mrgreen: ). Ik moet het alleen wel een keer 'in het echt' gaan bekijken, want ik heb geen idee wat de maat van dat ding is.
Saar is natuurlijk formaat kat, dus het zou moeten kunnen, maar je weet het nooit.....

Maar voorlopig staat die prachtige bench hier nog :mrgreen:
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

varikennels zijn hartstikke goedkoop in het formaat waarin jij ze zoekt.
Onder de 30 euro is een makkie....

( inderdaad, soms baal ik wel eens dat wij alleen groters hebben)
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

estelle schreef:Hera van mij slaapt overdag ook ehct niet. Die moet ook alles in de gaten houden,bij elk geluidje springt ze overeind...klaar voor actie.
Hier hetzelfde... Vorige week 1,5 uur naar trainen geweest, smiddags nog 1,5 uur naar strand. en nog loopt ze te stuiteren door het huis :eek: :mrgreen:
Vaak gaat ze "helpen" in huishouden, loopt continue je kont achterna en bemoeit zich overal mee :smile:
Moos
Zeer actief

Daan schreef:varikennels zijn hartstikke goedkoop in het formaat waarin jij ze zoekt.
Onder de 30 euro is een makkie....

( inderdaad, soms baal ik wel eens dat wij alleen groters hebben)
Ja, kleine hondjes zijn op bepaalde fronten heel handig :wink: Ik zal eens kijken voor een varikenneltje :wink:

Moos ligt al de hele avond uitgebreid op zijn rug te pitten in die bench :roll:
Afbeelding
Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

Zeg Marloes....jij hebt toch ook een doggyride?
Misschien kun je die in de kamer zetten (voorlopig)? :wink:

Wij hebben 'm zonder wielen op de slaapkamer staan en Djinny slaapt er 's nachts altijd in. :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Wij hebben hier zo'n vervoerskoffertje staan voor de kat als die naar de dierenarts moet, ze zijn op dit moment 7,50 bij onze dierenwinkel, normaal een tientje, zou ze daar niet inwillen. De JR van mijn vriendin lag altijd in zo'n ding.

Ik ken het probleem wel van geen rust kunnen vinden, Buffy heeft dat als pup heel erg gehad. Ze zakte dan door haar pootjes heen en kon alleen echt doorslapen als ik rustig bleef zitten en er niemand binnenkwam. Ze slaapt nu overdag veel meer dan toen ze pup was.

Anne
Moos
Zeer actief

Djinny schreef:Zeg Marloes....jij hebt toch ook een doggyride?
Misschien kun je die in de kamer zetten (voorlopig)? :wink:

Wij hebben 'm zonder wielen op de slaapkamer staan en Djinny slaapt er 's nachts altijd in. :mrgreen:

Afbeelding
Dat zei iemand anders inderdaad ook :wink: Alleen ik heb een oranje, en als ik iets een foeilelijke kleur vind :N: :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”