Noa is sinds een dag of 10 loops, erg jong nog en ik merk er niet echt veel van.
Vandaag lekker een stuk gelopen met haar op een groot braakliggend terrein met weinig honden in de buurt. Op een gegeven moment kwam ons een vrouw tegemoet met een wat oudere teef van een maatje duitse herder. Deze hond huppelde Noa vrolijk tegemoet, maar was nogal onbehouwen en kegelde Noa een paar keer omver. Nadat zowel de bazin als ikzelf de hond hadden gemaand rustig aan te doen ging het beter en speelden onze honden lekker ontspannen verder, nadat Noa de herder duidelijk had gemaakt dat ze onderdanig was.
We liepen samen op en er kwam een andere vrouw met een teefje aanlopen van een kleinere maat dan Noa. Dit teefje had duidelijk door dat Noa loops is en was erg opdringerig. Noa ontweek haar in eerste instantie, maar toen dit hondje almaar bleef snuffen onder Noa's staart snauwde Noa toch wel van zich af; overigens voor het eerst.
Wat ik daarna heel bijzonder vond was dat die grotere teef Noa overduidelijk in bescherming (o.i.d.) nam; ze ging steeds tussen Noa en dat kleine hondje staan en leek dat hondje weg te jagen van Noa.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit gedrag moet zien...? Waarom joeg deze (vreemde) hond dat opdringerige kleintje weg van Noa..??
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bescherming, competitie, jaloezie??
Moderator: moderatorteam
- Annelies
- Zeer actief
Bescherming, competitie, jaloezie??

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Moos
- Zeer actief
Ik denk dat het een beetje een combinatie van bescherming en bezitterigheid zou kunnen zijn.
Moos doet het ook bij vriendinnetjes die hij al heel lang kent. Bij Saar niet omdat ik altijd ingrijp voor dat hij dat zou willen gaan doen, maar als andere bazen wat minder van het ingrijpen zijn dan doet Moos het.
Een van zijn vriendinnetjes is een onderdanig super lief middenmaatje. Een andere reu vindt het soms leuk om van afstand vaart te maken en keihard tegen haar op te botsen. Als dat meerdere keren gebeurd is, en het teefje duidelijk heeft laten merken het niet fijn te vinden, dan gaat Moos er tussen staan. Zodra die reu dan in de buurt komt snauwt Moos gigantisch waardoor die andere hond afdruipt.
Dit gebeurt allemaal in een gelegenheidsroedel waar alle honden elkaar door en door kennen, dus tot op zekere hoogte mag Moos dit van mij doen, want hij heeft gewoon gelijk
Maar als het te lang doorgaat dan lok ik hem wel weg hoor
Bij Moos is het heel duidelijk beschermen, want hij snauwt nooit andere honden weg bij zijn vriendinnetjes, alleen in dit geval als ze dus echt belaagd wordt dan wel. Maar er zit denk ik ook wel iets bezitterigs bij, zo van 'dit is mijn vriendin, opzouten jij!'
Moos doet het ook bij vriendinnetjes die hij al heel lang kent. Bij Saar niet omdat ik altijd ingrijp voor dat hij dat zou willen gaan doen, maar als andere bazen wat minder van het ingrijpen zijn dan doet Moos het.
Een van zijn vriendinnetjes is een onderdanig super lief middenmaatje. Een andere reu vindt het soms leuk om van afstand vaart te maken en keihard tegen haar op te botsen. Als dat meerdere keren gebeurd is, en het teefje duidelijk heeft laten merken het niet fijn te vinden, dan gaat Moos er tussen staan. Zodra die reu dan in de buurt komt snauwt Moos gigantisch waardoor die andere hond afdruipt.
Dit gebeurt allemaal in een gelegenheidsroedel waar alle honden elkaar door en door kennen, dus tot op zekere hoogte mag Moos dit van mij doen, want hij heeft gewoon gelijk
Bij Moos is het heel duidelijk beschermen, want hij snauwt nooit andere honden weg bij zijn vriendinnetjes, alleen in dit geval als ze dus echt belaagd wordt dan wel. Maar er zit denk ik ook wel iets bezitterigs bij, zo van 'dit is mijn vriendin, opzouten jij!'

- toxic
- Actief
- Contacteer:
misschien omdat Noa net zo goed overweg kwam met de andere teef wou ze niet dat de andere teef erbij kwam
Zoiets komt vaak voor hoor, ook omdat Noa loops is laat ze zich natuurlijk ook niet zo makkelijk zomaar besnuffelen zonder dat ze het wil, ze zal zelf willen uitmaken wie mag snuffelen of niet.
Ik denk dat het hier niet gaat om een vorm van agressiviteit, niet alle honden kunnen even vriendelijk zijn tegen mekaar
groeten
Zoiets komt vaak voor hoor, ook omdat Noa loops is laat ze zich natuurlijk ook niet zo makkelijk zomaar besnuffelen zonder dat ze het wil, ze zal zelf willen uitmaken wie mag snuffelen of niet.
Ik denk dat het hier niet gaat om een vorm van agressiviteit, niet alle honden kunnen even vriendelijk zijn tegen mekaar
groeten
kian en zohra, mijn schatjes!!
- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Annelies
- Zeer actief
Ze staan inmiddels in de <a href="http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... otohoek</a> :smile1:Dibbes schreef:Plaats je nog een keer foto's van Noa? Ik ben benieuwd hoe ze er nu uitziet.

Overgave kan de grootste overwinning zijn...